Stránka 6 z 8

Napsal: ned 15.05.2016 18:52
od ZZZZ
To se mi netyka. Gumy kontroluju pravidelne prubezne, nebo pred dlouhou jizdou, nebo po delsim stani a neprovozuju gumy starsi nez 6 let nebo se vzorkem co se mi uz nelibi.

Napsal: ned 15.05.2016 19:11
od Pater
Nekontroluju pokud nevidim viditelný únik nebo se mi nezdá něco při řízení, hřebík není tak snadné odhalit pokud se trefí dobře. Jinak těch 25 let není o jedněch gumách ale životě za volantem. Na starých gumách taky nejezdím.

Napsal: ned 15.05.2016 19:18
od ZZZZ
Pravidelnou kontrolou odhalis i hrebik a nejen hrebik.

Napsal: ned 15.05.2016 19:29
od Pater
Opravdu nebudu zvedat před každou jízdou auto na zvedák abych si všechny kola podrobně lupou prohlédnul a opravdu jsem měl hřebíky které měly ubroušenou hlavičku a ty vidět nejdou. Pravděpodobnost je velmi malá, takže nebudu ztrácet hromadu času něčím co dokážu vyřešit až se to stane. Pokud se to přes noc nevyfouklo tak to ještě něco ujede a pak buď vyměním na cestě rezervu nebo dojedu do servisu nebo zavolám odtah. Od toho mně ranní kontrola nezachrání, protože zákon schválnosti funguje a hřebík můžu potkat kdykoliv jen co vyjedu ze vrat.

Napsal: ned 15.05.2016 19:57
od ZZZZ
Delej si co chces, ja nemam problem, nic nezvedam. Normalka manometr a i deb*l vidi, ze ma na nem o jednu, dve nebo tri desetinky min nez mel nekdy predtim. Na to neni potreba hever proboha.
Fakt jezdis 25 let?

Napsal: ned 15.05.2016 20:20
od Pater
Tak sorry, já taky né. Deb.lové možná musí používat manometry, já jsem jen psal, že jsem za život potkal pár hřebíků a neznamenalo to okamžitě prázdnou gumu. Pokud vidím a cítím, že se něco děje, tak si tlak ověřím. Nechápu proč se vytáčíš. Měj se.

Napsal: ned 15.05.2016 20:46
od ZZZZ
Jezdit s nizkoprofilovou gumou /35-45 je o necem jinem nez okopavat gumy dodavky. Tam se hraje na desetiny baru a to plus nebo minus podle momentalniho opotrebeni v sirce celeho behounu.

Preci jen to neni guma za petku, jestli je nenakupujes v albertu.....

Napsal: ned 15.05.2016 22:43
od Pater
Ano, uhádnul jsi to. Na nízkoprofilových pneumatikách se teprve učím jezdit a v návodu k Z4 o tom nic není, proto se ptám. Asi se podívám jestli na netu nejsou někde nějaké informace co a jak pohromadě.

Napsal: pon 16.05.2016 09:17
od ZZZZ
To se v navodu nepise, protoze to ma ucit autoskola. Jen u tech nizkoprilovych pneumatik na sportovnich autech s vysokym vykonem je to treba dodrzovat dusledneji. Nejde jen o spotrebu a absenci rezervy, ale o jizdni vlastnosti, brzdny vykon, opotrebeni atd.
Ta guma ztrati pri zimni odstavce nejakou desetinu nebo dve. Kdyz ztrati vic uz je to podezrely, ale kdyz ztrati dve nebo tri za tyden nebo dokonce den, tak to naznacuje nejakou netesnost. Treba ten hrebik. Kdyz to podchytis vcas, tak nemas problem na ceste, na auto se muzes v zatackach a pri brzdeni spolehnout. Proto musi byt ten manometr.

Kontrolovat prubezne u denniho jezdeni, pred delsi vestou, nebo po dlouhe pauze. Vyjedes z garaze, nechas bublat motor a obehnes auto s manometrem. Na dve minuty prace.

Sokuje mi, ze kdyz jezdis 25 let, ze ti to do krve samo nevlezlo.

Napsal: pon 16.05.2016 09:58
od xyron
Manometr pouzivam jen jednou ročne a to vždy před sezonou, když jdu dofouknout kola... ale je fakt, ze víckrát by to sneslo, je to opravdu otázka 3 minut... v tom ma ZZZZ pravdu..

8)

Napsal: pon 16.05.2016 10:06
od ZZZZ
Kdyz ti to hlida elektronika, tak je to sranda, ale u mysaka nic takovyho (zaplatbuh) neni. Neopravitelny defekt znamena vymenu vsech 4 pneumatik za 15000 a to uz je slusna dan za lenost. Tak se radsi kouknu dvakrat nez vubec.

Napsal: pon 16.05.2016 14:09
od fajfka3
Když se nám tak hezky rozjelo povídání o gumách, měl bych dotaz. Na autě mám kola Styling 108 (podle mne jedny z nejhezčích) s vylepšením o zapuštěné ,,ventilky,,. Překontrolovat auto není tak snadné a na chvilku. Musím používat nástavec,který bych uvítal,kdyby byl delší. Zalomené koncovky hadic vzduchu nejde použít,jen přímé. Ptal jsem se k čemu tahle vychytávka, tak hlavně k tomu,aby ti nikdo nemohl jednoduše vypustit kolo,když už nemáš rezervu. Stejně uvažuju o tom,že při přezouvání na nové gumy tohle zruším a přejdu na vyčumující klasiku. A teď konečně ten dotaz: jsou nějaké z klasických ventilků lepší než ostatní, dost dobré pro moje Z4?

Napsal: pon 16.05.2016 15:04
od ZZZZ
Mam na kompresoru tuhle pistolku, s tou to taky nejde?

Obrázek

Napsal: pon 16.05.2016 16:00
od fajfka3
ZZZZ - Tak pěkné koncovky nemaje, řeším situaci tím co mám. Před pár dny jsem sem psal,že mám dvouhlavý autokompresor,který vozím sebou. Ten se připojuje rovnou na akumulátor a má přímou koncovku -jako na obrázku. Jen nemá dost dobrý manometr, i když prodejce ho řadí mezi velmi přesné. Zatím dobrý. Ale ten utopený ventilek má krycí šroub,tak ten nejdřív pryč. Pak našroubovat asi 5cm dlouhý ventilkový nástavec a teprve se dostávám nad ráfek a to ještě jen taktak. Tohle jsem chtěl řešit ev. výměnou za klasiku

Napsal: pon 16.05.2016 16:07
od ZZZZ
Ja ti rozumim, ale nerekls mi, jestli tahle koncovka na ten ventilek pasuje.

Napsal: pon 16.05.2016 16:30
od fajfka3
Myslel jsem,že napsal. Koncovka na obrázku je stejná jako ta moje a na ventilkový nástavec pasuje.

Napsal: pon 16.05.2016 17:20
od Pater
ZZZZ píše:Sokuje mi, ze kdyz jezdis 25 let, ze ti to do krve samo nevlezlo.
Neměl jsem potřebu. Vozím často těžší náklad a tak podhuštěnou pneu poznám hned a hned to řeším.

Napsal: pon 16.05.2016 18:26
od ZZZZ
Tys mi vubec nepochopil, ja to s tebou resit nechci.

Napsal: pon 16.05.2016 19:32
od Pater
To by mně zajímalo, co právě pořád řešíš, tlakoměr používám, když to uznám za vhodné. V reálu je to někdy možná častěji než doporučovaný 1 měsíc. Autoškola v r.89 kterou jsem absolvoval se určitě nezabývala specifiky nizkoprofilových pneumatik na sportovních vozech. Spíš se divím, že na to jaká auta máš a jak si jich ceníš, používáš asi nejlevnější hustič na trhu o jehož přesnosti bych pochyboval. Když jsem se v prvním mém příspěvku v tomto vlákně ptal na zkušenosti s těmito pnematikam, tak jsem určitě nečekal, že mně kdosi začne buzerovat za to, že nejsem zvyklý u aut která to nepotřebujou, pravidelně průbežně kontrolovat tlak. Co už, měj se, jdu si zkontrolovat tlak. A pak i v pneu.

Napsal: úte 17.05.2016 07:29
od ZZZZ
Todle vlakno se jmenuje Z4 e89 non rft pneu Ranfletaci by sem nemeli vubec chodit, mluvi z cesty.