Stránka 6 z 48

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:29
od Francis
Sweden píše:... muj problem se netyka ciste problemu s plynem, sporadicky to dela i na benzin. Jarda nakousnul spojitost se spatnou smesi coz odpovida memu pripadu ...
Mám vypozorováno na M52 motoru rychlejší úmrtnost lambdasond s LPG oproti provozu na benzín. Ke konci života lambdy přestávají regulovat již od 3000 rpm, což já s euro 2 DME nepoznám, ale od euro 3 výše jsou lambdy i za katalyzátorem a tato lambda vyhodnotí chybu.

Kdo máte tyto potíže, projeďte se s napojenou diagnostikou a sledujte živá data z předkatových lambda sond nebo lambda korekce. Ke konci života lambda při provozu na benzín tak nějak funguje ale na LPG už ne.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:33
od JaraX
psaná životnost lambdy Bosch je 150tkm, a to už má dnes málo kdo, pokud má auto najeto 300k a ještě LPG tak se o životnosti lambd moc bavit nelze.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:34
od Sweden
Diky za info, problem je ten ze neznam hodnoty jake maji byt, snad Jarax poradi, n62 odjeto z celkovych 137tis.km asi tak tech 27tis.km, takze toto by snad nemel byt problem.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:41
od JaraX
ja ti moc neporadím když to nevidím

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:48
od Sweden
Jasny chapu, myslel jsem ze mas nejakou spojitost s tou spatnou smesi

Tuhle chybu to vyhodilo pouze 2x a to bez vypadnuti jednotlivych valcu, takze do nouzaku to neslo, chyba byla pouze zapsana. Jak jsem psal, ted s tim jezdime minimalne, takze se neda moc.laborovat

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:50
od JaraX
ale nevím jaká ta směs je, chudá, bohatá atd,
muže to být netěsnot v saní, membrána prasklá, nedosedlá, hadice odvětráváací zepředu motoru, samozřejmě pokud bude chudá směs, pokud bohatá tak je problém zase jinde,.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 11:53
od Kolafa
Francis píše:
Sweden píše:... muj problem se netyka ciste problemu s plynem, sporadicky to dela i na benzin. Jarda nakousnul spojitost se spatnou smesi coz odpovida memu pripadu ...
Mám vypozorováno na M52 motoru rychlejší úmrtnost lambdasond s LPG oproti provozu na benzín. Ke konci života lambdy přestávají regulovat již od 3000 rpm, což já s euro 2 DME nepoznám, ale od euro 3 výše jsou lambdy i za katalyzátorem a tato lambda vyhodnotí chybu.

Kdo máte tyto potíže, projeďte se s napojenou diagnostikou a sledujte živá data z předkatových lambda sond nebo lambda korekce. Ke konci života lambda při provozu na benzín tak nějak funguje ale na LPG už ne.
píšu si .... zkontrolovat / vyměnit lambda sondy! :) /mam nalitano temer 190/

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 14:22
od haarosh
Na mojí X5 e70 4.8i řeším to samé a pořád dokola, občasné vypadávání válců a následná kanonáda a je jedno zda jedu na benzín, anebo LPG. Většinou se to stane při studeném motoru, kdy jede ještě na benzín a snaží se přepnout na LPG ale není to pravidlem, někdy to je až po přepnutí, někdy i když jedu jen na benzín a celý systém LPG je vypnutej. Stačí pak zastavit, vypnout motor a opět nastartovat. Každopádně jsem to řešil jak s Vaňkem, tak se Snejkem. Naposledy to mělo údajně moc chudou směs, takže Snejk vyměnil nějakou membránu a také si to přisávalo vzduch kolem LPG vstřikovačů, což je údajně častý neduh od prasácké instalace plynařů. Pak mi plyn Vaněk naladil a cca. 2 měsíce klid, ostatně jako vždycky. Momentálně stejný problém. Jinak podotýkám, že už jsem řešil snad všechno možný, nové vstřikovače, svíčky, nový reduktor včetně jeho přemístění jinam (byl moc vysoko, až nad expanzní nádrží), motor je po rozvodech a přetěsnění od Snejka. Problém stále trvá a už mě to ani nebaví řešit. Hlavně nikdo neví, co s tím a všechna řešení jsou pouze dočasná. Bohužel já nedokážu jen jezdit, neřešit a čekat až se to dojebe úplně. Moje auta musela být vždy bez problému ale tady se mi to prostě nedaří. Jsem zvědavej jestli to Sweden nějak vyřeší. Dej vědět

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 18:07
od Sweden
Hmm...zajímavý, tohle vypadá na identický problém, ze zacatku fungovalo vse na 100%, casem se stavalo ze to skocilo do nouzaku vetsinou tesne po prepnuti na lpg, to bylo vzdy ve meste jelikoz motor se ohriva fakt bleskove, stalo se.to vetsinou pri takovem tom mestskem hudlani pod otackami, od te doby jsem daval rezim sport a pripadne radil sekvencne, vse fungovalo, nebo jsem pri studenem startu lpg vypnul a zapnul ho az nekde za mestem kdyz byl motor na provozni teplote, opet to fungovalo bez problemu, po nejakem case to zaclo padat do nouzaku uz i na benzin pri studenem startu, napr.cca. 15 vterin po otoceni klicem, rozblikala se ponorka, tak chcipnout, nekdy stacilo znovu nastartovat a byl pokoj treba cely den, jindy jsem musel vzit inpu a chybu smazat aby to slo jak ma. Nekdy jedu od startu 100km po dalnici a nic a pak behem 20km treba tri nouzaky, z toho bych vzdycky porodil. Vsechny chyby na jednotlivych valcich. No nic, zitra kouknu aspon na ty membrany :roll:

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 20:54
od HaryXXL
JaraX píše:jj, protože v autorizáku jsou strašní odborníci a strašně tomu rozumí :D

HarryXXL a v čem je ten plyn teda špatnej? nějak jsem to nevyčetl, strašne by mě to zajímalo a tak mi to nějak odborně vysvětli proč nemít BMW na LPG, řekněme že jsem laik.
Já jako laik vidím že budu moct jezdit za levno, za polovinu, taky jsem četl na netu že auto díky LPG má větší spolehlivost, když odejde benzínová pumpa, auto jede na LPG. když bych teoreticky tankoval obě paliva, tak mám větší dojezd než z benzíne. přijdu o rezervu, ale to mi zas tak nevadí, zaplatím si asistenci a koupím spray, stejně třeba řada F už vůbec ani rezervu mít nemůže. tak přemýšlím v čem může být LPG špatné, asi bych si měl najít dobrého plynaře at se to kvalitně udělá, o tom jsem hodně slyšel jak to dělá hodně lidí špatně.

Já nevím, ukamenuj mě, asi tady čteme oba dva jiné vlákno a fórum, ale lidi mají problémy s LPG. A je jedno, jestli to je Škodovka, Audi nebo Bmw.

Když chce někdo V8, dává údajně "randál" za servisy a pak chce ušetřit na spotřebě, tak mi to nějak nedává smysl. Ta technologie LPG prostě není úplně vychytaná. Jezdíš pak při problémech jako pitomec od plynaře k plynaři a trávíš hodně času jejich "kouzelnictvím", platíš jim za to a ve finále to stejně nejde. A nemyslím si, že to bude jen tím, že jsou všichni špatní plynaři, spíše to bude tou technologií. Ano, máš pravdu, že jsou lidi, kteří si to nedovedou vynachválit, ale otázka je, zda také nekecají. A pokud tu existuje technologie, která u někoho funguje a u někoho ne, tak sorry, ale to raději budu jezdit za 15 a více litrů v benzínu a budu mít větší klid a jistotu, že auto pojede a já vůbec nastartuju než řešit, proč to zase na ten plyn nejede. Abych to každý měsíc či čtvrt roku musel štelovat, no to fakt ne! To není dobrá technologie! Toť můj názor, který se může a nemusí líbit, ale já bych za plyn LPG ruku do ohně nedal. Ty ano?!

A opakuju, když chceš V8 nebo V12, tak spotřeba je bohužel vlastnost a nemá smysl to řešit, když chceš šetřit, tak si kup čtyřválec, dojedeš stejně a za méně, ale holt z toho nikdo nebude PAF!, že máš V8 nebo V12. Takže to je vlastně také o egu a především o penězích. Mám vrtuli na kapotě a všichni se z toho zblázněte! A s oturbenými V8 a V12 máme všichni vymalováno, ty odejdou dříve na jiný "kurvítka", než, přesněji řečeno, zase někdo vymyslí technologii LPG na přímovstřiky za slušný peníze...

Řešit tu toroidy místo rezervy a nějaký odtahy je asi úplně mimo téma LPG, to v pojistkách standardně už dnes bývá, že máš minimálně jeden odtah zdarma od své pojišťovny, jinak doporučuji přejít nebo si "vydobít" lepší podmínky na svého miláčka.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 21:05
od Sweden
:D :D směšný, promiň ale jsi vůči lpg zaujatý a dáváš to dost najevo i když si myslíš že to není znát. Sám nejsem zastáncem lpg ale proč to tahle hanit, kdepak máš ty lidi co mají problémy s lpg, jak velké to je procento z celkového počtu zaplynovaných aut?

Jaký je rozdíl když ti odejde vstřik na lpg, nebo vstřik na benzín, nebo váha vzduchu apod.? Nemám zrovna pocit že za tohle všechno může právě tebou nenáviděné lpg, podle tebe lpg zvyšuje nespolehlivost vozu ať už V8 nebo třeba R4?

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: čtv 29.12.2016 23:25
od JaraX
ano, dva lidi tu maj problémy s LPG a ani jeden tu s tím nebyl at se na to podívám.
já ujel s E65 65tkm na LPG, jednou se mi za tu dobu rozsvitila ponorka, pak auto nejelo na LPG pod kickdownem a vyměnil se filtr za 2000kč. toť vše. jezdím za pulku s V8 a nemusím se třepat ve čtyřválci.
a myslím že takových jsou tu desítky, ale nikdo to sem nepíše, protože sem píšou jen ti co maj problém, ti co problém nemaj jezdí :)

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 00:08
od Huska
Sam jsem příznivce LPG, měl jsem + mam již desat aut s LPG, ale musim konstatovat ze ani jedno se nevyhnulo komplikacím. S LPG jsou auta mene spolehliva a choulostiva na nedokonalosti, ktere benzin ještě pobere. Kazdopadne po vychytani "počátečních bolestí " auta slouží dobře. Kdo s tim počítá tak se mu to financne vrátí. Kazdopadne to chce sehnat servis kde tomu skutecne rozumí a ne kde maji dobrou reklamu a hlavne kde maji techniku a pracovniky kteří to umi opravit.

(Auta co jsem měl/mam škoda , BMW, volvo, peugeot, citroen, vw a ford)

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 09:08
od Sweden
Ano s tim souhlasim, je logicky ze cim vic kurvitek na aute je tim vetsi je sance ze neco bude zlobit. Pokud zlobi lpg je to vetsinou v odladeni systemu, ale tyto veci nestoji vetsinou vic jak par stovek, nasledna uspora za palivo x nasobna. Na nasi 4.8is, i co ji mel Killingman pred nami ktery ji nechal zaplynovat, fungovalo vse az doposud, coz je asi cca.30tis km, vse bez problemu a na 100%, to ze to ted poslednich 1000km zlobi prece neznamena ze nad lpg zlomim hul a budu to jenom pomlouvat.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 09:25
od JaraX
spolehlivost toho auta je vyšší, vždycky je možnost vypnout LPG a jet na benzín, bez toho aniž by to auto nějak poznalo že má v sobě LPG. jsou jen dvě věci které mohou snižit spolehlivost LPG na benzín
- špatně napájené kabely ke vstřikům
- špatně vyvrtané zajištěné trysky vstřiků do sání.

bohužel 95 procent plynařů sou prasata, dobře udělaný plyn sem přijede jen opravdu málo kdy, my třeba zjistili že neuděláme trysky kvalitně bez toho aniž by jsme vyndali sání, tak to vždycky vyndáváme, je to skoro den práce navíc, ale člověk to udělá dobře, tryskám hezky vyvrtáme závit a ten pak ještě zajištujem Loctitem a dotesnujem tmelem, a to už je opravdu jako skála. vrtat to na motoru = vždycky to udělat špatně, prostě člověk se nedostane tam kam by potřeboval.
dál jsou pak většinou trysky příliš daleko od ventilů, to některý motory špatně snáší, opět nutnost být přímo vedle benzínového vstřiku = vyndat sání.
a který plynař vyndává sání? žádný!

a ted něco ze statistiky našich montáži
- sami bez toho plynaře který nám to dělal dřív jsme udělali 25 montáží
- 4-5 lidí se měnil reduktor - zdarma
- 5ti autům se měnili komplet vstřiky - zdarma, hlpropan měl vadnou serii FX vstřikovačů
- cca 3 autům se měnil nějaky vstřik - zdarma
- cca 12-14 lidí jsem od montáže viděl vždy jen při revizi a 1x za rok seřízení, jinak fungují naprosto bez jakýchkoliv problémů.

u mě je výhoda ta že těm lidem ty auta servisuju a zároven dělám LPG, takže se nemám na koho vymluvit, zákazník prostě řekne oprav to a musím to udělat já, nemužu ho poslat ani za plynařem ani za automechanikem jak je běžně zvykem. zároven to lidi mají jednoduší že to nemusí vozit dvoum lidem, prostě se o to starám komplet.
ale jak jsem psal, i já jsem měl reklamace na materiál, jednak vadné vstřikovače a reduktory a jednak problémy s parafínem v LPG poslední době. proto přemýšlím a hledam jiné vstřiky a reduktory a po novém roce jedu na jednání s ředitelem HLpropanu ohledně těch reklamací. Můj sen je namontovat LPG a toho člověka vidět jednou za rok na běžný servis a výměnu nějakých ramen, bohužel to se mi daří asi jen 60%. no a ted si k tem problémum připočtětě ještě většinou špatně zapojenou vodu, navrtané trysky a zapojenou elektriku včetně řidící jednotky pohozené v motorovým prostoru a pak člověk rychle pochopí proč hodně lidí pomlouvá LPG.

naše první samostatná montáž trvala týden ve dvou lidech s tím že jsem se těšil až to budem "rozcházet" s tím bývalým plynařem jsme každou montáž 2-3 hodiny rozcházeli, naše první montáž fungovala hned bez jakéhokoliv problému, majitel má najeto cca 70tkm od té doby, 1x se dotahovali spony na hadicích a 1x dělalo seřízení.

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 10:30
od kawaman
Já osobně se nemůžu plyn vynachválit! Samozřejmě mi to všechno dělal Jarax a musím říct, že je to super. Jediná ,,závada,, byla ta, že pod kickdownem to při otáčkách nad 6000 přeplo na benzín, ale bez ponorky. Najeto cca 10k bez jakéhokoli dolazování. Stavil sem se za Jaraxem, ten to za pár minut doladil a zase si jezdim za 1,8kč na kilometr :-) díky bohu za V8/lpg :-D

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 10:52
od Francis
JaraX píše:... sem píšou jen ti co maj problém, ti co problém nemaj jezdí :)
Pod toto se podepíšu. Sice s R6, ale na LPG najeto 330 tisíc km za 8 let a několik měsíců. Při poklesu nákladů na palivo o více než 1 Kč/km je to celkem slušný rozdíl, několikrát zaplacené celé auto :-)

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 13:28
od haarosh
JaraX píše:ano, dva lidi tu maj problémy s LPG a ani jeden tu s tím nebyl at se na to podívám.
Není to tak jednoduchý, ty jsi od mě přes 350 km. Vzdálenost není problém, ale můj čas. Se zaměstnáním a ještě firmou na krku si prostě takovej výlet nemůžu dovolit. Auto "léčím" u Snejka a plyn u Vaňka, oba by měli dle referencí být také mistry svého oboru, nicméně to pořád nemám vyladěné na sto procent. Celá tahle diskuse se už zase ubírá jinam, než bylo původně zamýšleno. Plyn už jsem v autě měl při koupi a beru to jako pozitivum. Kdyby nebyl, asi bych ho nedodělával, aut mám víc a s nájezdem kolem 15 tisíc ročně by se to ani nevyplatilo. Když je vše poladěné, jak má, je to ale super a úspora rozhodně není zanedbatelná. Jako pracanta mám Dodge Ram s 5.7 hemi a tam je při spotřebě 20 na sto úspora skvělá a za tři roky nebyl jedinej problém. Samozřejmě souhlasím, že do některých aut LPG nepatří, dát třeba do Mka plyn mi přijde jako zhovadilost. Do Willyse bych si taky plyn nedal. :)

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 16:28
od HaryXXL
Sweden píše::D :D směšný, promiň ale jsi vůči lpg zaujatý a dáváš to dost najevo i když si myslíš že to není znát. Sám nejsem zastáncem lpg ale proč to tahle hanit, kdepak máš ty lidi co mají problémy s lpg, jak velké to je procento z celkového počtu zaplynovaných aut?

Jaký je rozdíl když ti odejde vstřik na lpg, nebo vstřik na benzín, nebo váha vzduchu apod.? Nemám zrovna pocit že za tohle všechno může právě tebou nenáviděné lpg, podle tebe lpg zvyšuje nespolehlivost vozu ať už V8 nebo třeba R4?
Proč bych byl vůči LPG zaujatý? Proč je to směšné? A proč bych to nedával najevo?

Mnozí říkají, že to je perfektní, já říkám, že to tak úplně perfektní není! Vždyť seřízení LPG je dost velký problém, píše to tu sám o pár příspěvků dál Guru JaraX ve své mini-statistice.

Komu to funguje, ok, ale může se stát, že to fungovat nebude a trávit svůj volný čas v servisu, to není o těch pár stovkách či litrech za servis, ale to je o tom, že ten čas už ti nikdo nevrátí. Jezdit po servisech a povídat si s mechanikama mě už dneska také moc nebaví. Když s LPG najedete spoustu tisíc kilometrů a jste spokojeni, vůbec to neznamená, že to tak funguje všem, a to se snažím říci. A jezdit za někým kvůli plynu pár stovek kilometrů, jak tu napsal kolega, je také podle mě o ničem.

BMW X5 4.8iS je úžasné auto (předchůdce X5M) na svou dobu a podle mě si nezaslouží dávat do plynu, ale to neznamená, že jsem proti LPG jako takovému, jen se snažím krotit emoce, jak to je povedená a BEZPROBLÉMOVÁ přestavba. Ono přestavovat čtyřválec nebo šestiválec oproti V8 je také trochu rozdíl. Chápu, že se můj názor tady nelíbí, ale prostě to cítím jinak než Vy! Do hlavy Vám nevidím, jen říkám, že s LPG-čkem mohou být problémy při přestavbě do elektrátrny typu X5.

Přeji Vám spoustu šťastných kilometrů s LPG, pokud Vám to perfektně funguje! ;)

Re: X5 4.8is ... zkusenosti

Napsal: pát 30.12.2016 21:31
od vlastnemec
Aut jsem měl hodně a různých značek z toho polovina na LPG, takže na cyklonB najeté statisíce km a nikdy jsem neměl s plynem problém (to stejné tatík, brácha,...) základ je kvalitní montáž a hlavně mít auto v pořádku, problém je, že spousta šetřílků chtějí LPG ať ušetří, ale když auto nejede dobře na benál, tak to na LPG taky nebude dobré a to jsou potom ty problémy. V sedmě cca 60tis km bez jediného problému jednou za rok nechám doladit a to jen proto, že jsem poctivý a chci razítko roční kontroly.

Harry kup si už konečně nějaké auto do nového roku, ať máš trochu radosti ze života a přestaneš tady psát píčoviny.