Stránka 6 z 60

Napsal: pát 04.12.2015 23:48
od starML
Tak to jste na mne celkem hodní. :oops:
Tu trvale otevřenou škrtící klapku jsem si přiřadil k N53 místo k N52. A když k tomu přidám: "Durch die Valvetronic wird die Einlassmenge der Luft nicht wie üblich über eine Drosselklappe geregelt, sondern über den variablen Ventilhub, der zwischen 0,25 mm und 9,8 mm verstellt werden kann" - tak je můj omyl jasný. Všechno se skládá u atomů a mezer, ale tady mám díru skutečně velkou!

Díky kluci :D

Napsal: sob 05.12.2015 09:03
od pavproch
Takže konečně sem se dostal k temu si to celé proštudit a proklikat odkazy.

a) starML et al: chlopi, ještě jednou díky

b) k té škrtící klapce: když brambor ještě v záruce začal "píčovat", taxem to v autorizáku popisoval, že se to chová "jako by zůstávala viset škrtící klapka", nacož mi technik odpověděl "N53 škrtící klapku nemá, přívod vzduchu řídí DISA". A já mu věřil, takže od té doby mně už ANI JEDNOU sem tím směrem neuvažoval. Blbec. Ono sa to fakt chová, jako dyž mi u žigula zůstala viset klapka v karbecu.

c) podle ETK v Tvém 530i a mém 330ix jsou ty škrtící klapky stejné (číslo 13 54 7 556 118) - du ji objednat (samozřejmě, že sem ji ještě neměnil, dyž sem o ní nevěděl) - až potom tu stávající otevřu a začnu studovat, esli přidrhává nebo ne... na ten 6pin konektor si dám taky majzla

Až to vyměním, dám sem echo, jak to dopadlo + info o rozborce té původní.

Napsal: úte 08.12.2015 13:17
od pavproch
průběžné zprávy z pokusování - záměna víček expanzky mezi 3er a m4Zlikem neměla na (ne)funkci rostlináře žádný vliv.... proti kopci píčuje, těplota je stejná (92-98 st C)

odpoledne si jedu pro tu klapu, večer pohodím brambora k michalovi, zítra sem dám report....

Napsal: stř 09.12.2015 19:42
od pavproch
Klapa vyměněná (celé sání naštstí nemusle jít dolů, jen hadice), nakalibrovaná, po nastartování se nic nerozsvítilo... nejel sem s tím, to si nechávám na zítra, musím se na to pořádně natěšit.. čti: čím delší a větší očekávání, tím větší a hlubší zklamání... :twisted:

Napsal: čtv 10.12.2015 14:46
od pavproch
pavproch píše:Klapa vyměněná ... nejel sem s tím, to si nechávám na zítra, musím se na to pořádně natěšit.. čti: čím delší a větší očekávání, tím větší a hlubší zklamání... :twisted:
BINGO!

Při jízdě porti kopci je to tam.... stále... kurwa!

Ale má to i dobrou stránku, takže výměny a peněz nelituju - silně to potlačilo (skoro do nerozpoznatelnosti) "hádání se" brzd s plynem při podřazování speciálně 3->2 s meziplynem.... a taky ve všech režimech práce s plynem se staly reakce auta daleko čitelnější, předvídatelnější a přímočařejší.... :D

Ale to nepadaání resp. vylétnutí otáček tam furt je.... co ste to říékali o volnoběžném ventilu?!?

Napsal: čtv 10.12.2015 15:11
od Hanz
a sací ventily/kanály máš čisté? https://www.youtube.com/watch?v=ONp6gQXpyKU je to teda časteji problém u N54, ale bude to i u N53

Napsal: čtv 10.12.2015 15:52
od pavproch
I kdybych měl to sání zasrané (což nevím...), tak to nebude příčina, protože poprvé se to začalo objevovat už při stavu tachometru něco jako 10 nebo 20 tis km a to ještě být zasrané nemohlo.... pravda tehdy to píčování nebylo zdaleka tak časté a intezivní jako dnes...

na čištění sání (ale ne pomocí lískových oříšků :twisted: nýbrž pomocí chemie od Wynn´s) se chystám při dalším velkém servisu... anebo i dřív, dyž mi ten tvůj nápad začne vrtat v palici.... :lol:

Napsal: čtv 10.12.2015 18:39
od pavproch
Takže stručný report z prohlídky a rozborky (díky mé šikovnosti nevratné) té klapy:

- asi už fakt byla poněkud za zenitem, bo vratná pružinka ji už nedokáže zavřít do polohy "úplně zavřeno" - zastaví sa cca 3-5stupně před polohou

- ozubený kolečka sou v oukeji

- v sání je trochu kluzko (olej), takže bude se čistit (viz výše)


ref nevratnost rozborky: plechové sponky udělaly fjúúúú a odletěly neznámo kam - v tom svým bordýlku v garáži sem štyri ze šesti už prostě nenašel...

Napsal: čtv 10.12.2015 18:54
od pavproch
pavproch píše:
- v sání je trochu kluzko (olej), takže bude se čistit.
A už su fklidu... jelikož brambor nežera ani litr na 15tis km, tak olej separátor je v oukeji.... ale stejně teda to sání vyčistím...
The DISA valves and intake manifold having oil in them is normal. There will always be a thin coat of oil in the manifold. This is due to the PCV system. As it collects excess vapors from the motor, it also collects oil and is suppose to separate this oil from the vapor and dump it back in your oil sump. However, a faulty or clogged PCV separator can cause excessive oil in the manifold. Also the hoses for the PCV system often become brittle and crack, leaking oil. A common symptom is excess oil consumption.

Napsal: čtv 10.12.2015 19:25
od BudVlad
Mohl by jsi prosim změřit vnitřní průměr škrticí klapky (TB) a rozteč šroubů. Chtěl bych to porovnat s TB z 335i. Na jaře chci instalovat sání z 335i.

Napsal: čtv 10.12.2015 20:06
od pavproch
Obrázek

vnitřní (světlý) průměr sání je 77.6 mm, šrouby sou na rozteči 77mm oběma směry, díry sou 8.2mm

Hope it helps.

nechceš tu klapu pro porovnání? zadara..... :twisted:

Napsal: čtv 10.12.2015 20:14
od BudVlad
Díky!
Klapka by se mi hodila. Zaplatil bych ti poštovné.

Napsal: čtv 10.12.2015 20:16
od pavproch
OK, pošlu.

Napsal: čtv 10.12.2015 20:20
od BudVlad
Sání které chci použít.

Obrázek

Napsal: čtv 10.12.2015 21:21
od pavproch
starML píše: , nastav na tempomatu nějakou rychlost a pak zkus přeřadit - když vylítnou otáčky je to spínač na spojce atp..
není, nevylítnou... vyzkoušeno

Napsal: sob 12.12.2015 15:02
od starML
pavproch píše:..... vylétnutí otáček tam furt je.... co ste to říkali o volnoběžném ventilu?!?
Prohledal jsem ETK a novější WDS v ISTA a volnoběžný ventil jsem tam nenašel. Tak jsem prohlédnul originál výkresy kabelového svazku pro N53 a taky nic s volnoběhem jsem nenašel. Že by tam nebyl? Ale přes něco se do motoru ten vzduch a benzín po zaklapnutí E-Gasstelleru Y63900 dostane.

Něco podobného je:
Y6130 - Leerlaufsteller jsem u N53 nenašel, někdo jiný?
Y6120 - Tankentlüftungs Ventil http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0015.png
B6239/X6042 - Saugrohrdrucksensor nebo Differenzdruck http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 3_0013.png
B2440a - Abgasrückführungssteller (přívod od EGRu?), tady jiná auta mají ten volnoběžák Y6130 http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 4_0006.png

Já bych jako první zkusil toto :?:
Benzín i se vzduchem by se mohl dostat pod škrtící klapku motoru ze systému odvětrání nádrže, pokud bude ten vent-purge (evaporate) ventil Y6120 netěsný nebo hadičky prokouslo nějaké zvíře. Více v odkazech níže.
https://parts.olathetoyota.com/parts_im ... m-800x.jpg
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 3/13_1179/
http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... ___n53%29/
http://workshop-manuals.com/bmw/3_serie ... %28n53%29/

Napsal: sob 12.12.2015 18:08
od pavproch
@star: kuju... snad ten špráchnzídojč zvládnu... :twisted:

Napsal: sob 12.12.2015 18:14
od pavproch
vliv EGRu (ne čidel na něj navázaných!) bych (skoro) vyloučil, mám ho zablindovaný (je tam konkrétně teda pléšek s dírkou asi 1mm) a dělalo to úplně stěně před zablindováním i po něm...

du študovat ten zbytek

Napsal: sob 12.12.2015 19:29
od starML
pavproch píše:...na čištění sání pomocí chemie od Wynn´s
Jo, koupil jsem si http://www.bonatrade.cz/petrol-egr-3-sp ... wwodbVUCSg a čekám na vhodnou příležitost. Nebudeš o Vánocích v Nízkých Tatrách - že by jsi přijel na diagnostiku do mojeho zimního sídla u Liptovského Mikuláše? Možná to na nás konečně vyplivne nějakou závadu, která se výměnou dílů pokus-omyl nedaří odstranit. :D

Napsal: sob 12.12.2015 19:32
od pavproch
No jasně, že mezi svátkama pojedu domů do vysoké ta3, takže sa určo ozvu. Akurváth sem plánoval jet jejím leguánem, asi to teda změním.... :D

Dík.