Stránka 51 z 60

Re: N53B30O0

Napsal: pon 11.02.2019 09:36
od MattyX
bude to cajk, pokud to má za sebou víc jak tři výměny oleje :)
Ale servisovaná N52 vydrží hodně :)

Re: N53B30O0

Napsal: pon 11.02.2019 12:47
od pavproch
Fčíl sem zistil, že to "nové" ke mně prostě patří.... ve VIN má dvě písmena za sebou - PP :idea:

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.02.2019 17:00
od pavproch
Sem byl neska stavený v autorizáku (vytáhnout náhr. klíče z auta) a taxem se vyptával, co a jak.... tvářili se značně odtažitě, my nic my muzykanti, soudruzi v munchen to studují... už třetí měsíc... kura práce..... ešče že už za cca 10 dní budu mít tu 3er ex-ex -pj- a ex mmirovo.... :idea:

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.02.2019 18:15
od kawaman
Tebe ještě nedošla trpělivost? Já už bych byl značně nasraný. Tolik peněz tě to stálo a oni na to mrdaj..

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 21.02.2019 21:58
od Totic
Co jaký ex-ex -pj- a ex co ta "novota" je na podvozku snížená, bo podědí kola brzdy nebo jak se bude teprve ladit? Nějaké foto neue E90 by to chtělo na rozloučenou s vláknem N53 hehe :D

Re: N53B30O0

Napsal: úte 26.02.2019 15:50
od jiriik
Ahoj,

Mám e92 330 i 200 Kw, prosím je nějaká možnost lehkého zvýšení výkonu? Má nějaký čip smysl u atmosféry? Například:

https://www.profi-chiptuning.cz/osobni- ... 30i-200-kw

Další otázka aditivum do benzínu, co mi doporučíte na karbon a čištění palivové soustavy?

Další otázka se týká prostředního tlumiče výfuku, když ho odstraním bude to vadit? čím ho nahradit? Už jsem se setkal na pár modelech, kde ten tlumič není a auto má lepší zvuk

Re: N53B30O0

Napsal: úte 26.02.2019 18:15
od Hanz
jiriik píše:Ahoj,

Mám e92 330 i 200 Kw, prosím je nějaká možnost lehkého zvýšení výkonu? Má nějaký čip smysl u atmosféry? Například:

https://www.profi-chiptuning.cz/osobni- ... 30i-200-kw

Další otázka aditivum do benzínu, co mi doporučíte na karbon a čištění palivové soustavy?

Další otázka se týká prostředního tlumiče výfuku, když ho odstraním bude to vadit? čím ho nahradit? Už jsem se setkal na pár modelech, kde ten tlumič není a auto má lepší zvuk
Nemá to imo smysl, 200kW verze je high verze z fabriky (detuněné mají 160kW), o moc víc se bez hw modifikací nedostaneš (jiné katy/svody, sání apod).
Jestli to chceš zrychlit, dej tam lehká kola, e90 R17 disky na e90 mají 10 a vice kilo (pokud máš 18 tak 12+), dá se dostat na 8kg a to se bavíme o rozdílu 32 versus 48+ kg rotující neodpružené hmoty... a to je poznat víc než 20PS, které ti tam někdo slíbí a ukaže na grafu v PC (nastavením korekcí a parametrů pred/po).

Firmu neznám, nicméně ty "reference" jsou zjevně vylhané jedním člověkem, pár si jich přečti a posuď sám... někde tam mají starší fotku, kde je válcové dyno pod přístřeškem bez větráku... chápu, že každý nějak začíná... ale celé mi to přijde jako "one man show", kde při problemu budeš sám na dešti...

Re: N53B30O0

Napsal: stř 27.02.2019 15:22
od MMira
projev se da zasadne vylepsit zkracenim diferencialu. sedne tam dif ze 130i, ktere se daji ve slusnem stavu sehnat do 400 EUR. , popr se da dat jeste kratsi z automatu.

Re: N53B30O0

Napsal: stř 27.02.2019 15:27
od pavproch
zkrácený diff je supr věc, potvrzuju

+ N53 je dole totálně udušená EURo limitama, výrazně jí pomůže piggy bag od Burgerů s nastavením "power on" a "60% throttle"

Re: N53B30O0

Napsal: stř 27.02.2019 15:29
od pavproch
jo, jeden čip od Burgerů mám (demonotovaný z mého N53B30) a asi časem bude na prodej - N52B30 ho nepotřebuje

Re: N53B30O0

Napsal: stř 27.02.2019 17:35
od Boris
pavproch: pardo.., cože to dělá "s nastavením "power on" a "60% throttle"?

Re: N53B30O0

Napsal: stř 27.02.2019 20:16
od pavproch
ten piggy back zlepšuje, zrychluje a zčitelňuje reakce auta na práci s plynovým pedálem

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.02.2019 08:59
od jiriik
pavproch píše:jo, jeden čip od Burgerů mám (demonotovaný z mého N53B30) a asi časem bude na prodej - N52B30 ho nepotřebuje
Ahoj, pro nezkušeného? Co to je Čip od Burgerů?

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.02.2019 09:00
od jiriik
MMira píše:projev se da zasadne vylepsit zkracenim diferencialu. sedne tam dif ze 130i, ktere se daji ve slusnem stavu sehnat do 400 EUR. , popr se da dat jeste kratsi z automatu.
Diferenciál fakt tak pomůže? Co jsou kratší rychlosti nebo v čem je jiný?

Re: N53B30O0

Napsal: čtv 28.02.2019 11:22
od Boris
@jirik
Když si sem https://legacypic.uk/transmission/graph.php doplníš jednotlivé převody (tabulka zde http://www.zen104526.zen.co.uk/BMW/E90%20specs.pdf) tak je to krásně vidět na tom diagramu ;)

Re: N53B30O0

Napsal: pát 01.03.2019 00:52
od TANN3R
No tak nakonec tohle stostránkové téma skončí happyendem. Takže by se to tady dalo shrnout tak, že nejrychlejší a nejlevnější oprava N53 je koupě N52 :D

Btw. Pavproch, doufám že budeš na BMW/servis tlačit a nakonec tvá původní trojka jezdit bude.

Re: N53B30O0

Napsal: pát 01.03.2019 09:23
od BudVlad
TANN3R píše: nejlevnější oprava N53 je koupě N52.
Zajímavá úvaha. Pavel má problémy se spodkem motoru, který je stejný u N52. Rozdíl je jen v hlavě válců, která je u N52 mechanicky složitější a proto je větší pravděpodobnost oprav. Já mám N53 deset let, najeto 160K km, za opravy jsem zatim zaplatil 0 Kč a spotřeba oleje žádná.

Re: N53B30O0

Napsal: pát 01.03.2019 09:45
od JaraX
na jednom dvou třech lidech nemůžeš soudit spolehlivost, znám lidi co mají s N63 najeto 160k a prostě nemužeš říct že to je spolehlivej motor, stejně jako N53 není.
n53 dle mého rozhodně nemá stejnej blok jak N52, jak jsi na to přišel?

Re: N53B30O0

Napsal: pát 01.03.2019 10:28
od BudVlad
Oba motory mají magnesium alloy blok vrtání 85 mm, zdvih 88 mm. Oba motory mají stejné těsnění hlavy 11127553209. Nikde jsem se nedočetl že by tam měl být nějaký rozdíl. N51, N52 a N53 se vyráběly součastně asi by nemělo smysl dělat různé bloky.
Jejtě jsem našel že kliková hřídel 11210392992 a ojnice 11247589201 jsou stejné pro N52 a N53.

Re: N53B30O0

Napsal: pát 01.03.2019 12:39
od pavproch
Ano, řešením (mnou zcela nedávno a o to intenzivněji nabyté) nedůvěry v životnost repasovaných bloků N53 (viz výše) je / bude v příštím týdnu zakoupení (málo) jeté N52. Ale radost z toho nemám, mám ke své e91 silné pouto.... ale co se dá dělat. That´s life. (A stejně nelituju, že sem před rokem tolik investoval - se špatným výsledkem - jen mě sere ten "ztrátový" čas bez auta - už nejezdím vlastně rok....)

A ještě jdno ponaučení mi z toho plyne - kdesyk sem se dočetl, že bloky N53 (nevěděl jsem, že stejný blok je i N52, díky za osvětu) se repasují tak, že se válce zevnitř přehonují a (protože se tím dostane na povrch Mg), tak se po honování leptají (aby se z vnitřního povrchu válce po honování odstranil Mg a zůstal jenom Si) a to je ten problém, domnívám se, že jim to odleptání nějak nefunguje / neproběhlo správně. Proto jsem si to v hlavě srovnal takhle: "motory N52 a N53 NIKDY při GO nepřebrušovat (vnitřní povrch válců)". Až někdy nazraje čas na GO m4Zlikova motoru (ditto můj budoucí služebák), pokusím se na tohle nezapomenout.