Stránka 53 z 60
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.03.2019 23:20
od Francis
Totic píše:... Moje E36ka má asi původní M52 cívky s 3kila nájezdem a teprve jsem si uvědomil, že by chtěly vyměnit ...
Moje má 596k km na tacho a cívky původní. Compact, koupený kdysi desetiletý s 230k km na tacho, takže snad to byla pravda.
Re: N53B30O0
Napsal: sob 02.03.2019 23:41
od MattyX
MMira píše:Tu trasu jsem jel v životě jen jednou, takže nevím přesně, co si pod tím představit. Ale jet s davem kdekoliv znamená dojet tak o polovinu později, než je s výkonem už 330i možné. Takže raději za více....
No tím jsem chtěl říct, že pojedeš sice za 12 a dojedeš možná na 100km o tři minuty dřív a to s velkým otazníkem

Učíme pro firmy jak jezdit ekonomicky, tak o tom něco vím ...

Re: N53B30O0
Napsal: ned 03.03.2019 16:21
od TANN3R
To je pravda, ale ty nervy za to nestojí. Takže radši za víc normálně, než kolísavou rychlostí mezi 60-80km/ mimo obec, jak je tu zvykem.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 11:54
od Totic
Mě se tam kdysi podařilo v podobným režimu dorazit do Svitav za 7.2l/100km (ojedinělá haluz), nějak tomu ten kopcovitej teren pomáhá když se brzdí motorem a za provozu kdy nepředjedeš nebo je dvojitá lajna, zbývá leda lechtat E60 na 1500ot. a 6-šestej kvalt.

Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 17:24
od Filozof
MattyX> Klidně poreferuj co se tam učí jen ze zvědavosti máte nějaké desatero ? Mě se nejvíce osvědčilo jezdit na pohodu a předvídavě.
Prostě mám automat staré auto a pokud vidím v dálce vesnici a já cca 100km/h na tacho dám nohu z plynu. Pokud ji dám rychle začne mírně brzdit automat. Tak dobrzdí auto samo na cca 60-70km/h a já jen lehce polechtám brzdu...200m konec vesnice vidím značku a rovinku zase pomalu zrychluji s předstihem ležérně se auto sune k 60-70ce ... jako při lechtání plynu něco v tom smyslu.
Osvědčilo se mi jezdit bez tempomatu a předvídavě ...nehrotit a nepředjíždět všechny ale brzdy provozu raději předjedu ... blondýnu či dedouška co si to šine 65-70km/h po okresce kde všichni lítají 100+ se je snažím klidnou nohou předjet pokud je slabá doprava. Jinak nepředjíždím a jen vyjimečně.
Na dálnicích jezdím mírně nad/pod limit 120-140km/h tacho dle provozu abych ani nebrzdil ani nejel jak blázen ... na brzdu skoro nesahám dojíždím pomalé auto a bud předjedu abych nikoho neomezil nebo jedu chvilku pomaleji cca 100km/h
Pokud tedy vyjimečně nespěchám ale čím jsem starší tím více jezdím na pohodu hlavně s rodinou.
(Pokud nejedu pro radost sportovně jednou za čas vymetám pavouky když je prázdná silnice nebo minimum aut a sucho čisto a já třeba spěchám.

)
Zajímalo by mě co víc člověk může dělat krom předvídavosti a nepoužívání brzdy a plynu na více jak 10-20procent ...
Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 20:53
od Hanz
Už nic, jen umřít... ale levně, nejlépe se rozpustit ve vaně...
Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 21:10
od BudVlad
Pokud vám jde o ježdění levně, tak jste si koupili špatné auto.
Na silnici mě nejvíc serou pohodáři kteří se zapoji za nejpomalejší auto a vytvoří kolonu. Nikdo nechce předjíždět, protože by to stálo peníze.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 21:30
od Giovany1971
Někteří pohodáří dokážou takovou kolonu vytvořit i za traktorem..znám to z obou rovin..jak ze strany řidiče osobáku..tak i ze strany řidiče traktoru... někdy opravdu nechápu..na rovném úseku... za mnou jedno auto za druhým..a až někomu vzadu na 8 místě..ujedou nervy a vyrází...mnohdy to pak byla krizovka i pro mne v traktoru..kdy jsem musel opravdu do prava..i do příkopu..jen aby se nenabourali
Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 21:45
od Francis
To znám, za "aviatikem" jede ňouma co se bojí a lepí se na nárazník, za nimi HaŤaPka tříhrnková nemající kobyly na předjetí obou, kdo je třetí je skoro fuk.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 04.03.2019 23:29
od MMira
BudVlad píše:Pokud vám jde o ježdění levně, tak jste si koupili špatné auto.
Na silnici mě nejvíc serou pohodáři kteří se zapoji za nejpomalejší auto a vytvoří kolonu. Nikdo nechce předjíždět, protože by to stálo peníze.
konecne spriznena duse.
jezdit s 330i na spotrebu je jak dojit do dobre pivnice a pak sedet cely vecer u jedne tretinky. clovek jich samozrejme nemusi dat 10, ale prijemnych par kousku dle chuti se proste vypit musi.
reci o usetrenych 3 minutach a soucasne dvojnasobne spotrebe jsou totalni nesmysl. vyuzitim potencialu motoru, brzd, planovanim a predvidavosti se daji v provozu usetrit ne minuty, ale hodiny a soucasne nejet za nesmysl. specialne na okreskach se da proti casum pocitanych navigacemi usetrit i 30 %, v noci klidne i vice. samozrejme, nastanou situace, kdy to nema smysl. kratka vzdalenost popr husty provoz. pak clovek opravdu musi zpomalit nebo, radeji, jet jindy, ne ve spicku.
jinak fenomen vlackaru je strasny. kdyby alespon vsichni tihle experti nechavali mezi sebou dostatecny odstup. jenze ne, oni jedou naraznik na naraznik a kdyz se nahodou nekdo puti do akce, jsou schopni diru jeste zavrit, jen aby se pred ne nikdo nedostal.
mmch, paradoxem je, ze N52 330i ani pri te nejdrsnejsi jizde v provozu dlouhodobeji nejde nad nejakych cca 18. nejvice jsem videl 21 v Alpach. ve srovnani s jakymkoliv modernim 2.0T o srovnatelnem vykonu to jezdi za flus, byt soucasne je to vedle toho zoufale pomale a na rychlost se clovek fest nadre.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 07:33
od tommee
Jako už to tady začínalo trochu smrdět Octavia klubem

Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 07:58
od Filozof
Jezdit na pohodu cca 100kmh nebo 70 je opravdu rozdíl na okrese kde je povolených 90.
Nebo všichni jezdíte 150kmH .
Ono je brzda provozu a pak pohodař co udržuje slušnou rychlost...
já osobně 140 cca a 100 okresy
Taky nemám rad pomalé kolony napr 70km/h taky predjizdim
Pokud jede někdo relativně normálně nemám potřebu předjíždět když jede povokresce 90cca
Pak se nedivte že všichni nadávají Bmw že jezdí jak Šílenci a všude porušují předpisy ... chce to rozum a jezdit plynule a užit si když je volněji či prazdnějši silnice...
Nebo mít Bmw znamená to furt hnát do omezovače a litat jak zběsilej pirát????
Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 08:19
od kawaman
Jo, furt plnej a loket z okna

Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 08:41
od MattyX
Já asi jezdím po jiných silnicích, ale 90% co času co stravím v autě tak jsem rád, že jedu alespoň předpisově případně lehce přes, jelikož se v tom provozu stejně ani jet nějak svižně moc jet nedá a to že s tím n54 moc problémy nemá

Večer pak pohodička, to se dá klidně valit okreska klidně 150 , ale jet furt někomu na nárazníku abych předjel dvě auta a pak zase čekal někomu u nárazníku a sekl další dvě auta jenom protože jako mám báwo a rozkaz zněl jasně? předjet všechny ?

Se pak není čemu divit, že potom u toho člověk vypadá jak idiot, jen pak nesmí zastavit na benzínce na chcaní nebo kafe, páč pak je to zase ta stejná hokna
Celá ta myšlenka byla o tom, že právě proč mrdat s benzínem jenom když nemusím zrovna... Kdybych chtěl ušetřit, tak neprojedu ročně 130tis v benzínu ale koupím si dvoulitr dýzl

Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 10:21
od Boris
MMira píše:Nechápu, jak může někdo s 3.0 R6 v 1,5t vážící autě mít jednocifernou spotrebu. Tedy pokud s ním nejezdí tak, že by mu stačil i motor o polovičním vykonu.
Na budoucí pavprochove N52 mám dlouhodobou 12 N98 na 100. A to většinou jezdím spíše na pohodu. Paradoxem přitom je, že to auto nejlépe působí při rychlostech 200+. To se pak sice jede tak za 16, ale jeden má pak pocit, že se motor konečně svobodne nadechl.
A nestačilo by tobě naftový biturbo? 250 to jede taky a oproti R6 ušetříš čas tankováním... poměřovat pindíky dle toho kdo má jakou spotřebu

každý nemá potřebu jezdit jako Bond
Spotřeba tu zazněla jako dokreslení, že jsou i tací uživatelé, kterým se to nesere a ani nijak závratně to nežere. S ohledem na výkon a objem.
@Francis Srovnávat M52 z 90-tých let s tím, že najel půl mega vs. novodobý přímovstřik, taky není zrovna košér. To jako ten kdo na motoru nemá půl mega tak nemůže nic říct

Nehledě na to, že tehdy to žádný vysokotlaký vstřikovače nemělo a dal se do toho lejt kde jaký benzín. To, že šla kvalita BMW dolů je známo. Nicméně motor N53 za to sám o sobě nemůže. Zakarbonovaný je kde jaký přímovstřik.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 10:23
od Filozof
mattyX přesně tak jak říkáš ... jezdit plynule na pohodu klidně malinko rychlejí ale žádnej nárazník a uspechanej psychopat ...co pak na benzínce nervuje s 5min u auta co tankuje ... apod.
Jinak nejlepší šetření u BMW je právě ten LPG ... pokud nepočítám novější auta kam LPG nejde dát zato 8mi kvalt ZF ušetří pár litrů paliva i u benzínu kde se dá jezdit za 7,5L s 3litrem na pohodu.
Tady mám plynaře co má plechovku nového RAPIDA 1,2i s motorem na LPG jezdí za 6,2litru na sto dle tankování reálná spotřeba což je dle mě asi nejuspornější plechovka co znám kolem sebe ve větším autě než je dejvů matiz

Je pravda že je to nudné auto a ničím není zajímavé ...spíše jen pro info pro spořílky co by chtěji druhé auto do rodiny pro ženu třeba.

Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 10:35
od pavproch
Já za 270tis km s N53 dokázal vyjet jednu jedinou nádrž s průměrem 8, všechny ostatní sem měl průměr 11 až 14, vyjímečně i 15..... mně to připadá "rouhání" s tím jezdit "na spotřebu".
Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 10:52
od Filozof
Někdo má rodinu a nechce aby děti blinkali s manželkou po pár kilometrech jízdy... kdo má rodinu jezdí často rozumně a uvědoměle.... Nemá smysl se prát o pár minut když pak chce dítě čůrat pak je těch pár minut stejně v trapu ....
jinak silnice jsou plné křížků po závodnících...
A nikdo netvrdí že se občas každý neprojede a nevyžene pavouky ...

Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 16:28
od Totic
Neska jsou ty vokresky přes pracovní tejden tak zacpaný, že jseš rád že se vezeš v koloně takže pak je ti Báwo dobrý aj na spotřebu a kdo chce umí za málo a nikoho nebrzdí
Takže ta N53 se zrovna v tomhle celkem hodí na takový štreky.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 05.03.2019 17:20
od Francis
Boris píše:@Francis Srovnávat M52 z 90-tých let s tím, že najel půl mega vs. novodobý přímovstřik, taky není zrovna košér. To jako ten kdo na motoru nemá půl mega tak nemůže nic říct

Nehledě na to, že tehdy to žádný vysokotlaký vstřikovače nemělo a dal se do toho lejt kde jaký benzín. To, že šla kvalita BMW dolů je známo. Nicméně motor N53 za to sám o sobě nemůže. Zakarbonovaný je kde jaký přímovstřik.
No jo, ovce si zvykají solit za opravy a čím dál vyšší sazby. Technologickým pokrokem nižší životnost a vyšší provozní náklady neomluvíš, to by mělo být naopak.
Pročpak je čím dál využívanější a propagovanější operativní leasing? Aby ovce nebékaly, že místo 500k to umře na 160k km. A že je tím pádem měsíční výpalné vyšší, než kdyby byla životnost jako kdysi? To si ovce většinou nespočítají, neb v dobách M52 nebyl operák běžnou záležitostí.
Věci koupené do vlastnictví si lidé většinou váží a udržují ji v provozu a sledují náklady. U věci pronajaté je jim to většinou fuck, vrátí "lehce" použité a neřeší.