Stránka 56 z 93
Napsal: stř 26.11.2014 16:25
od hurvajs77
kurevtor píše:Když jsem se ptal v autorizovanym servisu na cenu stěračů na E65 tak mi řekli tuším 2600
podle mne padla cena. Já kupoval nové na 730 cca před 3 lety a bez prdele jsem platil cca 2.800,-
Napsal: stř 26.11.2014 17:00
od kurevtor
asi padla jen ve východních Čechách, mně tohle bylo řečeno v srpnu

Napsal: stř 26.11.2014 17:13
od hurvajs77
cena v autorizáku by měla být všude stejná. A je pravda, že na CarTecu je jak píše JaraX a je to cena za set, tj. obě ramínka -
http://moto.bmwcartec.cz/cenik-nahradnich-dilu
Napsal: stř 26.11.2014 21:37
od vlastnemec
Já jsem dal JaraXovi 1500 a ještě mi je nahodil origo krabice BMW, spokojenost maximální, taky jsem byl šetřílek a měnil gumičky, ale pokud ty stěrač vydrží tři roky min jak se píše je to dobrá investice.
Napsal: čtv 27.11.2014 10:28
od JaraX
tady sem hodil něco pro zajemce o LPG
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 95#1328695
pokud nebudete mít LPG od nás, nic se neděje, ale od plynařů vyžadujte kvalitu, nenechte si tam dávat malé nadržé apod, ty auta si to zaslouží!!!
Napsal: čtv 27.11.2014 15:21
od kurevtor
hurvajs: ty máš 750Li zplynovanou?

Napsal: čtv 27.11.2014 16:17
od fishmaker
kurevtor : ano...protože má rozum...není důvod vyhazovat měsíčně X tisíc za palivo zbytečně...je lepší to vrazit do servisu

Napsal: čtv 27.11.2014 16:22
od kurevtor
existuje nějaká detailnější kalkulace toho od jakého nájezdu se LPG v 745i vyplatí? Je tady na fóru něco takového? Necítím potřebu svý auto zplynovat, ale zajímalo by mě to, kdyby byly silný argumenty tak bych do toho možná i šel....
(edit: za silný argumenty považuju pouze Emu a TGM

)
Napsal: čtv 27.11.2014 17:01
od kabyr01
No já mám zplynovanou 745i a spočítal jsem si, že se mi to vrátilo po cca 15tis km - to jsem zvládl za půl roku
Ale i já mohu potvrdit pravidlo, že po předělání na plyn neprojezdíš míň peněz, ale ujedeš víc km a tudíž máš víc požitků s jízdou v 7er
Hurvajs77 - máš od snejka?
Napsal: čtv 27.11.2014 17:35
od fishmaker
kurevtor : to je jednoduchý...vyplatí se to všem, kteří si to auto chtěj nechat déle....když budeš brát pořizovací cenu LPG 30tis...a jezdíš zhruba za půlku...takže šetříš přibližně 2Kč na km...tzn, že to projezdíš za 15tis km...
za JAK DLOUHO se ti to vrátí je na tobě podle toho kolik jezdíš km ročně...někdo to má zpátky za půl roku...když to budeš mít jako víkendovku...tak se ti to splatí za 3 roky třeba...
Napsal: čtv 27.11.2014 21:29
od JaraX
navratnost u E65 je cca 15 000km
Napsal: pát 28.11.2014 13:01
od hurvajs77
fishmaker píše:kurevtor : ano...protože má rozum...není důvod vyhazovat měsíčně X tisíc za palivo zbytečně...je lepší to vrazit do servisu :)
no, upřímně s tím ani tak nesouhlasím... Ale z finančního hlediska je to jak píše fishmaker. Podle kalkulací co jsem si dělal, budu cca na 60% a zbylé procenta mohu využít jinde. Vlastně mám teď levnější provoz i než nafta. Vzhledem k mému nájezdu kolem 50tis ročně, se to vyplatí. Na druhou stranu, ale musím napsat, že pokud by mě netrápilo "vyhodit" 20tis mesíčně na benzín, tak nikdy auto nezplynuji. LPG do auta prostě nepatří - pokud už tam není z výroby a nikdo mi to nevymluví... :-D.
Mám v autě toroid 88L a jak by plno zdejších klubáků řeklo, jak s tím mohu jezdit... S tak malou nádrží. Ale, ta 92l (nebo kolik) nebyla skladem a nechtělo se mi čekat další 3 měsíce než by byla (dle slov p. Vaňka). Ptal jsem se ho i na 103l, kterou u má více lidí. Bylo mi řečeno, že on to nemá, resp. že se ani nedělá. Ale nevadí, stajně bych si asi nechtěl nechat rozmlátit plasty v kufru jen kvůli větší nádrži. Byla by fajn, ale teď už to nehodlám měnit. Na plnou (tedy asi, protože jsem tankoval jen asi 4x a ke konci se nádrž plní hodně pomalu a já nikdy neměl čas tankovat 20min) ujdedu cca 450km a vzhledem k tomu, že LPG je v Praze a i v ČR na každé mezi, moc to neřeším. Zatím ale nemám názor, jestli jsem udělal dobře.
to @kurevtor: já měl před tím spotřebu kolem 15l, nejezdím styl klobouk a 5-ti litr si něco vezme. Takže jsem došel k číslu cca 12tis.. Jinak na to existuje aplikace, nechtělo se mi to přepočítávat ručně. Kalkulaček je plno:
-
http://www.plyndoauta.cz/uspora-na-lpg
-
http://pepinator.tym.cz/download/benzin_plyn.html (jako malá desktopová aplikace)
to kabyr01: Snejk přeci LPG nedělá, umí to ale zařídit, dal mi kontakt a domluvil jsem si to tám přímo s p. Vaňkem (
http://www.lpg-vanek.cz)
Napsal: pát 28.11.2014 13:16
od kurevtor
budu se nad tím muset ještě trošku zamyslet, taky si myslim, že bychom se měli držet továrního nastavení auta... nejde mi jen o prachy, bojim se problémů a toho, že bude auto víc časově náročný, protože LPG potřebuje svojí údržbu.. kdybych měl ušetřit ročně pár tisíc, ale musel bych řešit nějaký seřizování apod. tak by to pro mě byl důvod na to dlabat, nemám na to čas...
jedna E65, kterou jsem chtěl koupit lpg měla, nesmrdělo to, motor běžel stejně tiše, takže to bylo OK... jak je to ale s výkonem? O kolik jde dolů? Ty zákazy vjezdů pro LPG taky nepotěší no..
Na druhou stranu, podle tý kalkulačky by mi to ročně ušetřilo víc, než kolik mi teď vydělá za rok milion u J&T na termínovanym vkladu

asi se ze mě stane šetřilek

Napsal: pát 28.11.2014 13:33
od fishmaker
LPG ti ušetří víc než kolik do toho vrazíš...jinak se jezdí jednou ročně na kontrolu...po dvou letech se mění filtry a na svíčky je doporučeno 20tis km
takže ano...nějaký servis navíc tam je...ale úspora je větší...
servis LPG ročně do 1tis
u mě to píše třeba rozdíl 5500,- měsíčně

a to nejezdim zas tolik...ten kdo najede 50tis ročně...tak nemá o čem přemýšlet...
do podzemních garáží nejezdim moc často...ale když potřebuju tak tam vjedu...
a co se týká výkonu...tak mě třeba nechybí ani po instalaci plynu

Napsal: pát 28.11.2014 13:36
od hurvajs77
kurevtor píše:...že bude auto víc časově náročný, protože LPG potřebuje svojí údržbu.. kdybych měl ušetřit ročně pár tisíc, ale musel bych řešit nějaký seřizování apod. tak by to pro mě byl důvod na to dlabat, nemám na to čas...
ono to není zase tak moc drsné s tím časem. Olej snad tuším říkal Vaněk po cca 10-15tis, reduktor po 50tis, kapalný filtry po 25tis. společně se svíčkama. A snad po roce kontrola kvůli technické, jestli se nepletu.
kurevtor píše:jedna E65, kterou jsem chtěl koupit lpg měla, nesmrdělo to, motor běžel stejně tiše, takže to bylo OK... jak je to ale s výkonem? O kolik jde dolů? Ty zákazy vjezdů pro LPG taky nepotěší no..
Snížení výkonu nepozoruji. Přepnutí také ne. Pokud se nekouknu na budík, nevím jestli jedu na LPG nebo B95. Na zákazy slušně řečeno seru. Prostě tak jedu, připadně přepnu na B95. Mám skryté hrdlo, takže to nikdo nepozná, pokud nepojedu na LPG. Samolepku na autě také nemám.
kurevtor píše:Na druhou stranu, podle tý kalkulačky by mi to ročně ušetřilo víc, než kolik mi teď vydělá za rok milion u J&T na termínovanym vkladu :-D :-D asi se ze mě stane šetřilek :-D
já se rozhodně nepovažuji za šetřílka, kór když jsem koupil 750Li v Indivuálu nebo PC za 90tis :-D, ale jak psal fishmaker, prostě když jsem si to teď zpočítal, tak při nájezdu 50tis za rok, chci si nechat auto tak 5 let, tak je to pak cca 500tis. A ikdyž nevydělávám málo, tak 500tis jsou slušný peníze a raději je utratím jinak, než v PHM. Mám luxus benzínu, sílu 5 litru a jezdím skoro jako s naftou... :-)
První obrázek je špatně - zapomněl jsem tam upravit spotřebu na plyn, zdálo se mi to nějak moc velký rozdíl... :-D
Napsal: pát 28.11.2014 13:49
od kurevtor
zajímavé

začnu o tom uvažovat

Napsal: pát 28.11.2014 13:59
od hurvajs77
kurevtor píše:zajímavé :) začnu o tom uvažovat :-)
Třeba budeš další z mála, kteří mají LPG a nesouhlasí s ním. Stejně jako já :-D
Napsal: pát 28.11.2014 14:05
od kurevtor
no zrovna u tebe bych to, s tvými často vyhraněnými a neměnnými názory, nečekal

na druhou stranu, proč bejt zatvrzelej, když to opravdu ušetří tolik peněz.... já právě nejsem vyhraněnej v tomhle, můj názor spíš vždy byl, že než LPG to raději TDi... no jenže pak jste mě tady nahlodali a já nekoupil 530d, ale 745i a hle... uvidim, na přelomu roku se rozhodnu jestli si 745i nechám a pokud ano tak to možná zplynuju...
trošku si ale říkám jestli tomu autu neuškodím, 745i Individual s celkem malym nájezdem a zplynovaný...? Nevim no... uvidíme

Napsal: pát 28.11.2014 14:19
od hurvajs77
kurevtor píše:no zrovna u tebe bych to, s tvými často vyhraněnými a neměnnými názory, nečekal :-D :)
:smich2: já, vím , že tu jsem za exota... :-D
Probíral jsem to osobně se Snejkem i s lidma tadz na fóru a bylo mi řečeno, že to nijak něškodí. Motory od BMW nejsou jak motory od sekačky co montuje šádovka, ale jsou velké, mají silné stěny. Snejk i JaraX řekli, že ani snížená mazivost a vyšší teploty motoru neuškodí. Samozřejmě se musí člověk starat. Ale i přes tohle, přes vlastní zkušenost si myslím, že tam LPG nepatří :-D
Napsal: sob 29.11.2014 11:08
od Filozof
mě vychází úspora cca 1,9-2kč na kilometr. 4kč vs 2,1kč na LPG u R6.
10L benzínu plus VIF na sto km je 400kč
11,3l LPG plus 0,3-0,5l benzínu je 200-210kč
nájezd cca 13-16tis km ročně. a stejně se to vyplatí když chci auto na 5-6let.
Takže LPG je velké plus.
