někde jsem viděl že MPOWER některé modely e46 apod. mají hodně snížený termostat ... cca kolem 80celsia ? Co je na tom pravdy ?
Asi když tomu člověk dává hodně horkou sodu na okruhu musí se bezpečně motor uchladit tak snad nejsem daleko od pravdy
Visco spojka i vrtule bude asi velice brzy chladit a bude nastavená aby to chladilo snad už při 90-95 ??? Nevím přesně ale očekávám že to bude jistě jinak nastavené jak řadový šestiválec.
Dokonce vidím dělají i 55Celsia ... pokud mě zrak nešálí ?
na M3 E46 olej nesel pres 120 ani v lete na okruhu a plne cocce
Re: N53B30O0
Napsal: úte 12.03.2019 20:15
od Hanz
Filozof píše:Visco spojka i vrtule bude asi velice brzy chladit a bude nastavená aby to chladilo/
Nechceš už požádat administrátora o zmenu nicku na “genius”?
Sorry, ale to je jak když posadíš malé děcko za klávesnici a řekneš mu - honem ke všemu něco napiš, jedno jestli je to blbost, prostě to tam per, oni na to čekají...
Spec pro tebe - od M54 motoru nahoru Bmw nepoužívá visco spojku...
Ano, můžu dát dříve otevírající VODNÍ termostat, dokonce si to mohu v MHD zaškrnout, ale pořád neřeším slabou účinnost oem chladiče OLEJE... a to nemluvím o aut převodovce, která bude nejspíš také dělat hranolky tou dobou...
Re: N53B30O0
Napsal: úte 12.03.2019 20:43
od tommee
Re: N53B30O0
Napsal: úte 12.03.2019 21:20
od Spejbl
Opravdu závodní motory Mpower v motorsportu jezdí bez termostatu.
Ovšem, nejde ho jentak vyhodit, protože je dvoučinný(dvoucestný) a dělá se záslepka (zátka) v hlavě válců motoru.
Samozřejmě se ještě zvyšuje kapacita chladičů voda/olej pro tyhle motorsporty.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 12.03.2019 21:47
od Giovany1971
TANN3R píše:Na N62 ten sníženej termostat funguje, protože to není tak domrdanej systém jako na N53/54/55 nebo třeba N63. Na N62 to prostě jede na 105° a když je pod hodně velkou zátěží, jednotka si termostat přihřeje a tím se otevře dřív. Tzn. když se termostat otevírá v 90°, nic se neděje, jen jednotka napíše chybu zaseknutého termostatu a jede se dál. Když tohle uděláš na N63, tak jezdíš furt na 70°
Je to trochu víc...jezdí to po posledním měření..při venkovní teplote..kolem 0...asi 75...při větší zátěži 85...Při -18 je tam těch 73 víc to neudělá...při zátěži max 76... To auto se chová úplně opačně..chybu to žadnou nehlásí...pří jízdě z kopce kdy se voda náporem dochlazuje...tak to dohřeje ještě termostat a je to ještě chladnější.. Nejlíp se teplota upraveného termostatu drží při větší teplotě venkovního vzduchu...ale pozor... tady to zase začal dochlazovat ventilátor..od 89 st..se zapl a chladil a chladil...Ted máme upravenou jednotku..ventilátor spína při 95 st..a dochladí na occa 85..ale zase nefunguje větrak při zaplé klima... to je důsledek zásahu do jednotky.. takže bojujeme dál.. Spotřeba byla na podzim asi 11... v zimě 12.5..ale na to seru.. to neni duležité... duležité je aby se ulevilo motoru...a to se stalo..N63 strašně umí ohřát olej... už jezdím jen na plný okruh...jezdím na větší chladic... chladič je v předu..ale byla potřeba přejít na variantu..letní chladič..a zimní chladič...Je to taková hra na schovávanou s tím autem...
Re: N53B30O0
Napsal: úte 12.03.2019 22:10
od Filozof
Hanzi já to psal obecně takže i o m52 jsem mluvil ale jasně novější motory m54 i s54 proste visco nemají proto se musí spoléhat na jeden elektr. Větrák no a chladič snad řešit nemusíš u sníženého termostatu snad jen u závodního vozu tam ano nebo pokud děláš speciální úpravy.
Tak abych tak nějak shrnul prvních 1000km za kniplem brambora2: pro dosažení stejných průměrů a dynamiky jako sem měl u e91 je třeba o něco míň práskat bičem (N52B30 v zadokolce se vytáčí k/do redline ochotněji než N53B30 v xDrive), ale spotřeba halt o něco (litr až dva) vyšší (100oct potrava, samozřejmě). A - kupodivu - (zdravý) N53B30 měl v okolí redline hezčí zvuk než N52B30 (ne teda ale že ten by mi zněl škaredě..... )
Re: N53B30O0
Napsal: úte 19.03.2019 16:22
od Boris
pavproch píše:
Henry_E90 píše: A na to, že bylo venku kolem 10 °C mě i překvapilo, že se olej držel stabilně na 115 °C. Trochu mě to zase znejistělo
Není to sice on-topic (tady sme ve vlákně o N53) ale napíšu to sem - Jelikož mám doma už pátý rok N52B30 v m4Zlikovi (a ten má "od přírody" ukazatel těploty woleje), tak vím, že trvalá těplota woleje (bez ohledu jestli jedu piánko nebo to honím) je nad 115, v létě dyž je venku horko tak 120-122st C. Proto mu dávám Millers CFS 5w-40 (prý vydrží až 140)
teď si říkám jak jste schopni se u e90 dopátrat teploty oleje? Dle zahraníčních for nejsem jediný, kterého nepřítomnost ukazatele prdí, ale vyjma přeprogramování ukazatele spotřeby nikdo na nic nepřišel.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 19.03.2019 17:45
od mykovec
Přeprogramování ukazatele spotřeby funguje dobře, mohu jen doporučit.
Re: N53B30O0
Napsal: úte 19.03.2019 19:27
od Radim205D
Boris píše: ale vyjma přeprogramování ukazatele spotřeby nikdo na nic nepřišel.
Já jsem třeba spokojený u N52 s autool X60, sice to není žádný designový výstřelek, ale mi slouží k plné spokojenosti.
Je to stále připojené na obd zásuvku a za necelou pětistovku z Ebay za mně perfekt.
Dají se nastavit na úvodní obrazovku 3 různé hodnoty, jsou tam alarmy pro horní meze měření a další různá nastavení..
Re: N53B30O0
Napsal: úte 19.03.2019 21:05
od Totic
Věřím že by to šlo zobrazit i přes bluetooth ELM327 na mobil (nejspíš Android). TORQ to vytáhnout neumí ?
Re: N53B30O0
Napsal: stř 20.03.2019 01:48
od mykovec
Totic píše:Věřím že by to šlo zobrazit i přes bluetooth ELM327 na mobil (nejspíš Android). TORQ to vytáhnout neumí ?
Zkoušel jsem několikrát a neumí. Umí jen vodu.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 20.03.2019 07:33
od MMM123
Carly for BMW zobrazuje bez problémov stovky parametrov realtime. Cez ELM asi všetko nie, ale cez K-D Can/OTG kábel to ide spoľahlivo. Bez problémov aj prepínanie a napätie na lambdách, air mass flow atď atď.
Re: N53B30O0
Napsal: stř 20.03.2019 11:19
od Boris
@radim205D ta 60tka ted není k dispozici, ale mají 50tku za 35€. To je možná pak lepší vzít carly za 65€ a mít v tom mrtě věcí. Pokud teda carly umí ukázat teplotu oleje
Re: N53B30O0
Napsal: stř 20.03.2019 13:06
od MMM123
Carly ponúka o motorovom oleji celkom 11 parametrov:
Oil - age in months, temperature sensor, level mean a long time, level sensor, level sensor raw value, pressure measured, pressure setpoint,pressuere switch, quality sensor, temperature sensor raw value, oil-kilometer.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 25.03.2019 21:06
od kawaman
Pavproch, stále s nic nevyřešilo? Pořád jsi ve fázi čekání?
Re: N53B30O0
Napsal: úte 26.03.2019 15:05
od pavproch
Má to mírný posun v mezích zákona: po zkoumání mi z autorizáku oznámili, že sice čtvrtý N53B30 vykazuje (po ujetí cca 6.5tis km) opotřebení, ale "malé" a že s tím mám normálně jezdit dál a po dalších pár tis km jim to znova přistavit ke kontrole. A na tohle potřebovali čtyři měsíce.....
Momentálně to vidím takle: Tenhle týden sem na lyžích mimo republiku, příští týden si to jedu vyzvednout, dojedu s tím dom (teda doufám že dojedu), postupně (až skončí letošní lyžařská sezona, ie zač. května) odstrojím z toho všechno, co odstrojit chcu a .... a jezdit s tím už asi nijak moc nebudu (ztratil sem důvěru v životnost repasovaných N53B30, navíc už mám brambora2) a dřív či později ho strčím do áááááááček.
Amen.
Re: N53B30O0
Napsal: pon 01.04.2019 14:43
od pavproch
Tak. Z Brna (necelých 200 km) sem dojel. Po svých. Ufffff.
N53B30 jede zvukově moc hezky (od 2000 do redline má jednoznačně hezčí zvuk než N52B30), momentálně ani nevydává nějaké nelibé pazvuky, ale důvěra v něj je prostě pryč. Pude. Ale ne hned.
Jinak díky přímému přesednutí z N52B30 EURo4 do N53B30 EURo5 mám způsobený mírný šok - jak moc to EURo5, EGR, přímovstřik atd. ten motor (jeho chování, ne výkony či spotřebu!) dokurwily. Oproti předvídatelnému a rozumně se chovajícímu N52B30 je to jak neurvalý, nezvladatelný a neovladatelný uhrovatý frocek. Brrrr.