Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Nemate zac. Mel jsem to pujcene necely den, tak jen takove rychle postrehy. Ten motor byl super, ale uz to neni auto na udelane s podobnou ideologii, jako je E66, kde je vic odkladacich mist, velky kufr a z kvalitnich materialu. Uz tam byla citit umelotina. Stredovy tunel mel cerne oblozeni a uz bylo dojebane (poskrabane), zrovna tenhle majitel nemel cit pro jemne zachazeni a tak nejak na to jebal. Zadna impregnace kuze nebo lesteni, proste klasicky koncak, co ma penez jak namrdano a chova se k tomu, jako k obycejnymu spotrebaku.
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
A zaply se ti ty lasery vůbec? Tam je vic podmínek pro zapnuti, jinak to sviti LEDkama
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
a co kromě tmy a detekce auta před sebou teda sedmička řeší při zapínání světel? Jaký jsou ty další podmínky? Jestli je tam něco dalšího tak nevim no, k čemu jako...? Já ty automatický dálkovky na E65 použil snad jednou, nebylo to nic extra. Dnešní auta to mají už použitelný v provozu, že to člověk fakt nemusí vůbec hlídat.
Dost by mě zajímalo jestli BMW s lejzrama dokáže zasvítit líp než škodovka s bi-led světlama, protože ty prostě rozsvěcujou den před autem a dokážou prosvítit dvacítku zeď...
bmw má s laserem umět svítít místo 300m až 600m, super, ale to je ti na hovno, vzdálenost neni to nejdůležitější. Si přiznejme, že už natáčecí světla E65 se jaksi nechytaly v porovnání s koncernama. Divný.
Dost by mě zajímalo jestli BMW s lejzrama dokáže zasvítit líp než škodovka s bi-led světlama, protože ty prostě rozsvěcujou den před autem a dokážou prosvítit dvacítku zeď...

Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
BMW Laser světlomet je čistě marketingový tahák. V Laser světlech je jeden LASER modul, který se spíná při dosažení určitých podmínek. Neznám je přesně, ale něco ve smyslu 1) rychlost nad 80km/h, 2) žádný vnější zdroj světla. Možná něco dalšího, ale hlavní je rychlost a musí být tma a nikdo kolem. Pak se rozsvítí laser, jenže on ten laser dělá jen takový piďi knedlík uprostřed, který neuvidíte. No a v českých podmínkách se laser asi nerozsvítí nikdy, resp i kdyby se rozsvítil, tak to nepoznáte. Není to tak, že LASER světla svítí víc. I kdyby to byly full laser světlomety, kde laser dělá distribuci jak potkávacího tak dálkového světla, tak jsou urřité fotometrické parametry, jak světlomet dané kategorie má svítit. Proto v dnešních autech svetelný tok a maximum je víceměně obdobný u Dačie duster s LED světlomety i u S classe s nejvyšší výbavou světel. Rozdíly (markantní) jsou pak v těch funkcích světlometu.
Jinak BMW Laser světlomet je normální full LED světlomet, akorát má jeden LASER modul navíc, který je k hovnu. Jenže to normální spotřebitel neví. Já to vím proto, jelikož to vyrábíme. Jo a ještě jeden postřeh, kvalitu, robustnost a spolehlivost určuje zákazník (automobilka) takže když jsou nějaká světla naprd, je to tím, že automobilka nechtěla pustit prachy, ne že dodavatel a výrobce světel to odflákl
Paradoxně ten, kdo má dnes an autě BiXenony, tak mu to svítí mnohem víc, než full LED světla moderních aut. Proto taky dneska žádné auto s LEDkama nemá ostřikovače svetel, jelikož jejich světelný výstup není tak velký jako u tehdejších Xenonů. LED světlomety svítí pocitově víc, protože jejich vyzařovací spektrum světla je ve vlnových délkách, které lidské oko dokáže vnímat, proto to my vidíme, že svítí víc a lépe. Xenon a halogen mají to spektrum trochu jinak posunuté a lidské oko vnímá jen část celého spektra.
Pro představu, běžná Full LED světlomet pro potkávací světlo má třeba výkon 500-800lm (lumenů), xenony měly běžně 1500-2000lm.
Výhoda LED světlometů je samozřejmě velikost zdroje (LED) a díky tomu se dakjí dělat veškeré harakiri jako matrix, stínění atd. Počkejte si na nové Mercedesy, co budou všechno umět
https://www.youtube.com/watch?v=xe66enK ... ECAnything
https://www.youtube.com/watch?v=l1-jecq ... ECAnything
Jinak BMW Laser světlomet je normální full LED světlomet, akorát má jeden LASER modul navíc, který je k hovnu. Jenže to normální spotřebitel neví. Já to vím proto, jelikož to vyrábíme. Jo a ještě jeden postřeh, kvalitu, robustnost a spolehlivost určuje zákazník (automobilka) takže když jsou nějaká světla naprd, je to tím, že automobilka nechtěla pustit prachy, ne že dodavatel a výrobce světel to odflákl

Paradoxně ten, kdo má dnes an autě BiXenony, tak mu to svítí mnohem víc, než full LED světla moderních aut. Proto taky dneska žádné auto s LEDkama nemá ostřikovače svetel, jelikož jejich světelný výstup není tak velký jako u tehdejších Xenonů. LED světlomety svítí pocitově víc, protože jejich vyzařovací spektrum světla je ve vlnových délkách, které lidské oko dokáže vnímat, proto to my vidíme, že svítí víc a lépe. Xenon a halogen mají to spektrum trochu jinak posunuté a lidské oko vnímá jen část celého spektra.
Pro představu, běžná Full LED světlomet pro potkávací světlo má třeba výkon 500-800lm (lumenů), xenony měly běžně 1500-2000lm.
Výhoda LED světlometů je samozřejmě velikost zdroje (LED) a díky tomu se dakjí dělat veškeré harakiri jako matrix, stínění atd. Počkejte si na nové Mercedesy, co budou všechno umět

https://www.youtube.com/watch?v=xe66enK ... ECAnything
https://www.youtube.com/watch?v=l1-jecq ... ECAnything
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
jen dám takový OT.... na velkým (scania) mám full led , když to rožnu vše i ve střeše tak vidim kilák ....oproti osobáku je to síla..žhaví to voči když na někoho blikneš aby ti taky ztlumil ...... snažím se to nezneužívat , ale když člověk potká blbce...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Svetla, moje oblibene tema
Driv jsem byl presvedcenej, ze musim mit auto s LED svetlama. Dost se to ale zmenilo. Jak je psano, ty LEDky nejsou uplne vyhra. Za mne jsou top svetla xenony od Snejka. Jednak svitej dostatecne silne a hlavne jsou doplneny kruhama, ktery svitej jako krava a dost to pomaha eliminovat ten svetelny prechod svetlo tma v bocich kuzele pri osviceni za krajnici na pole treba. I ten xenon sam o sobe ma tu geometrii svetla ne uplne dokonalou, takze cast svetelneho toku jde i mimo "hokejku". Ta ostra hrana svetlo tma me u LEDek stve a dokonce mi prijde i nebezpecna, protoze nad "hranou" neni videt nic a parkrat se mi na okreskach stalo, ze jsem zahyb na silnici videl na posledni chvili. A cim silnejsi LED svetla tim horsi tento efekt, kdyz v dalce jede auto, takze LEDky jsou prepnuty na klopeny svetla a ty svoji silou oslepujou oci a tim hur je videt v te tmave casti. Matrix LED u Skody co jsem koukal ve video recenzich tak zatim nic moc, resp. dost velka bida ohrozujici provoz. Sice svitej silne, ale management segmentu hruza. Libily se mi LED u MB, co jsem mel moznost na vlastni oci videt a asi i dalsi premiove znacky to budou mit udelany lepe. Takze za mne jedina moznost s LEDkama je zatim jen v drazsich autech, ktery maj dokonale poreseny maskovani, stmivani odrazu od znacek apod. Jinak vedou xenony.

Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 27.11.2021 00:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Horsi je ze xenony uz nikdy nebudou. Uz koupis bude reflektorove LED svetla nebo led moduly nebo chytre led svetla. Xenon je jiz mrtva vetev
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Hele ja nevim, ja mel za to, ze zapnu a svitej hned. Mel jsem to fakt kratce na to, abych to nejak detailneji zkoumal. Navic jsem s tim jezdil na vysocine a mel jsem strach, abych v lesich neco nesetrelil (strnku, divocaka), tak jsem to vecer radeji uklidil. Ja mam xenony od "svit lip", ktery taky nesviti spatne, ale se Snejkem jsem to neporovnaval, protoze nebylo kde. Chtel jsem je od Snejka opravit, jeden angel eyes krouzek umira a prelakovat je, ale dostat se k nemu neni jen tak.inspi1981 píše:A zaply se ti ty lasery vůbec? Tam je vic podmínek pro zapnuti, jinak to sviti LEDkama
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
tak to si fakt nemyslimm4zzy píše:
Paradoxně ten, kdo má dnes an autě BiXenony, tak mu to svítí mnohem víc, než full LED světla moderních aut.

Žádné? Fakt žádné? To sis trošku zapřeháněl. Mam led světla + led mlhovky a auto má ostřikovače.m4zzy píše: Proto taky dneska žádné auto s LEDkama nemá ostřikovače svetel, jelikož jejich světelný výstup není tak velký jako u tehdejších Xenonů.

To s tím světelným výstupem si nemyslím, že je pravda, resp. je to blbost co píšeš

Ostřikovače byla povinnost pro auta co málo svítily. Dle normy musela mít auta s xenony pod určitou svítivostí ostřikovače -> Protože svítily málo, musely udržovat sklo čistý. Takže je nesmysl, že by dnešní auta s LED světly svítila míň a zároveň nemusela mít ostřikovače. To, že dnešní lépe svítící auta s LED mají / nemají ostřikovače je dáno výrobcem a jeho rozhodnutím. Mercedesy nemusí dávat a nedávají ostřikovače, Volva nemusí dávat a dávají osřikovače.
Tak s tímhle tvrzením by fakt šlo polemizovat.m4zzy píše: LED světlomety svítí pocitově víc, protože jejich vyzařovací spektrum světla je ve vlnových délkách, které lidské oko dokáže vnímat, proto to my vidíme, že svítí víc a lépe. Xenon a halogen mají to spektrum trochu jinak posunuté a lidské oko vnímá jen část celého spektra.
"pocitově"

Ano, led světlomety svítí "pocitově" víc, protože prostě svítí víc, resp. líp v luxech, takže vidíš víc takže "pocitově". A jak asi jinak žejo, než pocitově

zzeli: to taky záleží na čí recenze koukáš. Jako sorry, ale jako uživatel prostě musim říct, že led světla + led mlhovky jsou strop. To svícení do stran je boží, ten automatickej režim funguje skvěle a prostě vidíš furt. Stejně jako jsem nevěřil, že si člověk zvykne na aut. stěrače jsem si zvykl na automatický dálkový a čtení dopr. značek.
"Bida ohrozujici provoz, management segmentu hroznej"


Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Kurevtore říkaš to přesně naopak,
auta s vyšší svítivostí musí mít ostřikovače světel.
Protože u špinavých skel se světlo rozptyluje a pak oslnuješ ostatní řidiče.
Pokud auto s LED nemá ostřikovače, je to tím, že má nějakou slabší verzi LEDek. Tyhle auta opravdu svítí mnohem míň, než xenony.
Ale pak jsou tu plná LED světla, která mají vyšší výkon a už musí mít ostřikovač. A ty už svítí stejně nebo i víc než xenony.
auta s vyšší svítivostí musí mít ostřikovače světel.
Protože u špinavých skel se světlo rozptyluje a pak oslnuješ ostatní řidiče.
Pokud auto s LED nemá ostřikovače, je to tím, že má nějakou slabší verzi LEDek. Tyhle auta opravdu svítí mnohem míň, než xenony.
Ale pak jsou tu plná LED světla, která mají vyšší výkon a už musí mít ostřikovač. A ty už svítí stejně nebo i víc než xenony.
e66 750Li
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Mal som e66 snejka s jeho svetlami a svietili super…robil mi svetla aj do x5 tiez super aj ked som mal pocit ze je to trochu slabsie jak v e66…teraz mam audi full led matrix svetla a super..ten auto rezim jak to vysvecuje strany a zhasina podla potreby len co treba je vazna pecka…a ps: ostrekovace mam:)))na bmw sa laserom som nesiel tak neviem porovnat…
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Tady mate srovnani s projektorama co se davaji do e65 a modernim LED projektorem ktery tam snad jednou prijde. S xenonem co je origo v tech svetlech je to neporovnatelne, novy ten origo sviti asi na 20% toho xenonu.
Laserove svetla vetsinou nesplni ocekavani, ten laser je jen jeden maly bod.
Nevim proc toto prestizni forum ten obrazek nezobrazi, patrat po tom nebudu, tady odkaz.
http://www.bmwcoding.cz/bixenonvsbiled.jpg
Laserove svetla vetsinou nesplni ocekavani, ten laser je jen jeden maly bod.
Nevim proc toto prestizni forum ten obrazek nezobrazi, patrat po tom nebudu, tady odkaz.
http://www.bmwcoding.cz/bixenonvsbiled.jpg
- Přílohy
-
- bixenonvsbiled.jpg (1.68 MiB) Zobrazeno 1561 x
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Nemůžeš srovnávat vysvícené xenony se zánovními LED světly. Nicméně já mám xenony od svitlip asi rok stare a sviti mi to asi 1500lm. LED světlomety, jak jsem již psal, mají třeba 600-800lm.kurevtor píše:tak to si fakt nemyslimm4zzy píše:
Paradoxně ten, kdo má dnes an autě BiXenony, tak mu to svítí mnohem víc, než full LED světla moderních aut.Mam na zahradě pekáč s natáčecími Bi-xenony a pekáč s full led světly s AFS takže disponuji srovnáním a jako Bi-xenony svítěj super, ale ty led světla jsou jinde prostě.
Napsal jsem to špatně, sorry. Měl jsem napsat "Proto auto s LED světlomety NEMUSÍ dle předpisů mít ostřikovače světel." Pokud je tam výrobce dá, aby si jedinec mohl ostříknout světla tak buďiž.kurevtor píše:Žádné? Fakt žádné? To sis trošku zapřeháněl. Mam led světla + led mlhovky a auto má ostřikovače.m4zzy píše: Proto taky dneska žádné auto s LEDkama nemá ostřikovače svetel, jelikož jejich světelný výstup není tak velký jako u tehdejších Xenonů.Plno aut to tak má, Volva, škodovky, Lexusy, atd.
To s tím světelným výstupem si nemyslím, že je pravda, resp. je to blbost co píšeš![]()
Ostřikovače byla povinnost pro auta co málo svítily. Dle normy musela mít auta s xenony pod určitou svítivostí ostřikovače -> Protože svítily málo, musely udržovat sklo čistý. Takže je nesmysl, že by dnešní auta s LED světly svítila míň a zároveň nemusela mít ostřikovače. To, že dnešní lépe svítící auta s LED mají / nemají ostřikovače je dáno výrobcem a jeho rozhodnutím. Mercedesy nemusí dávat a nedávají ostřikovače, Volva nemusí dávat a dávají osřikovače.
Ostřikovače světel a zároveň automatickou nivelaci musely mít auta s xenonama, které měly světelný tok nad 1000lm (nevím přesně jestli ta hodnota byla taková či trochu jiná, ale mám zafixované toto). Tuto hodnotu přesahovaly každé xenony s 35W výbojkou. Časem se vyvinula taky 25W výbojka, která právě svítila méně a umožnila výrobcům mít světelný výkon pod 1000lm a tím pádem nebylo třeba nivelace a ostřiku. Jenže to už existovaly LEDky a ty 25W xenony už se asi daly jen do Audi A4 nebo do nějaké verze Oktávky, pak celý Xenon vymřel a už to výrobci nechcou.
Ten ostřik tam byl proto, že tím, jak ty xenony pálily a zasralo by se krycí sklo bordelem, mohlo by dojít k jinčímu lomu světla na krycím sklem, než bylo navrženo a pak by mohlo dojít k oslňování. Proto se ty ostřiky světel asi kódovaly tak, aby třeba při každém pátém ostřiku skla ostřikly i světla (nebo prostě nějakou podmínku, aby se to dělalo "automaticky" a ne že musíš 5s podržet ostřik skla aby se ti ostřikly světla. I fabia s halogenama měla ostřiky světel, ale byla to volitelná výbava)
Opět nemáš pravdu viz výše. Xenon má vyšší světelný výstup než LED světlomet, a to i dvojnásobně. A ano, pocitově a o to jde. LEDky nesvítí víc. Jen tvoje oko to lépe vnímá ten výstup z LED než z xenonu. Viz link.kurevtor píše:Tak s tímhle tvrzením by fakt šlo polemizovat.m4zzy píše: LED světlomety svítí pocitově víc, protože jejich vyzařovací spektrum světla je ve vlnových délkách, které lidské oko dokáže vnímat, proto to my vidíme, že svítí víc a lépe. Xenon a halogen mají to spektrum trochu jinak posunuté a lidské oko vnímá jen část celého spektra.
"pocitově"![]()
Ano, led světlomety svítí "pocitově" víc, protože prostě svítí víc, resp. líp v luxech, takže vidíš víc takže "pocitově". A jak asi jinak žejo, než pocitově![]()
https://www.researchgate.net/figure/Fig ... _330372622
Můžeš tam viďet, jaké vlnové délky vnímá lidské oko, v jakých vlnových délkách svíti LED (vidíš sám, že to docela odpovídá tomu, jak vnímá lidské oko -> zachytíš skoro vše ) a jaké vlnové délky dělá xenon. Zaprvé xenon nedosahuje takové intenzity v damén spektru (450-650nm) a zároveň i svítí mimo spektrum oka. (350-450 a 650-800nm).
Toť za mě vše, můžeš s tím dále nesouhlasit, ale já v tom oboru dělám denně a je to moje náplň práce toto znát. Aspoň co se týče měření světlometů a jak má světlomet svítit

Tady souhlasím, sice xenony a bixenony svítily dost dobře, nicméně to co umí dneění Full LED adaptivní světla je naprosto neporovnatelné. Je samozřejmé, že oktávka nebude mít takové fíčury jako nové Sclasse s DMD modulem, ale kdo by před pár lety řekl, že oktávka bude mít docela dost obstojný matrix systém.kurevtor píše: zzeli: to taky záleží na čí recenze koukáš. Jako sorry, ale jako uživatel prostě musim říct, že led světla + led mlhovky jsou strop. To svícení do stran je boží, ten automatickej režim funguje skvěle a prostě vidíš furt. Stejně jako jsem nevěřil, že si člověk zvykne na aut. stěrače jsem si zvykl na automatický dálkový a čtení dopr. značek.
"Bida ohrozujici provoz, management segmentu hroznej"![]()
Jasný jasný
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
to není chyba místního fora...testoval jsem to i na nejnovější verzi jinde a taky to nefunguje...problém bude v hlavičkách odesílaných serverem bmwcoding...existujou dokonce i nastavení, kdy znemožníš obrázky zobrazovat jindematiz píše:Nevim proc toto prestizni forum ten obrazek nezobrazi, patrat po tom nebudu, tady odkaz.

First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Diky. Je v tom proste bordel -) Nastesti to neni nic na cem by extremne zalezelo.
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
máš pravdu napsal sem to navopakHyndaDan píše:Kurevtore říkaš to přesně naopak,
auta s vyšší svítivostí musí mít ostřikovače světel.
Protože u špinavých skel se světlo rozptyluje a pak oslnuješ ostatní řidiče.
Pokud auto s LED nemá ostřikovače, je to tím, že má nějakou slabší verzi LEDek. Tyhle auta opravdu svítí mnohem míň, než xenony.
Ale pak jsou tu plná LED světla, která mají vyšší výkon a už musí mít ostřikovač. A ty už svítí stejně nebo i víc než xenony.

a teď to nechápu už vůbec. Takže S-Classe w222 nemá ostřikovače, protože ty jeho superlejzry svítí málo (dle normy pod 2000 lumenů)??? Že maj lejzry nivelaci přece nestačí....?
taky nějak nechápu tu vzlyky, že už xenony nebudou? V čem jsou o tolik lepší? Vždyť to nesvítí líp než full led.... Mně ty ledky připadaj fascinující, mam fenix pd36r do kapsy a nechápu co tak malinkatá diodka dokáže.
Re: Znáte někdo nebo už jste se byli podívat
Me se zda, ze xenon sviti lip. Led jenom odrazi jasnejsi barvy, ale pred autem je Xenon lepsi.