Stránka 7 z 11
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 31.07.2019 16:41
od vypuk
Elring šrouby jsem bral, tak snad v klidu. Těsnění měli ještě v den objednání v Granex-u

tak jsem dnes vše vyzvednul a můžu to konečně dávat dohromady.
A do alba na Google jsem hodil fotky hlavy. Ani prasklinka.
https://photos.app.goo.gl/HcaXSssp4utbAbM79
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 31.07.2019 18:06
od Spejbl
Co ventily, přežily né?

Tak sis vyrobil přípravek na držení náboje řemenice, nebo si to vzal vzduchovou či elektrickou bouchačkou?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 31.07.2019 19:58
od vypuk
Vypadají že jo

přípravek jsem tam teď přidal, zítra skládám (asi

). Jinak tmel je třeba na spoj prsou a vany plus na hlavě ty okraje? Nebo to kluci němečtí vymysleli jen na šrouby?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 31.07.2019 23:08
od patrikE39
ono to těsněné pod hlavu má na sobě silikonový proužek který těsní, ale pod hlavou jsem prsa stejně lehce u rozvodů máznul tmelem.. no a jestli chceš dát ty šrouby tak hlavně třeba po dvou týdnech ježdění víko dole a zkus znovu dotáhnout.. nic nenasere víc jako když ti to kvuli nataženým šroubum foukne.. a natahujé se dost i ty elring šrouby (vyzkoušeno a letěly do koše a na motor šli původní)
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 01.08.2019 18:45
od vypuk
Jsem si dneska naběhnul

Prsa dolů, vyměnit těsnění(asi půl hodiny laborování, než jsem přišel na to, že stačí pumpu jen trošku odtáhnout a "propašovat" tam to nové. Mě málem trefilo.). Poskládáno, prsa nahozené, altík na svém místě, držák klimy na svém místě a klima taky... Zmatek, "sakra, jsem zapomněl dát tu vodící lištu", rozebral jsem to zas komplet a TEPRVE POTOM zjistil, že se ta vrchní vodící lišta jen nacvakne

No oj*b hrozný, do toho sprchlo.
Jen takový dotaz - těsnění pod hlavu z obou stran máznout olejem, je tak?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 01.08.2019 19:35
od patrikE39
v žádném případě nemazat olejem.. spíš odmastit a nasucho tam dát (jinak na něm ten silikonový film nebude těsnit)
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 01.08.2019 21:01
od vypuk
Ok, tak to by mě zajímalo, kde jsem to vyčetl :/ čili - nechal jsem to tam správně

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 01.08.2019 21:44
od Spejbl

Asi sis to spletl s mazáním hlavových šroubů. Těsnění fakt ne.

Hlavně si díry se závity pro hlavové šrouby pořádně vyfoukej vzduchem ať tam není steklá chladící kapalina či olej.
Jinak pokračuješ zdárně, tak ať se dílo daří

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 02.08.2019 09:51
od patrikE39
olejem se mazalo tesnění před 30ti lety na liazkách.. tady fakt ne.. pak tady informuj jak ti jde skládání.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 02.08.2019 13:53
od vypuk
Skládání jde tak, že jsem zalomil šroub na svodech mezi pátým a šestým válcem směrem k bloku... Dopr...
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 02.08.2019 19:21
od patrikE39
bez jednoho šroubu to svody budou těsnit. nechej to tak.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 02.08.2019 22:17
od vypuk
Jako jo, chtěl jsem to udělat, to se musím přiznat

Ale když už to dělám, tak chci, aby aspoň ty svody těsnily, když už je vše ostatní zfušované

(sranda).
No ne, ale u těch svodů bych byl rád v absolutním "suchu", že to třeba za nějakou dobu nezrobí ještě větší bordel, přecijen tam jde (aspoň, co si tak myslím) velký tlak a nerad bych, abych se zařadil do statistik kategorie "auta v plamenech".
V pondělí se prý mám dostavit i s hlavou k jednomu, co dělá hlavy a vše okolo, říkal do telefonu že to umí a není problém, že cca 200-300, podle práce. Tak uvidíme, ale stejně si myslím, že bylo fakt zbytečné ty svody sundávat v té dílně.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 06.08.2019 18:31
od vypuk
Taaak, zdárnej konec se blíží, vše je na svém místě, auto startuje(ač mě vyděsilo napoprvé, když nechtělo chytnout a pak jsem zjistil, že nejsou dotáhnuté matky na vstřicích

), nechal jsem ho podle papíru 25minut brblat ať se zahřeje, a teď by mě zajímalo - při tom posledním dotahování má být motor ještě teplý, nebo to nechat vychladnout? Myslím, že těch dalších 90° bude celkem peklíčko

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 06.08.2019 19:17
od Spejbl
Za tepla nééé. Nech to vychladnout a pak.
Záleží jaké si dával šrouby, určitě bych to ještě pak jednou zkontroloval jestli se nepovolily, po nějaké zkušební jízdě kdy to pořádně prohřeješ a vystřídáš různé zátěže motoru.
A mazal si závity olejem, nějak normálně?

ono to namazání hodně ovlivní utahovací moment.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 06.08.2019 19:22
od vypuk
Jj, tak 1cm špičkou do oleje, nechat okapat.. To by snad mělo být ok, ne? :/
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 06.08.2019 19:35
od Spejbl

Nooo, lepší by bylo, aby se to dostalo po celé délce závitu a pak je nechat minutku poležet na hadru, aby ten přebytečný olej stekl.
A vyfoukal si ty závity v bloku, aby tam nebylo svinstvo či nějaká kapalina?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 06.08.2019 19:39
od Spejbl

spíš moc nechápu, že to bylo skončený ty rozvody dopředu.....?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: úte 06.08.2019 19:40
od vypuk
Jako snažil jsem se z nich dostat co tam bylo, pár dní v dírách byly strčené cáry hadru, aby to vysály, což zvládly perfektně. Mokro tam rozhodně nebylo. Bordel možná nějaký, ale viděl jsem dno těch "závitů" v bloku.
Taky jsem to nějak nechápal

Ale ten napínák byl asi už dost slabej, když jsem stlačil lištu v pohodě šroubovákem a teď se to skoro nehne

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 07.08.2019 13:12
od patrikE39
tak hlavně že se podařilo

... má motor i nějak značně tišší chod? na kolik tě vyšly řetězy, lišty a napínák?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 07.08.2019 13:21
od vypuk
Ty, úplné ticho, klid, až jsem byl překvapený jak to dokáže být potichu

febi sada byla za 5500,- a celkově materiál mě stál 8k. Šrouby pár stovek, gufero na kliku taky tak, těsnění na prsa tuším 500,- a těsnění pod hlavu 1018,-. Hlava rovnání 700,- , vytáhnutí šteftu a 7 nových 500,-. 12 matek na svody 72,- .