Stránka 7 z 8
Napsal: stř 15.12.2010 22:50
od jurasis
Trošku se tu něco plete... Diskuse není o tom, že elektronické serepetičky jsou na prd, ale je to o tom, že když nemám náladu a chci se jen dopravit, odpočívám, zatím co elektronika pracuje. Mno a když mám chuť a prostor, můžu dát OFF a igen do zábavy...
A na to bohatě stačí blbé ASC...
Napsal: stř 15.12.2010 23:10
od ledo
Přesně tak dneska jsem si krásně zadriftoval po Praze s vypnutym DSC a to je teprve zábava. Samozřejmě vše s rezervou a ohledem na druhý

Jinak jsem měl pár okamžiků kdy jsem už čekal přetočení v momentě kdy jsem jel dveřma napřed, ale stačilo sešlápnout plyn a jelo se krásně dál

libovka
Napsal: stř 15.12.2010 23:47
od RomanSvach
jurasis píše:Trošku se tu něco plete... Diskuse není o tom, že elektronické serepetičky jsou na prd, ale je to o tom, že když nemám náladu a chci se jen dopravit, odpočívám, zatím co elektronika pracuje. Mno a když mám chuť a prostor, můžu dát OFF a igen do zábavy...
A na to bohatě stačí blbé ASC...
nikdo tady nerekl ze jsou ele. serepeticky na prd, jen to ne proboha. hodi se kdyz se chce clovek nekam v klidu dopravit.
jo jeste k tomu zavazi v kufru. neni jednodussi ekonomictejsi, prostorove mene narocnejsi atd atd snehove retezy?
a kdyz uz jsme u toho tak si chci ted jedny koupit, na kasarna se jinak nedostanu, je to sileny kopec.
Jake mate zkusenosti a co muzete doporucit za znacku? hlavne at se jednoduse nasazuji a aspon nejak pomuzou, zivotnost zas az tak smerodatna neni, clovek to nasadi jednou za cas
Napsal: čtv 16.12.2010 00:07
od ledo
Dnaska jsem si zrovna jedny sněhový řetězy koupil. Tak až pojedu s sobotu na hory tak doufám, že to nebudou nějáký smejdy. posílám link:
http://www.centrumnosicu.cz/snehove-retezy-pro-osobni-vozy-brillant-extra-100-p-200.html
Napsal: čtv 16.12.2010 00:22
od jurasis
Mno, ono to bylo myšleno s ohledem na hromadu okolností (pro příklad: pro pitomce, co drží volant jako prase kost, by mělo být povinné odejmutí vypínacího tlačítka...), o tom žádná... Mimochodem, ještě že si takový myslí, že se zadokolkou nelze jezdit, a v zimě už vůbec...

Ať si to myslí dál...
A písek? Řetězy jsou dobré, ale vzhledem k tomu, že jejich životnost na suchu je 50 km a nasazovat a sezouvat je každých dvacet minut je opravdu opruz bych řekl, že je ten písek ekonomičtější...
Navíc mám na autě rozměr gum, kam řetězy nesmí...
Nicméně, ještě jsem nestihl naložit, zatím jezdím po prázdnu a taky pohoda... Jak se znám, zapískuju 28.2.

Napsal: čtv 16.12.2010 00:40
od RomanSvach
no ona zivotnost retezu na suchu je urco kratka ale na suchu s nema jezdit nehodlam. domu se dostanu vzdy na to retezy nepotrebuju. jde me o to ze je potrebuju nasadit pred vyjezdem na zitkovou na kasarna a pak na lyzovacku. i na snehu jezdim a jezdil jsem vzdy bez nich tak si nedokazu predstavit jediny duvod proc je mit kdyz neni snih. ono kdyz uz je potreba tak je to zpravidla jednorazovka o ktere dopredu vim. prece jenom ti silnicari celkem funguji(ac na ne lidi porad nadavaj)
takze na ty jednorazovky je urco behem 5ti nasledujicich let neznicim.
ty retezy Brillant eXtra 100 urco staci aby s nema clovek nekam vyjel jen se bojim toho nazouvani.
sem nedavno cetl nejaky clanek na netu(idnes?) kde vychvalovali retezy pewag jsou to nemci, trosku pri cene ale vypadaji solidne. mate s nema nekdo vzkusenosti? popripade retezy thule?
ono je to vlastne jedno, jakekoliv retezy co se daj jednoduse nasadit a zase sundat.
predem dik
Napsal: čtv 16.12.2010 09:29
od jiriik
matal píše:já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola...

Taky mám v kufru zátěž nebo tady u nás na horách bych se jinak nehnul

Napsal: čtv 16.12.2010 10:09
od RuDoSh
RomanSvach píše:a kdyz uz jsme u toho tak si chci ted jedny koupit, na kasarna se jinak nedostanu, je to sileny kopec.
Jake mate zkusenosti a co muzete doporucit za znacku? hlavne at se jednoduse nasazuji a aspon nejak pomuzou, zivotnost zas az tak smerodatna neni, clovek to nasadi jednou za cas
Na Kasarna se da s dobrym obutim v klidu bez retezu. Jinak retezy PEWAG. Ty samodotahovaci jsou super.
Napsal: čtv 16.12.2010 10:41
od jiriik
RuDoSh píše:RomanSvach píše:a kdyz uz jsme u toho tak si chci ted jedny koupit, na kasarna se jinak nedostanu, je to sileny kopec.
Jake mate zkusenosti a co muzete doporucit za znacku? hlavne at se jednoduse nasazuji a aspon nejak pomuzou, zivotnost zas az tak smerodatna neni, clovek to nasadi jednou za cas
Na Kasarna se da s dobrym obutim v klidu bez retezu. Jinak retezy PEWAG. Ty samodotahovaci jsou super.
A nemá někdo zkušenosti s textilníma řetězama?
Napsal: čtv 16.12.2010 11:30
od RomanSvach
TO:RuDoSh
tak jsem objednal ty pewag, snad sem se trefil na rozmer kola. ale klasiku tu samodotahovaci me pripadaj drahe
ted tam v patek jedu tak se podivam kolik metru snehu uz tam napadlo... je to tam silena dira kdyz to prohrnou pluhem tak to nahore slavime dva dny
TO:jirik
sem o tom neco cetl nejakej test a nektere textilni retezy maj co se tyce zaberu parametry skoro jak klasicky retez. jen se prej hur nasazujou a maj mensi zivotnost
(tak teda nechapu jejich vyhody)
Napsal: čtv 16.12.2010 11:36
od RuDoSh
RomanSvach píše:TO:RuDoSh
tak jsem objednal ty pewag, snad sem se trefil na rozmer kola. ale klasiku tu samodotahovaci me pripadaj drahe
ted tam v patek jedu tak se podivam kolik metru snehu uz tam napadlo... je to tam silena dira kdyz to prohrnou pluhem tak to nahore slavime dva dny
za komfort se plati

nasazeni je jednoduche jak facka
Napsal: čtv 16.12.2010 13:31
od jiriik
Jinak můžu doporučit velice kvalitní sněhové řetězy, a kdyby někdo potřeboval řeťěz nacokoliv, tak seženě
http://www.retezarna.cz/
Napsal: čtv 16.12.2010 18:58
od ledo
jiriik píše:RuDoSh píše:RomanSvach píše:a kdyz uz jsme u toho tak si chci ted jedny koupit, na kasarna se jinak nedostanu, je to sileny kopec.
Jake mate zkusenosti a co muzete doporucit za znacku? hlavne at se jednoduse nasazuji a aspon nejak pomuzou, zivotnost zas az tak smerodatna neni, clovek to nasadi jednou za cas
Na Kasarna se da s dobrym obutim v klidu bez retezu. Jinak retezy PEWAG. Ty samodotahovaci jsou super.
A nemá někdo zkušenosti s textilníma řetězama?
Test sněhových řetězů: ocel je lepší než látka:
http://auto.idnes.cz/test-snehovych-ret ... 0_pneu_fdv
Napsal: sob 01.01.2011 22:17
od JFK
pár lidí tady řešilo zda v BMW brzdit a dávkovat plyn současně pravou nohou. A navíc zda brzdit patou nebo špičkou? Mám dotaz: proboha, k čemu??? Může někdo odpovědět? Děkuju.
Napsal: ned 02.01.2011 03:15
od RomanSvach
ze by to bylo tim ze se da rychlejc radit? nebo tim ze se da takhle radit i v zatacce? no a taky tim ze je to proste sranda.
BTW: zkus brzdit patou
jo a jestli muzu doporucit zkus to radsi treba v MX-5 nebo necem takovem, BMW ma ty predaly na tohle hur resene(ma to ale zas vyhodu ze se da ridit v kanadach)
Napsal: ned 02.01.2011 13:11
od Kalasnikov
Já v tom teda vidím falešný meziplyn nic jiného, a ten je u synchronizované převodovky k ničemu, tohle se používá u motorek a některých závodních aut (převodovky Hewland atd.)
Napsal: ned 02.01.2011 14:31
od RomanSvach
nj ale pak to v aute vypada jak kdybys pri kazdem podrazeni na pulvterinu zatahl rucni brzdu... nebo podrazovat pomalu.
ty meziplyny davaj i automaticke dvouspojkove prevodovky a to podle toho co pises by mela byt uplna hloupost a zbytecnost... nic konec OT
Napsal: ned 02.01.2011 15:00
od JFK
RomanSvach píše:ze by to bylo tim ze se da rychlejc radit? nebo tim ze se da takhle radit i v zatacce? no a taky tim ze je to proste sranda.
BTW: zkus brzdit patou

jo a jestli muzu doporucit zkus to radsi treba v MX-5 nebo necem takovem, BMW ma ty predaly na tohle hur resene(ma to ale zas vyhodu ze se da ridit v kanadach)
hahahahaha... takze podle tebe ta synchronni skrin bude radit rychleji kdyz si budes kopat druhou nohou do plynu? Fakt k pokukani... a o kolik to radi rychleji? Ze by se ten synchron na prani vzdy vyparil, zuby na stalem prevodu a prevodovem kole se narovnali a mohl jsi radit bez spojky? Nebo co se jako ma dit u seriove skrine a tupe reakci plynu v seriovem BMW? (tim narazim na teorii razeni v optimalnich otackach). Jeste me nekdo pobavte tim jak si kurvit seriovou prevodovku kvazi razenim s meziplynem
Jinak trochu praxe: 1/u hackove bezsynchroni skrine (tzv dogbox) se da radit a podrazovat bez spojky. Skrin trpi podle vykonu motoru, vic trpi pri nespravnem razeni (napr. pomale razeni). Ja si pomaham lehkym kopnutim do spojky (ne proslapnuti, cca 20%), pokud neni cas pri brzdach tak to tam nasypu bez spojky a jede se dal. Repase nebo kontrola se provadi po cca 500 ostrych km (tzn dva zavody).
2/u sekvencni skrine se pouze pri podrazovani zlehka kope do spojky a to pouze proto, ze se blokuji hnana kola (specialni, velice lehky setrvacnik, spojka a pritlacak tomu take nepomahaji). Razeni bez spojky resi jednotka te sekvence. Repase take po dvou zavodech...
3/ u seriove prevodovky v seriovem aute se seriovym motorem a seriovou mapou v RJ nechapu, proc si kurvit tu prevodovku, kdyz to nemuze z casoveho hlediska mit zadny efekt (rozumej - auto nemuze byt rychlejsi)
A kvuli pedalum si nebudu kupovat Mazdu MX5 (nic proti ni), radeji jsem v BMW vymenil pedaly a mam plne stelovaci, posuvne zn. Tylton (a ty jsou v naprostem poradku). V druhem aute mam seriove, ale jsou podle homologace, nenecham si kvuli pedalum sebrat sportovni prukaz, ze?

Napsal: ned 02.01.2011 15:03
od JFK
RomanSvach píše:nj ale pak to v aute vypada jak kdybys pri kazdem podrazeni na pulvterinu zatahl rucni brzdu... nebo podrazovat pomalu.
ty meziplyny davaj i automaticke dvouspojkove prevodovky a to podle toho co pises by mela byt uplna hloupost a zbytecnost... nic konec OT
Kalasnikov ti odpovedel
Ano dvojspojkove skrine davaji kvazi meziplyn, je to uplne stejne zbytecne jako ta dvojspojkova prevodovka.
Napsal: ned 02.01.2011 15:06
od Kalasnikov
dvouspojkový automat pokud vím pracuje na poněkud jiném principu, tam je další rychlost která se bude řadit už nachystána dopředu a v momentě "přeřazení" se jenom vypne jedna spojka a sepne druhá. A pokud dává falešný meziplyn tak to bude kvůli snížení opotřebení spojek.