Stránka 7 z 9
Napsal: čtv 18.02.2010 21:14
od Majkl328
Tak to sem rád, už sem se bál, abych nemusel schánět užší pneu, tak díky:)
Napsal: stř 24.02.2010 18:24
od calif
tak ja bych teda uz zadne nizke et na svoje auto nechtel, mam sice jen 15" kola ale s ET 13 a zaboha na tom neudelam geometrii a porad se mi jen sjizdi pneu, takze kola pujdou dopryč a prijdou sedmnactky ale s ET 41
jinak by me zajimalo jak majitele nizkych et resily tento problem s gemetrii atd??
Napsal: stř 24.02.2010 18:56
od Francis
ET na geometrii nemá vliv, geometrie kol se nastavuje v úhlových stupních. Zmenšení ET jen "vystrčí kola ven", ale úhel sbíhavosti, úhel odklonu/příklonu zůstává. Problém bude spíš ve sníženém podvozku, kdy se zvětší příklon, kola jsou do "A". Vpředu se to dá kompenzovat zvětšením sbíhavosti nebo použitím jiných horních lůžek tlumičů, vzadu (až na historické modely) je odklon seřizovatelný.
Napsal: stř 24.02.2010 19:30
od mathias22
ja mam vepredu 8,5palce et13 a vzadu 10 palcu et20 v 17" a geoska v pohode,takze budes mit problem nekde jinde!tohle na to nema vliv!
Napsal: stř 24.02.2010 21:55
od calif
no předek je snizeny, to je pravda, v tom pripade to pri geometrii nebrali v potaz!! děkuji za ponauceni a vysvetleni
Napsal: stř 24.02.2010 22:13
od Francis
Geometristi byvají líní lemplové. Pokud necheš kupovat seřizovatelná horní lůžka tlumičů, nech seřídít přední sbíhavost na samou hranici tolerance co nejvíce do sběhu nebo i lehce přes, záleží na snížení a tím pádem na zvětšení příklonu. Pneu se budou sjíždět o něco rychleji než se správným nastavením, ale budou se sjíždět rovnoměrně.
Napsal: stř 24.02.2010 22:16
od mathias22
Francis píše:Geometristi byvají líní lemplové. Pokud necheš kupovat seřizovatelná horní lůžka tlumičů, nech seřídít přední sbíhavost na samou hranici tolerance co nejvíce do sběhu nebo i lehce přes, záleží na snížení a tím pádem na zvětšení příklonu. Pneu se budou sjíždět o něco rychleji než se správným nastavením, ale budou se sjíždět rovnoměrně.
mam jeste dotaz,vidim ze tomu rozumis,kdyz mam stelovak,tak bych mel po kazdem svem snizeni delat geosku?to je blbost ne?vzdyt sbihavost nema vliv na to jak mas auto nizko ne?nebo se pletu?
Napsal: stř 24.02.2010 22:21
od Francis
Při snížení jde kolo do příklonu, podobně jako při propružení za jízdy. Je to dáno kinematikou zavěšení a je to pro stabilizaci při průjezdu zatáčkou.
Ano, při každém přenastavení snížení, máš-li stavitelný podvozek, bys měl seřídit i odklon kola, umožňuje-li to podvozek a v každém případě seřídit sbíhavost.
Napsal: čtv 25.02.2010 21:58
od mathias22
oprava ty kola vzadu maji et15,ne 20!!!

Napsal: úte 02.03.2010 11:51
od Studna
Jakej je v mm rozdíl v pneu 215/45 R17 a 215/50 R17? Sundal jsem z E36 kombíka 225/45 R17 páč mám vzadu nový lemy a při propružení zadku (kola 8x17 ET40) trochu škrtnou. Samozřejmě nejsou hrany lemů zaoblený jak origo a už se mi to nechce upravovat, takže tam chci dát užší pneu, ale nejsem si jist s výškou.
Napsal: úte 02.03.2010 12:37
od ironpipi
Studna píše:Jakej je v mm rozdíl v pneu 215/45 R17 a 215/50 R17? Sundal jsem z E36 kombíka 225/45 R17 páč mám vzadu nový lemy a při propružení zadku (kola 8x17 ET40) trochu škrtnou. Samozřejmě nejsou hrany lemů zaoblený jak origo a už se mi to nechce upravovat, takže tam chci dát užší pneu, ale nejsem si jist s výškou.
Jsou v tom výrobce od výrobce trochu rozdíly, ale asi tak...obvod u 215/45 je +/- 196cm a u 215/50 je +/- 204cm. Mám na předku 17x7,5J, měl jsem tam 215/45, ale profil se mi zdál docela nízkej a tahalo to do kolejí, tak jsem sehnal 215/50 a musím říct, že je to lepší...Jinak se mi nezdá že by 8J ET 40 a pneu 225/45 škrtalo, tohle je vetšinou až u ET kolem 35...
Napsal: úte 02.03.2010 12:52
od Studna
No ono to škrtá právě kvůly těm novým lemům, měl jsem stejné kola na E36 coupe a tam neškrtaly, na touringu mi chybí tak 2mm aby to šlo mimo lem, proto dávám 215 a profil dám tedy 50 a budu doufat že to bude ok. Nechce se mi ty lemy upravovat.
Napsal: stř 03.03.2010 20:59
od PolarBear
Caute,
chci si koupit nove alu, aby mi sedeli s tim co mam v TP, ale jsem z toho trosku jelen
Mam tam napsano 6,5Jx15 H2.
Vubec netusim co znamena to H2...

(
Rozmery tech co bych koupil jsou 6.5Jx15 a maji ET 42 stred je 72.6mm
Diky za radu

Napsal: čtv 04.03.2010 07:27
od Studna
H2 neřeš, je to označení typu hřbetu H2 - Double Hump a má to většina prodávaných disků, musela by to být meganáhoda, že by jsi koupil něco jiného. Dodrž jen rozměry (průměr, ET, šířku).
Napsal: sob 20.03.2010 16:44
od Koovi
pročítal jsem to tady všechno přesto se zeptám jestli mi někdo kvalifikovaně poradí

, že má třeba stejnou variantu kol na autě. Chtěl bych na E36 (compact), snížený 60/30, pneu 225/45 R17 a to vše bez úprav lemů dostat disky:
vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26
když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm...
dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky

?
Napsal: sob 20.03.2010 17:33
od Francis
Mám na Compactu 225/50x16 s ET35 a neřekl bych, že by vzadu nebo vpředu bylo od podběhu více než 1cm vůle. Asi ti to bude drhnou, ne-li trhat lem blatníku vpředu.
Napsal: ned 21.03.2010 09:55
od ironpipi
Koovi píše:pročítal jsem to tady všechno přesto se zeptám jestli mi někdo kvalifikovaně poradí

, že má třeba stejnou variantu kol na autě. Chtěl bych na E36 (compact), snížený 60/30, pneu 225/45 R17 a to vše bez úprav lemů dostat disky:
vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26
když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm...
dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky

?
S tímhle snížením, ET a šířkou kol bez úpravy nedostaneš...
Napsal: ned 21.03.2010 10:14
od Studna
Asi určitě si mysím, že nedáš. Možná pokud by jsi dal užší pneu, jinak si na obou osách vyhrneš lemy, kola budou o cca 1cm mimo blatníky.
Napsal: ned 21.03.2010 10:30
od Koovi
díky pánové...
kdyby byla možnost "zažehlení" lemů bez poškození laku tak by se o tom na zadním blatníku dalo uvažovat.
To Studna...tak skálopevně netrvám na pneu 225, pokud bych to tam dostal na užších, šel bych do 215 a snad i do těch 205...
Napsal: ned 21.03.2010 12:48
od mathias22
et 20 a 9 palcu ani nahodou!!!i kdyz zbombirujes ten vnitrni ohyb lemu a zrobis falc tak ti bude drhnout zadek toho lemu a pri propruzeni si zhoblujes naraznik!et 20 je zaroven s lemem!budes muset bombirovat lemy ven!