Vlasta píše:To Kuba: Pravdu nemáš ty, protože VW končí s PD proto, že technicky již nejde zajistit zvýšení tlaku vstřikování a tím zvyšovat výkon motoru. Aspoň tak to píšou v materiálech VW.

Nevim, jaký materiály VW máš ty k disposici.

Jestliže píšou o zvyšování výkonu tak to smrdí marketingem. Já čerpám výhradně ze zdrojů vývojářů, vysoký školy technický v Mnichově, v Grazu, z interních materiálů BOSCH, a ne z oficielních materiálů VW. Zvyšování tlaku vstřikování už další znatelněj přírustek výkonu
nepřinese - dneska jsme na hranici 2000 barů a už se objevujou obrovský problémy s životností některejch dílů, jehel vstřikovačů, kavitace při těhle tlacích, obrovská náchylnost na horší palivo ........ BOSCH kterej do prvovýroby montuje vstřikovače common-rail má na počet namontovanejch novejch vstřikovačů obrovskej odbyt dodatečnýho prodeje těhle dílů jako dílů náhradních - to je doložený a nejde oddiskutovat, mnohem větší než se týkalo klasickejch vstřikovačů D,TD a TDI........

Pumpe-Duse (PD) prostě nejde tak přesně regulovat kvůli tiššímu chodu ( což lze ale řešit lepšim odhlučněnim agregátu ) ale hlavně neni kompatibilní s filtrem pevnejch částic, což jsem psal už shora. Filtry pevnejch částic jsou ale další pořizovací náklady, další prvek komplexnosti systemu, náklady a zvyšování spotřeby kvůli většímu odporu ve výfukovym potrubí minimálně o 4-7 % ........ to se všechno ví ale Bruselský centrální plánování nezastaví nic
