Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530d, 135kW,r.v.2000, 145 tkm, 270.000 Kč... koupit ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kuba

#121 Příspěvek od Kuba »

:?: :?: :?: To je taky špatně co píšeš. VW přestane vyrábět systém čerpadlo-tryska nikoliv proto, že by nešel vyvýjet, ale proto, že je sdruženej vstřikovač ovládanej výhradně vačkou ( a otevírání jehly samozřejmě piezo-elektricky u tětch novějších ) a proto neni možný vstřikovat naftu "do vejfuku" když letěj zplodiny ven, což je potřeba jednou za xxx-km pro vypálení filtru pevnejch sazí, kterej nás nemine, páč jnak nejde splnit emisní limity myslim EURO 6 platný někdy od roku 2012.........

VW PD system je jinak velmi robustní a i když má motor tvrdší chod, pak je to dáno tím, že nedochází ke zbytečnýmu plýtvání paliva vstřikovánim mnoha "pilotních" minidávek do spalovacího prostoru před dávkou hlavní, čímž sice dojde ke snížení prudkýho nárustu tlaku ve válci při spalování a tak právě k měkčímu chodu motoru, ta to je tohle plýtvání drahým palivem vykoupeno o něco horší celkovou účinností agregátu common-rail a tedy i BMW oproti VW-čerpadlo tryska...... VW PD se dostává pod hranici 200 g nafty/ 1 kWh výkonu ( "práce" ) - CR je asi o 4 - 6 % horší.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#122 Příspěvek od Atila »

Vlasta píše:Vzhledem k tomu, že zřejmě budou používat vstřikovače Bosch, můžou nastat podobné problémy u koncernových motorů. Všechno je to bohužel, o špatné naftě u nás - přístup majitelů čerpacích stanic a distributora PHM.


Spatna nafta samozrejme nepotesi, nicmene vstrikovace odchazeji i pri tankovani te nejlepsi dostupne nafty. Primarne je problem v tom, ze jakmile ma jakykoliv dil na sobe napsano Bosch tak je na picu a vysype se spise drive nez pozdeji. :-(
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#123 Příspěvek od gyrous »

Tak ohledně toho traktoru, to jsem se zejména bavil o použitém motoru z vrakáče či bouračky. Dá se najet s Tdičkem milion km?
Navíc Bawory nejsou tolik stočené, maj větší spotřebu.
Životnost Tdička jako celého motoru zhruba tak deset let, či 400tkm. Takže jako koupě ojetého auta, raděj BMW, třeba 3.0D... :idea:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#124 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To Kuba: Pravdu nemáš ty, protože VW končí s PD proto, že technicky již nejde zajistit zvýšení tlaku vstřikování a tím zvyšovat výkon motoru. Aspoň tak to píšou v materiálech VW.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Kuba

#125 Příspěvek od Kuba »

Vlasta píše:To Kuba: Pravdu nemáš ty, protože VW končí s PD proto, že technicky již nejde zajistit zvýšení tlaku vstřikování a tím zvyšovat výkon motoru. Aspoň tak to píšou v materiálech VW.


:!: :!: Nevim, jaký materiály VW máš ty k disposici. :?: Jestliže píšou o zvyšování výkonu tak to smrdí marketingem. Já čerpám výhradně ze zdrojů vývojářů, vysoký školy technický v Mnichově, v Grazu, z interních materiálů BOSCH, a ne z oficielních materiálů VW. Zvyšování tlaku vstřikování už další znatelněj přírustek výkonu nepřinese - dneska jsme na hranici 2000 barů a už se objevujou obrovský problémy s životností některejch dílů, jehel vstřikovačů, kavitace při těhle tlacích, obrovská náchylnost na horší palivo ........ BOSCH kterej do prvovýroby montuje vstřikovače common-rail má na počet namontovanejch novejch vstřikovačů obrovskej odbyt dodatečnýho prodeje těhle dílů jako dílů náhradních - to je doložený a nejde oddiskutovat, mnohem větší než se týkalo klasickejch vstřikovačů D,TD a TDI........

:!: Pumpe-Duse (PD) prostě nejde tak přesně regulovat kvůli tiššímu chodu ( což lze ale řešit lepšim odhlučněnim agregátu ) ale hlavně neni kompatibilní s filtrem pevnejch částic, což jsem psal už shora. Filtry pevnejch částic jsou ale další pořizovací náklady, další prvek komplexnosti systemu, náklady a zvyšování spotřeby kvůli většímu odporu ve výfukovym potrubí minimálně o 4-7 % ........ to se všechno ví ale Bruselský centrální plánování nezastaví nic :twisted: :twisted:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#126 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

To Kuba: Nemáš nějaké poznatky, proč CR od Densa je naprosto bez problémů a Delphi ještě horší než Bosch?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Kuba

#127 Příspěvek od Kuba »

Vlasta píše:To Kuba: Nemáš nějaké poznatky, proč CR od Densa je naprosto bez problémů a Delphi ještě horší než Bosch?


Tak je to skutečně tak, že u CR od DENZO, co se třeba montuje do některejch japonskejch CR-dieselů ( MAZDA ) je míň problémů než u CR od BOSCHE. To bude ale spíš způsobený tím, že prostě MAZDA CR a spol. neni tak rozšířená jako jsou CR od BOSCHE v BMW či v MERCEDESECH a tak je při většim počtu vozidel jednoho druhu CR prostě víc poškozenejch "na očích" .

CR dělá taky Siemens-VDO nebo Magneti-Marelli. BOSCH má ale ze všech nejdražší komponenty, který nejvíc odcházej !

Jinak - jak už jsem psal, u CR je možný dávkovat ( kvůli stálýmu konstantnímu tlaku v potrubí ) až 5 pilotních dávek před hlavní dávkou paliva, což vede k velmi kultivovanýmu chodu motoru a pak je kompatibilní CR s filtrem pevnejch částic. Nevýhoda CR je ale drahý vstřikovače, neni tak robustní jako čerpadlo-tryska a má o trochu vyšší specifickou spotřebu kvůli těm pilotním dávkám a taky kvůli tomu, že pumpa musí udržov at stálej tlak v vysokotlakym potrubí a tak bere motoru trochu výkonu i tehdy, když se zrovna nevstřikuje do toho kterýho válce.
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#128 Příspěvek od krakatit »

Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS :)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#129 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Pane Bože co to tu řešíte? Kde jsem napsal že VW je špatné???? hoši zkuste se zamyslet než začnete psát o zakoomplexovaných frajírcích v bmw.... jste asi fakt padli do palice.Kdybys tady na tomto foru nebyl tejden i s cestou...tak by jsi věděl...že jsem na TDičkách odkojenej a v určitým směru jsou to perf.auta....ale hold kvalita zpracování,materiály,jízdní vlastnosti a výkony jsou hold trochu někde jinde než bmw....a pro mě a za mě mi tu klidně začněte psát,že fabia RS (ten ryzí sporťák s přívlastkem RS :D ) je lepší než 330d nebo 535d :D já jsem přesvědčen,že VW jsou kvalitní auta,ikdyž bych mohl vyprávět o vadách na půl,či rok starých autech ale je to prostě jiná kategorie než bmw tak to nemotejte dohromady.No a jak je na tom 530ka po 214tkm ježděných na německou naftu se můžeš přijet podívat....před chvíli jsem v ni přijel...jede jak švýcarské hodinky,bez sebemenšího zachvění! Nesnáším lidi kteří někoho soudí a hovno o něm vědí....
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#130 Příspěvek od Fazeey »

Kuba: co myslíš, má 2.0 TDi PD filtr pevnejch částic? :D
Kuba

#131 Příspěvek od Kuba »

krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS :)


POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!
Chaotik
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: ned 29.10.2006 00:00
Bydliště: Třebíč

#132 Příspěvek od Chaotik »

Kuba píše:
krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS :)


POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!


A hlavně sem slyšel dost výhrad oproti celkový spolehlivosti a kultivovanosti motoru... o tý kultivovanosti bylo už dost řečeno výše.
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#133 Příspěvek od krakatit »

Kuba píše:
krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS :)


POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!


no tak neco takovyho kup a mas po problemu :)
Kuba

#134 Příspěvek od Kuba »

krakatit píše:
Kuba píše:
krakatit píše:Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS :)


POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!


no tak neco takovyho kup a mas po problemu :)


:D Ty woe dyk nad tim já taky furt uvažuju !!!!!! :lol:
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#135 Příspěvek od krakatit »

Kuba píše:
krakatit píše:
Kuba píše:[quote="krakatit"]Kubo tak asi do BMW 530d ci 320d nepujdes co? Jedinna moznost je TDS :)


POZOR !!!!! Proč bych neměl jít alternativně do BMW 320d vyrovbených někdy do roku 2001 ( ?), kde se NEmontoval system common-rail, ale montovalo se klasický rotační čerpadlo s přímym vstřikovánim paliva do válce - NEBYLO to ale tds (se do těhle modelů nikdy nedávalo) ale vlastně "TDI" . Tam vstřikovače neodcházely a když tak stojej asi 500,- Kč 1 kus.......... jenže to má 100 kW tzn. 136 PS oproti novějším CR, ketrý maj 110 kW tzn. asi 150 PS !!!!!


no tak neco takovyho kup a mas po problemu :)


:D Ty woe dyk nad tim já taky furt uvažuju !!!!!! :lol:
[/quote]


tak nevahej a jdi do toho, vyber si nejakou libovku, zijes jenom jednou tak at si uzivas konecne poradnej kchár
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#136 Příspěvek od Slid »

Jsem to teď celé přečetl a tady se člověk dozví věcí teda 8O :lol:
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#137 Příspěvek od shwaaraa »

Z toho, co jsem se tu docetl jsem si vydedukoval, ze kdyz 530d e39, tak nejlepe rv.2000, pokud nechci riskovat neprijemnou opravu. (Nebo najit zachovanej kousek napr. rv.2002, 88.000km, serviska, nehavarovano, ale to jsme cenove nekde uplne jinde:-) ) Opravte me, jestli se pletu.
Odpovědět