No to s tou spotřebou nemáš pravdu to je momentální spotřeba to měřit umí alespoň teda každé jiné auto ano a myslím že i bmw meří průtok stejně,ale s tou lambdou máš asi pravdu no protože občas i cítím nespálenej benzínKillca píše:Cuky píše:No tak jak tak koukám tak mám všechny problémy co tu řešíte + netáhne a nemá výkon
v e36 leze spotreba za 30l/100km spravne, protoze na volnobeh na miste pocitac NEMUZE spocitat spotrebu na VZDALENOST
jinak kdyz jedes z kopce s kvaltem bez plynu, mel bys mit 0 spotrebu, pokud ne, vymen lambdu, to je zatim to nejjednodussi, potom bych to videl na kontrolu der v sani (postrikat sani cisticem brzd a hlidat, jestli motor zvysi otacky, pokud ano, je tam dira) a pak pujcka vahy vzduchu stejneho typu, ale nejspis to bude lambda, pokud to fakt zere, protoze ekonomer na budikach neni svetodarnej
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolísání otáček na volnoběh
hadas se tu s profikem
ne, hele, logicky, kdyz stojis s autem na miste, tak je spotreba na 100km nekonecna, tak jak ti to muze pc spocitat? proto leze raficka ekonomeru na neutrakl na miste za budik
napriklad u e46 je to vyreseny tak, ze kdyz jdes pod rychlost 5km/h, spadne rucicka na 0l/100km
bc ti muze v teto chvili, kdy auto stoji, spocitat jen aktualni spotrebu litru na HODINU a ne na vzdalenost, ale to ti ekonomer na budikach neukazuje, jen primo funkce v BC (bc jen mimochodem je board computer)

napriklad u e46 je to vyreseny tak, ze kdyz jdes pod rychlost 5km/h, spadne rucicka na 0l/100km
bc ti muze v teto chvili, kdy auto stoji, spocitat jen aktualni spotrebu litru na HODINU a ne na vzdalenost, ale to ti ekonomer na budikach neukazuje, jen primo funkce v BC (bc jen mimochodem je board computer)

vlevo je matal
a vpravo Killca 


pocitac meri vselijaky prutoky a spotreby, ale na budikach ekonomer ukazuje jen a pouze spotrebu na 100kilometru jizdy v te aktualni chvili, pokud jde o e36 a e46, pokud e36 stoji na miste, musi raficka jit mimo budik ekonomeru, pokud na miste stoji e46, tak pri rychlosti asi 5 nebo 10kmh ukaze posledni spotrebu nejakych 12l na 100km a pak spadne na nulu, tohle je dany
pokud ti ekonomer na mste ukazuje u e36 2litry na 100km, tak je to logicky blbost a nekde je chyba
chapes o co jde? Kdyz stojis na miste, tak nemuze logicky pocitac vedet kdy se rozjedes a kolik tim padem budes mit spotrebu na 100 ujetych kilometru
proto leze na nekonecnou spotrebu, coz je maximum ukazovatelne budiky, coz znamena ze zaleze raficka za roh

chapes o co jde? Kdyz stojis na miste, tak nemuze logicky pocitac vedet kdy se rozjedes a kolik tim padem budes mit spotrebu na 100 ujetych kilometru

vlevo je matal
a vpravo Killca 


Killca píše:pocitac meri vselijaky prutoky a spotreby, ale na budikach ekonomer ukazuje jen a pouze spotrebu na 100kilometru jizdy v te aktualni chvili, pokud jde o e36 a e46, pokud e36 stoji na miste, musi raficka jit mimo budik ekonomeru, pokud na miste stoji e46, tak pri rychlosti asi 5 nebo 10kmh ukaze posledni spotrebu nejakych 12l na 100km a pak spadne na nulu, tohle je danypokud ti ekonomer na mste ukazuje u e36 2litry na 100km, tak je to logicky blbost a nekde je chyba
chapes o co jde? Kdyz stojis na miste, tak nemuze logicky pocitac vedet kdy se rozjedes a kolik tim padem budes mit spotrebu na 100 ujetych kilometruproto leze na nekonecnou spotrebu, coz je maximum ukazovatelne budiky, coz znamena ze zaleze raficka za roh
Jo,jo. Je to tak. U jiných aut s palubním počítačem se ti displej přepne z režimu litry/100KM na litry/hodinu. Tady se ti nemá co přepnout tudíš zmizí z dohledu(teda aspoň u e36)
Jenom potvrdim, co pise Killca, na volnobeh se mi momentalni (ekomer) spotreba neukazuje (0 u EU verze, mozna MAX u US verze). S nim bych se opravdu nehadal.
Jinak...
Setkali jste se s nejakou spojistosti problemu i s DISA (Intake Manifold) ? Urcite, pokud to neni spravne utesnene (tak je to std "leak"), ale pokud je jednotka pouze poskozena a cvaka... http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=342081
Jinak...
Setkali jste se s nejakou spojistosti problemu i s DISA (Intake Manifold) ? Urcite, pokud to neni spravne utesnene (tak je to std "leak"), ale pokud je jednotka pouze poskozena a cvaka... http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=342081
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 604
- Registrován: stř 07.05.2008 00:00
- Bydliště: Zámrsk
- Kontaktovat uživatele:
nevim jestli ti to pomuze ale koupil jsemsi dilenskou prirucku a tam pisou ze to muze zpusobovat tzv nouzovy stav motoru nikde na pristrojove desce to hlaseno neni ale motor se prepne do nouzoveho stavu a to se resetuje kdyz odpojis baterku ale vlastni zkusenosti zadne nemam.... nebo pry zaneseny vzduchovy filtr to poznas ze ho vyndas a melo by to ustat...
Děkuji za radu vzduchový filtr je nový mám i nové svíčky ještě chci vyměnit palivový filtr mám jej doma jen není čas. A také jsem zjistil že když odpojím snímač polohy škrtící klapky tak se motor chová stále stejně a to jak na volnoběh tak i za jízdy zdá se mi že je to možná i lepší když je odpojenej n asi to bude taky tím a proto to možná i netáhne
Tak mě to zdřejmě dělá podtlaková hadice+ten ventil, měnil jsem: váhu,filtr vzduchu, filtr paliva,nalil jsem i ten čistič na vstřiky, vyměnil lambdu a pořád mi to kolísá, i když se zdá že mín, ale drží si to pořád tak 1000 ot!!!!..no jak kdy...a mám otázku: musí se smazat chybová hláška lambda sondy v diagnostice aby se načetla nová a ŘJ si jela podle přednastavených map?? já tomuhle zas tolik nerozumím ale možná to jede na ten nouzový režim...každopádně to asi lambdu rozpoznalo, spotřeba celkem klesla....
..Děkuju.

řj se nemusí resetovat, ale jestli jsi měl odpojenou baterku víc jak půl hodky, je možný, že se ti teprve načítají nové hodnoty a plus mínus 100km může auto ještě kolísat a mít zvýšený volnoběh
pokud baterka nebyla odpojena, tak je chybka někde jinde
btw ke gramatice: "zřejme"
pokud baterka nebyla odpojena, tak je chybka někde jinde
btw ke gramatice: "zřejme"
vlevo je matal
a vpravo Killca 


To Killca : hele baterku sem měl odpojednou přez noc, ale už je to víc jak 600km, takže tohle bych vyloučil, ty data už si určo ŘJ načetla...
To Paavo: prosímtě, kudy a jak se dostanu k tomu kontaktu?, jde to bez nějakých větších zásahů, nebo zas budu muset "kuchat" ?
jiank měnil jsem: palivový filtr,vzduchový,podtlaková hadice+ventil,váhu vzduchu,lambda sondu a to je asi vše.
diagnostika mi zjisitla lambdu(proto sem ji měnil) a dodávku paliva(po vymazání ale už nenaskočila) a plynový pedál na 33% (???)
vidím to na volnoběžný ventil,palivový čerpadlo, nebo škrtící klapku(tu jsem měl venku a vypadala OK, sice tam byl takovej černej kroužek od sajrajtu ale asi jen 0,001mm a nešlo to umejt)
Prostě když to vytočim na místě, tak to padá na 500-600 a pak to houpne na 800(což je asi normál) ale pomalinku si to ŘJ přidává na 1000ot/min. i víc! aaaaa já už nevim co s tím...nemůže to bejt třebas servo??
PS.: a jak vyčistím ten volnoběžný ventil? WDčkem vystříkám i s tou elektronikou nebo jak? Děkuji za všechny rady.
To Paavo: prosímtě, kudy a jak se dostanu k tomu kontaktu?, jde to bez nějakých větších zásahů, nebo zas budu muset "kuchat" ?

jiank měnil jsem: palivový filtr,vzduchový,podtlaková hadice+ventil,váhu vzduchu,lambda sondu a to je asi vše.
diagnostika mi zjisitla lambdu(proto sem ji měnil) a dodávku paliva(po vymazání ale už nenaskočila) a plynový pedál na 33% (???)
vidím to na volnoběžný ventil,palivový čerpadlo, nebo škrtící klapku(tu jsem měl venku a vypadala OK, sice tam byl takovej černej kroužek od sajrajtu ale asi jen 0,001mm a nešlo to umejt)
Prostě když to vytočim na místě, tak to padá na 500-600 a pak to houpne na 800(což je asi normál) ale pomalinku si to ŘJ přidává na 1000ot/min. i víc! aaaaa já už nevim co s tím...nemůže to bejt třebas servo??

PS.: a jak vyčistím ten volnoběžný ventil? WDčkem vystříkám i s tou elektronikou nebo jak? Děkuji za všechny rady.
Peter_C píše:To Paavo: prosímtě, kudy a jak se dostanu k tomu kontaktu?, jde to bez nějakých větších zásahů, nebo zas budu muset "kuchat" ?![]()
vytrhnes zadni sedak a pod nim budes mit takovej kryci tvrdej lino-koberec, budes tam mit nejspis naznaceny otvory, to normalne rozparej a strane ridice by mel byt jen plovak a na strane spolujezdce by melo byt cerpadlo s plovakem, tam mas konektory cerpadla, tak to rozpoj a vsechno procisti, proksrab, prostrikej atd
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Mam dotaz, kde najdu volnobezny ventil a jak ho vycistit? Mam M43 316i, dela mi to pri studenym motoru nastartuji a skoro chcipne - pote kolisa mezi 600-800 otackami a za cca 1 minutu se jiz stabilne drzi na 1000ot. Zatim menene svicky a procistene vstriky (STP cleaner).
EDIT: Killca nademou to zrovna popisuje, btw je to u 316i stejny? Pod zadnima sedackama?
Ps: palivovy filtr najdu kde? lze snadno vymenit? Thx kluci
EDIT: Killca nademou to zrovna popisuje, btw je to u 316i stejny? Pod zadnima sedackama?
Ps: palivovy filtr najdu kde? lze snadno vymenit? Thx kluci

tady cislo 2 je volnobezny ventil, myslim ze se cisti nalozenim do brzdovky a pak promazat a nasadit, nebo jen rozhejabt a promazat
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _assembly/
ackoli tvuj problem bych videl v cidle teploty motoru nebo lambda sonde, ktery nejede vyhrev
u vsech 316 je cerpadlo a nadrz na stejnem miste, ale o tomhlej si nemluvil
palivovy filtr je pod tebou (jakozto pod ridicem) pod autem v plechovem krytu, vymena znamena par 10tek matek, pak myslim osmicku klic nebo krizovy/plochy sroubovak, vymena se da i na bmwheveru, ale vystrikne ti davka benzinu do obliceje, tak si na to dej majzla (jen to co je natoceny v hadickach a filtr budu chvili tect)
pricemz erveene musim te upozornit, ze tvuj podpis nedodrzuje pravidla, zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=27967
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _assembly/
ackoli tvuj problem bych videl v cidle teploty motoru nebo lambda sonde, ktery nejede vyhrev
u vsech 316 je cerpadlo a nadrz na stejnem miste, ale o tomhlej si nemluvil
palivovy filtr je pod tebou (jakozto pod ridicem) pod autem v plechovem krytu, vymena znamena par 10tek matek, pak myslim osmicku klic nebo krizovy/plochy sroubovak, vymena se da i na bmwheveru, ale vystrikne ti davka benzinu do obliceje, tak si na to dej majzla (jen to co je natoceny v hadickach a filtr budu chvili tect)
pricemz erveene musim te upozornit, ze tvuj podpis nedodrzuje pravidla, zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=27967
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Tak jsem kontroloval to čerpadlo paliva, pročistil aták, všechno se zdá v pohodě, ale problém přetrvává, skouknu rozdělovač, svíčky... no nevim příští týden diagnostika ukáže snad víc =/
a jeśtě otázka:
-jak má být nastavený ten potenciometr škrtící klapky??
- ten volnoběžnák stačí jen propláchnout v techničáku ne? proč brzdovka? a co to znamená "rozhejbat" ?
Dík.
a jeśtě otázka:
-jak má být nastavený ten potenciometr škrtící klapky??
- ten volnoběžnák stačí jen propláchnout v techničáku ne? proč brzdovka? a co to znamená "rozhejbat" ?

zdarec lidi..procteni teto diskuse da docela zabrat. segra ma problem taky s timto..vaha vzduchu to nedela..krokovej motorek volnobehu taky vymenen a nic.. bylo se s tim na diagnostice a vysledek byl nasledujici: RIDICI JEDNOTKA - KONCOVEHO STUPNE S AKCNIMI CLENY - VADNE.. tak nejkak nevim co si pred tim mam predstavit vubec, byla by tady naka rada? je to E36 318i M40 myslim.. rok 94. kolisa to ale na 1100 - 1400 ot. zhruba
tak se taky přidávám do klubu zvyšujících se otáček na volnoběh
vyměněno a vyčištěno všechno až na čidlo vačkový hřídele (na to se čeká) tak uvidím snad to bude tím jinak nvm
jinak ještě dělá mi to jen za tepla.... když třeba prší nebo je chladno tak se otáčky nezvednou, parádní zvuk 6tiválce tak jak to má být, ale jakmile to trochu vytočím v létě ( ve městě) tak to lítá jako vepř 



Peter_C píše:skouknu rozdělovač
tam rozdelovac snad nemas



Peter_C píše:ten volnoběžnák stačí jen propláchnout v techničáku ne? proč brzdovka? a co to znamená "rozhejbat" ?Dík.
no to je asi jedno v cem, jen brzdovka je pekna kyselina

kowboj: tak

Jacob: tohle psal WILD v tematu nahore, je to moznost pro tebe
WilD píše:Sorry, je to postarší, možná už i vyřešený, ale "chcípání za tepla" má ještě jednu možnou příčinu, která tu nebyla zmíněna. A tou je použití neorigo (přesněji nevyhovujících) podtlakových hadic, hlavně těch do a z volnoběžného ventilu. Stane se, že je někdo vymění prostě za nějaké gumové, které nemají potřebné vlastnosti - tuhost a teplotní stálost... Auto se pak za studena chová relativně normálně a za tepla, kdy hadice změní své vlastnosti se při ubrání plynu podtlakem prostě "vcucne do sebe", čímž se ucpe, nepustí dostatečné množství vzduchu a motor prostě chcípne...
Jen dodatek: mně se to stalo na M20, kde má inkriminovaná hadice na délku jen cca 8 cm a už to tropilo tyto problémy...
vlevo je matal
a vpravo Killca 

