Stránka 7 z 13

Napsal: sob 16.05.2009 16:34
od Cuky
Killca píše:
Cuky píše:No tak jak tak koukám tak mám všechny problémy co tu řešíte + netáhne a nemá výkon

v e36 leze spotreba za 30l/100km spravne, protoze na volnobeh na miste pocitac NEMUZE spocitat spotrebu na VZDALENOST :-D

jinak kdyz jedes z kopce s kvaltem bez plynu, mel bys mit 0 spotrebu, pokud ne, vymen lambdu, to je zatim to nejjednodussi, potom bych to videl na kontrolu der v sani (postrikat sani cisticem brzd a hlidat, jestli motor zvysi otacky, pokud ano, je tam dira) a pak pujcka vahy vzduchu stejneho typu, ale nejspis to bude lambda, pokud to fakt zere, protoze ekonomer na budikach neni svetodarnej
No to s tou spotřebou nemáš pravdu to je momentální spotřeba to měřit umí alespoň teda každé jiné auto ano a myslím že i bmw meří průtok stejně,ale s tou lambdou máš asi pravdu no protože občas i cítím nespálenej benzín

Napsal: ned 17.05.2009 02:01
od Killca
hadas se tu s profikem :-D ne, hele, logicky, kdyz stojis s autem na miste, tak je spotreba na 100km nekonecna, tak jak ti to muze pc spocitat? proto leze raficka ekonomeru na neutrakl na miste za budik

napriklad u e46 je to vyreseny tak, ze kdyz jdes pod rychlost 5km/h, spadne rucicka na 0l/100km

bc ti muze v teto chvili, kdy auto stoji, spocitat jen aktualni spotrebu litru na HODINU a ne na vzdalenost, ale to ti ekonomer na budikach neukazuje, jen primo funkce v BC (bc jen mimochodem je board computer) :)

Napsal: ned 17.05.2009 12:43
od Cuky
Hele nechci se hádat ale pokud já vím tak ta momentální spotřeba se měří průtok paliva že? No a tím pádem by to mělo ukazovat ne někdy když stojím tak mi to ukazuje normálně kolem 2 litrů

Napsal: ned 17.05.2009 14:23
od Killca
pocitac meri vselijaky prutoky a spotreby, ale na budikach ekonomer ukazuje jen a pouze spotrebu na 100kilometru jizdy v te aktualni chvili, pokud jde o e36 a e46, pokud e36 stoji na miste, musi raficka jit mimo budik ekonomeru, pokud na miste stoji e46, tak pri rychlosti asi 5 nebo 10kmh ukaze posledni spotrebu nejakych 12l na 100km a pak spadne na nulu, tohle je dany :-D pokud ti ekonomer na mste ukazuje u e36 2litry na 100km, tak je to logicky blbost a nekde je chyba

chapes o co jde? Kdyz stojis na miste, tak nemuze logicky pocitac vedet kdy se rozjedes a kolik tim padem budes mit spotrebu na 100 ujetych kilometru :) proto leze na nekonecnou spotrebu, coz je maximum ukazovatelne budiky, coz znamena ze zaleze raficka za roh

Napsal: ned 17.05.2009 21:29
od Chobot
Killca píše:pocitac meri vselijaky prutoky a spotreby, ale na budikach ekonomer ukazuje jen a pouze spotrebu na 100kilometru jizdy v te aktualni chvili, pokud jde o e36 a e46, pokud e36 stoji na miste, musi raficka jit mimo budik ekonomeru, pokud na miste stoji e46, tak pri rychlosti asi 5 nebo 10kmh ukaze posledni spotrebu nejakych 12l na 100km a pak spadne na nulu, tohle je dany :-D pokud ti ekonomer na mste ukazuje u e36 2litry na 100km, tak je to logicky blbost a nekde je chyba

chapes o co jde? Kdyz stojis na miste, tak nemuze logicky pocitac vedet kdy se rozjedes a kolik tim padem budes mit spotrebu na 100 ujetych kilometru :) proto leze na nekonecnou spotrebu, coz je maximum ukazovatelne budiky, coz znamena ze zaleze raficka za roh


Jo,jo. Je to tak. U jiných aut s palubním počítačem se ti displej přepne z režimu litry/100KM na litry/hodinu. Tady se ti nemá co přepnout tudíš zmizí z dohledu(teda aspoň u e36)

Napsal: ned 17.05.2009 22:11
od Krovi
Jenom potvrdim, co pise Killca, na volnobeh se mi momentalni (ekomer) spotreba neukazuje (0 u EU verze, mozna MAX u US verze). S nim bych se opravdu nehadal.

Jinak...

Setkali jste se s nejakou spojistosti problemu i s DISA (Intake Manifold) ? Urcite, pokud to neni spravne utesnene (tak je to std "leak"), ale pokud je jednotka pouze poskozena a cvaka... http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=342081

Napsal: pon 18.05.2009 14:00
od aigo
nevim jestli ti to pomuze ale koupil jsemsi dilenskou prirucku a tam pisou ze to muze zpusobovat tzv nouzovy stav motoru nikde na pristrojove desce to hlaseno neni ale motor se prepne do nouzoveho stavu a to se resetuje kdyz odpojis baterku ale vlastni zkusenosti zadne nemam.... nebo pry zaneseny vzduchovy filtr to poznas ze ho vyndas a melo by to ustat...

Napsal: pon 18.05.2009 15:30
od Cuky
Děkuji za radu vzduchový filtr je nový mám i nové svíčky ještě chci vyměnit palivový filtr mám jej doma jen není čas. A také jsem zjistil že když odpojím snímač polohy škrtící klapky tak se motor chová stále stejně a to jak na volnoběh tak i za jízdy zdá se mi že je to možná i lepší když je odpojenej n asi to bude taky tím a proto to možná i netáhne

Napsal: úte 19.05.2009 16:18
od Peter_C
Tak mě to zdřejmě dělá podtlaková hadice+ten ventil, měnil jsem: váhu,filtr vzduchu, filtr paliva,nalil jsem i ten čistič na vstřiky, vyměnil lambdu a pořád mi to kolísá, i když se zdá že mín, ale drží si to pořád tak 1000 ot!!!!..no jak kdy...a mám otázku: musí se smazat chybová hláška lambda sondy v diagnostice aby se načetla nová a ŘJ si jela podle přednastavených map?? já tomuhle zas tolik nerozumím ale možná to jede na ten nouzový režim...každopádně to asi lambdu rozpoznalo, spotřeba celkem klesla.... :roll: ..Děkuju.

Napsal: stř 20.05.2009 17:34
od Killca
řj se nemusí resetovat, ale jestli jsi měl odpojenou baterku víc jak půl hodky, je možný, že se ti teprve načítají nové hodnoty a plus mínus 100km může auto ještě kolísat a mít zvýšený volnoběh

pokud baterka nebyla odpojena, tak je chybka někde jinde

btw ke gramatice: "zřejme"

Napsal: stř 20.05.2009 20:42
od Paavo
menil jsem palivovy cerpadlo(pujcene na zkousku) a po odpojeni stareho a napojeni noveho kolisani na volnobeh jako mavnutim proutku zmizelo.A nejvetsi div je, ze kdyz jsem dal stare zpet , tak se zmena k horsimu nekonala.Takze mozna spatny kontakt na kabelu cerpadla.........za zkousku to stoji

Napsal: čtv 21.05.2009 21:37
od Peter_C
To Killca : hele baterku sem měl odpojednou přez noc, ale už je to víc jak 600km, takže tohle bych vyloučil, ty data už si určo ŘJ načetla...

To Paavo: prosímtě, kudy a jak se dostanu k tomu kontaktu?, jde to bez nějakých větších zásahů, nebo zas budu muset "kuchat" ? :)

jiank měnil jsem: palivový filtr,vzduchový,podtlaková hadice+ventil,váhu vzduchu,lambda sondu a to je asi vše.

diagnostika mi zjisitla lambdu(proto sem ji měnil) a dodávku paliva(po vymazání ale už nenaskočila) a plynový pedál na 33% (???)

vidím to na volnoběžný ventil,palivový čerpadlo, nebo škrtící klapku(tu jsem měl venku a vypadala OK, sice tam byl takovej černej kroužek od sajrajtu ale asi jen 0,001mm a nešlo to umejt)

Prostě když to vytočim na místě, tak to padá na 500-600 a pak to houpne na 800(což je asi normál) ale pomalinku si to ŘJ přidává na 1000ot/min. i víc! aaaaa já už nevim co s tím...nemůže to bejt třebas servo??
:idea:

PS.: a jak vyčistím ten volnoběžný ventil? WDčkem vystříkám i s tou elektronikou nebo jak? Děkuji za všechny rady.

Napsal: pát 22.05.2009 08:14
od sadamcx65
je normální... když jsem odpojil váhu vzduchu za chodu motoru, tak motor chcípnul, ale když nastartuju s odpojenou váhou .. tak motor běží stejně, ale občas se motor při plným plynu dusí... tudíž by asi měla být váha v pořádku že?

Napsal: sob 23.05.2009 02:04
od Killca
Peter_C píše:To Paavo: prosímtě, kudy a jak se dostanu k tomu kontaktu?, jde to bez nějakých větších zásahů, nebo zas budu muset "kuchat" ? :)

vytrhnes zadni sedak a pod nim budes mit takovej kryci tvrdej lino-koberec, budes tam mit nejspis naznaceny otvory, to normalne rozparej a strane ridice by mel byt jen plovak a na strane spolujezdce by melo byt cerpadlo s plovakem, tam mas konektory cerpadla, tak to rozpoj a vsechno procisti, proksrab, prostrikej atd

Napsal: úte 26.05.2009 19:14
od erveen
Mam dotaz, kde najdu volnobezny ventil a jak ho vycistit? Mam M43 316i, dela mi to pri studenym motoru nastartuji a skoro chcipne - pote kolisa mezi 600-800 otackami a za cca 1 minutu se jiz stabilne drzi na 1000ot. Zatim menene svicky a procistene vstriky (STP cleaner).

EDIT: Killca nademou to zrovna popisuje, btw je to u 316i stejny? Pod zadnima sedackama?

Ps: palivovy filtr najdu kde? lze snadno vymenit? Thx kluci :)

Napsal: stř 27.05.2009 15:46
od Killca
tady cislo 2 je volnobezny ventil, myslim ze se cisti nalozenim do brzdovky a pak promazat a nasadit, nebo jen rozhejabt a promazat
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... _assembly/
ackoli tvuj problem bych videl v cidle teploty motoru nebo lambda sonde, ktery nejede vyhrev

u vsech 316 je cerpadlo a nadrz na stejnem miste, ale o tomhlej si nemluvil

palivovy filtr je pod tebou (jakozto pod ridicem) pod autem v plechovem krytu, vymena znamena par 10tek matek, pak myslim osmicku klic nebo krizovy/plochy sroubovak, vymena se da i na bmwheveru, ale vystrikne ti davka benzinu do obliceje, tak si na to dej majzla (jen to co je natoceny v hadickach a filtr budu chvili tect)

pricemz erveene musim te upozornit, ze tvuj podpis nedodrzuje pravidla, zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=27967

Napsal: stř 27.05.2009 21:39
od Peter_C
Tak jsem kontroloval to čerpadlo paliva, pročistil aták, všechno se zdá v pohodě, ale problém přetrvává, skouknu rozdělovač, svíčky... no nevim příští týden diagnostika ukáže snad víc =/

a jeśtě otázka:
-jak má být nastavený ten potenciometr škrtící klapky??
- ten volnoběžnák stačí jen propláchnout v techničáku ne? proč brzdovka? a co to znamená "rozhejbat" ? :) Dík.

Napsal: čtv 28.05.2009 19:07
od kowboj
zdarec lidi..procteni teto diskuse da docela zabrat. segra ma problem taky s timto..vaha vzduchu to nedela..krokovej motorek volnobehu taky vymenen a nic.. bylo se s tim na diagnostice a vysledek byl nasledujici: RIDICI JEDNOTKA - KONCOVEHO STUPNE S AKCNIMI CLENY - VADNE.. tak nejkak nevim co si pred tim mam predstavit vubec, byla by tady naka rada? je to E36 318i M40 myslim.. rok 94. kolisa to ale na 1100 - 1400 ot. zhruba

Napsal: pát 29.05.2009 07:37
od Jacob77
tak se taky přidávám do klubu zvyšujících se otáček na volnoběh :( vyměněno a vyčištěno všechno až na čidlo vačkový hřídele (na to se čeká) tak uvidím snad to bude tím jinak nvm :( jinak ještě dělá mi to jen za tepla.... když třeba prší nebo je chladno tak se otáčky nezvednou, parádní zvuk 6tiválce tak jak to má být, ale jakmile to trochu vytočím v létě ( ve městě) tak to lítá jako vepř :)

Napsal: sob 30.05.2009 12:20
od Killca
Peter_C píše:skouknu rozdělovač

tam rozdelovac snad nemas :) jen civky :) ktery posilaj napeti, kdyz jim da jednotka prikaz :)
Peter_C píše:ten volnoběžnák stačí jen propláchnout v techničáku ne? proč brzdovka? a co to znamená "rozhejbat" ? :) Dík.

no to je asi jedno v cem, jen brzdovka je pekna kyselina :-D a potom promazat, ale mozna staci jen rozhejbat ten pohyblivy clen v tom Tecku, pripadne rozhejbat primo ten ventil v sani kdyz to Tecko vyndas

kowboj: tak :) pujc si od nekoho se stejnym typem motoru ridici jednotku a vyzkousej

Jacob: tohle psal WILD v tematu nahore, je to moznost pro tebe
WilD píše:Sorry, je to postarší, možná už i vyřešený, ale "chcípání za tepla" má ještě jednu možnou příčinu, která tu nebyla zmíněna. A tou je použití neorigo (přesněji nevyhovujících) podtlakových hadic, hlavně těch do a z volnoběžného ventilu. Stane se, že je někdo vymění prostě za nějaké gumové, které nemají potřebné vlastnosti - tuhost a teplotní stálost... Auto se pak za studena chová relativně normálně a za tepla, kdy hadice změní své vlastnosti se při ubrání plynu podtlakem prostě "vcucne do sebe", čímž se ucpe, nepustí dostatečné množství vzduchu a motor prostě chcípne...

Jen dodatek: mně se to stalo na M20, kde má inkriminovaná hadice na délku jen cca 8 cm a už to tropilo tyto problémy...