Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F10 prvni vaznejsi zavada NETESNA palivova nadrz?
souhlasím s vámi ale kolik servisu to v čr dělá ? možná pár procent co si nechá na práci záležet. Ti možná jedou podle nějaké osnovy s přesne danými postupy i cenově srovnatelnými kolik to má bejt.
Hodně lidí a servicemanů to dělá od oka a tak aby to hodilo pěknou částku.
Já mám tedy štěstí na servis či dva kde něco vždy řeším probereme přesně co je třeba a cenu cca a jde se na věc. A většinou až na ty zarezlé šrouby to vychází.
Jinak by bylo fajn kdyby takto fungovalo i více menších servisů. Prostě tady je plán přesně jak vyměnit to či ono a přesně podle toho a dodržet i promazání součástek aby nezarezli atd. prostě čistá práce a vše musí fungovat jak švýcarské hodinky
Hodně lidí a servicemanů to dělá od oka a tak aby to hodilo pěknou částku.
Já mám tedy štěstí na servis či dva kde něco vždy řeším probereme přesně co je třeba a cenu cca a jde se na věc. A většinou až na ty zarezlé šrouby to vychází.
Jinak by bylo fajn kdyby takto fungovalo i více menších servisů. Prostě tady je plán přesně jak vyměnit to či ono a přesně podle toho a dodržet i promazání součástek aby nezarezli atd. prostě čistá práce a vše musí fungovat jak švýcarské hodinky

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jeste jste vazeni zapomneli na jednu malickost, ze na mnoho veci pokud se maji udelat podle AW je nutno mit i ty pripravky aby se to dalo stihnout v pozadovanem case, protoze pracovni postup zacina " povolte sroub a vezmete pripravek cislo 16578965. A vubec se tam nepocita s tema zarezlyma sroubama, AW byly delane na NOVE auto. Dale tam neni zjisteni zavady. Trochu to odlehcim, krasne to vystihuje cituji" Utazeni sroubu 50Kč, vedet ktereho 4949 -)))
Hezky pocteni. Nejzajimavejsi byl ten Jaraxuv rozpis. Odvody jsou zlo a to, ze musis kazdej mesic vyplatit zamestnance, at uz se ti prace pro ne podari najit nebo ne, je taky nekdy ubijejici (pokud nejsou na dohodu). Jeste bych zduraznil, ze tahle prace se od tech "kancelarskych" lisi hodne v dopadu na zdravi a taky ze je clovek porad spinavej.
To know how jak co udelat a udelat to kvalitne je taky k nezaplaceni viz vyse naceneni utazeni sroubu
Sam se taky hrabu v aute a snazim se udelat si maximum sam, ale hodnekrat si reknu...stalo mi to za to? A to nepocitam toho strasnyho casu, kterej stravim ziskavanim prave toho know how a zjisteni spravnyho pracovniho postupu, obcas penize navic za specialni naradi.
Takze DYXi: Jestli ti dvojka za tu popisovanou praci prijde moc, tak sis to mohl spravit sam. Ale jak se ukazalo, nebyl jsi schopnej ani zjistit, kde je pricina, prestoze te tu jeden clovek pres internet navedl presne na kamen urazu. A presne proto si musel zaplatit, protoze bys to sam nedal, nebo bys to delal pul roku, protoze treba ani nevis, jak se zachazi s pajkou a co je smrstovaci buzirka. Chapes o cem to je? Jasny, ze ted kdyz vis, co vis, tak priste bys to treba zvladl. Jenze napoprve jsi to nevedel a i ten mechanik s tim mel praci, nad kterou musel premejslet a optimalizovat. V autorizaku by se s tebou nebavili, dostal bys cerpadlo vcetne deklu, za par dnu hotovo a zaplatil bys balik, ze by se ti protocily panenky.
To know how jak co udelat a udelat to kvalitne je taky k nezaplaceni viz vyse naceneni utazeni sroubu

Sam se taky hrabu v aute a snazim se udelat si maximum sam, ale hodnekrat si reknu...stalo mi to za to? A to nepocitam toho strasnyho casu, kterej stravim ziskavanim prave toho know how a zjisteni spravnyho pracovniho postupu, obcas penize navic za specialni naradi.
Takze DYXi: Jestli ti dvojka za tu popisovanou praci prijde moc, tak sis to mohl spravit sam. Ale jak se ukazalo, nebyl jsi schopnej ani zjistit, kde je pricina, prestoze te tu jeden clovek pres internet navedl presne na kamen urazu. A presne proto si musel zaplatit, protoze bys to sam nedal, nebo bys to delal pul roku, protoze treba ani nevis, jak se zachazi s pajkou a co je smrstovaci buzirka. Chapes o cem to je? Jasny, ze ted kdyz vis, co vis, tak priste bys to treba zvladl. Jenze napoprve jsi to nevedel a i ten mechanik s tim mel praci, nad kterou musel premejslet a optimalizovat. V autorizaku by se s tebou nebavili, dostal bys cerpadlo vcetne deklu, za par dnu hotovo a zaplatil bys balik, ze by se ti protocily panenky.
Takze DYXi: Jestli ti dvojka za tu popisovanou praci prijde moc,
NO dobre tak znovu: ptal jsem se proto, ze jsem chtel vedet zda je ta castka adekvatni, u tohoto konkretniho mechose jelikoz ma nesrovnatelne "vyhodnejsi' podminky nez treba Jarax (snad jsem to naznacil dostatecne) mi to az tak malo neprislo... a proc to jsem popisoval.. prosim nesmesovat hrusky s jablkama
tak sis to mohl spravit sam.
Nemohl a nechtel to jsem snad vysvetloval
Ale jak se ukazalo, nebyl jsi schopnej ani zjistit, kde je pricina,
Presne tak a prave proto jsem to tu napsal a zeptal se...
prestoze te tu jeden clovek pres internet navedl presne na kamen urazu.
A za to jsem mu samozrejme vdecny, protoze jsem tu info predal mechanikovi ze ma hned jako prvni sundat sedacky atd. takze zavadu vubec nemusel hledat, coz by mi pochopitelne jinak jeste nauctoval
A presne proto si musel zaplatit, protoze bys to sam nedal, nebo bys to delal pul roku,protoze treba ani nevis, jak se zachazi s pajkou a co je smrstovaci buzirka.
Tak to samozrejme vim oboji, a par drobnych nekritickych veci jsem nekde nouzove spajel, ovsem jednak mi to trva 10x dele nez profikovi, jednak to vypada prasacky a hlavne jelikoz nemam dostatecne zkusenosti tak ani neni jiste ze by to dlouho vydrzelo. Tudiz kriticke veci nechavam vzdycky profikovi
Chapes o cem to je? Jasny, ze ted kdyz vis, co vis, tak priste bys to treba zvladl.
Jo treba ano ale stejne bych se do toho sam nepoustel
Jenze napoprve jsi to nevedel a i ten mechanik s tim mel praci, nad kterou musel premejslet a optimalizovat.
No a mne prave zajimalo jestli to co si za tu praci rekl, bylo adekvatni nebo nebylo.
V autorizaku by se s tebou nebavili, dostal bys cerpadlo vcetne deklu, za par dnu hotovo a zaplatil bys balik, ze by se ti protocily panenky
NO a jelikoz tohle samozrejme davno vim tak jediny co jsem v autorizaku koupil byly PINy a konektor
NO dobre tak znovu: ptal jsem se proto, ze jsem chtel vedet zda je ta castka adekvatni, u tohoto konkretniho mechose jelikoz ma nesrovnatelne "vyhodnejsi' podminky nez treba Jarax (snad jsem to naznacil dostatecne) mi to az tak malo neprislo... a proc to jsem popisoval.. prosim nesmesovat hrusky s jablkama
tak sis to mohl spravit sam.
Nemohl a nechtel to jsem snad vysvetloval
Ale jak se ukazalo, nebyl jsi schopnej ani zjistit, kde je pricina,
Presne tak a prave proto jsem to tu napsal a zeptal se...
prestoze te tu jeden clovek pres internet navedl presne na kamen urazu.
A za to jsem mu samozrejme vdecny, protoze jsem tu info predal mechanikovi ze ma hned jako prvni sundat sedacky atd. takze zavadu vubec nemusel hledat, coz by mi pochopitelne jinak jeste nauctoval
A presne proto si musel zaplatit, protoze bys to sam nedal, nebo bys to delal pul roku,protoze treba ani nevis, jak se zachazi s pajkou a co je smrstovaci buzirka.
Tak to samozrejme vim oboji, a par drobnych nekritickych veci jsem nekde nouzove spajel, ovsem jednak mi to trva 10x dele nez profikovi, jednak to vypada prasacky a hlavne jelikoz nemam dostatecne zkusenosti tak ani neni jiste ze by to dlouho vydrzelo. Tudiz kriticke veci nechavam vzdycky profikovi
Chapes o cem to je? Jasny, ze ted kdyz vis, co vis, tak priste bys to treba zvladl.
Jo treba ano ale stejne bych se do toho sam nepoustel
Jenze napoprve jsi to nevedel a i ten mechanik s tim mel praci, nad kterou musel premejslet a optimalizovat.
No a mne prave zajimalo jestli to co si za tu praci rekl, bylo adekvatni nebo nebylo.
V autorizaku by se s tebou nebavili, dostal bys cerpadlo vcetne deklu, za par dnu hotovo a zaplatil bys balik, ze by se ti protocily panenky
NO a jelikoz tohle samozrejme davno vim tak jediny co jsem v autorizaku koupil byly PINy a konektor
OK, zkusim to jeste jinak. U ukonu typu prezuti kola je jasny, co se bude presne delat, jake mohou nastat komplikace (prakticky zadne) a da se to nacenit pomerne presne a lze si porovnat cenu mezi mnoha servisy. U ukonu, kdy se hrabe okolo nadrze, zjistovani uniku, zjisteni poskozeni el. instalace a reseni nejlevnejsim moznym zpusobem to nacenit predem nejde, protoze se do jiste miry improvizuje. A ten servisak je navic zodpovedny za to jak to opravi a nemuze se jen spolehnout na instrukce, ktere od tebe dostane. Cili zkratka nejde zhodnotit jestli ta cena byla nizka nebo vysoka, ale urcite byla prijatelna a stejne jsi nemel na vyber, protoze sam si to delat nechtel a seznamovat x servisu s tvym problemem a delanim cenove nabidky je zde trochu mimo, kor kdyz se ti i dvojka zda moc.
Jak uz nekdo psal, nejde o to utahnout sroub, ale vedet jaky a mit na to nastroj.
Jestli se ti ten servisak nezdal, muzes zkusit najit lepsiho a levnejsiho a treba budes uspesnej a spokojenej. Ale osobne si myslim, ze nenajdes.
Jak uz nekdo psal, nejde o to utahnout sroub, ale vedet jaky a mit na to nastroj.
Jestli se ti ten servisak nezdal, muzes zkusit najit lepsiho a levnejsiho a treba budes uspesnej a spokojenej. Ale osobne si myslim, ze nenajdes.
Najít ten správnej servis není vůbec jednoduchý. Někdo se orientuje striktně podle hodinových cen. Pak se ale nesmí divit při placení. Třeba když "machr" se sazbou 100 kaček na hodinu mění olej v motoru 2 dny a naúčtuje si 1600,-
Kolikrát je lepší dát někomu třeba litr na hodinu, když ten člověk ví co dělá. Jinými slovy neplatim jen tu hodinu, ale i ty zkušenosti.
A to se bavíme jen o hodinový sazbě. Co když pak nějakej ten umělec za stovku na hodinu povyměňuje půlku auta, než zjistí pravou příčinu? Třeba blbost jako špatnej kontakt apod.
Ono nejde jen o to píchnout kabel do zásuvky a zapnout diagnostiku. Ono jde taky o to vědět, co ty hlášky skutečně znamenaji a na jaký závady to nejspíš ukazuje.
Kolikrát je lepší dát někomu třeba litr na hodinu, když ten člověk ví co dělá. Jinými slovy neplatim jen tu hodinu, ale i ty zkušenosti.
A to se bavíme jen o hodinový sazbě. Co když pak nějakej ten umělec za stovku na hodinu povyměňuje půlku auta, než zjistí pravou příčinu? Třeba blbost jako špatnej kontakt apod.
Ono nejde jen o to píchnout kabel do zásuvky a zapnout diagnostiku. Ono jde taky o to vědět, co ty hlášky skutečně znamenaji a na jaký závady to nejspíš ukazuje.
tommee píše:Ty kraaso, 10 stranek prispevku o tom, ze pokud mas opici, musis mit na banany. Po nekterych bych si vazne chtel koupi autoMyslim, ze mnoho lidi by si vubec bmw kupovat nemelo a jasne to pak taky odrazi stav ojetin na nasem trhu. Lidi servisujou az to, co jim upadne, des..
Pochopitelne ze na banany mam (asi jsi cetl jiny thread nebo ho necetl vubec) neznamena, ze by mne nezajimalo, jestli ty banany jsou za adekvatni cenu a nebo nejsou.. . Nekdo kupuje predrazene shnile banany a vubec mu to nevadi (=99% autorizaku kde nevi ktera bije a pouze meni a meni az se nakonec prece jen trefi a s vymenenou soucastkou se nakonec za tezke prachy odstrani zavada). Ono se da za banany utracet "zodpovedne" a "nezodpovedne" .
S tim upadnutim jsi taky trochu vedle, ja tedy nevim jestli ty sam ve tvych autech menis soucastky jako palivove cerpadlo jen tak pro nic za nic preventivne? to ze jsem cerpadlo vymenil az kdyz zaclo tect je snad logicke a normalni


Ale to je asi moc slozite toto pochopit.. nevadi nekdo si to prebere nekdo ne

Teddy píše:Najít ten správnej servis není vůbec jednoduchý. Někdo se orientuje striktně podle hodinových cen. Pak se ale nesmí divit při placení. Třeba když "machr" se sazbou 100 kaček na hodinu mění olej v motoru 2 dny a naúčtuje si 1600,-
Kolikrát je lepší dát někomu třeba litr na hodinu, když ten člověk ví co dělá. Jinými slovy neplatim jen tu hodinu, ale i ty zkušenosti.
A to se bavíme jen o hodinový sazbě. Co když pak nějakej ten umělec za stovku na hodinu povyměňuje půlku auta, než zjistí pravou příčinu? Třeba blbost jako špatnej kontakt apod. Ono nejde jen o to píchnout kabel do zásuvky a zapnout diagnostiku. Ono jde taky o to vědět, co ty hlášky skutečně znamenaji a na jaký závady to nejspíš ukazuje.
Souhlas, toto ma samozrejme logiku.
tenhle thread by mozna nebyl tak zbytecne dlouhy kdybych se neptal vubec na adekvatni penize za tu opravu ale na adekvatni pocet hodin. K tomu by se snad vyjadrovali pouze lidi kteri vedi o co jde a sice jake ukony a jak dlouho cca. ty prace mohly zabrat... Vasnive ovsem nesmyslne diskuse o tom jeslti 2 litry je malo nebo mocby tu vubec nemusly byt.. a taky je snad logicke jestli pri nepatrne pouze behem CILENE kontroly ale ne behem jizdy zjistitelne vuli spojovaci tycky rizeni, musim okamzite preventivne menit celou predni napravu a nebo vymenit identifikovanou soucastku a pak si pockat x mesicu ci y roku az holt naprava dostane opet na nasich kvalitnich silnicich nekde nejakou necekanou ranu a bude potreba menit dalsi opotrebovanou soucastku na naprave. Pochopitelne ze pokazde kdyz se neco na aute dela, tak pokazde necham napravu preventivne zkontrolovat, jestli neni treba vymenit cokoliv jineho. I kdyz mi mechosi rikaji ze to neni nic vazneho a vydrzelo by to dalsi desitky tisic km, tak to stejne neodkladam a v klidu si sezenu soucastku a necham vymenit bud rovnou a nebo napr. behem nasledujicich 1-2 tis km. .....
Dix: Má pravdu a nebejt té poznámky u ceny 2tis kč tak tady neřešíme tyto blbosti.
Já beru model Fxx jako zklamání, když vidím co se v těch autech kazí a co tam odchází při tak malém nájezdu.
Takže podle mě auto staré 5let a mít tolik problémů při 150tis km když čtu či se bavím s majiteli co popisují zkušenosti s těmito modely jistě se jim vyhnu.
Např. u 530xd tour. e61 origo kilometry 270tis se měnili teprve přední ramena a tlumiče kolem 3kil přední. Atd. To se mi zdá v pořádku. Ale dneska vidím většina věcí odchází mnohem dříve u novějšího modelu F.
Drahá opice co chce exklusivní banány a stejně nic víc nepředvede jako starší ročníky které jsou za polovinu peněz...
Uvidíme kam se bude ubírat model Gxx
Já beru model Fxx jako zklamání, když vidím co se v těch autech kazí a co tam odchází při tak malém nájezdu.
Takže podle mě auto staré 5let a mít tolik problémů při 150tis km když čtu či se bavím s majiteli co popisují zkušenosti s těmito modely jistě se jim vyhnu.
Např. u 530xd tour. e61 origo kilometry 270tis se měnili teprve přední ramena a tlumiče kolem 3kil přední. Atd. To se mi zdá v pořádku. Ale dneska vidím většina věcí odchází mnohem dříve u novějšího modelu F.
Drahá opice co chce exklusivní banány a stejně nic víc nepředvede jako starší ročníky které jsou za polovinu peněz...
Uvidíme kam se bude ubírat model Gxx
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jo, porad to ma jenom 4 kola a jeden volant -))) A nejtragictejsi je myslim delat jakekoloiv zavery z jednoho kusu. I kdyz i ja si myslim ze automobilky se naucily velmi dobre optimalizovat. Jenze aby se neprepocitaly, protoze budou li neprodejne ojetiny, respektive prodejne za malo z duvodu velmi narocneho servisu, budou optimalizovat i ti, kteri si kupujou auta v salonu... Pred chvili jsem docetl statistiku jak je na tom BMW bidne, ale ukrutne bidne s trojkama i sedmama, kraluji jen s petkama. V sedmach je nemilosrdne drti vyhasla hvezda, ale fakt nemilosrdne. Ac nejsem priznivce Stuttgart boys, musim rict ze ta S klada se jim dost povedla, az teda na tvar pristrojove desky, ten je vylozene hnusny. Uprimne receno, umel bych si asi zvyknout -))
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Je mi lito, neumim to najit a nemam zaplou historii, to bych nasel hned... Ale pokud mne pamet neklame bylo to nejakych 220 prodanych mercedesu a Neco pres 30 sedmicek pokud si to dobre vybavuju. Slo mi to jednim uchem tam a druhym hned ven, nejak jsem tomu moc nevenoval pozornost a rikal jsem si ze kazdy chvilku taha pilku... Za chvili to zas bude brambora ktera se bude prodavat lip. V te luxusni tride. Ale ten mergl je fakt pekny, libil by se mi -) Vek na nej uz mam -)))))))))
Ten prodej mercedesů a sedmiček ale takhle funguje odjakživa. Nemužeš brat takovej přitroublej přehled že nový S Classe se proda vic jak končící a upadající řady F01... to je jasný že teď zrovna si jako milionář jdeš radši koupit tu novinku od mercedesu než výběhovej model sedmičky která už v době vzniku testu měla před sebou tak dva měsíce života.. Hned jak se dostane do prodeje nová sedmička tak se ty čísla zase úplně změní a prodej mercedesu zase o dost poklesne, protože proti Sku bude zase bmw mnohem modernější a novější... takhle to bylo vždycky, e38 vs w220, e65 vs w221, vždycky mercedes vydá novější řadu o rok dřív, tak se hold už ty starý pekáčový bavoráci tolik neprodávaj... A vzdledem k tomu že BMW konečně vzalo rozum do hrsti a 7er konečně bude to, čemu se říká limuzína, tak si myslim že to bude mnohem úspěšnější jak S Class. Už jen pro to, že pulku věci z Ska proste ukradli a jetě dalších 150 věcí navíc přidali 
