Stránka 7 z 60
Napsal: sob 12.12.2015 19:51
od pavproch
Esli je to tenhle: 13627585278 (resp. od 2013 je to tehle: 13628617097), tak ten už je taky vyměněný

Napsal: sob 12.12.2015 19:54
od pavproch
taxem si to proštudil... ešče raz kuju
ten ventil odvětrání nádrže by fakt mohl být podezřelý...
Napsal: sob 12.12.2015 20:18
od pavproch
....a fčíl dám ještě nějaké postřehy z méno myšlenkového vzepětí a samostudia za poslední asi tři dny:
a) nechám vyčistit ventily sání (chemií, ne mechanicky) - na tachu už je 200tis km, tak to určitě nebude naškodu
b) jak píšu, obě DISA klapky (11617579114, 11617560538) sem už vyměnil, ale objevila se mi v hlavě jedna otázka - to co s nima hýbe (pohon/krok.motorek) je skryto uvnitř, tj. vyměnil sem to s výměnou celé DISA nebo ne? Anebo udělat to, co se často dělá při tuningu oturbených sazometů - prostě to proměnné sání vyrvat ven a nahradit "kusem trubky"???
c) v palivové soustavě sem našel ještě jedno čidlo, co jsem opoměl vyměnit - low fule pressure sensor 13537614317 - nechám ho vyměnit.
d) odkud dostává klapka v druhém laufu výfuku povel k otevření? myslím si ale , že problém je nastraně "sání" ne výfuku... ale kdoví...
e) už sem to ty kdysik psal - jestli se náhodou nejedná o nějakou (skrytou, na teplotě a provozních podmínkách závislou) vadu DME - to mi připadá ale silně nepravděpodobné....
f) kromě váhy vzduchu, teplotního členu (11617550466) a toho výše zmíněného čidla dif. tlaku jsou tam ještě nějaké další čidla tlaku/teplot/průtoku vzduchu v sání ? (Na tohle si vlastně odpověděl před chvílí - nejsou)
g) nemůže být nějaká zrada v mechanice vanosů, že se ventily za určitých jízdních podmínek dočasně nedovřou? (obě čidla natočení a oba solenoidy vanosů sou už vyměněné)
h) no a ten ventil odvětrání nádrže viz výše
Napsal: sob 12.12.2015 20:18
od Hanz
Ventil jde vyloučit snadno, sundej víčko nádrže nebo tam dej to z benzinky (proste ne zcela tesnici). Ikdyž tady to možná hodí chybu netesne palivové soustavy, tuším od EU3 nahoru to je soucast onboard diagnostiky. Ale zkusil bych to.
Napsal: sob 12.12.2015 20:18
od pavproch
@hanz - vyzkušam, dík
Napsal: ned 13.12.2015 01:26
od starML
pavproch píše:d) odkud dostává klapka v druhém laufu výfuku povel k otevření?
h) no a ten ventil odvětrání nádrže viz výše
ad d) Abgasklappe na výstupu laufu ovládá ŘJ motoru podtlakem přes elektroventil Y198
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 2_0001.png , ale pokud by ta hadička byla zteřelá, vede skrz celé auto, tak by to tudy mohlo tahat falešný luft pod "throttla".
ad h) ventil odvětrání nádrže Y6120 se dá ověřit externím zapojením 12V, ale důležitější jsou ty dvě hadičky, protože vakuum není slyšet a zase by to mohlo tahat falešný luft
Až budeš v TA3, tak se ozvi, více v SZ.

Napsal: čtv 17.12.2015 13:54
od pavproch
Hanz píše:Ventil jde vyloučit snadno, sundej víčko nádrže nebo tam dej to z benzinky (proste ne zcela tesnici). Ikdyž tady to možná hodí chybu netesne palivové soustavy, tuším od EU3 nahoru to je soucast onboard diagnostiky. Ale zkusil bych to.
sundal sem víčko a pohonil to proti kopci.... chybu to nehodilo, "píčování" nepřestalo, jen bylo o fous slabší.... takže ani nic, no...
Napsal: čtv 17.12.2015 22:24
od matiz
V jakem stavu byly ty disy? Mas je ? Ze bych se na ne podival -))
Vzheledm k tomu cos uz vsecko vymenil by ta druha DME nebyla az tak od věci... Mas s tim neustale problém a nejde to odchytit. Mas snad všechno nove a presto to porad není dobre. Ne ze bych si na tu jednotku vsadil, ale zkusil bych to. Snazil bych se nejakou pujcit.
Napsal: čtv 17.12.2015 22:30
od pavproch
už nemáš.... minulý týden sem dal michalovi pokyn vše "staré" vyhodit
Napsal: čtv 17.12.2015 22:32
od matiz
neeeeee, to prece nejde vyhodit...
Napsal: pon 28.12.2015 17:36
od BudVlad
Škrticí klapka z N54 na N53.
Dinan prodává high flow throttle body (převrtaný z větší klapkou) za 849 USD. N54 škrtící klapka padne na N53 sání (asi také na N52), dá se koupit za zlomek ceny a má stejný účel jako klapka od Dinan.

Napsal: pát 19.02.2016 18:59
od pavproch
Navážu na starší příspěvky.... poslední asi tři dny (z toho jedna SC, asi 800km včera v těch sračkách) sem se věnoval intenzivnímu výzkumu, co by asi mohlo být příčinou teho "nepadání" otáček... a přišel sem na pár dalších věcí, které to NEjsou:
- není to ten podtlakový ventil v kufru (otevírání klapy výfuku) - i když sem hadičky odpojil (čili přisávaly si vzduch ) nebo naopak úplně zaslepil, chovalo se to stejně (blbě)
- není to ani odvětrání nádrže, i s otevřeným víčkem se to chová stejně blbě
- není to ani "ventilace" motoru, ani pootevřené víčko (na dolívaní oleje) to nezměnilo (ani k horšímu, ani k lepšímu)
Zrovna fčera se to během jízdy asi na 30km dvakrát skokově (bez zjevné příčiny, bez změny jízdního stylu či razance jízdy) změnilo, a to tak že dramaticky - cca 10km se s tím fakt téměř nedalo jet - při odřazení otáčky (i bez dotyku nohy s pedálem plynu) vyletěly o 300 nahoru....
Otázka: veškerý vzduch se do spalovacího prostoru dostává POUZE skrz škrtící klapu, že? (Tj. není tam nějaký bypass či co...)
Takže pokud to někdy začne blbnout, příčinou musí být nějaký signál , který z neznámých důvodů nechá tu klapku otevřenou déle/více než by měla být ...
Nojono, ale těch signálů, co DME zpracovává je kopec... a vzhledem ke komplikovanosti dnešních aut to klidně může způsobovat např. signál od zátěžové dečky či co.... a sem tam kde sem byl... kurwa, PROČ to někdy (čím dál tím časteji) blbne a někdy ne?
Napsal: pát 19.02.2016 19:11
od Hanz
A ten test tesnosti sání jsi dělal? Cistic brzd sprej stříkat kolem sání, jestli jej motor prisaje, zvednou se otáčky... nebo s kouřem to funguje obdobně...
Napsal: pát 19.02.2016 19:19
od matiz
Ja bych se pidil po cas, dme a klici a zkusil to prehodit... Treba sehnat nejaky "vrak"...
Napsal: pát 19.02.2016 19:34
od BudVlad
pavproch píše:
Otázka: veškerý vzduch se do spalovacího prostoru dostává POUZE skrz škrtící klapu, že? (Tj. není tam nějaký bypass či co...)
Za škrtící klapkou jsou na sacím potrubí dva konektory odvětrání klikovky, větrání nádrže a také může netěsnit připojení EGR.
Napsal: pát 19.02.2016 20:30
od pavproch
chlopi díky, za podněty, du si to promyslet
Napsal: pát 19.02.2016 20:49
od pavproch
Ad test těsnosti sání: nedělal, ale stejně ho nemůžu udělat za jízdy, kdy jedině poznám, esli to blbne nebo ne..
Ad DME - otázka: když bych koupil novou DME (v autorizáku podle VIN) - bude výměna pouhé PnP nebo se bude muset kódovat nebo s DME opravdu bych musel vyměnit i CAS a klíč? A co ten piggybag, co sme tam společně montovali, ten se bude muset taky přepojovat?
Ad vstupy do sání za škrt. klapou: odvětrání klikovky ani odvětrání nádrže to není (viz výše), EGR mám zaslepený...
Ref netěsnost obecně: dyby tam někde nějaká byla, tak by to dělalo VŽDYCKY, enemže ono to dělá ENEM NĚKDY...proto mne to vede k myšlence na tu klapu resp. její delší/větší otevření. Klapa je tam nová, takže v ní smaotné to není... takže proto hledám který signál vstupující do DME to delší/větší pootevření způsobuje...
Začínám mít ale fakt podezření na DME, resp. nějaký "studený" spoj v ňom... viz i moje letní příspěvky, kdy se mi zdá, že při těplotě nad 30st C dočasně chcípne tak 50 kobyl ze stáda....
Napsal: pát 19.02.2016 22:19
od matiz
Neinvestoval bych osobne bez rozmyslu, snazil bych se sehnat majitele ktery ma dme, cas a klic, ty bych prehodil za to co tam mas a vyzkousel. Nasledne bych to bud vratil s nejakym poplatkem nebo koupil dme pokud se to osvedci a udelal klon. Ale az se to osvedci. Cas a klic vratis urcite, ten bys mel jen proto aby nebylo nutne klonovat dme dokud nebudes vedet ze to je tim. Ten tunyng tam klidne nechat, tim to neni...
Nova jednotka je ranec, v zadnem pripade to neni pnp a prijde jako dil jen na tvoje konkretni auto. Ani o tom neuvazuj dokud to nebudes mit potvrzene a i tak bych ja volil pouzitou. 40 papiru bych nedal... Nevim presne co stoji, nechce se mne to hledat, ale tak nejak to asi bude...
Napsal: pát 19.02.2016 22:25
od pavproch
No šak jo, fčíl sa věnuju pokusování... první bude ošulení čidla venkovní těploty, aby si auto myslelo, že je venku furt plus dvacet (což je těplota, při které se mi zdá, že to blbne nejméně často a nejméně intezivně a zároveň se mi nezdá, že by kobyly už scípaly...)
Jo, nová DME je ranec, už sem se na to ptal, určitě přes 30...
Napsal: pát 19.02.2016 22:34
od matiz
Venkovni teplota je uplne o nicem. Mnohem dulezitejsi je teplota nasavaneho vzduchu. neverim na uspech... Asi bych cidlo i nasel, nevim, neco mi rika ze mam nejake na petku, budou stejne. A kdyby bylo v prdeli, ukazovala by ti spatne teplota na budikach. Nekupuj, vyhozene prachy...