Stránka 62 z 77

Napsal: sob 10.11.2012 23:58
od tanner540i
doporučená maziva pro BMW
-motor
-převodovky
-diferenciál

http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_id=15


Timhle bych se moc neridil, kdyz doporuceny olej pro m62tu je 5W-30 :lol:

Napsal: ned 11.11.2012 11:26
od thundercat
čao,
nevím jestli je to co píšeš špatně nebo dobře
řídím se tím, že BMW oficiálně používá oleje Castrol
Castrol na této stránce má přehled doporučených olejů pro BMW
je možné, že ty máš v uživatelské příručce napsaný jiný - nevím

u mojí M54 to sedí

Napsal: ned 11.11.2012 13:47
od raging
MACEK píše:Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7 :?: Děkuji.
Pokračuj tím,co v motoru bylo tzn.10W40 a je šumafuk,jestli Castrol,nebo Shell a po cca 15 tkm vyměň.

Napsal: ned 11.11.2012 14:10
od tanner540i
čao,
nevím jestli je to co píšeš špatně nebo dobře
řídím se tím, že BMW oficiálně používá oleje Castrol
Castrol na této stránce má přehled doporučených olejů pro BMW
je možné, že ty máš v uživatelské příručce napsaný jiný - nevím

u mojí M54 to sedí


Myslel jsem to tak, ze 5w-30 je absolutne nevhodny pro benzinove, relativne otackove motory s vysokou odpadni teplotou.
U M62TU je to pomerne znamy "preslap", kdy bmw naprosto nepochopitelne doporucuje nevhodny olej. Jelikos tyhle V8 maji i vyssi pracovni teplotu vody, nez je beznych 90°. Nejvice je to poznat na autech, ktere jezdily dlouho do autoriz. servisu a jezdily prave 5W-30, kdy je cely motor neuveritelne zasrany karbonem. Dost je toho o tomhle problemu napsano na US forech. Americane s timto meli jeste vetsi problemy, jelikos jim byla doporucena vymena oleje po 15tis. mil :lol:.

Svymi vlastnostmi je 5W-30 vhodny primarne do naftovych motoru.

Jinak u tve M54 je doporuceny take 5W-30 - coz je v poradku, pokud jezdis pouze v zime a nejezdis moc rychle po dalnici :D

Napsal: ned 11.11.2012 15:19
od thundercat
M54 má u tom Castrol doporučení zvýrazněný 0W-30
předchozí majitel jezdil na 0W-30, já v tom budu pokračovat :wink:

Napsal: ned 11.11.2012 19:15
od tanner540i
Jenze prvni cislo je cerpatelnost oleje za studena.. tzn. 0W-30, 5W-30, 10W-30 atd. maji stale stejne vlastnosti pri pracovni teplote motoru i odolnost proti prehrati.
Pro tvuj motor je naprosto idealni 5W-40 s ohledem na potreby motoru a zdejsi klimaticke podminky. Dokonce i cenove vyhodnejsi.
Pokud by si chtel zbytecny luxus, muzes koupit 0W-40.

Napsal: pon 12.11.2012 19:13
od MACEK
raging píše:
MACEK píše:Ahoj, jaký olej byste doporučili pro motor m50b25 nevanos, najeto cca 300tkm, používaný 10w40... má smysl kupovat originál BMW třeba http://www.abv-autodily.cz/?page=detail ... ist=#popis nebo stačí např. Shell HX6,7 :?: Děkuji.
Pokračuj tím,co v motoru bylo tzn.10W40 a je šumafuk,jestli Castrol,nebo Shell a po cca 15 tkm vyměň.

ok děkuji :)

Napsal: stř 12.12.2012 19:34
od smepet
No tohle vlakno je super vydarene.

Nasledujici dokument by mel osvetlit specifikace LL-01 LL-04 LL01-FE a LL-98 vc. moznosti pouziti pro ruzne BMW motory.

Zajimave je, ze olej LL-04 spec. muze byt pouzit v benzinovych motorech pouze na uzemi EU ( + svycarsko )...

Napsal: stř 12.12.2012 19:35
od R6
Aha ... díky... prostuduju

Napsal: stř 12.12.2012 19:42
od smepet
pokud by s tim nekdo mel problem a byl by zajem, mohu prelozit do cestiny....

Napsal: pon 31.12.2012 21:23
od baworak1
.....co je to za olej? Prý by to měl být německý a nějaké ty specifikace,co jsem se letmo díval na obal,splňuje......ale tuhle značku neznám a tak důvěru nevzbuzuje

Napsal: stř 02.01.2013 01:12
od -iceman-
Chlapi, koupil jsem E46 328iT, je to dovoz z Německa a řeším, jaký olej tam dát, má to najeto 213000 km a neni tam štítek, co v tom teď je. Lehce jsou slyšet hydra. Nějaký doporučení? Jezdim spíše krátký trasy a občas dálnice a rád se svezu, takže nejezdim jak výletník. Moc díky :wink:

Napsal: ned 06.01.2013 17:43
od scoo8y
Po přečtení většiny příspěvků z toho jsem moudrý tak napůl:)

Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.

Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.

BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere

Napsal: pon 07.01.2013 13:33
od R6
scoo8y píše:Po přečtení většiny příspěvků z toho jsem moudrý tak napůl:)

Mám E34 520i M50, 170000 nalítáno. Jaký olej použil první majitel netuším, já používal nejdřív Mobil 1 Synt S 5w-40 a naposledy nástupce Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Jde o to, že mi asi trochu drnčí pístní kroužky na druhém válci a nerad bych to ještě víc dojebal. Dotaz zní zda lze jiným olejem s jinou viskozitou redukovat drnčení.

Pokud bych ponechal 5w-40 možná bych letos zkusil tento Castrol Magnatec 5W-40 C3.

BTW: olej nikde neteče ani motor ho nežere



no prvně bych opravil motor ... a pak bych tam nalil, to co výrobce doporučue pro tvůj motor - viz servisní kniha (myslím že tam patří 10W-40 - ale to si ověř). Vím že tohle jsi asi nechtěl slyšet. :( ale olej drnčení neopraví.
Jinak ani moc nevěřím že E34 má najeto 170 tis... to mám už skoro i já a auto o cca 15 let mladší.

Napsal: pon 07.01.2013 13:50
od scoo8y
To ze krouzky budu muset opravit je jasny, ale spis jsem doufal ze b tomu neco trochu pomohli. Na vymenu to zatim neni... kazdopadne 170000 ma;-)

Napsal: pon 07.01.2013 14:24
od R6
scoo8y píše:To ze krouzky budu muset opravit je jasny, ale spis jsem doufal ze b tomu neco trochu pomohli. Na vymenu to zatim neni... kazdopadne 170000 ma;-)


zjisti si tu specifikaci oleje co je psaná pro tvůj motor. Pokud tam leješ 5W-40 ... a patří tam 10W-40 ... tak by to mohlo trochu pomoci.

Origo 170t... tak to je rarita, té si važ. :)

Napsal: pon 07.01.2013 14:55
od scoo8y
Jsem právě také doufal, že tu najdu někoho kdo má tu samou M50 bez vanosu a dozvím se co tam leje :)

Napsal: stř 09.01.2013 06:38
od tanner540i
Muzes puzit jak 5w-40, tak 10w-40. Nejak ale nechapu, co ma spolecneho olej s pistnimy krouzky? :D A uz vubec nechapu, jak jsi identifikoval drnceni krouzku na 2. valci :D

Napsal: stř 09.01.2013 22:16
od scoo8y
tanner540i píše:Muzes puzit jak 5w-40, tak 10w-40. Nejak ale nechapu, co ma spolecneho olej s pistnimy krouzky? :D A uz vubec nechapu, jak jsi identifikoval drnceni krouzku na 2. valci :D


No byl to jen dotaz, za jiný olej to může třeba utlumit. ale to je jedno... každopádně jsem se o tom s někým bavil a ten zvuk poznával... rezonance u druhého válce při zvýšení otáček nad 2000... je to lem prvního až třetího a nejvíce je to slyšet u druhého. Nicméně nikdo blíže to zatím nezkoumal.

Napsal: stř 09.01.2013 23:35
od scoo8y
Každopádně mám takový pocit, že zkusím originál BMW Super Power Oil 5W-40