Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Laik a to jako nevypne a tlačí furt nebo jak? A musíš to pak vypnout v jakem momentě ? Zkus to více popsat
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Ze začátku to frčí, pak postupně zpomaluje nakonec to leze jak lemra po setinkách. Čím menší tlak na čerpačce mají, tím míň natankuješ. No a když zjistíš, že na konci za minutu natankuješ dvě deci, tak to radši vypneš (nebo obsluha). Takže záleží na čerpačce, na teplotě vzduchu. Pokud máš ohýbaný plovák, nikdy ho netrefíš stejně. No a pokud by bylo potřeba vyvinout větší tlak než má čerpačka, aby plovák cvakl- vypl, tak se prostě počítadlo prostě zastaví.
Nevím, jak na čerpačkách mají jištění, jestli čerpadlo není schopné vyvinout větší tlak nebo mají dva pojišťováky, určitě mají regulátor tlaku. Pro sichr jsem napsal proto, že kdyby z nějakého důvodu ČS natlačla vysoký tlak, tak aby plovák vypnul.
Já slyšel u mne cca 2x, když jsem se zakecal s obsluhou a měli dobré čerpadlo. Většinou ale nevypne, kdybych tam stál půl hodiny. To už je poznat během tankování, že mají vyběhané čerpadlo, že natankuji někde i o 5 - 10 litrů míň.
Nehledej v tom žádnou vědu, neteče - vypnu.
Když nemám čas a teče málo - vypnu.
Když mám čas počkám až cvakne nebo až se zastaví.
No a když si vychytáš ČS, kde ti zdlouhavě málo natankují , tak se jim pokud možno vyhýbám.
Nevím, jak na čerpačkách mají jištění, jestli čerpadlo není schopné vyvinout větší tlak nebo mají dva pojišťováky, určitě mají regulátor tlaku. Pro sichr jsem napsal proto, že kdyby z nějakého důvodu ČS natlačla vysoký tlak, tak aby plovák vypnul.
Já slyšel u mne cca 2x, když jsem se zakecal s obsluhou a měli dobré čerpadlo. Většinou ale nevypne, kdybych tam stál půl hodiny. To už je poznat během tankování, že mají vyběhané čerpadlo, že natankuji někde i o 5 - 10 litrů míň.
Nehledej v tom žádnou vědu, neteče - vypnu.
Když nemám čas a teče málo - vypnu.
Když mám čas počkám až cvakne nebo až se zastaví.
No a když si vychytáš ČS, kde ti zdlouhavě málo natankují , tak se jim pokud možno vyhýbám.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Borci, jak často měníte filtry na LPG?
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
až je to potřeba, někdo vezme špatnej plyn a po 10k je po filtrech a mam lid co jsem měnil po 150tkm.
prostě až to přestahne stíhat kickdowny, nebo když při servisu zjistíme že je ve filtrech bordel,.
prostě až to přestahne stíhat kickdowny, nebo když při servisu zjistíme že je ve filtrech bordel,.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
A přitom plynaři říkají že po 15-20 tis měnit. Takže ukazatel je kickdown? může bejt 

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
no třeba Fedor je mění při každé revizi každý rok, máš najeto za rok 4000km, dáme nový filtry, super, bussines, a někdo chce prostě aby ty komponenty vydrželi co nejvíc.
jediné co může být faktor včasné výměny filtrů je to že když filtr nasákne parafínem, tak už ten parafín pak propouští do vstřiků, ale jak poznáš kolik jsi vzal plynu s parafínem? jeslti se to zasralo po jedné nebo 40ti nádržích?
občas někomu měníme filtry po 50k a jsou suchů čisté a občas má někdo 5k na filtrech a je v nic parafín.
jediné co může být faktor včasné výměny filtrů je to že když filtr nasákne parafínem, tak už ten parafín pak propouští do vstřiků, ale jak poznáš kolik jsi vzal plynu s parafínem? jeslti se to zasralo po jedné nebo 40ti nádržích?
občas někomu měníme filtry po 50k a jsou suchů čisté a občas má někdo 5k na filtrech a je v nic parafín.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
OK, takže jen se podívat. Já trochu vypozoroval že lepší plyn čepují tam kde se dá platit i kartou. A na větší benzínkách.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
a jak poznáš kterej je lepší?
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
no já na to nepřišel a asi ani nepřijdu vzhledem k rozmanitosti jízd.
Kvalitu zjišťuji od jiných, kteří jezdí dlouhodobě a pravidelné trasy s tím, jak dlouho jim to vydrží.
Je to komplikovaný, protože každá čerpačka natlačí jiné množství a muselo by se tankovat několikrát u stejné a pak postupně porovnávat.
Třeba klimsonn myslí značkový, jako flaga, český plyn atd.
Jinak kartou se u nás dá koupit i nějaký polský a jsou na něj špatné reference.
Nejmenší zlo bych spíš viděl, když platíš na pumpě u kasy a ne někde v unibuňce v poli.
Kvalitu zjišťuji od jiných, kteří jezdí dlouhodobě a pravidelné trasy s tím, jak dlouho jim to vydrží.
Je to komplikovaný, protože každá čerpačka natlačí jiné množství a muselo by se tankovat několikrát u stejné a pak postupně porovnávat.
Třeba klimsonn myslí značkový, jako flaga, český plyn atd.
Jinak kartou se u nás dá koupit i nějaký polský a jsou na něj špatné reference.
Nejmenší zlo bych spíš viděl, když platíš na pumpě u kasy a ne někde v unibuňce v poli.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Hodně často jezdím stejné trasy. Beru standartně na stejných pumpách. Když občas vezmu jinde a není to ono pozná se to na dojezdu (Vždy beru z téměř prázdna do plna) Občas i na chování. Když je lepší plyn, tak studený start je lepší než u horšího. A přesně tak v těch buňkách je to hodně pofiderní. Možná jsem mimo s tou kvalitou. Ale když natlačím cca 81L plynu u jedné benzínky a najedu na stejné strase 550-580 a v druhé benzínce naberu stejne a najedu 480-520 na podobné trase. Tak tam už přístě nejedu.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Některé filtry jde vytáhnout po 25-50tis km a zkontrolovat vyklepat a znovu použít a neřešit dalších 25k ....
Já tedy vždy vše dodržoval dle papírů 25k malej a 75k velký filtr ale stejně mi technik řekl že filtry jsou jak nové ... takže to jistě bylo zbytečné je měnit ...
Kdyby to člověk věděl tak je pouze kontroluje vyfouká a používá klidně 300tis km...
Já tedy vždy vše dodržoval dle papírů 25k malej a 75k velký filtr ale stejně mi technik řekl že filtry jsou jak nové ... takže to jistě bylo zbytečné je měnit ...
Kdyby to člověk věděl tak je pouze kontroluje vyfouká a používá klidně 300tis km...

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Stačil by indikátor zanesení jako u vzducháče nebo DPF 

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Ahoj, Potřeboval bych poradit s lpg system magic g4.
Když vemu plnou nádrž, tak auto v pohode jede, jak plný plyn, tak můžu točit do červenýho a furt jede na plyn. nicméne po ujetí asi 150km mi auto začne přepínat na benzín. nejdřív rozjezdy do kopce. stojím do kopce šlapnu plný plyn a auto se přepne na benzín. čím víc pak ujedu kilometrů, tím víc se to pak přepína na benzín. Pak to začne třeba už i na dvojku když to přišlápnu, tak se přepne na benzín a postupně pokaždý jak přidám plný plyn tak se přepne na benzín. plynař mě tak nějak odbyl s tím, že při akceleraci se plyn v nádrži nahrne dozadu a je tam malý tlak. nicméně spíš to se mnou nechtěl řešit. Mam ještě jedno auto na lpg a tam všechno v pohodě. Tam když dojde plyn tak prostě došel.
V čem může byt problém? Může to byt slabým reduktorem? Je divný, že prostě při plný nádrži problém není. Jak ale píšu. Zhruba po 150km vyjeté z nadrže, se mi postupně auto začne pod plným plynem přepínat na benzín.
jo motor 3.0i 170kw a reduktor KME silver.
díky za reakci.
Když vemu plnou nádrž, tak auto v pohode jede, jak plný plyn, tak můžu točit do červenýho a furt jede na plyn. nicméne po ujetí asi 150km mi auto začne přepínat na benzín. nejdřív rozjezdy do kopce. stojím do kopce šlapnu plný plyn a auto se přepne na benzín. čím víc pak ujedu kilometrů, tím víc se to pak přepína na benzín. Pak to začne třeba už i na dvojku když to přišlápnu, tak se přepne na benzín a postupně pokaždý jak přidám plný plyn tak se přepne na benzín. plynař mě tak nějak odbyl s tím, že při akceleraci se plyn v nádrži nahrne dozadu a je tam malý tlak. nicméně spíš to se mnou nechtěl řešit. Mam ještě jedno auto na lpg a tam všechno v pohodě. Tam když dojde plyn tak prostě došel.
V čem může byt problém? Může to byt slabým reduktorem? Je divný, že prostě při plný nádrži problém není. Jak ale píšu. Zhruba po 150km vyjeté z nadrže, se mi postupně auto začne pod plným plynem přepínat na benzín.
jo motor 3.0i 170kw a reduktor KME silver.
díky za reakci.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
spíš špatně nastavenej tlak a minimální tlak.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Zdravím,
jsem tu nový,chtěl bych požádat o doporučení a rady ohledně přestavby na LPG u E46 2.5i 141kW,vozidlo z roku 2002,může se tam vyskytnout nějaký problém při instalaci,což by výrazně prodražilo takovou přestavbu ? něco s elektronikou,jinými komponenty popř. místem v motorovém prostoru ? počítám se základní cenou 30 tis. kč (rezerva řekněme dalších 10 tis.),mám v okolí 2 servisy,kteří používají Stag,Lovato,Landi Renzo,BRC,Zavoli,který systém bude prosím nejvhodnější ?
předem děkuji
Petr
jsem tu nový,chtěl bych požádat o doporučení a rady ohledně přestavby na LPG u E46 2.5i 141kW,vozidlo z roku 2002,může se tam vyskytnout nějaký problém při instalaci,což by výrazně prodražilo takovou přestavbu ? něco s elektronikou,jinými komponenty popř. místem v motorovém prostoru ? počítám se základní cenou 30 tis. kč (rezerva řekněme dalších 10 tis.),mám v okolí 2 servisy,kteří používají Stag,Lovato,Landi Renzo,BRC,Zavoli,který systém bude prosím nejvhodnější ?
předem děkuji
Petr
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
- problém asi těžko, spíš je třeba mít vozidlo na benzín v pořádku, tzn bez chyb na diag, nesmí škubat, špatně startovat atd, prostě to musí být výborně fungující auto. pak se dá montovat LPG. taky je dobré mít nové nebo zánovní svíčky
- z toho co máš vypsane bych nejvíc chtěl STAG, ale osobně preferuji český magic kvuli super podpoře v případě problému a nebo prins pokud chceš top, ale tam je jinde cena
- vybíral bych spíše podle konkrétního plynaře, resp dle svých podmínek
já bych trval na :
- co nejvetší nádrži tzn cca 65L, někteří plynaři ti tam s klidem narvou 50L nádrž aby s tím neměli práci
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5377.jpg
- tankování bez redukce u víčka plnění benzínu, žádný nárazník ani žádné redukce které musíš někam šroubovat před každým tankováním
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5250.jpg
- přepínač v popelníku nebo na jiném dostupném zavíratelném místě, žádná palubka, dřevo, kastlík atd.
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5378.jpg
- u motoru vše uhledné a schované, žádné motanice atd
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5380.jpg
- řídící jednotku motoru schovanou do krabice s jednotkama, kde jí není ani horku, ani na ní nejde voda atd, žádná jednotka pohozená v motorovém prostoru
dej si na to pozor, většina plynařů jsou totální prasata, co akorát rozvrtaj auto.
- z toho co máš vypsane bych nejvíc chtěl STAG, ale osobně preferuji český magic kvuli super podpoře v případě problému a nebo prins pokud chceš top, ale tam je jinde cena
- vybíral bych spíše podle konkrétního plynaře, resp dle svých podmínek
já bych trval na :
- co nejvetší nádrži tzn cca 65L, někteří plynaři ti tam s klidem narvou 50L nádrž aby s tím neměli práci
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5377.jpg
- tankování bez redukce u víčka plnění benzínu, žádný nárazník ani žádné redukce které musíš někam šroubovat před každým tankováním
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5250.jpg
- přepínač v popelníku nebo na jiném dostupném zavíratelném místě, žádná palubka, dřevo, kastlík atd.
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5378.jpg
- u motoru vše uhledné a schované, žádné motanice atd
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5380.jpg
- řídící jednotku motoru schovanou do krabice s jednotkama, kde jí není ani horku, ani na ní nejde voda atd, žádná jednotka pohozená v motorovém prostoru
dej si na to pozor, většina plynařů jsou totální prasata, co akorát rozvrtaj auto.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Ještě jsem našel jednu firmu a dělá LPGTECH.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
za dva roky 90000tis km v m52b28 a naprostá pohoda a žádný problémdaedalus píše:Ještě jsem našel jednu firmu a dělá LPGTECH.
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Ahoj,
taky mám plyn a nemůžu si ho vynachválit. Auto jsem s plynem již kupoval, a podle toho, co psal JaraX pár příspěvků výše si s tím asi instalatéři moc záležet nedali. Hlavně teda s hadicema a vstřikama. Nevím jestli to u e46 330i jde udělat lépe, ale zas tak hrozné to asi nebude.
Každopádně, na LPG jezdím těch cca 5 let co auto mám a nikdy se nevyskytl problém. Pravidelně jsem jezdil na revizi, 2x asi udělal seřízení a vyměnil filtry. Ale teď před zimou, nejž jsem auto dal do garáže, se začínal plyn přepínat mnohem později, než jsem byl zvyklý. Předtím se mi na plyn přeplo zhruba v době, kdy ručička teploty vody opustila modrou oblast (když byla zima/chladno), nebo skoro po nastartování, v létě, když na auto pálilo slunko. Teď se přepně zhruba za minutu od doby, kdy ukazatel teploty vody je v optimální poloze. Takže cca za 5km plus mínus.
Až zase trochu opadne sníh, tak to odvezu do mého místního servisu, kde jezdím na revize. Systém je od Tartarini a montovala to firma NovaGas v Hradci Králové tehdy.
Pokud by třeba JaraX tušil, čím to může být, budu rád
taky mám plyn a nemůžu si ho vynachválit. Auto jsem s plynem již kupoval, a podle toho, co psal JaraX pár příspěvků výše si s tím asi instalatéři moc záležet nedali. Hlavně teda s hadicema a vstřikama. Nevím jestli to u e46 330i jde udělat lépe, ale zas tak hrozné to asi nebude.
Každopádně, na LPG jezdím těch cca 5 let co auto mám a nikdy se nevyskytl problém. Pravidelně jsem jezdil na revizi, 2x asi udělal seřízení a vyměnil filtry. Ale teď před zimou, nejž jsem auto dal do garáže, se začínal plyn přepínat mnohem později, než jsem byl zvyklý. Předtím se mi na plyn přeplo zhruba v době, kdy ručička teploty vody opustila modrou oblast (když byla zima/chladno), nebo skoro po nastartování, v létě, když na auto pálilo slunko. Teď se přepně zhruba za minutu od doby, kdy ukazatel teploty vody je v optimální poloze. Takže cca za 5km plus mínus.
Až zase trochu opadne sníh, tak to odvezu do mého místního servisu, kde jezdím na revize. Systém je od Tartarini a montovala to firma NovaGas v Hradci Králové tehdy.
Pokud by třeba JaraX tušil, čím to může být, budu rád

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
termostat?