Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1261 Příspěvek od Filozof »

Laik a to jako nevypne a tlačí furt nebo jak? A musíš to pak vypnout v jakem momentě ? Zkus to více popsat
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1262 Příspěvek od laik »

Ze začátku to frčí, pak postupně zpomaluje nakonec to leze jak lemra po setinkách. Čím menší tlak na čerpačce mají, tím míň natankuješ. No a když zjistíš, že na konci za minutu natankuješ dvě deci, tak to radši vypneš (nebo obsluha). Takže záleží na čerpačce, na teplotě vzduchu. Pokud máš ohýbaný plovák, nikdy ho netrefíš stejně. No a pokud by bylo potřeba vyvinout větší tlak než má čerpačka, aby plovák cvakl- vypl, tak se prostě počítadlo prostě zastaví.
Nevím, jak na čerpačkách mají jištění, jestli čerpadlo není schopné vyvinout větší tlak nebo mají dva pojišťováky, určitě mají regulátor tlaku. Pro sichr jsem napsal proto, že kdyby z nějakého důvodu ČS natlačla vysoký tlak, tak aby plovák vypnul.
Já slyšel u mne cca 2x, když jsem se zakecal s obsluhou a měli dobré čerpadlo. Většinou ale nevypne, kdybych tam stál půl hodiny. To už je poznat během tankování, že mají vyběhané čerpadlo, že natankuji někde i o 5 - 10 litrů míň.
Nehledej v tom žádnou vědu, neteče - vypnu.
Když nemám čas a teče málo - vypnu.
Když mám čas počkám až cvakne nebo až se zastaví.
No a když si vychytáš ČS, kde ti zdlouhavě málo natankují , tak se jim pokud možno vyhýbám.
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1263 Příspěvek od klimsonn »

Borci, jak často měníte filtry na LPG?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1264 Příspěvek od JaraX »

až je to potřeba, někdo vezme špatnej plyn a po 10k je po filtrech a mam lid co jsem měnil po 150tkm.
prostě až to přestahne stíhat kickdowny, nebo když při servisu zjistíme že je ve filtrech bordel,.
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1265 Příspěvek od klimsonn »

A přitom plynaři říkají že po 15-20 tis měnit. Takže ukazatel je kickdown? může bejt ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1266 Příspěvek od JaraX »

no třeba Fedor je mění při každé revizi každý rok, máš najeto za rok 4000km, dáme nový filtry, super, bussines, a někdo chce prostě aby ty komponenty vydrželi co nejvíc.
jediné co může být faktor včasné výměny filtrů je to že když filtr nasákne parafínem, tak už ten parafín pak propouští do vstřiků, ale jak poznáš kolik jsi vzal plynu s parafínem? jeslti se to zasralo po jedné nebo 40ti nádržích?
občas někomu měníme filtry po 50k a jsou suchů čisté a občas má někdo 5k na filtrech a je v nic parafín.
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1267 Příspěvek od klimsonn »

OK, takže jen se podívat. Já trochu vypozoroval že lepší plyn čepují tam kde se dá platit i kartou. A na větší benzínkách.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1268 Příspěvek od JaraX »

a jak poznáš kterej je lepší?
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1269 Příspěvek od laik »

no já na to nepřišel a asi ani nepřijdu vzhledem k rozmanitosti jízd.
Kvalitu zjišťuji od jiných, kteří jezdí dlouhodobě a pravidelné trasy s tím, jak dlouho jim to vydrží.
Je to komplikovaný, protože každá čerpačka natlačí jiné množství a muselo by se tankovat několikrát u stejné a pak postupně porovnávat.
Třeba klimsonn myslí značkový, jako flaga, český plyn atd.
Jinak kartou se u nás dá koupit i nějaký polský a jsou na něj špatné reference.
Nejmenší zlo bych spíš viděl, když platíš na pumpě u kasy a ne někde v unibuňce v poli.
klimsonn
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: ned 09.09.2012 00:00
Bydliště: Zlín

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1270 Příspěvek od klimsonn »

Hodně často jezdím stejné trasy. Beru standartně na stejných pumpách. Když občas vezmu jinde a není to ono pozná se to na dojezdu (Vždy beru z téměř prázdna do plna) Občas i na chování. Když je lepší plyn, tak studený start je lepší než u horšího. A přesně tak v těch buňkách je to hodně pofiderní. Možná jsem mimo s tou kvalitou. Ale když natlačím cca 81L plynu u jedné benzínky a najedu na stejné strase 550-580 a v druhé benzínce naberu stejne a najedu 480-520 na podobné trase. Tak tam už přístě nejedu.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1271 Příspěvek od Filozof »

Některé filtry jde vytáhnout po 25-50tis km a zkontrolovat vyklepat a znovu použít a neřešit dalších 25k ....
Já tedy vždy vše dodržoval dle papírů 25k malej a 75k velký filtr ale stejně mi technik řekl že filtry jsou jak nové ... takže to jistě bylo zbytečné je měnit ...

Kdyby to člověk věděl tak je pouze kontroluje vyfouká a používá klidně 300tis km... :D
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1272 Příspěvek od laik »

Stačil by indikátor zanesení jako u vzducháče nebo DPF ;)
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1273 Příspěvek od kourk »

Ahoj, Potřeboval bych poradit s lpg system magic g4.
Když vemu plnou nádrž, tak auto v pohode jede, jak plný plyn, tak můžu točit do červenýho a furt jede na plyn. nicméne po ujetí asi 150km mi auto začne přepínat na benzín. nejdřív rozjezdy do kopce. stojím do kopce šlapnu plný plyn a auto se přepne na benzín. čím víc pak ujedu kilometrů, tím víc se to pak přepína na benzín. Pak to začne třeba už i na dvojku když to přišlápnu, tak se přepne na benzín a postupně pokaždý jak přidám plný plyn tak se přepne na benzín. plynař mě tak nějak odbyl s tím, že při akceleraci se plyn v nádrži nahrne dozadu a je tam malý tlak. nicméně spíš to se mnou nechtěl řešit. Mam ještě jedno auto na lpg a tam všechno v pohodě. Tam když dojde plyn tak prostě došel.
V čem může byt problém? Může to byt slabým reduktorem? Je divný, že prostě při plný nádrži problém není. Jak ale píšu. Zhruba po 150km vyjeté z nadrže, se mi postupně auto začne pod plným plynem přepínat na benzín.
jo motor 3.0i 170kw a reduktor KME silver.
díky za reakci.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1274 Příspěvek od JaraX »

spíš špatně nastavenej tlak a minimální tlak.
daedalus
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 20.12.2018 19:32

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1275 Příspěvek od daedalus »

Zdravím,
jsem tu nový,chtěl bych požádat o doporučení a rady ohledně přestavby na LPG u E46 2.5i 141kW,vozidlo z roku 2002,může se tam vyskytnout nějaký problém při instalaci,což by výrazně prodražilo takovou přestavbu ? něco s elektronikou,jinými komponenty popř. místem v motorovém prostoru ? počítám se základní cenou 30 tis. kč (rezerva řekněme dalších 10 tis.),mám v okolí 2 servisy,kteří používají Stag,Lovato,Landi Renzo,BRC,Zavoli,který systém bude prosím nejvhodnější ?

předem děkuji
Petr
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1276 Příspěvek od JaraX »

- problém asi těžko, spíš je třeba mít vozidlo na benzín v pořádku, tzn bez chyb na diag, nesmí škubat, špatně startovat atd, prostě to musí být výborně fungující auto. pak se dá montovat LPG. taky je dobré mít nové nebo zánovní svíčky

- z toho co máš vypsane bych nejvíc chtěl STAG, ale osobně preferuji český magic kvuli super podpoře v případě problému a nebo prins pokud chceš top, ale tam je jinde cena


- vybíral bych spíše podle konkrétního plynaře, resp dle svých podmínek
já bych trval na :
- co nejvetší nádrži tzn cca 65L, někteří plynaři ti tam s klidem narvou 50L nádrž aby s tím neměli práci
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5377.jpg
- tankování bez redukce u víčka plnění benzínu, žádný nárazník ani žádné redukce které musíš někam šroubovat před každým tankováním
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5250.jpg

- přepínač v popelníku nebo na jiném dostupném zavíratelném místě, žádná palubka, dřevo, kastlík atd.
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5378.jpg

- u motoru vše uhledné a schované, žádné motanice atd
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... C_5380.jpg

- řídící jednotku motoru schovanou do krabice s jednotkama, kde jí není ani horku, ani na ní nejde voda atd, žádná jednotka pohozená v motorovém prostoru

dej si na to pozor, většina plynařů jsou totální prasata, co akorát rozvrtaj auto.
daedalus
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 20.12.2018 19:32

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1277 Příspěvek od daedalus »

Ještě jsem našel jednu firmu a dělá LPGTECH.
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1278 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

daedalus píše:Ještě jsem našel jednu firmu a dělá LPGTECH.
za dva roky 90000tis km v m52b28 a naprostá pohoda a žádný problém
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1279 Příspěvek od m4zzy »

Ahoj,
taky mám plyn a nemůžu si ho vynachválit. Auto jsem s plynem již kupoval, a podle toho, co psal JaraX pár příspěvků výše si s tím asi instalatéři moc záležet nedali. Hlavně teda s hadicema a vstřikama. Nevím jestli to u e46 330i jde udělat lépe, ale zas tak hrozné to asi nebude.

Každopádně, na LPG jezdím těch cca 5 let co auto mám a nikdy se nevyskytl problém. Pravidelně jsem jezdil na revizi, 2x asi udělal seřízení a vyměnil filtry. Ale teď před zimou, nejž jsem auto dal do garáže, se začínal plyn přepínat mnohem později, než jsem byl zvyklý. Předtím se mi na plyn přeplo zhruba v době, kdy ručička teploty vody opustila modrou oblast (když byla zima/chladno), nebo skoro po nastartování, v létě, když na auto pálilo slunko. Teď se přepně zhruba za minutu od doby, kdy ukazatel teploty vody je v optimální poloze. Takže cca za 5km plus mínus.

Až zase trochu opadne sníh, tak to odvezu do mého místního servisu, kde jezdím na revize. Systém je od Tartarini a montovala to firma NovaGas v Hradci Králové tehdy.

Pokud by třeba JaraX tušil, čím to může být, budu rád :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1280 Příspěvek od JaraX »

termostat?
Odpovědět