Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1361 Příspěvek od m4zzy »

Spotřeba se spravila sama :D Nechápu, nerozumím, ale už je to zase cajk. Asi jak mi auto 10 dní stálo tak si muselo asi trochu postěžovat.
e38marko
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 04.01.2020 10:45

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1362 Příspěvek od e38marko »

Zdravím vás máte niekto skúsenosti ako sa prejavuje na motore M62TU LPG Spotreba vody cez reduktor ,ako zistím že mi motor nežerie vodu cez LPG reduktor ? je vôbec niečo také možné ? pokles výkonu ? ako si niečo také všimnúť ? hodil by sa mi dobrý postreh od niekoho
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1363 Příspěvek od ACDC »

Propoj místo reduktoru kus hadice a uvidíš. Dost jednoduchá indetifikace závady
e38marko
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 04.01.2020 10:45

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1364 Příspěvek od e38marko »

vyriešené problém bol úplne niekde inde slabo zatiahnuté vodné hadice na dvoch miestach veľmi pomalí sa mi cez ne tratila voda
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1365 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Běžná záležitost. Plynaři používají levné tuhé hadice, které po několikerém zařátí a zchladnutí "vytečou" pod sponou a spoj se uvolní. Dotahování tě zřejmě čeká i v budoucnu nebo vyměň hadice za kvalitnější. Je to podobný jev jako u hliníkového drátu v domácí elektrice.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Martin86
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 24.08.2020 16:59

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1366 Příspěvek od Martin86 »

Zdravím pánové,
nechce se mi tady projíždět předchozích 137 stránek o plynu, tak se raději rovnou zeptám, tak snad mě neutlučete :-) Jsem tady nový, bmw prozatím nemám, ale momentálně mám nabídku koupit E91 touringa s motorem 2.0 110kw s lpg. Chtěl bych se zeptat Vás, zkušenějších, kteří se vyznají v bavorácích, co říkáte na tuto motorizaci s plynem?
Vím, že tady tento motor nebyl úplně povedený, ale nějaké bližší info, případně přímo od majitele dvoulitrů, by se hodilo...
Plynu se osobně nebojím, posledních 15 let mám jedničkovou octávii a z toho dvanáctým rokem jezdí na plyn a prozatím bez problému. U bmw jsem uvažoval právě nad dvoulitrem, protože bude povětšinu času trávit v městském provozu a šestiválec bych asi ve městě nevyužil a neuživil :-) mimo to si chci octávku nechat na doježdění a bmw pořídit, jako druhé vozidlo.

Dík moc za jakoukoliv odpověď
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1367 Příspěvek od m4zzy »

Nevím kolik lidí tady bude mít dvoulitr v benzínu, ale myslím že hodně málo. To spíš ty dvoulitry v naftě.

Každopádně nebál bych se 325 nebo 330i s lpg. Sám mám 33xi s lpg a prostě i po městě máš spotřebu jak s oktávkou v dýzlu tak jako co, neřeším nic. V průměru 12/100 LPG. K tomu pak vy lepší budoucí prodejnost.

Jediný problém a naváhoda je, že E91 už nemají místo pro rezervu, takže já mám 80L boimbu v kufru za sedadlama. Nevím, jak to má vyřešené auto co máš vyhlídlé.

Kdybys chtěl, nemám problém te povozit ve svém, pokud přijedeš.
avatara
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 09.08.2020 21:11

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1368 Příspěvek od avatara »

tak nevim no spotreba 328i 12 litru spotreba 550i 13 litru plynu. Nerek bych silnejsi auto veci spotreba nebo vice valcu veci spotreba.
do 2 litru bych nesel to nemuze jet.
tukesko
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1369 Příspěvek od tukesko »

Ahoj Klubaci, tu na fore som nový ale Bavo mám už nejaký ten rok (ci aj 2hu dekadu) rovnake.
kade čo už sme prešli a preskakali. no teraz mám taku ošemetnu záležitost.
Ked auto jazdi iba na Benzin všetko je v poriadku (štartuje ako má)
akonahle auto zohrejem a idem na LPG ide všetko zasa v poriadku až do momentu kedy auto odstavím a necham stat 30min a viacej pokial je teple a chcem naštartovat tak štarter točí 5-6 sekund až naštartuje. po nejakej dobe skumania mi to pride ako keby mi nejaký zostatkový LPG nafučal do nasavacieho sistemu a ked štartujem(na Benzin) tak je tam aj LPG a malo(vzduchu) kyslika tak neodpáli.

Veci ako
Benzínove čerpadlo
benzinový pretlakový filter
sviečky
LPG vstreky
LPG filtre aj natekutu aj na plynnu fazu su nové. mením každý rok

Nakolko je situaciu z Kovidom nemožem ist ani do svojho servisu, tak som dospel k zaveru či by to nemohol byt reduktor ci nejako neprepušta LPG do systemu?Lebo aj ta hlavna hadica čo ide od reduktora ked ju po odstavení motora odpojim je pod tlakom tak s nej vyfučí plynné LPG.

Nestretol sa niekto stým z vás?
x5 M62B44
Ďakujem
Uživatelský avatar
HyndaDan
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: sob 25.03.2017 20:20
Bydliště: Písek

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1370 Příspěvek od HyndaDan »

Měl jsem stejný problém, vstřiky propouštěly LPG do válců a motor pak chytal 5-6s.
Výměna vstřiků mi to vyřešila.

https://photos.app.goo.gl/LwuiB4nsBxsRdiYk9
e66 750Li
tukesko
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 16.08.2014 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1371 Příspěvek od tukesko »

vstreky su nové.
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1372 Příspěvek od PRAHAV8 »

Byl jsi na diagnostice? Auto vždy startuje na benzín a pak sepne LPG není možný problém třeba na čidlu detonace nebo klikovce?
tukesko píše:Ahoj Klubaci, tu na fore som nový ale Bavo mám už nejaký ten rok (ci aj 2hu dekadu) rovnake.
kade čo už sme prešli a preskakali. no teraz mám taku ošemetnu záležitost.
Ked auto jazdi iba na Benzin všetko je v poriadku (štartuje ako má)
akonahle auto zohrejem a idem na LPG ide všetko zasa v poriadku až do momentu kedy auto odstavím a necham stat 30min a viacej pokial je teple a chcem naštartovat tak štarter točí 5-6 sekund až naštartuje. po nejakej dobe skumania mi to pride ako keby mi nejaký zostatkový LPG nafučal do nasavacieho sistemu a ked štartujem(na Benzin) tak je tam aj LPG a malo(vzduchu) kyslika tak neodpáli.

Veci ako
Benzínove čerpadlo
benzinový pretlakový filter
sviečky
LPG vstreky
LPG filtre aj natekutu aj na plynnu fazu su nové. mením každý rok

Nakolko je situaciu z Kovidom nemožem ist ani do svojho servisu, tak som dospel k zaveru či by to nemohol byt reduktor ci nejako neprepušta LPG do systemu?Lebo aj ta hlavna hadica čo ide od reduktora ked ju po odstavení motora odpojim je pod tlakom tak s nej vyfučí plynné LPG.

Nestretol sa niekto stým z vás?
x5 M62B44
Ďakujem
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1373 Příspěvek od Filozof »

Jen takovej tip. Rád bych viděl doopravdy postřehy kolem řad f01 - f10-f11 v LPG
Tady to v polsku ABARTH montují LPG již 26let a věřím že by to zvládli i naše kvalitní LPG servisy.
Jedinné co spatřuji jako nevýhodu že u F11 5er neumí udělat toroid s LPG protože chybí místo na rezervní kolo jak jsem pochopil.

Polák co to přestavuje tyto auta píše že návratnost je cca 17tis km. Což mi přijde super. Při cenách které pujdou přes 40-45kč příští rok to bude ještě více.

528i F10 podczas serwisu instalacji gazowej DLM-2 firmy Prins po 110 000km



BMW 535i F10 N55B30


máte někdo zkušenosti s řadama Fxx v LPG ? Nebo by do toho někdo šel ?
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1374 Příspěvek od Stepan1 »

Filozof píše: Polák co to přestavuje tyto auta píše že návratnost je cca 17tis km. Což mi přijde super.
No tak hlavně tohle je píčovina od pohledu žejo. Co stojí litr benzínu, 35 korun dneska? Ujet 17 000km se spotřebu 10l/100km teda necelých 60k? Jak se mi potom může během takovýho intervalu ta přestavba vrátit, když jenom náklady na plyn budou za stejnej interval při 16kč/l nějakých 27k? Jakože tu přestavbu na přímovstřiku udělá za 30k na kompletku? Haha :lol:
*A to fantazíruju, jakože budu jezdit jenom na plyn, bez přimazávání benzínem. Což u přímovstřiku není možnost... Rychlej research ukáže, že ten poměr bude cca 1:4, tzn. když Bůh dá, tak 8 litrů plynu na 2 litry benzínu na 100km. Namísto 3,5 Kč/Km teda kolik, 2 Kč /km? Takže na tu přestavbu budu šetřit po koruně padesát z kilometru a modlit se, že se nic kolem toho nerozmrdá? Haha, to je fakt polskej byznys.

A hlavně u provozu dojetýho Fka je palivo naprosto nevýznamná položka...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1375 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Nebuď negativní, mistr iluze s tím stavěl bytelný zámek, sem tam obláček vypodložil mastnou tyčí nebo odcucnutým litrem béňa ze šéfovo...
a pak ty počty sedí... :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1376 Příspěvek od Filozof »

Stepan1 píše:
Filozof píše: Polák co to přestavuje tyto auta píše že návratnost je cca 17tis km. Což mi přijde super.
No tak hlavně tohle je píčovina od pohledu žejo. Co stojí litr benzínu, 35 korun dneska? Ujet 17 000km se spotřebu 10l/100km teda necelých 60k? Jak se mi potom může během takovýho intervalu ta přestavba vrátit, když jenom náklady na plyn budou za stejnej interval při 16kč/l nějakých 27k? Jakože tu přestavbu na přímovstřiku udělá za 30k na kompletku? Haha :lol:
*A to fantazíruju, jakože budu jezdit jenom na plyn, bez přimazávání benzínem. Což u přímovstřiku není možnost... Rychlej research ukáže, že ten poměr bude cca 1:4, tzn. když Bůh dá, tak 8 litrů plynu na 2 litry benzínu na 100km. Namísto 3,5 Kč/Km teda kolik, 2 Kč /km? Takže na tu přestavbu budu šetřit po koruně padesát z kilometru a modlit se, že se nic kolem toho nerozmrdá? Haha, to je fakt polskej byznys.

A hlavně u provozu dojetýho Fka je palivo naprosto nevýznamná položka...
S poslední větou souhlasím ale počítejme společně a poctivě.

Benzín cena kvalitního benzínu je cca 40kč.
10L spotřeba pruměr je 10x 40kč takže 400kč vychází 100km u benzínu.
8L LPG vezmu drahej 16kč x 8L je 128kč plus 2L benzínu přímaz takže 2x 40 je 80kč. Máme 208kč

takže 400 vs 208kč na 100km.

Při 100tis km to bude. 400 000kč vs 208 000kč mínus pořízení LPG systému a nějakej servis filtrů to je cca 45k.
takže po 100tis km je to 400k vs 253k. porovnávám benzín vs LPG.

Při 50tis km to bude 200k vs 104+ (45LPG) to máme 200k vs 149k ve prospěch LPG systému.

Ikdyby se to vyplatilo po 35tis km tak to má smysl pro ty co jezdí hodně.

Kdo jezdí málo třeba 5-10k a chtějí auto na 3roky to smysl nemá.
Ty co budou mít auto 10let tak pak ano.

Otázka ovšem je servisní náklady jak jsi zmiňoval což plně souhlasím a to je velký otazník u tak komplikovaných motorů kde se běžně mění vstřiky a cívky a NOX apod jak na běžícím pásu a jsou to vysoké položky.

Hanz: Odpust si ty trapný vsuvky... nikdy jsem nikomu nic nebral ani naftu ani benzín ... já jsem starej blbej poctivec to si pleteš s někým jiným.

Možná si to pleteš s kolegy co dělají na kamionech či někde venku na strojích ...tam ano tam se bohužel po celých stavbách odlévá nafta bokem ...což je po desítky let holý fakt.... možná až poslední moderní stroje a kamiony co mají GPS moduly a senzory hlídají více a je to líp ošetřeno.
Odpovědět