Stránka 8 z 11

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 07.08.2019 20:51
od patrikE39
a když si sundaval prsa tak jsi mel vanu povolenou nebo si s ní nedělal nic?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 07.08.2019 21:12
od vypuk
Kromě těch 4 šroubů, kterymi je vana chycená k prsům jsem s tím nedělal nic, olejová pumpa odšroubovat a nasoukat tam nové těsnění, což nešlo zrovna nejrychleji :lol:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 08.08.2019 15:20
od vypuk
Tak akce rozvody úspěšně hotová, sice jak na dvojku dám dlažku, tak za mnou je celkem černá ulice :lol: Ale zatím vše vypadá, že jsem to s vámi úspěšně doskládal.

Díky díky :)

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 08.08.2019 17:32
od vypuk
No ale abych pravdu napsal, nějak se mi nezdá teplota, že jde rychle nahoru (asi po dvou hodinách stání a navíc v takovém vedru mi vylezla ze třetiny na půlku během cca 4 minut stání) :? Jako budík se drží v půlce, když jsem plnil okruh tak jsem ani neodvzdušnil a dolil asi 3 litry vody z kohoutku, a po cca 2,5h stání je tvrdá hadice od vody. Né úplně jak beton, ale je prostě tvrdá. Něco jsem četl, že prý by tam mělo být 1,4bar, je tak?

Teď se tak koukám - dával jsem tam termostat tou kuličkou nahoru a v "Jak na to?!" je šipkou nahoru....čili... asi jsem zadupal :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 08.08.2019 20:27
od Spejbl
Ten termostat je kuličkou nahoru dobře.
Ono se to odvzdušňuje samo přes tu hadici do expanzky. Hlavní je, aby se to nehřálo při jízdě, tedy, aby voda šla přes chladič.
Normální vodu bych tam nelil, chce to destliku s antifrezem. Takhle ti vyrezne blok motoru.
Tak hlavně, že se dílo podařilo :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 08.08.2019 20:47
od vypuk
Jj, zítra pro to jedu, 5L febi g11 za 520,- a 2x 3L destilky po 33,- :lol:

Tam jsem nalil akorát starou a zbytek dolík klasickou, jelikož to stejně chci vypouštět. No sobota je jasná :lol:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 08.08.2019 22:14
od Spejbl
Určitě nezapomeň ty hlavový šrouby zkontrolovat na dotažení. Oni ty šrouby z druhovýroby na to fakt trpí. Taky jsem se tomu jednou divil, že po jízdě, když to vychladlo, tak šly povolit rukou. Holt hovno kvalita ten aftermarket.
:D Hale na IŤáka dobrý, poklona žes to dal. ;) :)

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 08.08.2019 22:30
od vypuk
Díky za poklonu :oops: Jsi dneska asi 4. "mechoš", co mi složil poklonu :lol:
Kámoš na jeho bráchu "Vole, dohoď Dejva do CarTecu, ať tam ukáže servisákům, jak se dělá GO na zahradě." :lol: :lol:
"Nezbyl mi ani jeden šroubek." "Se nedivim, v trávě jsi je nemohl najít všechny." :lol:
No čeká mě toho víc - vyměnit vodu, vyměnit náboj vzadu, ty pakny už pořešit... :D Ale teď nebudu parkovat v kopci... Plus to na vytočenou dvojku celkem zahulí :D

Jinak, ještě k tomu, jak k tomu teoreticky mohlo dojít - asi rok a půl zpět mi ty žhavičky klekly. No 1-2x jsem to rozjížděl z kopce, tak se mohl asi povolit šroub na vačce a hnulo se to, jinak si to asi nedovedu jinak odůvodnit :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 09.08.2019 00:50
od Spejbl
:D Ale ten štos by to kolo na vačce v tom tlakovom třecím spoji posunul přeci tak, že by šla klika napřed oproti vačce. Ale ty si to měl obráceně, žes vačku měl hnutou dopředu, tedy že šla dřív oproti klice. Možná, že se tím rázem(štosem) natáhl šroub na vačce a už nevytvořil už tak pevný spoj a ňák to tam cestovalo :D
Tak aspoň teď víš, jakým procedůrám se vyhnout obloukem. :D
To huleni, pokud to dělá furt i po pořádném protahnutim v zátěži kdy ten průvan to vyfoukne..... tak pak kouknout v live datech na předvstřik, dávku, hodnotu maf, a turbotlaku. Vzduchový filtr bude v pohodě né? a Egr máš mimo provoz né? :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 09.08.2019 09:57
od vypuk
EGR tam stále je a filtr je nový :D
No je mi rozhodně jasné, jakým procedurám se vyhnout 100% :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 09.08.2019 15:51
od Spejbl
Egr zkus tedy na zkoušku zaslepit, kdy povolíš vstupní přírubu, ty dvě M8 a do hrdla té trubky a ten ventil egr, dej minci 1kč, akorát tam pasuje jako záslepka. Když se seká v otevřené poloze v zátěži, tak ti může také hulit.
Nebo zkus na zkoušku, odpojit váhu vzduchu maf, třeba dává max. signál průtoku a taky to hulí.
Ale čtení z live dat je lepší, skouknout ty parametry co jsem psal. A nehulíto za studena na volnoběh?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 09.08.2019 20:15
od vypuk
No, měl jsem si vzít s sebou notebook a kabel.. sakra :D natočil jsem dneska nějakých 100km(skleroza je svině, zapomněl jsem něco ve městě) a celkem v pohodě.
Na volnoběh ne-e, to trošku dělalo poprvé dým, ale to bylo tím, že jsem nedotáhl ten vstřik, pak už nic. Jako, dneska jsem tomu docela přiložil a v pohodě, to hulí jen jak člověk odněkud vyjíždí nebo takovéhle situace. No během týdne to napíchnu a podám report :D

Ale jen tak teoreticky - jak moc velká šance je, že mi to tlakuje vedení vody i po tom, co jsem to složil víceméně do "fresh" stavu...? Asi po 2h jsem přišel k autu a hadice celkem tvrdá, a to jsem tam dolil cca 1L destilky, jelikož voda byla na cca na dně expanzky... By mě jeb*o, dělat znova všechno komplet :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 09.08.2019 23:34
od Spejbl
:D No, také záleží jak na tom byla dosedaci plocha bloku motoru, tedy jestli nepotřebovala tzv. zaškrabat šábrem, či v minulosti nebyl motor surově uvařen a nedošlo k propadnutí bloku. Ale to tě nechci strašit.
Kdyby to tlakovalo, tak to nebude topit a nepůjde voda přes chladič.... tedy sahni po zátěži na spodní hadici z chladiče. Voda se neztrácí?
Určitě zkontroluj ty hlavový šrouby jestli drží, zkus je jakoby ještě přetáhnout ala dotáhnout a nemělo by to jít. Už to máš v ruce ten finální dotahovaci moment.
:D To bude dobrý, hlavně nepropadat panice :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pát 09.08.2019 23:43
od vypuk
Topit to topí :D A mimochodem - panice propadám snadno :D jak to vypustím a napustím, tak budu vědět na čem jsem. Jelikož jsme to dolívali před prvním startem a pak tam hopl jen ten litr destilky, když jsem mačkal ráno tu hadici, tak byla prázdná a ,po dolití toho litru, s povoleným víčkem byla plná. Nechtěl jsem to zajíždět stylem "páprda", tak hned co jsem vyjel ze zahrady tak šla cihla na plyn :D telefon "Davi, nějak ti to kouří" :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: sob 10.08.2019 13:02
od vypuk
Tak jsem vyměnil vodu, litr a půl staré tam zbyl asi... Nechal jsem to asi 10 minut běžet, dolil a... Spodní hadice chladná :?
Update - asi už otevřel termostat, čili teplá :lol:

Plus opět skleróza - nebyla skoro vůbec nasazena hadice k turbu a sponka ani dotažená, čili to budou asi ony "obláčky" :lol:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: sob 10.08.2019 23:26
od patrikE39
takhle mi tvrdly hadice když přestalo fungovat víčko expanzky a neudržovalo tlak v soustavě na 1.4b ale šlo na daleko větší tlak.. koupil jsem nové a hadice už netvrdnou.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: ned 11.08.2019 00:27
od vypuk
No to mě taky napadlo, nedorval jsem víčko nakur*u, ale dotáhnul a pak povolil ať je to volné, zatím to všechno drží a těch 105kW tam evidentně je... Dneska jsem tomu sázel co to dalo a hulí to semtam jen někde před 6000, čili pohoda :D

Ale škoda, že ten filtr tak tlumí zvuk toho sání... pěkně to "dýchá" při prošlápnutí, skoro jak VR6 uměla sát jak se člověk posadil před auto :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 12.08.2019 22:22
od vypuk
No, tak nějak mám furt pocit, že se tratí voda, ale to jsem pod víčko koukal až dneska. Ty hadice se mi zdají, že by měly být méně tvrdé :? Oddělal jsem víčko a přepadovkou tam pár "čůrků" proteklo, na asi 4h odstaveném motoru a hladina klesla(ale tak, za "studena" by to mohlo být v pohodě, že klesne). No, budu to sledovat..

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 13:03
od patrikE39
jednak to víčko vyměň.. stojí v autokšeftu 150 korun... a pak jestli obhlédni motor dookola.. mě takhle po výmeně hlavy prád dni slzela voda pod hlavou u prs jak je vodní kanál.. ale přestalo to.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 17:32
od Spejbl
Sundáš-li zátku expanzky po jízdě, za chodu motoru, tak z trysky co do ní vede přepadová hadička, má jít souvislý proud chladící kapaliny. Pokud to prská tak je zde problem.
Kontroloval si to utažení hlavových šroubů?