Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problémy E38
Snejk píše:s tim kufrem je to složitější, on občas zapomene jestli je "otevřený" a nebo "zavřený" a pak ten motorek nefunguje, stači ale par pokusu, nebo otevřit a zavřitt kufr kličem nebo připojit a odpojit baterku...
to že zateka do praveho světla asi nebude mit vliv na elektroniku NAVI ktera je na straně levé, i když mě se ty jednotky koupaly v pěknem jezirku. Na prave straně má navi maximalně pojistku,. tak tam nehledej
sundej si levy tapec a hned uvidiš tu obrovskou černou krabici, vedou do něj dvě anteny, jeden koax dat. a bílý a modrý konektor. bílý je obraz dopředu do monitoru. ten řeš. odpoj. vyčisti, prostřikni kontaktolem, a zase zapoj. pak mě problem dělal ten koax, zkus ho odpojit a jezdit bez něj, sice ti nepojede GPS ale aspon zjistiš jestli neblbne monitor. měl sem ten koax poškozeny že nestinil a chytal nějaky bordel a ta jednotka to nezkousla a měl sem pruhy a bordel na BC. je divné že se ti restartuje, pokud by to chytalo bordel tak se maximalně zkazi obraz... to že se restartuje bude možna zkrat, studený spoj, nebo už nějaka chyba v jednotce. ta jednotka vzadu by měla docela nahlas vrčet, je v ní ventilátor, ten se rád zasekne, a možna se ti prostě jen přehřívá a restartuje.... tolik tipy odemně.
Tak jsem všechno udělal a stejně pořád nic. Ani TV nemůžu naladit furd to šumí a skáče obraz.
Tak mam par otazek ohledne automatu a jeho pouzivani.
1, muzu kdys dojizdim kolonu nebo kdyz jedu z kopce zaradit N? Nenicim to nejak? Muzu zajizdy vyrazovat a zarazovat?
2, kdys potrebuji nekomu ujet a dam treba ve 150km/h S nenicim tim taky neco?? Obcas tam totis to S dam a pak to zase vratim na D.
3, muzu zajizdy prepnout z D nebo S na manualni rezim?
Dik
1, muzu kdys dojizdim kolonu nebo kdyz jedu z kopce zaradit N? Nenicim to nejak? Muzu zajizdy vyrazovat a zarazovat?
2, kdys potrebuji nekomu ujet a dam treba ve 150km/h S nenicim tim taky neco?? Obcas tam totis to S dam a pak to zase vratim na D.
3, muzu zajizdy prepnout z D nebo S na manualni rezim?
Dik
PRAHAV8 píše:Tak mam par otazek ohledne automatu a jeho pouzivani.
1, muzu kdys dojizdim kolonu nebo kdyz jedu z kopce zaradit N? Nenicim to nejak? Muzu zajizdy vyrazovat a zarazovat?
2, kdys potrebuji nekomu ujet a dam treba ve 150km/h S nenicim tim taky neco?? Obcas tam totis to S dam a pak to zase vratim na D.
3, muzu zajizdy prepnout z D nebo S na manualni rezim?
Dik
Neutral N se za jizdy nesmi davat
PRAHAV8 píše:Tak mam par otazek ohledne automatu a jeho pouzivani.
1, muzu kdys dojizdim kolonu nebo kdyz jedu z kopce zaradit N? Nenicim to nejak? Muzu zajizdy vyrazovat a zarazovat?
2, kdys potrebuji nekomu ujet a dam treba ve 150km/h S nenicim tim taky neco?? Obcas tam totis to S dam a pak to zase vratim na D.
3, muzu zajizdy prepnout z D nebo S na manualni rezim?
Dik
1. ano, muzes, neni to problem
2. jj, to taky neni problem
3. samozrejme ze muzes, proto tam ten manualni rezim je

7er. True definition of luxury. Yours.
100RM
bod 1 nesmysl.
Za jízdy se N nedává, není důvod. Jednak tím "ničíš " převodovku,
protože nebudete tomu věřit ale ta převodovka se opotřebovává řazením,
(vyřadíš a zařadíš tj. 2 zbytečné operace které za X let jistě obrousí lamely tak že převodovka přestane fungovat)
a taky na N se převodovka nemaže tak jak by vzhledem k rychlosti měla. Mimo jiné pokud je rychlost u většiny automatů pod cca 60km/h tak se odpojí přemostění měniče, kvalt zůstává zařazen ale prokluz se děje v měniči.
Je toho na netu napsáno plno.
bod 1 nesmysl.
Za jízdy se N nedává, není důvod. Jednak tím "ničíš " převodovku,
protože nebudete tomu věřit ale ta převodovka se opotřebovává řazením,
(vyřadíš a zařadíš tj. 2 zbytečné operace které za X let jistě obrousí lamely tak že převodovka přestane fungovat)
a taky na N se převodovka nemaže tak jak by vzhledem k rychlosti měla. Mimo jiné pokud je rychlost u většiny automatů pod cca 60km/h tak se odpojí přemostění měniče, kvalt zůstává zařazen ale prokluz se děje v měniči.
Je toho na netu napsáno plno.
to klidně můžeš, v tom problém není,on ti stejně nedovolí dát třeba z 5 na 1 to si ohlídá vzhledem k rychlosti a otáčkám motoru. Samozřejmě nějaký škubnutí můžeš čekat když např roztáhneš 3 na max a pak přepneš na automat tak to přeřazení (myslím tím přeřazení tý 3 na 4 nebo rovnou na 5)asi nebude plynulé.
Jen ti potvrdim Fugovy informace.
ad.1) N-ko z kopce nebo po dojeti ke krizovatce nedavej. Smysl to nema a nemazes prevodovku jak mas. S tim ze ty nase stare almary maji sve najeto, tak je spis lepsi se k nim chovat slusne.
ad.2) Prepinani D - S je v pohode. V realu tim jen rikas prevodovce ze ma prerazovat ve vyssich otackach kde mam motor vyssi vikon. Klidne se podivej otackomer, kde ti radi na D a kde na S.
Pokud mas prevodovku A5S 560Z = 5HP30, tj. nemas moznost volit manualni rezim. Poznas to i podle radicky kde mas pod D rychlosti 4-3-2. Tak to neznamena ze radis rucne ty rychlosti. Jen tim nastavenym cislem omezis prevodovku na ktery nejvyssi stupen si smi sahnout. Nacvaknes-li tam 3, tak pri rozjezdu ti automat radi 1-2-3 a dal ne. Tu 3 ma smysl dat treba po Praze, kdyz jedes od krizovatky ke krizovatce. Mne pri 1500 radi i na 4-ku a pak zas hned dolu... pri zadane trojce uz mi tam ta ctyrka neskoci a ja jsem zas u dalsich svetel... Za jizdy klidne muzes z trojky hodit 4-ku, D.
ad.1) N-ko z kopce nebo po dojeti ke krizovatce nedavej. Smysl to nema a nemazes prevodovku jak mas. S tim ze ty nase stare almary maji sve najeto, tak je spis lepsi se k nim chovat slusne.
ad.2) Prepinani D - S je v pohode. V realu tim jen rikas prevodovce ze ma prerazovat ve vyssich otackach kde mam motor vyssi vikon. Klidne se podivej otackomer, kde ti radi na D a kde na S.
Pokud mas prevodovku A5S 560Z = 5HP30, tj. nemas moznost volit manualni rezim. Poznas to i podle radicky kde mas pod D rychlosti 4-3-2. Tak to neznamena ze radis rucne ty rychlosti. Jen tim nastavenym cislem omezis prevodovku na ktery nejvyssi stupen si smi sahnout. Nacvaknes-li tam 3, tak pri rozjezdu ti automat radi 1-2-3 a dal ne. Tu 3 ma smysl dat treba po Praze, kdyz jedes od krizovatky ke krizovatce. Mne pri 1500 radi i na 4-ku a pak zas hned dolu... pri zadane trojce uz mi tam ta ctyrka neskoci a ja jsem zas u dalsich svetel... Za jizdy klidne muzes z trojky hodit 4-ku, D.
tak teď už to víš
, taky je dobrý upozornit na to že pohyb řadící páky by měl být poměrně rychlý při řazení mezi P a D tak aby převodovka zbytečně neřadila zbytečně R. Zkrátka čím míň řazení, pravidelná výměna a kontrola hladiny oleje a výměna filtru oleje automatu povede jen k delšímu spokojenému užívání vaší automatické převodovky (samozřejmě pokud ji předtím nemělo nějaký prase). Dobré je také znát doporučení BMW AG pro zkušebny emisí kde se píší max časy pro běh převodovky na N či P ve zvýšených otáčkách, tento předpis naleznete na stránkách http://www.7er.cz tuším že jsem ho dal do sekce pokec o 7er. Mimo jiné zde narazíte také na to že chceme udělat koncem září 7er sraz (tyto info jsou samozřejmě jen pro ty co na 7er nechodí
) Konec reklamy 



Na to N jsem vyradil snat jen 3x tak jsem rad ze v tom us nebudu pokracovat. Jinak mam prevodovku takovou kde kdys dam S a pak jedu pakou nahoru nebo dolu tak se to prepne na manual. Nevim co je to za typ. Jinak ja kdys dam S tak to prerazuje as za hranici 6tis nejsem si jistej jestli to pisu dobre ale urcite to toci lehce do cervenej otacek. Jinak mi to zacalo trochu skubat kdys jedu neni to moc cejtit ale drive to nedelalo. Tak nevim jestli to nemuze bejt to ze jsem obcas vyradil. Mam najeto 170tis/km a asi nebyl jeste menen olej.
olej vymen u karlose v http://www.prevodovka.cz a ten ti da prednasku o tom jak jezdit s automatem vymena stoji kolem 3500 i s filtrem