Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolísání otáček na volnoběh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jacob77
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 05.08.2008 00:00

#141 Příspěvek od Jacob77 »

tohle bohužel není ono, myslel jsem že by to mohlo být tím, vyměnil jsem hadice už před nějakou dobou a dělá to pořád, ale děkuju moc za tip

MOD Killca: odstranena citace posledniho prispevku podle pravidel (a jeste navic tak obrovska citace-notak)
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#142 Příspěvek od Cuky »

No já dnes na 318is čistil volnoběznej ventil a tak celkově celí sání a přetěsnil ho a šlappe jak hodinky a to jsem měnil téměř vše lambdu,váhu vzduchu,svíčky,kabely ke svíčkám i palivák a nic a todle pomohlo
petabmw
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: pon 10.11.2008 01:00
Bydliště: brno

#143 Příspěvek od petabmw »

nevite nekdo k cemu slouzi u 328 e36 ta hadicka s odpoustecim ventilkem co je u vzduchoviho filtru
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#144 Příspěvek od Paavo »

mozna jsem blbej............muzete mi nekdo vysvetlit presnou fci.volnobeznyho ventilu(krokovej moturek),kdy pres nej jde vzduch,cim je regulovanej,jestli na volnobehu take meri vaha.........proste princip.Dneska jsem se v tom malinko pohrabal,na volnobeh mi i servo zacalo zhasinat motor a to ze dost brutalne.Nasel jsem asi 2cm prasklinu na hadici,ktera jde od kolena pred klapkou do volnobezaku.Mylsite , ze je mozny , ze problem zpusobuje tohle?Muze toto mit nepriznivy vliv i na starty?na spatny vykon?Diky moc za odpoved.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#145 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bingo! Každá neplánovaná díra v sání je problém.

U E36 není volnoběžný ventil krokový motorek, ale má dva stavy (otevřeno-zavřeno) a mezi nimi osciluje.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#146 Příspěvek od Brody »

Kluci, precetl jsem to tu cele, ale nenasel odpoved na muj problem.

Dnes jsem jel s mou 328mou a po vyrazeni mi otacky spadly snad na 300 s tim, ze to pak zhaslo i motor. Udelalo mi to 2x. Jednou pri studenym, a pak i pri teplem motoru. Jinak otacky nijak nehoupou, drzi se kolem 600 a s motorem to taky nijak nehoupe. Jen me to po vyrazeni chciplo :roll:
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#147 Příspěvek od Dan td »

Brody: tohle tu řeší u 328 víc lidí.

Mě to dělá totéž, ale jen při teplém motoru. Tak ve 30% případů kdy vyřadím motor zahoupe jak píšeš až ke 300 ot., třeba 1-2x za den to i chcípne. Častěji to dělá, když je motor ohřátý, někde stojím třeba půl hoďky a potom nastartuju a jedu. Jinak volnoběh OK, jede to krásně, atd...

Já třeba vyměnil - sání, klapku, volnoběžnej ventil, odvětrání klikovky, čidlo kliky, čidlo vačky, čidlo klepání, svíčky, airbox + filtr, všechny vzduchové hadice, nechal jsem seřídit VANOS, palivový filtr, čerpadlo paliva, lambdy.

A výsledek ? Dělá to furt. Na diagnostice nic, auto čistý jak lilie. Tak kdybys na něco přišel, dej vědět :P :wink:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#148 Příspěvek od Brody »

jj.Dam.Jen me to zarazilo.A jak pises, spise u tepleho motoru.To prvni chcipnuti bylo uz po par km jizdy,tak sem napsal pri studenym.
Jinak u nas dnes hodne prselo, tudiz vysoka vlhkost. Mozna to bude neco s tim spojeny
haarosh
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 03.05.2006 00:00

#149 Příspěvek od haarosh »

Dan td píše:Brody: tohle tu řeší u 328 víc lidí.

Mě to dělá totéž, ale jen při teplém motoru. Tak ve 30% případů kdy vyřadím motor zahoupe jak píšeš až ke 300 ot., třeba 1-2x za den to i chcípne. Častěji to dělá, když je motor ohřátý, někde stojím třeba půl hoďky a potom nastartuju a jedu. Jinak volnoběh OK, jede to krásně, atd...

Já třeba vyměnil - sání, klapku, volnoběžnej ventil, odvětrání klikovky, čidlo kliky, čidlo vačky, čidlo klepání, svíčky, airbox + filtr, všechny vzduchové hadice, nechal jsem seřídit VANOS, palivový filtr, čerpadlo paliva, lambdy.

A výsledek ? Dělá to furt. Na diagnostice nic, auto čistý jak lilie. Tak kdybys na něco přišel, dej vědět :P :wink:


Tak mě to dělá naprosto to samé ale nemám 328 ale 318. Dělá mi to zásadně při teplém motoru a sice když jedu třeba nakoupit a motor je zahřátej a úplně nevystydne a potom při startu zahoupou otáčky, někdy i chcípne. A to mám novou váhu, lambdu, volnoběžnej ventil čistěnej a diagnostika bez závad. Sice se to po chvilce ztratí ale je to nepříjemný. Doufám, že na to někdo přijde.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#150 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dan td píše:odvětrání klikovky

Včetně membrány?
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#151 Příspěvek od Dan td »

Fx píše:
Dan td píše:odvětrání klikovky

Včetně membrány?


Ano, komplet ten bazmek i hadice. Jo, a váhu vzduchu jsem zapomněl zmínit :P
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#152 Příspěvek od castro »

dokončil jsem teď pročištění celého systému odvětrání klikovky u M52B28, včetně toho olejovýho separátoru ( membrány ), pořádně utěsnil sání a volnoběh jedna báseň, jen mám ještě odpojený lambdy dokud nezjistim jestli jsou opravdu vadný nebo ne.

akorát už jsem 1x zaznamenal ten podezřelej pokles otáček po vyřazení na hodnotu nižší než volnoběh, pak se to vrátilo hned zpět a drželo to...

snad to byla vyjjímka. Ale jednoznačně to co jsem udělal tomu motoru hrozně prospělo, dělal jsem se s každou hadičkou, každym koutkem spojů a těsnění...
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#153 Příspěvek od Cuky »

Dělal jsem to samé na m42b18 kolísaly mi otáčky na volnoběh a mnohdy až chcípnul. Po vyčistění a přetěsnění sání je to dobré od té doby volnoběh drží jak má. Ale auto stále nemá výkon to už nevím čím to je a to jserm měnil i lamdu,svíčky, kabely od svíček,palivák i v zduchový filtr a váhu jsem čistil a stále nic
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#154 Příspěvek od Paavo »

dneska konecne po peripetiich v ACR vymenena hadice z kolena(za vahou) do volnobezaku(silenej voser).......drzi volnobeh jak ma,chyta na prvni otoceni,rozjezdy s minimem plynu mozny,celkove klidnejsi chod,lepe jde do otacek po 4500(drive jakoby dira).........Takze opravdu prekontrolovat jakoukoliv hadici za vahou vzduchu.Ta moje byla ze 3/4 praskla.
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#155 Příspěvek od _peper »

Je zajímavý že já měl prasklou hadici kolem napoijení do volnoběžnýho ventylu a vůbec tam nedržela, ale volnoběch šel jedna báseň ;)

Obrázek

Spíš bych se zaměřil na ty slabé podtlakové hadičky, ty dělali pořádný bordel, když nebyly dobře nastrčené.
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#156 Příspěvek od Koby »

Motor M54

Volnoběh drží na cca. 700 otáčkách bez výkývů... Ale při rozjezdu cuká - cuká, protože při troše plynu začně ten volnobeh poměrně dost lítat tak o 150-200 otáček - záleží jak kdy. Při hodně plynu tak nad 3200 otáček drží a na volnoběh taky drží... Ale když se rozjedu s málo plynem, prostě klasicky normálně, tak to auto cukne, protože otáčky nejdřív spadnou do cca. 400-500, pak vylítnou na 1000 a pak znova spadnou, pak už jedu a při další jízdě všechno ok...

Váha vzduchu na 330i je VDO siemens, zkoušel jsem čistit, je to stejný... Ta hadice za váhou prasklá neni, to jsem se díval taky... obě lambdy vykazují dle diagnostiky správné hodnoty..

setrvačník a spojka nová.

Rozjezdy probíhaj bud se škubnutím, nebo s víc plynem...

Napadá někoho něco?:-(
Jacob77
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: úte 05.08.2008 00:00

#157 Příspěvek od Jacob77 »

já už povymněňoval skoro všechno a pořád mi to kolísá... teď ještě teda čekám na čidlo vačkový hřídele, ale dneska mám v plánu si vzít auto do garáže, pořádně ho rozebrat a štětcem namočeným v benzínu potřít všechno kde je nějaká guma nebo spoj jestli to nepřisává falešnej vzduch tak pak dám vědět jestli to bylo co k čemu :)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#158 Příspěvek od castro »

Jacob77 píše:já už povymněňoval skoro všechno a pořád mi to kolísá... teď ještě teda čekám na čidlo vačkový hřídele, ale dneska mám v plánu si vzít auto do garáže, pořádně ho rozebrat a štětcem namočeným v benzínu potřít všechno kde je nějaká guma nebo spoj jestli to nepřisává falešnej vzduch tak pak dám vědět jestli to bylo co k čemu :)


čidlo vačky na M52 kdyžtak mam kdyby jsi chtěl... můžu půjčit na vyzkoušení. V případě zájmu nechám za 500.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#159 Příspěvek od castro »

jinak, po výplatě posílám vstřiky na vyšetření ultrazvukem, jestli se v nich něco nezrodilo z tý naší supr čupr český mrdky N95.

dám vědět jakej byl výsledek. Cena za 8 vstřiků když jim je tam přinesu 1500,-
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#160 Příspěvek od Brody »

Ok vedet urco dej :wink:
Odpovědět