Čau chlapi,
kamarád mě sem odkázal protože řešim něco podobnýho. Úplně na rovinu se přiznám že jsem se zatím úplně kompletně neprokousal těma 11 stranama příspěvků, tak se předem fakt omlouvám za to že něco opakuju apod., ale hádám že bych mohl přispět trochu k odhalení a třeba si pomůžeme vzájemně

.
Moje auto: 130i 12/2005 (preFL) N52B30A 195kW, 6MT, samozřejmě RWD. Vše origo, jen je tam K&N. Mám ho 3,5 roku, začínal jsem na 95tkm, dnes necelých 150tkm.
Co to dělá - za celou tu dobu se výjimečně (tak 1x za 1-3 měsíce) stalo, že výrazně pomalejc padají otáčky. Kdo má zkušenost s N52 ví, že na při ostrym ťuknutí na neutrál do plynu při stání na místě jen tak aby vylítly k 1500 jdou dolů skoro tak rychle jak nahoru. Ale tady vyletí nahoru, klesnou tak na 1100-1200 a pak se jim dolů vůbec nechce.
Co je zásadní, že to dělá u zahřátýho auta (těch pár studenejch minut po startu neřeším, to ten chod asi nikdy nebude úplně sametovej), a to teoreticky i po 50 km jízdy (to je asi nejdýl co vydržim s tim jet než zastavim a chcípnu to, protože mě to štve).
Nejdřív se to stávalo tak málo, že jsem nebyl schopnej moc vypozorovat ani jestli to bylo víc v zimě/v létě, jestli to bylo když auto hodně dlouho stálo apod.
Nebylo to ani nijak moc znát, meziplyn člověk +/- trefil i tak, většinou jsem si toho všiml až někde na křižovatce při rozjezdu (ani nevim proč mám ve zvyku jen tak motor o 100-200 ot. roztočit než vůbec hnu převodovkou).
Co vždycky pomůže je chcípnout a nastartovat znova. A rozhodně se ještě nikdy nestalo že by to začalo dělat když je teplej start.
Tipnul bych si, že nějaký čidlo prostě dá za studena nějakou hodnotu a na té se sekne nebo tak něco a po restartu auta už je všechno jak má bejt (a nebo dá zase blbou hodnotu akorát za tepla už je to jedno). Ale samozřejmě to může bejt cokoliv jinýho.
Prvních třeba 2,5 roku se to stávalo fakt párkrát za rok, teď posledního půlroku se to stává tak každou 5. jízdu. A myslim že na to nemá moc vliv jestli je velká zima nebo ne (na horách v -10°C to minule neudělalo ani po promrzlý noci, v Praze to teď naopak udělalo při +10°C a jindy zase obráceně).
Druhá věc je, že se ten projev trochu zhoršil a meziplyn pokud si jedu na co jsem zvyklej už s tím netrefim ani na úrovni 4>3 při klidné jízdě (disclaimer: ano, jsem občas levej, ale tohle fakt je problém jinde

).
Diagnostika neukáže nic.
PS: mechanik nejsem a dílnu nemám, ale chystám se za někym (Snejk nebo Beky) v řádu 2 týdnů, tak sonduju na co se zaměřit. Zvlášť když nebude moc šance to na místě nějak otestovat.