Stránka 9 z 11

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 19:52
od vypuk
Spejbl - V neděli jsem se na to koukal, čůrek, semtam je silnější a přímo to neprská, šrouby ještě ne-e, klíč u sebe nemám a utahovák(elektrickej) mít budu v pátek :?
A patrikE39 - co jsem koukal, tak je blok kolem hlavy suchý, čili to vypadá, že celkem pohoda.



(tak nějak očekávám zprávu "skládáš znova" :lol: )

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 21:39
od Spejbl
:D Ty jako chceš tu hlavu kontrolovat na utažení šroubů bouchačkou? :D
Hale, z toho videa se mi to moc nelíbí, tak bych to udělal tak, že tu hadici rozpoj a do expanzky ucpi pomocí šroubu a sponky a na ten natrubek z chladiče dej hadici a tu dej do průhledné petlahve a uvidíš jestli probublávaj bubliny.
Bubilny jít nesmí.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 21:45
od vypuk
Jak by řekla Jolanda "Cítím velký špatný" :D No to ne, ale napadlo mě to, že by se tím dalo "najít řešení mé situace" :?
Čili diagnoza by mohla být:
- Špatně sedlé těsnění
- Volný šroub/šrouby
- Šroub co má pod sebou bordel a "nedošel"

Je tak? Takže mě asi rozborka a nové těsnění nemine koukám... :-/ Ale asi pak zas rovnání hlavy, což? Najeto 200km a cosi...
Plus ta hadice, co se přitahuje jedním šroubem na hlavu/prsa s vodou, tu jsem těsnil tmelem na motory, jelikož to těsnění bylo celkem fest rozjeté..
No, připadá mi to, že jediný problém by mohl být v tom, že jsem hlavu cpal na ten "klínek" mezi 5. a 6. válcem tak, že jsem to dotahoval aby na to sjel a třeba se rozšklebil.. :?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:04
od patrikE39
to prskání to je v háji.. tlakuje ti to do vody.. neco je špatně.. nejspíš chyba pri montáži... hlava na otlakování byla?
jakým postupem a jaké momenty jsi použil pri dotahování hlavy?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:08
od vypuk
Ten co byl u těsnění(elring těsnění, elring šrouby), čili 80Nm utáhnout, pak povolit, pak 50Nm a následně 90°, 90°, 25 minut zahřát a pak 90° na studeném.
Na tlakování nebyla, jelikož s tlakováním problém nebyl.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:11
od patrikE39
nedivil bych se kdyby byly na vině ty šrouby... zkus je všechny jestli nejsou volné... ten ořech na ty šrouby si kup, zas tolik to nestojí.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:15
od vypuk
Ořech už mám, tím jsem dotahoval poslední dva šrouby na druhý den. No mrzí mě to docela dost, mám takový pocit, jestli není na vině ten tmel, co jsem tam dal jakožto housenku a přitlačil těsněním na mezi prsou a bloku..

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:45
od Spejbl
Udělej toho bublifuka, tak jak jsem ti psal, ať 100% víme, že ti tam jde tlak.
Pak zkus ručně, přes páku přetáhnout ty hlavový šrouby, a zkus bublifuka znova.
Když symptomy bublifuka budou přetrvávat, tak bych to zkusil ten chladící systém právě přes tu přepadovou hadičku natlakovat cca 1barem jestli si to udrží tlak. Jenže to si zas musíš udělat forichtung s ventilkem, aby to zas neucházelo. :D
To víš, "na všetko je potreba speciálistou" :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:48
od vypuk
Ty tak bublifuk byl praktikován pouze u toho, když jsem tam lil nemrznoučku a vodu :D Ale viděl jsem bublifuk tím stylem, že týpek na e46 vzal bandasku, dal ji do hrdla expanzky, nalil vodu a pak to prošlápnul.. i to je možnost?


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 13.08.2019 23:59
od Spejbl
:D Ty 46tky maj expanzku vcelku s chladičem, to je něco jiného.
Ty to udělej jak jsem ti psal. Tou hadičku jak bude přitékat chladící kapalina do pětky, tak to bude krásně vidět. Dělám to tak taky. Hadička bude pod hladinou a bubliny krásně vidět.
Housenky tmelu to se nedělá, pak se to vytlačí ven jako dovnitř motoru.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 14.08.2019 01:06
od vypuk
No, je čas koupit i dlouhou ráčnu, ráno tedy skočím pro něco použitelnějšího, než je cca 20cm ráčna ze sady a zkusím dotáhnout ty šrouby. ;)

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 14.08.2019 08:43
od Spejbl
:D Tak mám dojem, že při utahování hlavy válců nebyla dodržena správná technologická kázeň :D
Myslíš tu ráčnu na náklaďáky? Na to se vyprdni. Nevim jakou máš golu, ale bývá tam takový pevný nástavec a na ten dáš kus trubky jako páku. Půlcoulovou ráčnou to nedotáhneš a jenom ji zkurvíš. On ten finální moment je docela festuňk.
A příště to nezajižděj stylem studený motor a cihla na plyn. To ti brzo praskne hlava. Chce to mít technický cit :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 14.08.2019 09:15
od vypuk
Co myslíš konkrétně tou kázní? :D nene, normálně delší ráčnu, tu pulmetrovou.
A nebyla to podlaha doslova, že bych to táhnul do červeného :D jen svižnější rozjezd. No chlapci, nepotěšili jste mě :?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 14.08.2019 13:32
od Spejbl
:D kazní myslím kázeň, tedy že se nedotahovalo tak, jak ve fabrice nařídili :D
Tak jestli najdeš pro tu naklaďáckou ráčnu uplatnění, tak si ji kup, to už je na tobě. V gole bývá takový ten čtyřhran s dírou kterou provlikneš dlouhý pevný nástavec a na něj trubku a máš páku. Je to na tobě :D
:D proč nepotěšili?..... dotáhneš hlavu, bacha ať neurveš šroub, a třeba to bude fertig.
Zkus toho bublifuka, jinak se nehnem z místa :D máš tam nějakou 8hadici tu tam zapáskuj na nátrubek na chladiči a strč do petlahve ať víme 100% co se děje.
Čest práci! :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 14.08.2019 14:03
od vypuk
4 šrouby ještě šly popohnat, pak už bych měl strach, že se právě stane neštěstí :lol: cca za dvě hodiny jedu pryč, tak uvidím, jestli pomohlo nebo dělám znova těsnění :?

A jinak jsem měl na mysli takový ten Lidl/OBI momentak, v Lidlu v akci tuším 500,- a v OBI mě to stalo cca litr, stejně budu dělat ten náboj vzadu..

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 14.08.2019 23:24
od vypuk
Jen taková "věcná"(opět) - rozdíly v těch délkách šroubů, co se dají sehnat na netu, je na výběr 141, 146.5 a 147mm. To si ty čísla cucají z prstu? :?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 15.08.2019 01:29
od Spejbl
Šrouby bych dal OEM.
Dle ETK je délka 147mm
Dnes je v kvalitě aftermarket dílů hrozný bordel a na aušus narážíš imrvére.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 19.08.2019 18:50
od vypuk
Bublifuk ještě neproběhl, ale vzal jsem to cestou nejmenšího odporu - nové víčko a dotahnute nadoraz a hadice v klidu. Ještě to budu sledovat.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 21.08.2019 21:41
od vypuk


No, padla mi spodní hadice na chladiči, vzal jsem to přes kopce, k přehřátí nedošlo, je jasno. Taková zmenšená verze bublifuku proběhla po dolití vody. Čili rozborka :|

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 21.08.2019 23:51
od Spejbl
Tak to je malér.
Hale a ta spodní hadice z chladiče byla teplá?