Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nivoregulace e39 Touring

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#161 Příspěvek od milo »

ja bych to bez mechu nedal. stacilo mi 5km a litoval jsem auto na kazde dire. navic bych mel obavy, ze to klesne uplne na obou stranach a potom proste nazdar. jedine co me napadlo, nouzove tam pod mech dat jako podlozku nejaky kus tvrdsi gumy.

urcite mas ten mech uplne KO? neodeslo nahodou jen cidlo? neverim ze bys bez mechu najel uz 1200 km a dalsich 1200 km se chystas. bys byl rekordman ;) neni to jen ufouknuty, ale ne uplne?
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#162 Příspěvek od Dan td »

Já popojížděl s jedním vypuštěným měchem cca 500m a to jsem auto litoval taky. 1200 km bych s tím teda fakt nedal, pokud máš to auto aspoň trochu rád. Kromě toho, auto má úplně jiné jízdní vlastnosti, náhoda je blbec - vymeteš díru, vběhne ti do cesty (např.) zajíc, apod..., v ideálním případě třeba jen zničíš kolo. A potom si budeš říkat, jak jsi ušetřil pár korun :?
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#163 Příspěvek od jurasis »

Jel jsem s vypuštěným systémem 70km a dá se to.
Pokud nepojedeš rychle a hlavně se tím vyhneš nerovnostem, není co řešit. Jde jen o to, že doraz nápravy (malý gumový kužel) nemá v kastli zesílení, takže časté větší díry znamenají deformaci podběhu. Jinak jde jen o subjektivní pocit... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#164 Příspěvek od alpineman »

Dan td píše:Přehodíš to za 15 min. na parkovišti sám.

Já jen 15min. čučel na tu rychlospojku, co je hadice připojená na měch. A nepřišel jsem na to, jak jí odpojit :ja_nic: Jen tak mě to zajímalo. Mám nalítáno 300t km a měchy jako nový... Na autě si dost věcí dělám svépomocí, ale na tohle jsem fakt nepřišel :wacko:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#165 Příspěvek od jurasis »

Roztáhnout tu pásovou závlačku... :)
Ale bez vypuštění systému diagnostikou doporučuji dát hubu bokem, je to o zuby... :lol: 8)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Stanislaw
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 27.07.2010 00:00

#166 Příspěvek od Stanislaw »

Není potřeba vypouštět vzduch přes diagnostiku - stačí povolit převlečnou matici (č.10) na modré nebo červené tenké hadičce u měchu.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#167 Příspěvek od bibikuba »

jen tak pro ifo aby každý kdo se dostane do problému s Nivo podvozkem :wink: :wink: Řešil jsem ted na E39 padlej pravej zadek-ne moc ale byl cca o 5cm níže než levá strana a je to opravdu znát i na jízdních vlastnostech vozu...Samozřejmě je důležité aby nikde nebyl únik vzduchu jako v mém případě ale jde čistě o rozdílnou vešku :lol: -tedy špatně nastavenou...Řešil jsem to tedy s místním členem-kterého samo doporučuji jmenuje se Snejk a úspěšně vyřešeno přes jeho diagnostiku :lol: Je to tedy pakárna to nakalibrovat-pokud to nechce spolupracovat ale zadařilo se a mám auto na obou stranách ted stejně vysoké...Ted tedy doufám že bude od toho cajku klid :? :?Tot moje zkušenost s Nivem :lol:
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#168 Příspěvek od weNTyll »

Mas tuseni za jakych okolnosti se ti to stalo, ze to melo zafixovanou ruznou vysku? Neukazovaly potenciometry na stranach moc velky rozdil napeti pri stejne vysce?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#169 Příspěvek od bibikuba »

Vůbec netuším proč se tak stalo,káru jsem koupil a bylo to malinko padlé-jinak žádnou závadu diagnostika tuším neukázala-čidla tuším taky v pohodě...Možná po výměně vlnovců se to nějak pokazilo-netuším :?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#170 Příspěvek od jurasis »

Pravděpodobně někdo vyměnil čidlo a se srovnáním si pak nedělal hlavu...
Ono čidla (reostaty) budou odporově dost podobné, takže jednotka ani nepoznala, že má jiné čidlo. Prostě dofoukala do nastaveného odporu starého čidla a nikdo jí neřekl, že je něco špatně... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#171 Příspěvek od weNTyll »

jurasis píše:Pravděpodobně někdo vyměnil čidlo a se srovnáním si pak nedělal hlavu...
Ono čidla (reostaty) budou odporově dost podobné, takže jednotka ani nepoznala, že má jiné čidlo. Prostě dofoukala do nastaveného odporu starého čidla a nikdo jí neřekl, že je něco špatně... :wink:


Tak nejak to bude asi. Ja jsem prave uz na vice autech videl pri nastavovani hodne rozdilne napeti na stranach pri stejne vysce. Prijde mi, ze po nejakem mozna hard resetu ma ta jednotka tendenci nastavit obe strany stejne napetove, ale skutecna vyska v tom pripade o hodne nesedi. Takze nez se to poradne nastavi pres diagnostiku tak to je krive az hruza.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#172 Příspěvek od bibikuba »

weNTyll píše:Tak nejak to bude asi. Ja jsem prave uz na vice autech videl pri nastavovani hodne rozdilne napeti na stranach pri stejne vysce. Prijde mi, ze po nejakem mozna hard resetu ma ta jednotka tendenci nastavit obe strany stejne napetove, ale skutecna vyska v tom pripade o hodne nesedi. Takze nez se to poradne nastavi pres diagnostiku tak to je krive az hruza.
Okukoval jsem jak to dělá a když to auto bylo křivé tak diagnostika zobrazovala že auto je rovné...Tudíš tedy je něco špatně nebo se to takhle nedá brát-auto už má něco za sebou atd....Vím že nakonec musel nastavovat několikrát a co jsem si všiml tak dle grafu či zobrazení na diagnostice auto rovné nebylo ale fyzicky ano-nevím jestli tomu rozumíš ..Netuším v čem je problém protože vlnovce neuchází a čidla jsou dobrý-možná je něco přihnutého nebo tak.....
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#173 Příspěvek od weNTyll »

2 bibikuba:

Ja vim docela presne jak to funguje, spis tady povidam nahlas nektere dalsi postrehy kolem nastavovani niva.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#174 Příspěvek od bibikuba »

weNTyll píše:2 bibikuba:

Ja vim docela presne jak to funguje, spis tady povidam nahlas nektere dalsi postrehy kolem nastavovani niva.
ted mám nějak pocit že jsem něco proti tobě napsal???
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#175 Příspěvek od weNTyll »

2 bibikuba:

Vpoho, ja chapu hned od zacatku cos tim myslel. Spis rozvijim debatu smerem ne jen k tobe, ale i k ostatnim. Proto jsem tam rozepisoval nektere detaily a odpovidal jsem na neco jineho 2 jurasis, nevypadalo to bez citace uplne jasne. Tak jsem to upravil.

Nivo je rovne tak jak se zkalibruje, kdyz se zkalibruje fyzicky krive tak se porad do toho stavu snazi dostat.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#176 Příspěvek od bibikuba »

ted se nějak ztrácím :oops: pokud jsem měl auto teda fyzický křivé-cca o 5cm padlé v pravo :) tak teda pravděpodobně někdo měnil jedno čidlo a auto zůstalo křivé-pokud se nezkalibrovalo na vyměněné čidlo....Pokud se teda auto ted fyzicky porovnalo přes diagnostiku a zkalibrovalo na novou vejšku bude jí ted udržovat-což teda zatím dělá nebo se to zas vrátí do původní vejšky a bude zas fyzický křivý??Myslím že to ted tak zůstane-je to tak nastavené a uložené ale už jsem se docela zamotal a fakt nevim :?
weNTyll
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: úte 08.07.2003 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#177 Příspěvek od weNTyll »

Kdyz to ted mas zkalibrovane spravne tak se to bude snazit dorovnavat porad do tohoto stavu, takze zadny problem nebude :) Pokud by to nahodou zacalo nejak zlobit tak by to pak chtelo zjitit co je pricina, jenom zase znova nastavit by nemelo vyznam. Ale tim se ted vubec nezabyvej.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#178 Příspěvek od jurasis »

Hehe, fakt to neřeš. Podstata je, že čidla nemohou být elektricky stejná, tedy buď budeš mít stejné hodnoty odporu čidel a nebo rovné auto.
Takže pointa je, říct jednotce hodnoty čidel (rozdílné!), kdy je auto rovně. A ta se pak jen stará o to, aby dorovnávala ty uložené hodnoty, aby auto zůstalo rovně... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Ondrsa
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pát 20.07.2007 00:00

#179 Příspěvek od Ondrsa »

mám dotaz, mám 530D touring a nivo v háji, v garáži mi leží stavitelný podvozek z E39 530D ale sedan, půjde to normálně přehodit? Bez větších problémů a zásahů do karoserie? díky za rady :wink:
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#180 Příspěvek od landys »

Podle toho co máš v háji, já bych se snažil zachovat nivo... Měch nebo kompresor, žádné extra palby a snadno vyměnitelné...
Odpovědět