Stránka 9 z 60

Napsal: pát 25.03.2016 08:51
od pavproch
Kuju za nabídku, ale 2008 bude EUR4... a to je kurewský rozdíl proto EUR 5.

Mezitím sem s velkou pravděpodobností přišel na to, která část auta to "píčování" způsobuje - zřejmě je to řídící jednotka DSC....

Napsal: pát 25.03.2016 12:56
od Totic
De se ta sfiňa nachází, přímo ve středovým panelu s tlačítkem DSC apod., nebo u váhy (vz)duchů či klapce? Oboje myslím ne tak náročné na swap&zkoušku.

Zatím zdar já padám..

Napsal: pát 25.03.2016 13:13
od pavproch
u e91 je ta řídící jednotka nabastalená rovnou na těle čerpadla DXC (pozice 2).... a je pod kapotou před řidičem

Obrázek

Napsal: pát 08.04.2016 12:55
od pavproch
Tak brambor je po dalším řádném i mimořádném servisu - CFS 5W-40, na letních Yokohamách (dám field report), vepředu s OEM brzdama z M235i, vzdadu Cquence kotouče..... du na Bumbálku zajíždět brzdy aji gumy... aji ustřelené prcátko je už vyměněné...

Napsal: pát 08.04.2016 13:39
od Totic
pavproch píše:u e91 je ta řídící jednotka nabastalená rovnou na těle čerpadla DXC (pozice 2).... a je pod kapotou před řidičem]
Toe tam k tomu "nalepená" z nějakýho důvodu, aby se chladila, nebo jen tak? To čerpadlo je na brzdovce, nebo nějaká hydraulika pro Xdrive spojku ? (..něponěmaju).

A co u pšonků na Allegru, nebo v Chotětově stále nemají?

Napsal: pát 08.04.2016 14:21
od pavproch
v chotětově mají jen pre-face .... pšonky nemám ráth.

asi koupim fungláč v cartecu (nabídku už mám, je to raketa)

btw, nový brzdy aji gumy už sou zahořený..... :twisted:

Napsal: pát 08.04.2016 15:36
od BudVlad
Díky tomu že jsem instaloval Awron jsem zjistil že se mi přehřívá auto. Teplota vody jde rychle nahoru a drží se kolem 100 stupňů. Zjistil jsem že se klapky před chladičem neotevírají. Budu měnit chladič za hliníkový highflow, tak ty klapky vyhodim.

Obrázek

Napsal: sob 09.04.2016 13:03
od matiz
Ja bych byl Pavle opatrnejsi, neni potvrzene ani vyloucene ze to dela dsc, to ze to s odpojenou dsc nedela jeste neznamena ze musi byt zakonite spatne. Muze to byt i jina zrada a klidne i v dme, ja bych volil opravdu na zkousku starsi coz v pripade neuspechu nebude takova financni zatez a mozna by se dala i nasledne prodat pokud by problem pretrvaval. Kdyby to stalo tisicovku, pal to cert, ale ono to stoji fakt hodne a vysledek neni zaruceny.

Napsal: sob 09.04.2016 14:01
od Totic
Tak Pšonky nemá ráth, ale na Allegru DSC jednotek na E91 plná prdehl! http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-2-0408
Taky vždycky kroutím hlavou nad tímhle zvláštním národem, hlavně když se mě v provozu na D1 pořád lepí na kufr, se svým TDI a na střeše třímetrovým šlauchem. :roll:

Ps: Poslední dobou se mě nedaří ty novější OEM čísla identifikovat v ETK.

Napsal: sob 09.04.2016 18:51
od MMM123
BudVlad píše:Díky tomu že jsem instaloval Awron jsem zjistil že se mi přehřívá auto. Teplota vody jde rychle nahoru a drží se kolem 100 stupňů. Zjistil jsem že se klapky před chladičem neotevírají. Budu měnit chladič za hliníkový highflow, tak ty klapky vyhodim.

Obrázek
Na mojej E90 N53 160kW sa teplota pohybuje pri bežnej jazde v rozmedzí 100-105 stupňov. Pri svižnejšej klesá na cca 95. Cez hiden menu som na BC odsledoval (po jazde auto nechané v stoji na volnobeh), že ventilátor sa zapína presne pri 110 stupňoch. Tiež sa mi to nezdalo a popýtal som sa známeho, ktorý 20 rokov pracoval v autorizovanom servise BMW (teraz už je na dôchodku). Ten mi povedal, že všetko je v najlepšom poriadku a teploty sú také aké majú byť.

Ventilátor chladiča sa vraj má zapínať pri 110 st.C. Celkom to nechápem, pretože je to už za bodom varu.. Ale u mňa to funguje presne tak, a chladiaca kvapalina mi neubúda.

Napsal: sob 09.04.2016 19:05
od pavproch
Taky sem jednu dobu sledoval těplotu vody v hidden menu (pro jistotu zopakuju: mám N53B30OB 200kW EUR5) : lítalo to od 92 do 99, na kilo sem ji nikdy nedostal.... většinou , dyž sem to honil, tak okolo 97 zřejmě termostat přepnul okruhy a rychle to spadlo na 94 a pa zase lezlo nahoru k 97-98 a tak furt dokola...

větrák mi ale točí skoro furt, lépe řečeno, skoro po každém zastavení (a to nejsem prase, nejezdím systémem redline, plné brzdy, zhasnout, vždycky dojíždím, vychladím aspoň půlminutu až minutu) sahara sepne a běží minutu až pět.... dřív sme si myslel (a ptal sem se i tu na klubu), že je to blbě, ale ono to asi blbě nenisu....

Napsal: sob 09.04.2016 19:53
od MMM123
pavproch píše:Taky sem jednu dobu sledoval těplotu vody v hidden menu (pro jistotu zopakuju: mám N53B30OB 200kW EUR5) : lítalo to od 92 do 99, na kilo sem ji nikdy nedostal.... většinou , dyž sem to honil, tak okolo 97 zřejmě termostat přepnul okruhy a rychle to spadlo na 94 a pa zase lezlo nahoru k 97-98 a tak furt dokola...

větrák mi ale točí skoro furt, lépe řečeno, skoro po každém zastavení (a to nejsem prase, nejezdím systémem redline, plné brzdy, zhasnout, vždycky dojíždím, vychladím aspoň půlminutu až minutu) sahara sepne a běží minutu až pět.... dřív sme si myslel (a ptal sem se i tu na klubu), že je to blbě, ale ono to asi blbě nenisu....
presne tak to je, pokiaľ na to šlapeš - teplota je pod 100, napr. pri jazde dialnica, tempomat, 125km/h čiže stále v otáčkach som mal 90-95 ( a to zrovna bolo v horúcom lete 2015 pri vonkajšej teplote 36st.C).
V mestskej premávke budeš mať okolo 105. Ventilátor sa mi podarilo zopnúť len keď zohriate auto stálo na volnobeh cca 15 min. (s občasným jemným pridávaním plynu ala kedy už kurva ten ventilátor rozbehne..)

Napsal: sob 09.04.2016 20:01
od BudVlad
Ventilátor se zapíná, ale nezdá se mi že při tepltě nad 100 stupňů a běžícím ventilátoru zůstává clona chladiče zavřená.

Napsal: sob 09.04.2016 20:22
od pavproch
popravdě řečeno nevím, jestli tam vůbec nějakou clonu před chladičem mám... myslím si ale, že ne.. aspoň se napamatuju, že bych tam něco jako clonu někde viděl a ETK taky nic neukazuje.... páč mi auto stojí ve firemní garáži, kuknu na to až v pondělí...

Napsal: sob 09.04.2016 20:22
od MMM123
BudVlad píše:Ventilátor se zapíná, ale nezdá se mi že při tepltě nad 100 stupňů a běžícím ventilátoru zůstává clona chladiče zavřená.
Ja clonu chladiča nemám, takže neviem posúdiť. Inak neviem načo na N53 je clona pred chladičom, keď ten motor má tak vysokú teplotnú zaťažiteľnosť.

Na tie 3 dni do roka, keď klesne teplota pod bod mrazu si predsa môžeme dať na ľadvinky alobal /ako kedysi na Š 120/ ::)

Napsal: sob 09.04.2016 20:28
od BudVlad
Taky nevím proč tam ta clona je. E9x do US a Kanady clonu nemají a tady v mírném klima to v autě mám. Budu měnit chladič, tak tu clonu vyhodim.

Napsal: sob 09.04.2016 20:41
od MMM123
BudVlad píše:Taky nevím proč tam ta clona je. E9x do US a Kanady clonu nemají a tady v mírném klima to v autě mám. Budu měnit chladič, tak tu clonu vyhodim.
Tá roletka pred chladičom má možno nejaký význam v zime pri diesel engines.
Tí majú večné problémy so zahriatím motora. U našich motorov je to skôr naopak, kvapalina má teplotu prakticky okamžite. Nevidím žiadny dôvod bráneniu chladenia nejakou roletkou / clonou.

Napsal: sob 09.04.2016 20:43
od de-nitro
pitomy clony,sviti mi u n54 chyba ty zaluzie co nejde smazat,i kdyz to moje kara nikdy nemela a maj to jenom atmosfery.

Napsal: sob 09.04.2016 20:49
od BudVlad
Roleta tam není, jsou to plastové klapky. Zjistil jsem že to tam je až když jsem koupil v US air scoops a nešly tam dát kvůli těm klapkám.

Napsal: sob 09.04.2016 20:55
od rejdy
MMM123 píše:
Ventilátor chladiča sa vraj má zapínať pri 110 st.C. Celkom to nechápem, pretože je to už za bodom varu.. Ale u mňa to funguje presne tak, a chladiaca kvapalina mi neubúda.
V chladícím systému je přetlak, takže bod varu je výš. Ta vyšší provozní teplota má souvislost s účinností - ref. Brusel, starý V8čky (M62) jedou okolo 110 pořád, někteří chlapi to tu řeší termostatem z 840ci, který otvírá dřív...