Jsem mu udělal takovej rozpad jeho nákladů, že to moh z fleku prezentovat na boardu. A zůstali jsme u starých cen, došla mu odvaha

Reálně je podíl dopravy na "všem" strašlivě malinkatej. Kamiony vozí zboží za stovky tisíc, miliony, a koupit je u špeditéra stojí 30 korun/km. To je úplný "nic". A na těch 30 korunách má nafta +- třetinovej podíl. 30-35l/100km, při ceně 30korun litr seš 10Kč/km. Zbytek jsou daně, mýto, řidič, odpisy (...).
Zdražení nafty v tom ranku (jakože +10-15 korun vč. DPH) tak samo o sobě žádnou šílenou inflaci nezpůsobí.
Tu způsobí až to, že jsou lidi "hajzlové" a zneužívaj to jako záminku k brutálnímu navýšení marží. U PHM, jako u zboží, který prostě potřebuješ téměř nezávisle na ceně, to jde.
Když bych měl filozofovat, tak se daleko víc bojím o žrádlo. Ukrajina / Rusáci jsou velcí zemědělci. A pochybuju, že Ukrajinec letos na jaře zasadí...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekon ... ato-193098
Ale co já vim. Do zemědělství tolik nevidim, tak je v tom možná nějakej jinej tríček a kucí z JZDéček to maj vymyšlený.
A ještě EDIT: Lidi by si měli hlavně vytáhnout hlavy z prdele a mentálně se přenastavit na to, že je kurva válka. Že frontová linie nevede skrz Olomouc, ale o nádrž auta vedle znamená akorát to, že zatím jsme v týlu. Ale stejně se nás to dotýká. Že budou muset jet k babce na víkend vlakem nebo dojíždět do kolbenky spolujízdou s kolegou, je ten uplně nejmenší problém.
Zatím se tančí, chodíme normálně do práce (...). Ona i invaze do Polska netrvala Hitlerovi jen 2 týdny. Že je něco dražší, že něco dočasně není... No, dyť je válka!
