Stránka 10 z 11
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 21.08.2019 23:59
od vypuk
Nekontroloval jsem to dneska, jel jsem z Kopřivnice přes Frenštát a podobné kopce, nahorudolůnahorudolů, dojedu k tescu a cítím chladící kapalinu, mrknu a spodní hadice dole, voda pryč, teplota furt v polovině, dolil jsem 6 litrů destilky. Jak to budu rozebírat, tak zkusím v horké lázni ten termostat, jestli otevírá, jestli náhodou za ty tři roky na vzduchu prostě nezatuhnul. Jako napadá mě, že to furt hnalo přes malý okruh, i když to vyteklo, ale to by snad v expanzce něco bylo. Žádná kontrolka že není voda, teplota v polovině, žádný úbytek výkonu(že by se to přehřívalo).. je to zvláštní, hodně zvláštní.
Ono v těchhle vedrech to kontrolovat je taky celkem risk, nevíš jestli je to teplé od toho vedra pod kapotou nebo fakt od vody
Ta hadice mi fakt příjde, že se snažila voda protlačit přes termostat a proto šla dolů zrovna ona, ale kdoví. Jak to rozeberu, budu hned chytřejší.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 22.08.2019 10:40
od patrikE39
pěkná vířivka... no jestli to před rozebráním netlakovalo tak při skládání jsi udělal něco špatně.. nic jiné v tom nebude.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: čtv 22.08.2019 12:54
od vypuk
Jasný no, furt jsem akorát doufal v to, že nebudu muset rozebrat, srovnat, vyměnit těsnění, šrouby... Ale jako oproti rozvodům je tohle už (aspoň pro mě) procházka růžovým sadem

tohle už budu dělat na servisu, počasí se už nějak sére

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 15.09.2019 07:43
od Spejbl

Docela by mě zajímalo, jak tato několika stranková epopej skončila?

Jestli pak raději příště netrávit čas jinak.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 15.09.2019 21:10
od jozzocz
Neskončila

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 27.09.2019 23:28
od vypuk
No, skončila tak, že zatím jezdím s povoleným víčkem a semtam doleju vodu

A to se mi teď ozval známej, co na 328i e36 nak*rvu jenom vyměnil těsnění a nechal staré šrouby... instantní mlha

Teď jsem akorát nedávno řešil plechy na předek no, plus ty přední tlumiče a zadní ložisko budu muset taky dát dokupy... sešlo se toho dost. Plus každý den lítám 25km do a 25km z práce...
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 30.09.2019 08:13
od Filozof
vypuk: Čím jezdíš více tím více se toho objeví u těch starých aut co máme ...znám to dobře já jezdil 55km do práce a odpoledne 55km z práce a nestačil jsem servisovat auto ... co měsíc několik věcí ... bylo to za trest ...tam je opravdu nejlepší nové či zánovní auto třeba koncern a doma mít nějaké auto pro radost od BMW.
Servisem jsem byl některé měsíce i 3-4tis co měsíc... celkově cca 8-10tis měsíční náklady na auto s palivem.
Není nad to mít práci do 10km od baráku to je prostě skvělá věc... já osobně ted 4km. Tak snad to dlouho vydrží ... pro benzín ideální.
Ty šrouby se dávají nové. JARAX TO TADY LIDEM PSAL TISICKRAT ... kdo nečte nic neví a pak jsou problémy... případně se zeptat na postup když nevím
Já bych takto žít nemohl. Motor musí fungovat. Když blbne nějaká kravina člověk to muže klidně řešit nějakej měsíc ale co se týče motoru a brzd to jsou věci co se musí řešit urgentně nebo to auto tě někde nechá a pak je šlus. A řeš to v dešti/mlze či v blátě 50km od baráku... například.
Když se má něco podělat tak v tu nejhorší dobu a chvili ...znám to 5er mě vyškolila.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 30.09.2019 08:32
od jozzocz
Motor musí fungovat. To jo.
Ale vy neznáte Vypuka

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 30.09.2019 19:51
od vypuk
Filozof - no jak to tak čtu, tak mě čekají celkem zajímavé časy

Jo, s tím motorem máš pravdu, práci jsem měl tak nějak podobně jak ty posledních 10 let. Ale když se nikde nehneš, nedá se jinak než jít jinam, nabrat zkušenosti a mít prachy a mezitím třeba šňupat po čemsi blíž, momentálně si moc vybírat nemůžu no
A taky jsem uvažoval nad nějakou záležitostí na plyn čistě kvůli dojezdu do práce. Ale zrovna ta moje e39 není něco, co by se dalo označit za víkendovku, natož tds

Ale radost dělá, tojo...až na to dolívání vody a její tlakování to jezdí furt. Holt někde jsem zapomněl bordel/nedbal a takhle to dopadlo no

Z nebe učený nespadl

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 30.09.2019 23:53
od Filozof
Vypuk: Až se ti ktomu přidá dalších pár věcí co se posere na autě a po pár měsících dalších pár věcí ...budeš dost naštvanej .... no třeba ti to auto bude dávkovat po jednom.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 09.10.2019 21:26
od vypuk
Jinak takový dotaz - jak bez přípravku stlačit ten napínák na vrchní řetěz? Stačí na to šroubovák a zatlačit na hranu té horní vodící lišty?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pon 14.10.2019 21:21
od vypuk
Tak si odpovím sám - stlačit šroubovákem to jde při zatlačení z vrchu mimo plochu kudy jde řetěz
Hokus pokus číslo dvě. Je tam vyfocené i to razítko na šestém válci. Šroub č. 13 a 6 šel o něco snadněji povolit, jinak všechny šrouby byly stejně dotáhlé. Kolem toho tmelu, co jsem dal místo těsnění na prsa utíkala voda, i když se tam dost pěkně vytvaroval. Co už, už je tam nový O kroužek od bmw.
Navíc to vypadá, že se ani neměl šanci "napéct" za celou dobu ten silikon, co je na těsnění, což se taky divím.
https://photos.app.goo.gl/EfBCBQoA8VQ54BcZ9
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 16.10.2019 14:52
od patrikE39
já na tu lištu mám zabrousou pásovinu z rámu ruční pilky.. jinak našel jsi nekde nejaký problém? razítko na 6 pístku jsem měl taky... co prasklinky na hlavě okolo výfukových ventilů a od komůrek smerem k ventilum?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 16.10.2019 15:37
od vypuk
Na šestém jdou vidět stopy od vody plus to bylo jakési oprskané, na prvním jde vidět jakýsi nános, tak tam šel jakýsi olej.
Hlava šla na srovnání(byl tam celkem hrubý brus z prvního rovnání, tak to možná bude teď lepší), otlakování(prý až příští týden bude, jsem v pořadí, předemnou je nějakých 70-80 hlav) + ventily a dosedací plochy. Blok teď beru hodně jemným šmirglem ať se leskne jak prdel, původně jsem to čistil obyč benzínem. Včera jsem dal díry pro šrouby do takového stavu, že se teď už opravdu z nich dá jíst. Rez tam byla na dně, se vzduchem a čističem na brzdy už to tenkrát dělám opravdu poctivě.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: stř 16.10.2019 16:13
od patrikE39
hlavně pořádně zkontroluj rovinu bloku a jestli neni u zádních válců propadlý.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 02.11.2019 00:52
od vypuk
Tak složeno zpět, v galerce nové fotky. ALE průser - všechno složeno jako předtím, nafta jde k vstřikům a stejně točí naprázdno

A to zrovna, když potřebuju motor na té půl hodiny nastartovat a pak udělat těch posledních 90° na šroubech hlavy.
Z trubky od egr jde nespálená nafta a jen to točí. No napoprvé to blaflo(když jsem dělal ty rozvody a skládal poprvé) na druhé startování, trubky jsem snad odvzdušnil dobře.
Ještě mě napadá - na hlavě jsem zapomněl sundat žhavičky a vrátili mi je v pytlíku i s vodítky ventilů a dalšími věcmi co se dělaly a bylo to v oleji. Je možnost, že by ty žhavičky šly s*át díky tomu?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 02.11.2019 11:05
od patrikE39
žhavičky zkus jestli fungují.. už je docela kosa a bez žhavení komurkáč nenahodíš.. stačí aby 2 nešli a už to nechytá.. hlavně když je budeš zkoušet tak je odpoj protože v relé žhavené jsou všechny kontakty spojené a když by bylo 5 špatných a 1 dobrý a měl by jsi je zapojené tak by to na každém jiskřilo/naměřil by jsi odpor. .. a trubky máš ke vstřikům namontvané ve správném pořadí?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 02.11.2019 12:05
od Spejbl

Hale a neotočil jsi si motorem opačně, tedy proti směru otáčení a není to zas skončený?
Žhavičky zkus venku rozsvítit přes drát a uvidíš.
Teda tohle je hotové nekonečné martyrium.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 02.11.2019 14:48
od vypuk
patrike39 - právě to žhavení mě trklo snad jako první věc, po které bych měl jít. Ale ty žhavičky jsou asi dva roky nové, tak mě napadá jen, že se prolily olejem, jak byly v sáčku s vodítky ventilů a dalšími díly, co mi tam měnili. Nechal jsem to zrobit komplet
Spejbl - no to mi povídej. Zadní ložisko vyměněné, přední tlumiče a uložení taky, tři týdny čekám na hlavu a pak otočím klíčkem s tím, že "kur*a, však předtím to blaflo napodruhé" a ono nic...

No hnuté to nebude, nastaveno vše, díra zaaretovaná, přípravek sedl, šroub na kole dotáhnutý. No zkusím to zítra rozhodit a DOUFÁM, že už mi to další vrásky dělat nebude..
Dneska už toho moc nevymyslím, jdu pokračovat v přípravách na zimu, ať mi nemrzne pozadí..

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 02.11.2019 18:51
od patrikE39
odpoj konektor na relé žhavení a přímo v konektoru uvidím 6 silných pinů které jsou na žhaviče a multimerem si je proměř.. každy by měl mít odpor kolem 1,3 ohm