Stránka 10 z 12

Napsal: úte 17.01.2012 21:27
od Killingman
Tak nevim co si myslet - v zime ted na zimacich 235/45 r17 mam na trase Hradec Kralove-Praha (s kousky po Praze i HK) spotrebu 8.3. Po dalnici tempomat na 130 podle tacho, nijak se neloudam, ale ani nespecham. Asi mam neco blbe :-( webasto topi, sterace stiraji, svetla sviti, turbo tahne, mpacket tam sedi a nikde nic nemlati. jestli mam mit nizsi spotrebu, jak na to? 530dA, rv2001, 142kw

Napsal: úte 17.01.2012 21:32
od cmelak
Killingman píše:Tak nevim co si myslet - v zime ted na zimacich 235/45 r17 mam na trase Hradec Kralove-Praha (s kousky po Praze i HK) spotrebu 8.3. Po dalnici tempomat na 130 podle tacho, nijak se neloudam, ale ani nespecham. Asi mam neco blbe :-( webasto topi, sterace stiraji, svetla sviti, turbo tahne, mpacket tam sedi a nikde nic nemlati. jestli mam mit nizsi spotrebu, jak na to? 530dA, rv2001, 142kw


Dofouknout pneu, vyndat bordel z kufru a natankovat kvalitní palivo :wink:

Napsal: úte 17.01.2012 22:34
od Killingman
Tlak v pneu OK, v kufru nic a tankuju Verva Diesel :-(

Napsal: pon 29.10.2012 10:06
od Maslista
Mohl by někdo poradit postup jak udělat korekce spotřeby v BC..?

e61 530dA mi ukazuje o cca 1,5 - 2l více než je skutečnost dle tankování.. např. ukazuje 8,5 l/100km a skutečnost je 6,5 l/100km

DĚKUJU.. :wink:

Napsal: pon 29.10.2012 10:23
od MUF_IV
Maslista píše:Mohl by někdo poradit postup jak udělat korekce spotřeby v BC..?

e61 530dA mi ukazuje o cca 1,5 - 2l více než je skutečnost dle tankování.. např. ukazuje 8,5 l/100km a skutečnost je 6,5 l/100km

DĚKUJU.. :wink:


Jo to by me taky zajimalo.

Napsal: pon 29.10.2012 11:18
od carrera_rapida
nevím jak u e61 ale u e39 test TEST-NR.20 slouží ke korekci průměrné spotřeby.
Na začátku je potreba vědět kolik auto ve skutečnosti žere a to tak že vyjezdíme několik plných nádrží a zjistíme počet najetých km.
Např. mám e39 525D, tankoval jsem 3 nádrže tzn. 191l a najel 2790km, takže průměrná spotřeba mi vychází 6,9 l/100km,
ale BC nám ukazuje 6.1 l/100km a hodnota KVBR v testu nr.20 je 1000
Takže přepočteme KVBR dle vzorce:
6,9 (skutečná spotřeba) x 1000 (KVBR) / 6.1 (BC spotřeba) =
úprava KVBR na 1131.
Tuhle hodnotu nastvím v testu nr.20 tak, že když mačkám LEVÉ tlačítko, hodnota klesá po jednotkách, když ho podržím klesá po desítkách, a to až k 750 a potom skočí znova na 1250.
Já se proklikám na vypočtených 1131, pro uložení pak zmáčknu PRAVÉ tlačítko. Hodnota se mi přepíše.
Obecně se dá říct, že odchylka do 0.5l je v normě, a přesnější to nebude, má na to vliv použitý rozměr pneumatik, jejich huštění a opotřebení, taky je otázka jak přesné jsou stojany na pumpě.
Taky pozor pokud jsme vypočetli, že je třeba KVBR změnit nad 1250 nebo pod 750. To jsme buď špatně počítali, měřili nebo je špatně něco jiného, třeba díra v nádrži, nebo si synátor čepuje naftu do svého přibližovadla. :D

Napsal: pon 29.10.2012 11:49
od PetanE60tka
E60 530D 2008 po chipu 270 PS, 580 Nm

letni pneu 245 a 285 R20 - kombinovana 70% Praha 7,6l 100 km
zimni pnez 225 R17 - kompbinovana 7,3 l/100

Napsal: pon 29.10.2012 12:03
od Maslista
carrera_rapida:
tak jsem hledal a mělo by to jít podobně jako u e39 i u e60-61..

dík.. :wink: později dám vědět jak to dopadlo..

Napsal: pát 09.11.2012 02:46
od drfting
530D, automat, 160KW, najeto 260tis, kola 19-275 Zadek

Tak konečne jsem tu spotřebu asi vychytal.
město kolem 8 - 8,5 litrů, bez blbnutí, proste v klidu
mimo město 80-100 kolem 6-6,5
dálnice 130-150km/h 7-7,5
trvalo mi to dva roky než jsem na to přišel aby to žralo to co má
Ted auto jede jako kráva a poslouchá na chovaní s plynem !!
Proste chci jet pomalu a spořivě, tak spotřeba logicky klesá, tak se to před tím nechovalo, to člověk vycejtí proste.
jezdil jsem mesto klidne okolo 12-12,5 bez blbnutí, proste v klidu :-)
mimo město a dálnice kolem 9-10 jinak to dokázalo vylézt i přes 11 když jsem jel rychlejc apod.

A chovalo se to tak, že jet s tím jakkoli za 6,4 třeba absolutne nešlo apod.

1. DPF do hajzlu, nebo vyčisti, nebo novej (proste je ucpanej ikdyž to nic nehlasí, můj případ)
2. novou jednotku žhavičů + žhaviče od Beru nejlepe (proste žhavení musí dokonale fungovat!!!!!!!!!!!)
3. nový termostaty (auto se musí co nejdřív dostat na provozní teplotu kolem 90!!!!!!!!!)
4. dobrý vstřiky (zkontrolovat za jizdy na diagnostice, musejí být v normě)
5. svody, bývaj skoro vždycky popraskaný (měl jsem taky)
6. za jizdi se mrknout jestli turbo fouka co má

Nejznatelnější zmenu ve spotřebe jsem ovšem zaregistroval po dání do pořádku žhavení, DPF-ka a výmene termostatů.

Tohle všechno jsem měl proste v nepořádku i přesto, že me v servisech ujištovali, že je to dobrý a nikdo si se spotřebou nevedel rady a poslouchal jsem jen kecy, že je to normální. No neposrali by jste se :D :D




Doporučuju toto u každýho kdo má najeto kolem 200tis tyhle veci přísne zkontrolovat.

Napsal: pát 09.11.2012 11:51
od Teddy
Souhlas.
když jsem auto dovezl, všichni smekali před spotřebou 8. Pak jsem dal nový termostaty.... 7.6, a pak jsem vyčistil DPF.....6.9. Jezdim převážně dálnici a Prahu. Nešetřim to.
Teď jsem zase na 8. Zkontroluju DPF. Část ale dělá pneu. Mám jinej rozměr, takže si auto myslí, že najelo míň km než na snížených letních.

Napsal: pát 09.11.2012 18:11
od tom955i
jak jste vycistily to DPF

Napsal: pát 09.11.2012 19:29
od Jendix
drfting píše:530D, automat, 160KW, najeto 260tis, kola 19-275 Zadek

Tak konečne jsem tu spotřebu asi vychytal.
město kolem 8 - 8,5 litrů, bez blbnutí, proste v klidu
mimo město 80-100 kolem 6-6,5
dálnice 130-150km/h 7-7,5..................................


naprostej souhlas, sice s tim vyhozenim DPF úplně nesouhlasim, ale při najetejch kilometrech auto prostě malinko víc kouří a tak by to asi ani novej moc nepřežil.. nehledě na to když má někdo ještě ještě čipnuto.. je nesmysl dpf nechávat..

já jsem dlouho váhal, minulej víkend jsem DPF vykuchal a navařil trubku.. zatím to vypadá že najedu na nádrž kolem 1000km, což se mi předtím nikdy nepodařilo.. spotřeba dle PP kolem 7,2 na dálky po okreskách by to bylo stopro do 7..

jinak kdyby to někdo kuchal.. asi bych nejdřív vyzkoušel jak jede auto s čistě vykuchaným filtrem.. já rovnou vevařil trubku, auto je ale o poznání hlasitější.. pěknej zvuk, skoro jako se sportovnim výfukem.. někdo to ale nemusí.. já bych raději auto malinko tišší..

Napsal: sob 10.11.2012 03:12
od rooc
jendo já to říkal :D

Napsal: sob 10.11.2012 10:28
od Jendix
rooc píše:jendo já to říkal :D


no hromada lidí mi právě doporučovala trbuku vevařit.. zajímalo by mě jestli to někdo nezkoušel s trubkou a bez trubky..

Napsal: sob 10.11.2012 14:57
od rooc
Mam bez poslu ri video jak to zni bez

Napsal: ned 11.11.2012 01:22
od drfting
...jj, taky mám trubku a je to hlasitejší, ale co no, nic hroznýho to není a to co to přineslo to omlouvá :D
Co se kouření týče, tak při normální jízdě vůbec nic, samozřejmě si to vyfoukne obláček při výraznější akceleraci, ale to je naprosto normální.

Napsal: pon 12.11.2012 08:45
od Maslista
je třeba po vyndání DPF nějak upravovat soft.. :?:

Napsal: pon 12.11.2012 10:37
od haarosh
Maslista píše:je třeba po vyndání DPF nějak upravovat soft.. :?:

samozřejmě je potřeba upravit soft

Napsal: pon 12.11.2012 12:28
od rooc
haarosh píše:
Maslista píše:je třeba po vyndání DPF nějak upravovat soft.. :?:

samozřejmě je potřeba upravit soft


Nebudu se k tomu vyjadrovat. Respektive mi to zakazali:-)))

Napsal: pon 12.11.2012 12:37
od haarosh
rooc píše:
haarosh píše:
Maslista píše:je třeba po vyndání DPF nějak upravovat soft.. :?:

samozřejmě je potřeba upravit soft


Nebudu se k tomu vyjadrovat. Respektive mi to zakazali:-)))


Jen se vyjádři, rád se poučím. Mě teda soft po odstranění DPF upravit museli