Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 530d webasto problém
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 258
- Registrován: sob 22.02.2014 01:00
- Bydliště: Olomouc
vyzkoušej odpojit baterku-plus na nějakou dobu..Popřípadě chybu přes diagnostuku smazat a poté znovu odpojit baterku,měl jsem ten samej problém,chybu jsem smazal a dokonce mi diagnostika napsala,že je třeba odpojit plus na Aku..Snad ti to pomůže..spatass píše:Zdravim na diagnostice mi webasto hlasi chybu cirkulačního cerpadla.. cos tím? jinač kdyžpřijdu rano do auta otočim kličkem tak asi na minutu sepne ventilator webasta ale nic s e neděje. kdo by mi stím pomohl? Jsme z Hradce Králové...
- shadou
- Registrovaný
- Příspěvky: 781
- Registrován: ned 25.11.2007 01:00
- Bydliště: Kolín 3
- Kontaktovat uživatele:
čerpadlo vody ti dokáže resetovat diagnostika. Zablokované Webasto resetuješ nejlépe odpojením proudu do jeho ŘJ(v autě je na něj pojistka, nebo odpoj baterku). To co popisuješ bude ale odprásklá jednotka webasta.spatass píše:Zdravim na diagnostice mi webasto hlasi chybu cirkulačního cerpadla.. cos tím? jinač kdyžpřijdu rano do auta otočim kličkem tak asi na minutu sepne ventilator webasta ale nic s e neděje. kdo by mi stím pomohl? Jsme z Hradce Králové...
I bez čerpadla ti webasto dokáže jet jako příhřev motoru po po jeho nastartování. Pokud sepne ventilátor a pak už nic, je mrtvá ta jednotka.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Je ve zkratu termistor v řídící jednotce Webasta, tady máš o tom vlákno http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=143399MrCip píše:......zase hlásí čidlo teploty - zkrat a teplota 125 stupňů.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podívej kolego - na fóru jsi poměrně dlouho, ale vzhledem k počtu příspěvků jsi toho asi mnoho nepřečetl a v elektrice se moc nevyznáš. Vypájet termistor, který je na tom obrázku ve žlutém kroužku, bude určitě nutné. Ale používat součástku z některého starého topení by byla chyba, asi jako používat zubní kartáček po dědečkovi.
Nový termistor stojí cca 12 korun a něco poštovné - to kdyby jsi se rozhodl udělat opravu sám. Koupit se dá třeba zde http://www.gme.cz/termistor-ntc-ntc-640-12k-p118-044 . Originální díl má stejnou teplotní charakteristiku, ale možná lepší parametry z hlediska odolnosti a přesnosti ±1% a jejich specifikaci jsem vypsal zde https://www.buerklin.com/datenblaetter/E112870_TD.pdf v tom předchozím příspěvku - četl jsi to?
Pokud by jsi to chtěl opravit v místě bydliště, najdi si nějakého opraváře televizorů, který tuto součástku určitě najde v šuplíku a bude mít i mikropájku a odsávačku, kterou kvůli opravě kupovat asi nebudeš.
Žhavící kolík (=žhavící svíčka) ve Webastu je současně i teplotním snímačem (=hlídač plamene) => Der Glühstift und Flammwächter sind zu einem Bauteil, dem Glühstift/Flammwächter (4) zusammengefaßt worden. Dieses Bauteil kann im Reparaturfall seperat erneuert werden. Jako náhradní díl se dodává a odkazy na servisy Webasta jsem v tom předchozím příspěvku také napsal. Ale napřed musíš opravit ten termistor v řídící jednotce a potom se uvidí, jestli se chyba znovu projeví. Webasto a jeho díly vypadají takto a jejich popis najdeš v tomto odkazu http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 641202.htm

Vzhledem k výše popsanému bude nejlepší, pokud se spojíš se členem "all" http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile&u=6167 , který má s opravami nejlepší znalosti.
Nový termistor stojí cca 12 korun a něco poštovné - to kdyby jsi se rozhodl udělat opravu sám. Koupit se dá třeba zde http://www.gme.cz/termistor-ntc-ntc-640-12k-p118-044 . Originální díl má stejnou teplotní charakteristiku, ale možná lepší parametry z hlediska odolnosti a přesnosti ±1% a jejich specifikaci jsem vypsal zde https://www.buerklin.com/datenblaetter/E112870_TD.pdf v tom předchozím příspěvku - četl jsi to?
Pokud by jsi to chtěl opravit v místě bydliště, najdi si nějakého opraváře televizorů, který tuto součástku určitě najde v šuplíku a bude mít i mikropájku a odsávačku, kterou kvůli opravě kupovat asi nebudeš.
Žhavící kolík (=žhavící svíčka) ve Webastu je současně i teplotním snímačem (=hlídač plamene) => Der Glühstift und Flammwächter sind zu einem Bauteil, dem Glühstift/Flammwächter (4) zusammengefaßt worden. Dieses Bauteil kann im Reparaturfall seperat erneuert werden. Jako náhradní díl se dodává a odkazy na servisy Webasta jsem v tom předchozím příspěvku také napsal. Ale napřed musíš opravit ten termistor v řídící jednotce a potom se uvidí, jestli se chyba znovu projeví. Webasto a jeho díly vypadají takto a jejich popis najdeš v tomto odkazu http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 641202.htm

Vzhledem k výše popsanému bude nejlepší, pokud se spojíš se členem "all" http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile&u=6167 , který má s opravami nejlepší znalosti.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
mam regulacni ventili s pomocnym cerpadlem a prave resim to cerpadlo. Mam takovou otazku.
Pod vzduchovym filtrem u ridice nad spojkovym valcem je ovzdusnovaci ventilek hadice co je tepla voda z webasta. Jinak ty hadice pokracuji k webastu.
Kdyz pres diagnostiku zapnu to pomocne cerpadlo, tak vypada ze se toci. Ale kdyz otevru ten ovzdusnovaci ventilek, tak slysim pouze syceni, jako kdyby to nasavalo vzduch. Je to v poradku? Ma vubec sanci to cerpadlo tocit vodu. Kdyz voda tece dolu k webastu, pak od webasta nahoru. Ma sanci to cerpadlo tu vodu tahnout.
Jeste hloupa otazka, je tomu cerpadlu jedno, kde ma plus a kde ma minus. Cerpadlo vydava pokazde zvuk. Co jsem z WDS zjistil bylo nekolik moznosti zapojeni a i nekolik variant cerpadla. At si to vsechno overim. Resil to nekdo? Na prvni pohled neni rozdil mezi e39 a e38 neni. Ale lisi se to. Na e39 podle WDS je na pinu 2 plus. A na e38 na pinu 2 je minus. A pak se to jeste lisi jestli nafta nebo benzin. Ja mam naftu. Sice jsou to z auto jeste nevymontoval, jde mi o to, jestli tam jde videt nekde nakreslena sipka, jakym smerem tocit
mam regulacni ventili s pomocnym cerpadlem a prave resim to cerpadlo. Mam takovou otazku.
Pod vzduchovym filtrem u ridice nad spojkovym valcem je ovzdusnovaci ventilek hadice co je tepla voda z webasta. Jinak ty hadice pokracuji k webastu.
Kdyz pres diagnostiku zapnu to pomocne cerpadlo, tak vypada ze se toci. Ale kdyz otevru ten ovzdusnovaci ventilek, tak slysim pouze syceni, jako kdyby to nasavalo vzduch. Je to v poradku? Ma vubec sanci to cerpadlo tocit vodu. Kdyz voda tece dolu k webastu, pak od webasta nahoru. Ma sanci to cerpadlo tu vodu tahnout.
Jeste hloupa otazka, je tomu cerpadlu jedno, kde ma plus a kde ma minus. Cerpadlo vydava pokazde zvuk. Co jsem z WDS zjistil bylo nekolik moznosti zapojeni a i nekolik variant cerpadla. At si to vsechno overim. Resil to nekdo? Na prvni pohled neni rozdil mezi e39 a e38 neni. Ale lisi se to. Na e39 podle WDS je na pinu 2 plus. A na e38 na pinu 2 je minus. A pak se to jeste lisi jestli nafta nebo benzin. Ja mam naftu. Sice jsou to z auto jeste nevymontoval, jde mi o to, jestli tam jde videt nekde nakreslena sipka, jakym smerem tocit
- Přílohy
-
- heating1-jpg.jpg (35.86 KiB) Zobrazeno 3526 x
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Asi nejvíce vysvětlující bude tento obrázek:

To čerpadlo tahá chladnější vodu ze systému chlazení a ohřátá voda z Webasta se do systému vrací.
To oběhové čerpadlo (Umwälzpumpe) I01012 s konektorem X01013 je stejnosměrný motorek, kde pochopiteplně na polaritě záleží. Ve WDS polarita naznačena není, proto uplatňuji pravidlo, že u BMW je hnědá vždy kostra. Tedy na černém drátu Pin1 by mělo být (+) a na hnědém drátu Pin2 (-). Oba konektory jsou kódované, takže k záměně polarity a tím ke směru otáčení by nemělo dojít. Ale po x-letech se v tom mohl už někdo šťourat. Rozebraný motorek čerpadla vypadá takto http://sechsender.com/wp-content/upload ... o-BW50.jpg
Konektory a kablík vypadá takto:

a zapojuje se to sem - horní panel Webasta:

=> sem patří tyto konektory:
- UP je čerpadlo (Umwälzpumpe)
- BL je větrák (BrennLuftgebläse)
- GS/FW je žhavicí svíčka/hlídač plamene (GlühStift/FlameWächter)
Více zde http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 641201.htm , více o topeních zde http://www.bosy-online.de/Oeldruckzerst ... renner.htm
Pokud uvážím směr proudění chladící kapaliny, měl by ten odvzdušňovací ventilek být na výstupní větvi z Webasta. Když se podívám na ten Tvůj obrázek, tak studená kapalina by měla vstupovat do Webasta hadicí (trubkou) A, na konci je to čerpadlo a vycházet hadicí (trubkou) C, kde podle toho výkresu okolo čísla (3) tuším ten odvzdušňovací ventilek. Ale do auta se dívat nejdu - rozebrané to máš Ty. Pokud to při otevření odvzdušňovacího ventilu a běhu čerpadla syčí, je pravděpodobné, že to čerpadlo běží obráceně, nebo někdo prohodil hadice.
Vezmi hrnec s vodou a zapoj do toho čerpadla 12 Voltů. Voda musí být nasávána středem čerpadla a odcházet tím výstupem na obvodu oběžného kola. Pokud se točí obráceně, tak to musíš přepolólovat na jednom z konektorů, nejsnadněji to půjde na tomto http://webasto-eshop.cz/data/TT___E_C_Z ... G_4491.JPG


To čerpadlo tahá chladnější vodu ze systému chlazení a ohřátá voda z Webasta se do systému vrací.
To oběhové čerpadlo (Umwälzpumpe) I01012 s konektorem X01013 je stejnosměrný motorek, kde pochopiteplně na polaritě záleží. Ve WDS polarita naznačena není, proto uplatňuji pravidlo, že u BMW je hnědá vždy kostra. Tedy na černém drátu Pin1 by mělo být (+) a na hnědém drátu Pin2 (-). Oba konektory jsou kódované, takže k záměně polarity a tím ke směru otáčení by nemělo dojít. Ale po x-letech se v tom mohl už někdo šťourat. Rozebraný motorek čerpadla vypadá takto http://sechsender.com/wp-content/upload ... o-BW50.jpg
Konektory a kablík vypadá takto:
a zapojuje se to sem - horní panel Webasta:

=> sem patří tyto konektory:
- UP je čerpadlo (Umwälzpumpe)
- BL je větrák (BrennLuftgebläse)
- GS/FW je žhavicí svíčka/hlídač plamene (GlühStift/FlameWächter)
Více zde http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 641201.htm , více o topeních zde http://www.bosy-online.de/Oeldruckzerst ... renner.htm
Pokud uvážím směr proudění chladící kapaliny, měl by ten odvzdušňovací ventilek být na výstupní větvi z Webasta. Když se podívám na ten Tvůj obrázek, tak studená kapalina by měla vstupovat do Webasta hadicí (trubkou) A, na konci je to čerpadlo a vycházet hadicí (trubkou) C, kde podle toho výkresu okolo čísla (3) tuším ten odvzdušňovací ventilek. Ale do auta se dívat nejdu - rozebrané to máš Ty. Pokud to při otevření odvzdušňovacího ventilu a běhu čerpadla syčí, je pravděpodobné, že to čerpadlo běží obráceně, nebo někdo prohodil hadice.
Vezmi hrnec s vodou a zapoj do toho čerpadla 12 Voltů. Voda musí být nasávána středem čerpadla a odcházet tím výstupem na obvodu oběžného kola. Pokud se točí obráceně, tak to musíš přepolólovat na jednom z konektorů, nejsnadněji to půjde na tomto http://webasto-eshop.cz/data/TT___E_C_Z ... G_4491.JPG

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
diky za odpoved mistre. Na webastu cerpadlo funguje dobre. Kdyz cerpadlo na webastu bezi z ovzdusnovaciho sroubku strika voda. V tom problem neni.
Prave resim problem s cerpadlem co je na ventilech na obrazku jako D. No spise resim otazku, jak mam overit, ze to cerpadlo skutecne vodu tlaci spravnym smerem. Neni to moje auto a nekdo predemnou se uz v tom vrtal. Je tam uz vymeneny konektor. Kostra je hnedy kabel, to vede z uzlu. Do jednotky topeni je modro/zeleny. Takhle je to i ve WDS schematech, to je v poradku. Ale konektor a cast kabelu je jina a je tam hnedo/bily a hnedo/cerny. Tezko rict z ceho to ten konektor je.
Zkusim nejak ponorit ten ovzdusnovat do vody a koukat zda to tahne vodu ci nikoliv. Melo by to tahnout, protoze to saje z webasta.
Po nekom neco opravovat!
diky za odpoved mistre. Na webastu cerpadlo funguje dobre. Kdyz cerpadlo na webastu bezi z ovzdusnovaciho sroubku strika voda. V tom problem neni.
Prave resim problem s cerpadlem co je na ventilech na obrazku jako D. No spise resim otazku, jak mam overit, ze to cerpadlo skutecne vodu tlaci spravnym smerem. Neni to moje auto a nekdo predemnou se uz v tom vrtal. Je tam uz vymeneny konektor. Kostra je hnedy kabel, to vede z uzlu. Do jednotky topeni je modro/zeleny. Takhle je to i ve WDS schematech, to je v poradku. Ale konektor a cast kabelu je jina a je tam hnedo/bily a hnedo/cerny. Tezko rict z ceho to ten konektor je.
Zkusim nejak ponorit ten ovzdusnovat do vody a koukat zda to tahne vodu ci nikoliv. Melo by to tahnout, protoze to saje z webasta.
Po nekom neco opravovat!

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Aha, já jsem poslední dobou nějaký roztržitý.
"Auxiliary water pump" M37 bývá umístěna buď v motorové prostoru, nebo přímo u Webasta, potom už tam ale není to malé čerpadélko, o kterém jsem psal minule. Umístění:
=> http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 083001.png
=> http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 116084.png
=> http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 102045.png
Vypreparované i s ventily:

Vstup kapaliny je opět středem čerpadla (na obrázku zleva) a výstup na boku (oběžného kola), tj. tady to rozvádí ten plast do elektroventilů topení. Zapojení má být (+) na pinu(1) BL/GN, kostra na pinu(2) BR. Mělo by to táhnout kapalinu z motoru (nebo Webasta) a tlačit přes ventily do topení - aby to zabezpečilo cirkulaci kapaliny i při stojícím motoru jako "auxiliary heater" (nezávislé topení).

"Auxiliary water pump" M37 bývá umístěna buď v motorové prostoru, nebo přímo u Webasta, potom už tam ale není to malé čerpadélko, o kterém jsem psal minule. Umístění:
=> http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 083001.png
=> http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 116084.png
=> http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 102045.png
Vypreparované i s ventily:

Vstup kapaliny je opět středem čerpadla (na obrázku zleva) a výstup na boku (oběžného kola), tj. tady to rozvádí ten plast do elektroventilů topení. Zapojení má být (+) na pinu(1) BL/GN, kostra na pinu(2) BR. Mělo by to táhnout kapalinu z motoru (nebo Webasta) a tlačit přes ventily do topení - aby to zabezpečilo cirkulaci kapaliny i při stojícím motoru jako "auxiliary heater" (nezávislé topení).