Stránka 10 z 45
Napsal: čtv 10.01.2013 21:18
od JaraX
tak asi nemuže interní věci jen tak vynášet ven, nicmeně konkrétní STK posílam do SZ
Napsal: čtv 10.01.2013 23:37
od jura55
No a to jako nemuzu dat DPF ted pryc, najet treba 100 000 bez nej a az se to zacne resit, tak koupim novej a aspon tech 100 000km jsem najel s usporou casti nakladu ne?
Respektive koupit ho ted, a strcit do kufra a az me capnou, tak rict, kluci cumte, zrovna valim do servisu si dat novej

To ti pak nic nemuzou uz tuplem ne? A pri prodeji auta strelit i ten nepouzitej DPF

Napsal: pát 11.01.2013 00:43
od JH76
Udělat můžeš prakticky cokoli, i to, že opotřebený DPF vyndáš, koupíš nový a prozatím ho nenamontuješ. Záleží, kolik s autem najezdíš. Ale nemá smysl kupovat DPF do šuplíku teď, ceny jsou pořád vysoko a postupem času by měly přece jen klesat, i když o velkém tempu klesání cen si iluze nedělám. To by spíš mělo (čistě ekonomicky) smysl vyhodit ven dobrý málo opotřebený filtr ven a pošetřit si ho na horší časy - jakmile se to začne kontrolovat, nasadit ho zpět. Akorát určitě neuspěješ s argumentem, že pokud máš díl pohozený v kufru a tím pádem ti "kluci" nic nemůžou. To je nesmysl. Pokud není díl funkční (a jak by mohl být, když není namontovaný), tak ti "kluci" právě můžou a je úplně šumák, jestli máš DPF pohozené v kufru, v regálu v garáži nebo ho nemáš vůbec.
Napsal: pát 11.01.2013 09:57
od JaraX
tak tak, to máš jako že pojedeš bez světel a řekneš že si vezeš nahradní žárovky.
Napsal: pát 11.01.2013 13:38
od jura55
Hmhm a neni to prave u nejakych znacek s tema zarovkama tak, ze je musi menit servis? A pak kdyz te lapne bengo a ty mu reknes, ze s tema svetlama jedes do servisu, tak ti tu cestu musi umoznit, pokud neohrozujes okoli? - ale zde se mozna pletu s tema zarovkama.
Kazdopadne vymena DPF neni ukon, ktery je mozno provest laicky dle manualu k automobilu. Takze ted je otazka, zda pokud si vezu DPF v kufru, zastavi me bengo, provede zkousku DPF, ja neprojdu a ja mu reknu, ze si to prave jedu nechat opravit, zda me muze:
1.pokutovat
2.zabranit v dalsim pokracovani jizdy.
Dle meho skromneho LAICKEHO pravniho nazoru se domnivam, ze zabranit v pokracovani v jizde do servisu mi nemuze, protoze nefunkcnim DPF nijak okoli neohrozuji, takze vozidlo muze pokracovat.
Otazka pokuty je tezsi, ale podle me bych u soudu mel pomerne silnou argumentaci pozici v tom, ze jsem opravdu jel na ten servis (kamos servisak dosvedci) a ten DPF jsem v kufru mel - nejlepe si nechat podepsat potvrzeni bengem - pripadne si nahravat - to delam pro jistotu uz ted - S autem, ktere neohrozuje jine ucastniky muzu do servisu opravit tuto neohrozujici zavadu - vadny DPF filtr.
No a posledni vec k zamysleni. Jak ja jako obycejny BFU poznam, ze mam KO DPF? Hlasi to diagnostika nejak bezne v aute? Nesvitici zarovku poznam, ale co kdyz proste autem jezdim a DPF nefunguje a ja si toho nevsimnu. Asi opravdu nemuzu byt statem nucen k zakoupeni meraku DPF a pred kazdou jizdou si zmerit, zda nahodou neprekracuju limity ne?
No kazdopadne je to zajimava problematika k diskuzi

Napsal: pát 11.01.2013 13:55
od matiz
Ja si myslim ze bud dpf mas a pokud vadny, tak porad mas a nebo nemas a tim padem je vozidlo nezpusobile k provozu a smytec. Takze zadny filtr v kufru nepomuze, aniservis, ani kamos. U soudu bys to projel jak nic, zadny takovy argument by ti nepomohl. Jel jsi vykastrovanym autem, nekdo jej musel upravit a nikoho nezajima kdo. Ty jsi provozovatel, tvoje odpovednost. Pokud dpf namontovany mas a je vadny, prolezes merenim.
Pokud mas dpf v poradku, mas uplne ciste koncovky vyfuku. V jake je kondici jde poznat pouze diagnostikou. Problem je kdyz z nejakeho duvodu neprobiha regenerace, to se pak zanasi a zanasi az se proste zapere...
Napsal: pát 11.01.2013 15:07
od butthead740
Kdyz to tak ctu tak nechapu proc to tam teda vubec serou, proc nezustali u starsiho CR kterej zadny DPF nepotreboval ale ne oni to vyhroti a urcite jim bylo jasny ze je to drahy jako krava to vymenit za new tak konkretne my cechacci je jasny ze to vykuchame a vesele jezdime dal dokonce s mensi spotrebou a lepsim vykonem a pak se zjisti aspon mluvim za sebe ze jako kdyz sem ho vyndal tak cucham takovy sracky ze z toho je rak, tak to me poser proc to vubec takhle ty kokoti vymysleli, jasny prachy a pak jeste na druhym miste prachy! velebnosti du blejt.. dalsi auto evidentne jen stary disl nebo opet V8 LPG a no stress

Napsal: pát 11.01.2013 17:24
od tom955i
ma cenu ho vyndat a vycistit vapkou a nejakym sracem co se na to prodava

Napsal: pát 11.01.2013 17:38
od JaraX
samozřejmě že pokud je zaneseny jde krasně vyprat.
proč se děla novější CR? to by asi jinak nedosahly nejmenší kombinovane spotřeby 3 litry (318 ED)
Napsal: pát 11.01.2013 22:26
od butthead740
Ale nee kdo si koupi bmw bez motoru a ma radost ze to nic nezere kdyz to taky skoro nejede, to je hruza co do tech aut zacinaj cpat... jen u nas na vsi jezdi uz 3 kousky f10 a vsechno je to V4 boze zaco ?!!

A nejvic tomu v BMW dali korunu 3valcem :tutuk:
Napsal: sob 12.01.2013 02:29
od matiz
Fuj, takove sproste slovo, trivalec...

Min valcu, min sezere a tim padem min vypusti do ovzdusi... A normy jsou stale prisnejsi. Lip uz bylo...
Napsal: sob 12.01.2013 11:39
od JaraX
vy mě bavíte, před par rokama tady každej tvrdil jak je E60 šmejd, jak budou dosmrti jezdit v E38 a E39 a ted tu ten šmejd ma pulka klubu, za 5 let tady bude mít pulka lidí 3 válec a nadavat že nikdy nechcou ten 1válec co bmw nabizi.
Napsal: sob 12.01.2013 13:32
od rooc
včera jsem byl v olomouckém bmw a koukám na zvedáku f01 750li...., uplně rozebraná..motor ko.., natočeno okolo 30..., škoda, že mi to bylo blbý fotit..., to vypadalo jako ta rozborka co dělá autobild po 100 000km

Napsal: sob 12.01.2013 15:16
od JaraX
no jo, ty novy motory stojí zahovno, ja zustanu tak 10 let u e66 750i a pak se uvidí.
Napsal: ned 13.01.2013 00:17
od butthead740
Jako dneska vedle me parkovala v de E38 750ka v absolutne nepochopitelnym stavu az sem se z toho malem rozklepal, to auto nemelo jedinou kapku rzi, nikde ani skrabanecek a vnitrek taky jak novej..Takova kara bude mit za par let neskutecnou cenu.. Rad na tohle auto vzpominam, snad nejradsi ze vsech, tam se proste jen lil benzin a byla jistota ze to auto vzdycky dojede

Zadny kokotiny jak tady resime, zadny filtry, proste bezproblemovej stroj co si pozere par stromu podel cesty a bude jezdit pri normalni udrzbe jeste v dobach jak pise Jarax BMW 1valcu

Sice zeleny pri pohledu na projizdejici V12 budou pachat bud vrazdu, nebo sebevrazdu.

ale 750 proste pojede dal

Napsal: ned 13.01.2013 00:53
od Jendix
rooc píše:včera jsem byl v olomouckém bmw a koukám na zvedáku f01 750li...., uplně rozebraná..motor ko.., natočeno okolo 30..., škoda, že mi to bylo blbý fotit..., to vypadalo jako ta rozborka co dělá autobild po 100 000km

to už jsem tu někde psal, EU nařídila (někdy kolem roku 2009) zákaz používaní slitin olova pro "šály" - kluzný ložiska a dost motorů na to dojelo.. mohl to bejt ten problém.. jinak se na tom motoru zase až tak moc od dob e65 nezměnilo..
jinak právě ty už zminovaný zelený zony a daň z auta vázaná na spotřebu a produkci CO2, potažmo euro normy nás v budoucnu donutí kupovat novější auta.. přesně tka je tomu v německu.. bohužel..
Napsal: ned 13.01.2013 06:39
od JaraX
já jsem zatím spokojen, auto na LPG splnuje v nemecku stejně jako třeba F10 nafta EURO 6, takže se starou E38 mužu i tam kde nemužou první E60 v naftě nebo 2 roky stary oktavky.
Napsal: ned 13.01.2013 12:06
od Jendix
JaraX píše:já jsem zatím spokojen, auto na LPG splnuje v nemecku stejně jako třeba F10 nafta EURO 6, takže se starou E38 mužu i tam kde nemužou první E60 v naftě nebo 2 roky stary oktavky.
no ono se to stejně týká jen pár lokalit velkých center.. navíc benzíňák s katem dostane snad vždycky zelenou plaketu, postižení se proto týká víceméně jen dieslů..
a upřímě, pár německejch měst jsem projel, ale ještě jsem nezažil že by to kontrolovali.. a s českou SPZ by mohli policajti i přivřít voko..
Napsal: ned 13.01.2013 16:56
od JH76
Jendix píše: a s českou SPZ by mohli policajti i přivřít voko..
A nebo právě naopak

Napsal: sob 19.01.2013 23:15
od Cuba88
Zdravim vsechny pritomne tomuto tematu.... Řešil jsem take tento problem v dobe kdy cisteni DPF na trhu jeste nebylo a nebyla ani zadna polska nahrada, takze nasledovalo odstranění DPF a softwareva úprava RJ, kupodivu mi software upravovala NEMECKA firma, celá operace me vysla na 6000kc a to vše na doporuceni od mechaniku BMW.... Samozřejmě me seznámili s tím ze uz auto nebude plnit stejnou emisní normu, ale take sami potrvrdili ze jde akorat o nechutny byznys a okradani lidi, neboť pokud by šlo o verejny zajem chránit životní prostredi a vaše zdravi, tak by DPF filtry u všech aut měli stát symbolickou cenu a ne nehorázné castsky... Chapu ze vyroba DPF filtru neni zadarmo, ale taky ta cena je hodně presmrstena nenasytnou marzi.... A zdravotní rizika beru, ale nechápu ty zarputile zastance co jsou pro neodstranovani, to je věc uz majitele..... Spis se divím ze jim víc nevadi co denně cpou do pusy, zkus te si přečíst občas někdy složení toho co jite deno dene..... Jsou to mozna stejná nebo jeste horší svinstva a nikoho to ani trosku netrápí..... Jinak zpět k tematu..... Auto nehuli, maximalne trosku při studenem motoru a po ohrati na provozní teplotu uz vubec.... Jinak spotřeba stejná, jízdní vlastnosti lepsi a hlavne žádný problem s DPF.... A milí panove, co si myslí ze je to záležitost pouze finnancni, rad bych zaplatil v BMW klidně i 50 tis. kč kdyz mi někdo zarucite ze 200 tis. km nemám s DPF sebemensi problem, nic nebudu muset řešit a mam naprosty klid na 200 tis km, rad mu je dám, ale to vám nezaruci zadny autorizovany servis BMW v ČR, tak na jakou picu budu cpát někomu takový nekrestanske prachy kdyz mi nezaruci naprostou funkčnost bez starostí aspon na těch 200tis km?????