
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Poradte s koupi 5
Davyd píše:Killingman: někteří ze zvyku, některým to příjde sportovní, někteří se bojí dalšího možného finančního průseru ve formě vysypané automatické převodovky...a moje žena má dojem, že s automatem nemá kontrolu nad řízením. Vadí jí i tempomat
No když měníš manuál se vším všudy, tak to máš tak cca 15k a automat když víš ke komu zajet tak za 30k. Tak to zas takový ranec není a za tu jízdu s ním mi to stojí.

Ještě bych přitlačil u manuálu,jenom dvouhmotovej sertvák stojí docela běžně 15-20tis.,spojková sada 5tis. a víc,nedej bože nějakej repas převodovky jako takové (ložiska,synchrony...).
U automatu je ten repas většinou 30-40tis.
U prvního auta jsem chtěl taky manuál,hlavně jsem se bál jako spousta lidí těch potencionálních nákladů u automatu.Ale když se to hold sere tak je to potom skoro fuk jestli je to automat nebo manuál,obojí muže být drahý...
Dneska už nechci nic jinýho než automat,jak na silnici,tak do terénu,a na tahání plaťáku je automat vůbec to nejlepší,žádný trápení přes spojku,žádný rány,všechno pěkně plynule...
U automatu je ten repas většinou 30-40tis.
U prvního auta jsem chtěl taky manuál,hlavně jsem se bál jako spousta lidí těch potencionálních nákladů u automatu.Ale když se to hold sere tak je to potom skoro fuk jestli je to automat nebo manuál,obojí muže být drahý...
Dneska už nechci nic jinýho než automat,jak na silnici,tak do terénu,a na tahání plaťáku je automat vůbec to nejlepší,žádný trápení přes spojku,žádný rány,všechno pěkně plynule...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Před skoro 40.000km mi zrepasovali a upgradovali automat (SONAX), cena cca 40.000...
Od tý doby mám totální pokoj, stačí měnit olej po 50.000km a je to už nesmrtelný. Je nutný si uvědomit proč automatický převodovky odcházejí - protože v BMW někdo vyřkl to, že je tam doživotní náplň - ano doživotní ano, ale do životnosti převodovky
Jenže kdo z těch co si koupí NOVÝ BMW je na fóru aby si o tom něco dočetl (nehledě na to, že když byly nový tak se to nevědělo)... Nechci se nikoho dotknout, ale jsme tu spolek nadšenců, kteří máme auta v pořizovací ceně hodně nad milion za 20% ceny? OK, možná 30%... Mít na auto dva míče asi mi bude jedno, že mi po 200.000km umře převodovka. To už budu mít další co bude mít na tacho 150km a bude vonět novotou a nebudu mít ani čas a ani chuť číst nějaký moudra o tom jak něco dodělat a nebo vylepšit...
Ano, sype se všechno. Ale jestli se vysype automat a nebo manuál je podle mého názoru jedno. Sportovní svezení mám spíš s automatem - pěkně tiptronic a řadím si jak chci
))
Můj osobní názor - manual už nechci ani za nic. V práci máme služební Ochcafky v manuálu a když někam jedu tak nemám s přechodem žádný problém. Dobře, občas na dálnici vytáčím 5ku když to má i 6 kvalt, ale to je detail
Od tý doby mám totální pokoj, stačí měnit olej po 50.000km a je to už nesmrtelný. Je nutný si uvědomit proč automatický převodovky odcházejí - protože v BMW někdo vyřkl to, že je tam doživotní náplň - ano doživotní ano, ale do životnosti převodovky

Jenže kdo z těch co si koupí NOVÝ BMW je na fóru aby si o tom něco dočetl (nehledě na to, že když byly nový tak se to nevědělo)... Nechci se nikoho dotknout, ale jsme tu spolek nadšenců, kteří máme auta v pořizovací ceně hodně nad milion za 20% ceny? OK, možná 30%... Mít na auto dva míče asi mi bude jedno, že mi po 200.000km umře převodovka. To už budu mít další co bude mít na tacho 150km a bude vonět novotou a nebudu mít ani čas a ani chuť číst nějaký moudra o tom jak něco dodělat a nebo vylepšit...
Ano, sype se všechno. Ale jestli se vysype automat a nebo manuál je podle mého názoru jedno. Sportovní svezení mám spíš s automatem - pěkně tiptronic a řadím si jak chci

Můj osobní názor - manual už nechci ani za nic. V práci máme služební Ochcafky v manuálu a když někam jedu tak nemám s přechodem žádný problém. Dobře, občas na dálnici vytáčím 5ku když to má i 6 kvalt, ale to je detail

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Já vás chápu a taky automat schvaluji. Jak v otcově e61 co má 6ti stupnovej automat tak i ted co jsem měl možnost vyzkoušet e38 ten automat je úžasná věc a hlavně si člověk odpočine a může si více vychutnat řízení namísto řazení a hlídání otáček a kvaltu co má když jede do kopce naloženej a podobně.
BMW má jedny z nejlepších automatů ZF co se do aut dávají.
Nikde jinde jsem si nevšiml že by byly tak dobré. Superb byla to hruza a hlavně divnej krouták jen v určitém spektru otáček ...a hyundai taky děs.
BMW je někde jinde má ty nejlepší automaty co vubec v té době vyráběli a i dneska jsou stále perfektní po 10-15letech pokud se o ně člověk stará.
Snad jen M3 bych si nechal s manuálem na okruhy a vyblbnutí jinak všude bych si taky nechal líbit automat.
BMW má jedny z nejlepších automatů ZF co se do aut dávají.
Nikde jinde jsem si nevšiml že by byly tak dobré. Superb byla to hruza a hlavně divnej krouták jen v určitém spektru otáček ...a hyundai taky děs.
BMW je někde jinde má ty nejlepší automaty co vubec v té době vyráběli a i dneska jsou stále perfektní po 10-15letech pokud se o ně člověk stará.
Snad jen M3 bych si nechal s manuálem na okruhy a vyblbnutí jinak všude bych si taky nechal líbit automat.
Killingman píše:Mě spíš udivuje jiná věc - proč proboha všichni chcou manuál?
Protože automat mám ted (ne BMW) je sice taky od ZF, ovšem s autem sem najel cca 6 tis. km a všechno se tam vysypalo. A po nemalé částce v "servise na automaty" to řadilo děsně.. (to je na delší vyprávění)
Neřikám, že automat je špatný, ani drahý - to rozhodně neni, ale manuál je na servis jednodušší, alespon tady v okolí. A navíc mám občas potřebu si zařádit a to s automatem moc nejde (nedělá meziplyn)

Tak bych se nejdřív vyřádil a pak třeba automat zas další auto

Kail píše:Dneska už nechci nic jinýho než automat,jak na silnici,tak do terénu,a na tahání plaťáku je automat vůbec to nejlepší,žádný trápení přes spojku,žádný rány,všechno pěkně plynule...
Jo jo. Jakmile jednou vyzkoušíš automat tak už niky nic jiného nechceš.

Killingman píše:Ano, sype se všechno. Ale jestli se vysype automat a nebo manuál je podle mého názoru jedno. Sportovní svezení mám spíš s automatem - pěkně tiptronic a řadím si jak chci))
Můj osobní názor - manual už nechci ani za nic. V práci máme služební Ochcafky v manuálu a když někam jedu tak nemám s přechodem žádný problém. Dobře, občas na dálnici vytáčím 5ku když to má i 6 kvalt, ale to je detail
Přesně s automat si tu jízdu vychutnáš na maximu. No když bys jezdil pár let jenom s automatem, tak by pak byl docela probém se s manuálem vůbec rozjet.

Lennox píše:Jo jo. Jakmile jednou vyzkoušíš automat tak už niky nic jiného nechceš.
Tak jsem asi divnej, ale po dvou letech s AUDI A8 4.2 quattro v automatu jsem přesedlal na 540i manuál a neměnil bych ani za nic. Ono to nejde říct takhle všeobecně. Někdo má prostě rád automat, někdo zase manuál. Pro mě znamená automat pohřbení požitku z jízdy a ztrátu plného ovládání auta. Pro někoho je zase automat symbolem sportovní jízdy, jak už psal někdo kousek nade mnou.
Jinak jsem automatů vyzkoušel dost a do auta pro zábavu mi nesmí ani jeden, naopak když jedu služebním někam pracovně, raději volím automat, protože se služebním autem by to nebyla zábava ani s manuálem. Automat mi sedí spíš k dieselovým motorům, v e65 740d bylo krásný svezení, ale například z 540i udělá automat obyčejné auto, přitom s manuálem je to pro mě čistokrevná radost z jízdy. Takže tohle neustálé nechápání ,,jak může někdo chtít manuál,, nemá žádný smysl. Musíte pochopit, že ne všichni to cítí jako Vy...

BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dokud jsem si čistě náhodou nekoupil E39 535i v automatu, byl jsem zarytým odpůrcem automatu. Do té doby jsem měl zkušenost s automatem v E36, Touaregu, Grand Voyageru apod. a ani jeden mě nepřesvědčil a bylo mi proti srsti do těch aut vůbec sednout. V E39 se ten automat chová relativně přirozeně, nevadí mi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Lennox píše:Kail píše:Jo tak občas se mi stává že u manuálu zapomenu vymáčknout spojku když třeba dobržďuju ke křižovatce a podobný záseky...
Kamarád šel do automatu hned jak dodělal autoškolu a s automat jezdí už 6 let a když si vyzkoušel manuál, tak se akorát zbytečně na*ral. Vůbec mu to nešlo.
Tak jo, já mám automat dva roky, tak třeba za další 4 se taky nerozjedu


Manuál si fakt umím představit u nějaký M3 nebo něčeho podobnýho. Ale na každodenní dohrkání se do práce/z práce a o víkendu někam s rodinou je fakt ten automat příjemnější a mnohem pohodlnější. Nehledě na to, že ti to alespoň nechcípne na křižovatce, když koukáš doprava na tu fakt nádhernou babu a máš rychlejší levou nohu

Killingman píše:Tak jo, já mám automat dva roky, tak třeba za další 4 se taky nerozjeduJenže mě je 40 let, řídím auta od 16ti (dva roky na černo, to ještě trošku šlo, bylo těsně po rudý době) a tak si troufnu říct, že za 1.5mil km mám už nějaký zkušenosti a snad řadit nezapomenu
Manuál si fakt umím představit u nějaký M3 nebo něčeho podobnýho. Ale na každodenní dohrkání se do práce/z práce a o víkendu někam s rodinou je fakt ten automat příjemnější a mnohem pohodlnější. Nehledě na to, že ti to alespoň nechcípne na křižovatce, když koukáš doprava na tu fakt nádhernou babu a máš rychlejší levou nohu))
Je to tak no. Teda aspon u mě je ten automat fakt pohodlnější. A sportovně se s tím dá taky jezdit. Soustředíš se jen na jízdu a ne na to, kdy máš zařadit. Samozřejmě, že to každej vidí jinak.

LukesE39 píše:ada540i: pak je tu ten důležitý faktor, že ty auto nepoužíváš jako dailycar, nemýlím-li se
No to máš pravdu, ale kdo by si koupil e39 540i jako dailycar


BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
ada540i: kamarád, kolega - člen mitman má 540iA jako dailycar..
jiank já zastávám názor, stejně jako dost lidí odsud, že do trojky jedině manuál, do pětky už automat.. Pravdou samozřejmě je, že 540i v manuálu už je pořádnej nářez, ale popravdě, pro mě je takový auto jen na víkendy, když bych si chtěl zařádit a zas je to o něčem úplně jiným, než např. 330i kupé 


Ahoj chlapi. Mam jeden problem. Zakoukal jsem se do peticky BMW. Po 5ti letech vlastnictvi Sharana, kteremu je nyni 13let uz je celkem cas vymenit. Vaham mezi dvema uplne odlisnyma autama, budto novejsi SAG nebo nejakou petku po facelitfu, cili kolem 2007-2008 do 350k. Duvod, proc uvazuju mezi odlisnym typem aut je celkem jednoduchy, protoze mi na kazdem neco vyhovuje vic. U SAGa je to nadhled a prostornost, u BMW je to svezeni. Driv jsem v Sharanu spaval a je super, ze si clovek s sebou muze vozit i postel, ale je skoro za trest porad prehazovat sedacky nehlede na to, ze ted v nem stejne spim tak max 2x - 3x do roka, coz zvladnu i v bmw nebo postavim stan vedle.
Co si slibuju od bmw, tak je komfortni priblizovadlo. Nasednu a jedu, jsem schopny i v pohode 170 po nemecke dalnici za daleko nizsiho aerodynamickeho hluku nez nyni.
Vzhledem k cenovemu stropu musim pokukovat kolem 150tkm nabehu. A ted prichazi ta otazka na vas, je zde potreba dat si na neco pozor ? Vzhledem k tomu, ze najezdim tak 15 max 20 tkm rocne, slibuju si, ze ho po 4 letech s 230tkm prodam a do te doby snad jeste neco nasetrim a trochu omladim. I vzhledem k nizsimu najezdu neresim tolik bezne provozni naklady, jde mi hlavne o to se nekam spolehlive dostat. Chci se zbavit pocitu, ktery mam ted v Sharanu, ze 13let a 290tkm je uz relativne dost, ikdyz samozrejme zastavit se muze jakekoliv auto. Ackoliv zvykly z manualu, koukam po automatech, malicko uz jsem si tu precetl, co komu vyhovuje prosim nereste, asi jsem zpohodlnel, nehlede na to, ze jsem se prestehoval do mesta, takze alespon nebudu muset porad radit. Urcite to nebude dailycar, do prace to mam 3,5km a to dam na skutru.
Diky moc za vase postrehy.
EDIT: jeste dodavam, ze na "blbnuti" mam motorku a uvazuji o 530xd kolem 2007-2008 s cenou do 350k.
Co si slibuju od bmw, tak je komfortni priblizovadlo. Nasednu a jedu, jsem schopny i v pohode 170 po nemecke dalnici za daleko nizsiho aerodynamickeho hluku nez nyni.
Vzhledem k cenovemu stropu musim pokukovat kolem 150tkm nabehu. A ted prichazi ta otazka na vas, je zde potreba dat si na neco pozor ? Vzhledem k tomu, ze najezdim tak 15 max 20 tkm rocne, slibuju si, ze ho po 4 letech s 230tkm prodam a do te doby snad jeste neco nasetrim a trochu omladim. I vzhledem k nizsimu najezdu neresim tolik bezne provozni naklady, jde mi hlavne o to se nekam spolehlive dostat. Chci se zbavit pocitu, ktery mam ted v Sharanu, ze 13let a 290tkm je uz relativne dost, ikdyz samozrejme zastavit se muze jakekoliv auto. Ackoliv zvykly z manualu, koukam po automatech, malicko uz jsem si tu precetl, co komu vyhovuje prosim nereste, asi jsem zpohodlnel, nehlede na to, ze jsem se prestehoval do mesta, takze alespon nebudu muset porad radit. Urcite to nebude dailycar, do prace to mam 3,5km a to dam na skutru.
Diky moc za vase postrehy.
EDIT: jeste dodavam, ze na "blbnuti" mam motorku a uvazuji o 530xd kolem 2007-2008 s cenou do 350k.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Já jen jestli nebydlíš někde, kde je to fakt nutnost, tak bych netrval na tom xD, já jezdil 2-3x ročně z prahy na hory bez toho a nikdy jsem nikde viset nezůstal a dost se ti rozšíří výběr.
Na co si dát pozor - asi jeslti je měněnej olej v automatu (po 150 nutnost), jestli to má výbavu kterou si představuješ ... projet se, ujistit se, že automat se nechová divně, poslechnout si motor zastudena kvůli vstřikům ... pak už takový obecný věci jako u všech ojetin.
Na co si dát pozor - asi jeslti je měněnej olej v automatu (po 150 nutnost), jestli to má výbavu kterou si představuješ ... projet se, ujistit se, že automat se nechová divně, poslechnout si motor zastudena kvůli vstřikům ... pak už takový obecný věci jako u všech ojetin.