Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Ahoj pánové, opravdu si nemyslím, že bych tady říkal někdy něco výrazně jiného než píše Ing.Černý. Naopak tohoto pána již dlouho uznávám jako jednoho z nejlepších CZ tribotechniků a dokonce jsem ho ve svých odpovědích na různé dotazy i několikráte citoval. Určitě vám doporučuji si tyto články v rámci "olejářské osvěty", přečíst. Ne vše ale lze brát za bernou minci, protože jak známo "co odborník ,to názor". Nicméně jde ale o velmi dobré základní seznámení s touto problematikou.
major píše:Ahoj pánové, opravdu si nemyslím, že bych tady říkal někdy něco výrazně jiného než píše Ing.Černý. Naopak tohoto pána již dlouho uznávám jako jednoho z nejlepších CZ tribotechniků a dokonce jsem ho ve svých odpovědích na různé dotazy i několikráte citoval. Určitě vám doporučuji si tyto články v rámci "olejářské osvěty", přečíst. Ne vše ale lze brát za bernou minci, protože jak známo "co odborník ,to názor". Nicméně jde ale o velmi dobré základní seznámení s touto problematikou.
ok, koukal jsem do historie a musim to asi potvrdit

cet jsem toto tema asi puvodne spatne ....
fakt doporucuju precist ty clanky, je to tam pekne shrnuto ...

dik
petr
Dotaz pro Majora:
Chystám se měnit olej u svého BMW s mororem M42 ( 318iS ) a doteď jsem tam měl CASTROL MAGNATEC 5W-40.
Mám ale pocit, že to asi moc dobrý olej není, nebo? se mi zdá, že rychle ztrácí své vlastnosti, zejména, když je provozován na LPG . Jak jsem to zjistil ?
Nu ... než jsem použil tento olej, motor prošel poctivou GO ( dělal jsem ji společně s jedním specialistou na BMW tady u nás ) a po nalití chodil jak hodinky ... prostě radost poslouchat
. Pak asi po 8000 kM se občas po svižné jízdě ozvali hydroštely ... motor byl opravdu prohřátý. Paradox je i to, že občas to udělá i při studeném motoru, ale je to opravdu jak kdy ... spíše však po svižnější jízdě. Nechám-li motor po takové jízdě chvíli běžet naprázdno, klepání se postupně snižuje až zcela ustane.
Můj subjektivní názor je ten, že ztratil své vlastnosti a moc zřídne při zátěži motoru.
Mám teď připravený olej TOTAL QUARTZ 9000 5W40 o kterým výslovně píšou, že je vhodný pro provoz na LPG.
Můžeš se k tomu vyjádřit
Chystám se měnit olej u svého BMW s mororem M42 ( 318iS ) a doteď jsem tam měl CASTROL MAGNATEC 5W-40.
Mám ale pocit, že to asi moc dobrý olej není, nebo? se mi zdá, že rychle ztrácí své vlastnosti, zejména, když je provozován na LPG . Jak jsem to zjistil ?
Nu ... než jsem použil tento olej, motor prošel poctivou GO ( dělal jsem ji společně s jedním specialistou na BMW tady u nás ) a po nalití chodil jak hodinky ... prostě radost poslouchat

Můj subjektivní názor je ten, že ztratil své vlastnosti a moc zřídne při zátěži motoru.
Mám teď připravený olej TOTAL QUARTZ 9000 5W40 o kterým výslovně píšou, že je vhodný pro provoz na LPG.
Můžeš se k tomu vyjádřit

Paluš píše:Dotaz pro Majora:
Chystám se měnit olej u svého BMW s mororem M42 ( 318iS ) a doteď jsem tam měl CASTROL MAGNATEC 5W-40.
Mám ale pocit, že to asi moc dobrý olej není, nebo? se mi zdá, že rychle ztrácí své vlastnosti, zejména, když je provozován na LPG . Jak jsem to zjistil ?
Nu ... než jsem použil tento olej, motor prošel poctivou GO ( dělal jsem ji společně s jedním specialistou na BMW tady u nás ) a po nalití chodil jak hodinky ... prostě radost poslouchat. Pak asi po 8000 kM se občas po svižné jízdě ozvali hydroštely ... motor byl opravdu prohřátý. Paradox je i to, že občas to udělá i při studeném motoru, ale je to opravdu jak kdy ... spíše však po svižnější jízdě. Nechám-li motor po takové jízdě chvíli běžet naprázdno, klepání se postupně snižuje až zcela ustane.
Můj subjektivní názor je ten, že ztratil své vlastnosti a moc zřídne při zátěži motoru.
Mám teď připravený olej TOTAL QUARTZ 9000 5W40 o kterým výslovně píšou, že je vhodný pro provoz na LPG.
Můžeš se k tomu vyjádřit
Oleje pro motory na LPG
Pro provoz motorů na LPG je vhodné používat k tomu určené motorové oleje obsahující potřebná aditiva. V případě jízdy na LPG motor pracuje v režimu tzv. "suchého spalování" za vyšších teplot než na normální BA. Spalováním LPG též vznikají poněkud odlišné spaliny, které normální olej značně rychleji degradují aniž by ho znečistily. Při výměně jsou tudíž oleje při provozu na LPG značně čistčí. To, bohužel, hodně lidí považuje za impuls k prodloužení výměnných lhůt. Což je OPRAVDU VELIKÁ CHYBA.
Proto při provozu na LPG a přítomnosti normálního motorového oleje JE NUTNÉ zkrátit výměnné lhůty a to minimálně o 1/3. Doporučuji po zkušenostech spíše na 50-60% původní hodnoty.
Záměnu Magnatecu za TOTAL či jiný produkt určený pro provoz na LPG ti vřele doporučuji. Stejně ale poněkud sniž výměnné lhůty, i když ti budou tvrdit , že to již není potřeba(tak o 10%). Ještě poznámka, provoz v motorech na LPG snáší poměrně lépe oleje s vyšším obsahem syntetické složky než oleje na čistě minerální bázi.
Je mi ale divné, že tě o nutnosti zkrácení výměn či používání spejšl motorových olejů z firmy, která ti směšovač instalovala, nikdo neinformoval. Pokud opravdu ne, svědčí to o jejich "solidnosti a odbornosti".
Díky moc Majorovi za odpověď
S tou firmou mi ani nemluv
... a už s ní nechci mít nic společného.
Jednak si myslím, že o problematice LPG moc toho nevědí a měl jsem sní taky jeden problém
.
Při montáži LPG mi auto chvíli jezdilo a pak to začalo
Čím dál tím více se stávalo, že auto špatně chytalo a došlo to tak daleko, že dokonce začlo při jízdě STŘÍLET
To už jsem měl strach a pustil jsem se do hledání radějí sám ... už jim své auto nikdy nedám.
Hádej na co jsem přišel
Nebudeš tomu věřit, ale ty HOVADA při montáži se s tím moc nemazlily a trubky LPG, které byli pod vozem jednoduše přichytili vruty
Což o to, to bych ještě zkousnul, ale ty vruty byli tak dlouhé, že mi provrtali svazek drátů pod podlahou a začali se navzájem zkratovat
.
Dovedeš si asi představit, co se dělo v elektrice. Přestali postupně fungovat ovládání zpětných zrcátek, občas se spustil alarm, centrál si dělal co chtěl, dokonce se mi občas rozsvítili světla atd.
Nejhorší na tom ale bylo ... to najít, měl jsem u toho dva fakt schopné elektrikáře a ti nad tím kroutili hlavou.
Nezbývalo než vykuchat celý vnitřek a jít výslovně po drátech, nebo? jsme se nemohli furt měřákem doměřit ... prostě jsme nechápali
.
Až jsme to nakonec asi po třech dnech (už vykuchaného auta) našli, byli jsme v šoku. Tá zlost. co se ve mně probudila, to bych nikomu nepřál.
Nakonec jsem od nich dostal slevu a finanční odškodné s omluvou, nebo? jsme to naše hledání zdokumentovali na kámošově kameře.
Víš co mi na ten vrut řekli, že kratší zrovna neměli ... to mně dostalo
......
Takže pozor na LPGáky, moc si rozmyslete ti, co máte zájem o LPG, komu svého mazla svěříte.

S tou firmou mi ani nemluv

Jednak si myslím, že o problematice LPG moc toho nevědí a měl jsem sní taky jeden problém

Při montáži LPG mi auto chvíli jezdilo a pak to začalo

Čím dál tím více se stávalo, že auto špatně chytalo a došlo to tak daleko, že dokonce začlo při jízdě STŘÍLET






To už jsem měl strach a pustil jsem se do hledání radějí sám ... už jim své auto nikdy nedám.
Hádej na co jsem přišel

Nebudeš tomu věřit, ale ty HOVADA při montáži se s tím moc nemazlily a trubky LPG, které byli pod vozem jednoduše přichytili vruty

Což o to, to bych ještě zkousnul, ale ty vruty byli tak dlouhé, že mi provrtali svazek drátů pod podlahou a začali se navzájem zkratovat



Dovedeš si asi představit, co se dělo v elektrice. Přestali postupně fungovat ovládání zpětných zrcátek, občas se spustil alarm, centrál si dělal co chtěl, dokonce se mi občas rozsvítili světla atd.
Nejhorší na tom ale bylo ... to najít, měl jsem u toho dva fakt schopné elektrikáře a ti nad tím kroutili hlavou.
Nezbývalo než vykuchat celý vnitřek a jít výslovně po drátech, nebo? jsme se nemohli furt měřákem doměřit ... prostě jsme nechápali

Až jsme to nakonec asi po třech dnech (už vykuchaného auta) našli, byli jsme v šoku. Tá zlost. co se ve mně probudila, to bych nikomu nepřál.
Nakonec jsem od nich dostal slevu a finanční odškodné s omluvou, nebo? jsme to naše hledání zdokumentovali na kámošově kameře.
Víš co mi na ten vrut řekli, že kratší zrovna neměli ... to mně dostalo


Takže pozor na LPGáky, moc si rozmyslete ti, co máte zájem o LPG, komu svého mazla svěříte.
Jen přesunuji moji odpověď o naftě z jiného tématu v rámci centralizace informací
.
Motorová nafta
Pro ostatní na vysvětlenou.
V ČR, ale i v ostatních státech EU se dle norem a zákonů používájí různé druhy MN, u nás to jsou celkem čtyři druhy, které jsou mimo jiné odlišeny teplotou filtrovatelnosti(CFPP) a teplotou vypadávání parafínů (CP).
U nás v ČR je to takto:
MN třídy B(tzv.letní) se vyrábí v termínu 15.4-30.9 a CFPP je 0 C, CP se neudává
MN třídy D(tzv.přechodová) se vyrábí v termínu 1.10-15.11 a 1.3-14.4. a CFPP je -10 C, CP se neudává
MN třídy F(zimní) se vyrábí v termínu 16.11-28.2. a CFPP je -20 C, CP je -8 C
Dále se pak vyrábí při dlouhodobých venkovních teplotách překračujícíh cca -15 C ještě MN třídy 2(tzv.arktická) a ta má CFPP -32 C a CP -22 C
Ta poslední se ale vyrábí opravdu pouze při dlouho trvajícíh nízkých teplotách kdy je potvrzuje i předpověď počasí, zhruba tak 7-14 dní dopředu. Výroba je totiž nákladnější a v případě náhlého poklesu teplot by se z cenových důvodů neprodala.
CFPP znamená zhruba min teplotu při které je ještě MN schopna projít paliv. filtry vozidel.
CP je teplota při níž se z MN začnou vylučovat parafíny a MN se stává kalnou a plavou v ní takové bílé šlemy.
Pro majitele vozidel s přímím vstřikem(common rail,PD) je hlavně důležitá hodnota CP, neb již malé množství parafínu je schopno ucpat vstřikovače těchto motorů, které mají podstatně menší otvory než klasické atmosférické diesly a TD(TDS).
Zapomeňte na to, že MN při tankování obsahuje v případě třídy F dostatečné množství aditiv, tzv."zlepšovače tekutosti". Je to totiž značně nákladné a zvýšilo by to cenu MN a tedy i snížilo zisk . Některé společnosti samozřejmě něco používají (většinou petrolej
), ale to při teplotách pod -20 většinou nestačí. Pokud tvrdí že ano, nechte si ukázat produktový list od dodávky, kterou mají zrovna v nádržích. Pak se snimy v případě zamrznutí můžete handrkovat. Nikdy totiž nevíte jakou MN tam měli před tím a hlavně kolik. Protože v případě, že do třídy F nalejou arktiku tak se pochopitelně snižují hodnoty té arktické MN přímo úměrně k poměru smísení.
Tudíž jak už jsem to tu v minulosti psal, jenže vy jste hlavy skopové a nepamatujete si to,používejte "zlepšovače tekutosti". Vždy si před nastávající zimou kupte lahvičku zlepšovače tekutosti( ARAL má opravdu výtečný) a v případě nastávajícíh nízkých teplot ho aplikujte do nádrže. Ale POZOR, VŽDY PŘED TANKOVÁNÍM. Je to z důvodu kvalitního promisení aditiva s MN.
Já prostě v zimě přidávám aditivum před každým tankováním a mám už hodně let klid.
Ještě jedna věc: dejte si také pozor kam na noc stavíte auto pokud nemáte naaditivováno. I v případě, že venkovní teplota nedosáhne hraničních hodnot CFPP a CP MN ve vaší nádrži, nemusíte ráno nastartovat. Stačí když je venku třeba -14 a foukne sem tam vítr. V poryvu se totiž teplota vzduchu vlivem proudění místy rapidně snížuje. No a z -14 ,máte -25 až -30 a je po žížalkách. Takže parkovat v závětří. Fakt věřte, často toto řešíme u čerpaček, které mají nádrže nad zemí a stojí v otevřené krajině.
Jinak v případě nutnosti můžete do MN jako prostředek proti zamrzání použít i obyč. petrolej (asi tak do 20% obsahu).
Tak doufám, že to už chápete hadi
.

Motorová nafta
Pro ostatní na vysvětlenou.
V ČR, ale i v ostatních státech EU se dle norem a zákonů používájí různé druhy MN, u nás to jsou celkem čtyři druhy, které jsou mimo jiné odlišeny teplotou filtrovatelnosti(CFPP) a teplotou vypadávání parafínů (CP).
U nás v ČR je to takto:
MN třídy B(tzv.letní) se vyrábí v termínu 15.4-30.9 a CFPP je 0 C, CP se neudává
MN třídy D(tzv.přechodová) se vyrábí v termínu 1.10-15.11 a 1.3-14.4. a CFPP je -10 C, CP se neudává
MN třídy F(zimní) se vyrábí v termínu 16.11-28.2. a CFPP je -20 C, CP je -8 C
Dále se pak vyrábí při dlouhodobých venkovních teplotách překračujícíh cca -15 C ještě MN třídy 2(tzv.arktická) a ta má CFPP -32 C a CP -22 C
Ta poslední se ale vyrábí opravdu pouze při dlouho trvajícíh nízkých teplotách kdy je potvrzuje i předpověď počasí, zhruba tak 7-14 dní dopředu. Výroba je totiž nákladnější a v případě náhlého poklesu teplot by se z cenových důvodů neprodala.
CFPP znamená zhruba min teplotu při které je ještě MN schopna projít paliv. filtry vozidel.
CP je teplota při níž se z MN začnou vylučovat parafíny a MN se stává kalnou a plavou v ní takové bílé šlemy.
Pro majitele vozidel s přímím vstřikem(common rail,PD) je hlavně důležitá hodnota CP, neb již malé množství parafínu je schopno ucpat vstřikovače těchto motorů, které mají podstatně menší otvory než klasické atmosférické diesly a TD(TDS).
Zapomeňte na to, že MN při tankování obsahuje v případě třídy F dostatečné množství aditiv, tzv."zlepšovače tekutosti". Je to totiž značně nákladné a zvýšilo by to cenu MN a tedy i snížilo zisk . Některé společnosti samozřejmě něco používají (většinou petrolej

Tudíž jak už jsem to tu v minulosti psal, jenže vy jste hlavy skopové a nepamatujete si to,používejte "zlepšovače tekutosti". Vždy si před nastávající zimou kupte lahvičku zlepšovače tekutosti( ARAL má opravdu výtečný) a v případě nastávajícíh nízkých teplot ho aplikujte do nádrže. Ale POZOR, VŽDY PŘED TANKOVÁNÍM. Je to z důvodu kvalitního promisení aditiva s MN.
Já prostě v zimě přidávám aditivum před každým tankováním a mám už hodně let klid.
Ještě jedna věc: dejte si také pozor kam na noc stavíte auto pokud nemáte naaditivováno. I v případě, že venkovní teplota nedosáhne hraničních hodnot CFPP a CP MN ve vaší nádrži, nemusíte ráno nastartovat. Stačí když je venku třeba -14 a foukne sem tam vítr. V poryvu se totiž teplota vzduchu vlivem proudění místy rapidně snížuje. No a z -14 ,máte -25 až -30 a je po žížalkách. Takže parkovat v závětří. Fakt věřte, často toto řešíme u čerpaček, které mají nádrže nad zemí a stojí v otevřené krajině.
Jinak v případě nutnosti můžete do MN jako prostředek proti zamrzání použít i obyč. petrolej (asi tak do 20% obsahu).
Tak doufám, že to už chápete hadi

Opět přesun info z jiného tématu v rámci globalizace
.
Oleje ATF
Pro ostatní kolegy. oleje ATF se nevyrábí pouze dva druhy. Je jich o něco více. ARAL má na příklad v nabídce druhy čtyři. jedná se o olej primárně určený do automatických převodovek, ale též i do manuálních převodovek a do servo pohonů. Neznám žádné "klasický" ATF a už vůbec ne "nějaké staré co se dnes už nepoužívá". Toho kámoše co ti to říkal kopni s rozběhem do zadku
. Oleje ATF jsou jednostupňové s viskozitou 75W. Olej ATF 22 (Dexron IID) je v současnosti nejpoužívanější druh, ale začíná mu šlapat na paty olej ATF 55 (Dexron IIIF). Specifikace Dexron je používána koncernem General Motors, může tam tedy být označení třeba GM IID. Při aplikaci do převodovek a serv můžete prakticky použít jakékoli ATF(tedy pokud výrobce zařízení netrvá pouze na určitém typu) , ale míchání nedoporučuji mají odlišné chem složení(ale vysloveně zakázané to není). Tudíž v případě, že nevíte co tam máte, doporučuji to vyměnit komplet. Jo a dle barvy je nepoznáte , jsou všechny červené, (takový olejářský joke pro motoristy
).

Oleje ATF
Pro ostatní kolegy. oleje ATF se nevyrábí pouze dva druhy. Je jich o něco více. ARAL má na příklad v nabídce druhy čtyři. jedná se o olej primárně určený do automatických převodovek, ale též i do manuálních převodovek a do servo pohonů. Neznám žádné "klasický" ATF a už vůbec ne "nějaké staré co se dnes už nepoužívá". Toho kámoše co ti to říkal kopni s rozběhem do zadku


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 524
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Petřvald u Karviné
good good to co je za vyraz nepoznas svoju rec? Seci len amerika kdo vypusta najviac plynov do vzduchu, amerika kdo robi vojny amerika good to je vyraz do puce. Sa im pchame do zadku a tak aj skoncime.
Jasne ze ti to ponuka lebo je obchodnik a je trhova ekonomika. Ako mozes vediet ze ti to nenarusi olejovy film po urcitom case? HM? Myslis ze ti to nenarusi semeringy a podobne gumove tesnenia? Ze ti nestvrdnu skor ako bezne? Ja by som si 100% nebol isty tak neviem. Major je odbornik ten by ti nazor mohol popisat. V kazdom pripade olej meneny v ten pravy cas podla nazorov inych motor chrani dostatocne.
Jasne ze ti to ponuka lebo je obchodnik a je trhova ekonomika. Ako mozes vediet ze ti to nenarusi olejovy film po urcitom case? HM? Myslis ze ti to nenarusi semeringy a podobne gumove tesnenia? Ze ti nestvrdnu skor ako bezne? Ja by som si 100% nebol isty tak neviem. Major je odbornik ten by ti nazor mohol popisat. V kazdom pripade olej meneny v ten pravy cas podla nazorov inych motor chrani dostatocne.
- Radim046
- Registrovaný
- Příspěvky: 600
- Registrován: úte 07.12.2004 01:00
- Bydliště: okr. Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
marek26 píše:good good to co je za vyraz nepoznas svoju rec? Seci len amerika kdo vypusta najviac plynov do vzduchu, amerika kdo robi vojny amerika good to je vyraz do puce. Sa im pchame do zadku a tak aj skoncime.
Jasne ze ti to ponuka lebo je obchodnik a je trhova ekonomika. Ako mozes vediet ze ti to nenarusi olejovy film po urcitom case? HM? Myslis ze ti to nenarusi semeringy a podobne gumove tesnenia? Ze ti nestvrdnu skor ako bezne? Ja by som si 100% nebol isty tak neviem. Major je odbornik ten by ti nazor mohol popisat. V kazdom pripade olej meneny v ten pravy cas podla nazorov inych motor chrani dostatocne.
Hele já se ptal na názor na tu přísadu a ne na radu jak mám mluvit.

marek26 píše:good good to co je za vyraz nepoznas svoju rec? Seci len amerika kdo vypusta najviac plynov do vzduchu, amerika kdo robi vojny amerika good to je vyraz do puce. Sa im pchame do zadku a tak aj skoncime.
Jasne ze ti to ponuka lebo je obchodnik a je trhova ekonomika. Ako mozes vediet ze ti to nenarusi olejovy film po urcitom case? HM? Myslis ze ti to nenarusi semeringy a podobne gumove tesnenia? Ze ti nestvrdnu skor ako bezne? Ja by som si 100% nebol isty tak neviem. Major je odbornik ten by ti nazor mohol popisat. V kazdom pripade olej meneny v ten pravy cas podla nazorov inych motor chrani dostatocne.
Tak ty seš dobrej kok*t! On se slušně zeptá a ty mu tady kážeš o americe a jazyce.Když už děláš takové rozdíly tak mluv česky tady si na čekým serveru!

A když už jsi začal mluvit otom že je obchodník a proto mu to tlači tak ten dotyčnej co mu to tlačí je jeho kámoš a můj soused.Kde i já vozím své auto.Čili to není obchod, aby naněm vařil díky aditivu, ale dal mu nabídku, díky tomu že slyšel chválu na tuto přísměs.Sice je zastánce kvalitní olej, ale proč neudělt něco +pro motor, když je chvála, samozřejmě se chtěl zeptat majora co je znalec nebo lidí co rozumí oleji zda-li je to pravde nebo ne.On ho dotoho netlačí jen mu dal nabídku zda-li chce nebo ne.A ty mu tady dáváš sračky do palice za slovo good..... ty haluško politá brinzou

marek26 píše:A radimovy sa ospravedlnujem verejne. Radim prepac. Len skoda ze us k tomu ideme (to je sami good, look, face, ok ) Hele SLID skoda ze mi nadavas ja som nenadaval. Slid odpustas mi?
Ked je to sused je to nieco ine samozrejme.
Neodpustam........ každej píše tak jak to myslí.Takže příště radši mysli a pak piš

Slid píše:marek26 píše:A radimovy sa ospravedlnujem verejne. Radim prepac. Len skoda ze us k tomu ideme (to je sami good, look, face, ok ) Hele SLID skoda ze mi nadavas ja som nenadaval. Slid odpustas mi?
Ked je to sused je to nieco ine samozrejme.
Neodpustam........ každej píše tak jak to myslí.Takže příště radši mysli a pak piš
ty si taky stale?
