Můj názor: E65 nabídne určitě více muziky za méně peněz, na druhou stranu E60/61 opticky tolik nezestárla a je rozhodně variabilnější. Každému dle jeho vkusu, třeba 760Li mě láká velmi, možná ji časem budu hrozně nutně potřebovat
Mám aktuálně zkušenost s 545i E61, se kterou jsem od února 2016 ke dnešku najel 60kkm. Používám jí denně a musím říct, že si každou jízdu užívám. Výkonu to má tak akorát, je v tom ticho (ano, v E65 je ještě víc ticho), i když už je to 13leté auto tak mu ten věk hádá málokdo (a kdo se v BMW nevyzná, tak tipuje, že je to tak max ročník 2012), jízdní vlastnosti výborné (DD + aktivní řízení je úžasná věc), výbava velmi slušná, spotřeba na objem a výkon motoru velmi dobrá a to i ve srovnání s jinými značkami. Můj průměr je cca 12,5 při VELMI svižné jízdě (tohle je samozřejmě subjektivní, každý vnímá svižnou jízdu jinak, já se snažím jezdit rychle (pravidelně 180+, v Německu samozřejmě), ale plynule, na druhou stranu sílu motoru při akceleraci využívám poměrně často

. Na dálku podle předpisů to jde i kolem těch 10, při nízkém letu po Autobahn do Berlína to může být i 14-15. Pak by neškodilo mít o něco větší nádrž, 70l není na takovéhle auto úplně ono. Jen ohledně porovnání, s 530d jsem při stejném stylu jízdy byl na cca 9,5. Dálky samozřejmě o něco míň. Kamarád s 530i N52 při obdobném stylu jízdy má průměrnou spotřebu stejnou jako já. Rozdíl ve spotřebě mezi benzínem a dieselem není malý, ale ani obrovský, ta radost z jízdy za to stojí. LPG nemám a rozhodně ho neplánuji.
Co se týče provozu - zastávám názor, že na servisu se šetřit nemá a auto s pořizovací cenou 3 mio a výše půjde těžko servisovat za stejné ceny jako Oktávku. A pokud chci, aby auto podávalo výkony stejně jako když bylo nové a abych se na něj mohl spolehnout, je zkrátka potřeba do servisu investovat a nedělat nic polovičatě. Některé věci je dobré udělat preventivně, a protože znalost bolestí E60/61 je velká, takže i já jsem přetěsňoval motor, dával nová gufera, opravoval CCC, kupoval nový diversity modul, dával nové kabely do 5tých dvěří do kufru, k tomu navíc preventivně proběhla výměna všech cívek a svíček a spousta dalších věcí (náplně v automatu, diffu atd, beru jako samozřejmost) ale když už tohle bylo před více jak rokem vyřešeno tak jenom jezdím, tankuju a měním olej a filtry a vše funguje jak má.
Je pravda, že V8 v E60/61 je hodně napasovaná, takže spousta servisních úkonů trvá výrazně déle než u šestiválců nebo u E65. Určitě mě v budoucnu ještě něco potká, některé další preventivní výměny už jsou naplánované, ale to bych řekl, že je u staršího auta normální.
Z výše uvedeného výčtu je evidentní, že ten servis něco stál a nebylo to málo, ale znovu - u 13 let starého auta s 200kkm+ na hrbu nelze čekat, že bude bez investic. Nepřestává mě udivovat, že si někdo koupí auto tohoto typu za méně než desetinu jeho původní ceny a čeká, že bude jen jezdit a případně to (ne)servisovat u Franty ve stodole. Na zbastlené 530d s vykuchaným DPF jsem vyloženě alergický, kouří to, smrdí to, nejede to. U těch dieselů je (ne)údržba vidět snad mnohem víc než u benzínů. Kolega 530d měl, najezdil s ní 150kkm a kromě diversity a kabelů v kufru nic neřešil, jenže jí kupoval za cca 600k CZK a s najetými opravdovými 70kkm a pravidelným servisem ... Zkrátka koupit tenhle typ auta za +-150-200k a čekat, že bude téměř bez investic a bude fungovat jako nové, je přinejmenším naivní.
Často jsem přemýšlel, že bych upgradoval na něco novějšího, ale vždy mi vyšlo, že bych si ve většině parametrů moc nepolepšil a navíc to auto mám prostě rád.