Stránka 2 z 11

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 01.07.2019 16:47
od vypuk
Se tam dá něco inpou štelovat? :shock:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 01.07.2019 17:53
od Spejbl
Něco jo, ale to hlavní jako předvstřik a dávku nastavuješ ručně na vstřikovacím čerpadle a kontroluješ je právě přes ty live data na diagnostice.
Nejspíše ti uchcává vstřik a proto ten rachtavý zvuk.
Nějak to zkus tím "vypínáním" válců (odpojovani vstřiků) vyzkoušet co to bude dělat.
Ty live data jsou dobrý pro spolujezdce, ty budeš řídit a on bude koukat jaký to má předvstřik, dávku,mV potenciometru plyn.pedalu,plnici tlak atd. Bude koukat skutečný vs požadovaný, z toho se nechá něco zjistit.
Vidim to na nějaký mrtvý vstřik jak na čerpadlo.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: pon 01.07.2019 18:33
od vypuk
Joo takhle, jsem si právě říkal, že bych měl blbě načtené info ohledně inpy a těchto jednotkách, jelikož jsem se někde chtěl dočíst kdysi tuším ohledně nějakých úprav, a právě tam jsem se dozvěděl, že to není jak u VW, kde se nalejou kW přes kabel :lol:
Jinak ten zvuk jde nejvíc slyšet v 0:04 na videu.
No, díky pane, zítra na to vlítnu 8-)

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 02.07.2019 13:36
od vypuk
Tak jsem prubnul to vedení a vypadá to na řídící.


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: úte 02.07.2019 17:21
od vypuk
A byl jsem trošku zadýmit sídliště :lol:


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 15:25
od Spejbl
Hale taky se jakoby zdá, že to trochu zmizelo, ale to je vcelku jedno,protože to
pěkná kovářina :D . Pouštím si to na phone, takže je to takové :D
Z těch live dat máš skutečný předvstřik na maximu, těch 20°před HU. Což je špatně , ale teď čím je to způsobeno?
Buď řídící vstřik dává nesmysl, nebo odešel taktovací ventil přesuvníku na vstřikovacím čerpadle , který reguluje předvstřik. Nebo pístek přesuvníku je zablokovaný v poloze nadoraz max. předvstřiku.
Nejdřív zkus ten konektor (2pin) co jde do toho taktovaciho ventilu přesuvníku vstřiku rozpojit a zkusit jestli tam jde napájení, protože když ho odpojíš tedy ventil není pod napětím tak je také max. předvstřik.
Ten ventil přesuvníku vstřiku je na vstřikovacím čerpadle pod rozdelovaci hlavou co z ní jdou ty vstřikovací trubky. Trčí z něj černý kabel s jednoduchým 2pinovym hranatým štekrem.
Ne ten tlustý s kulatým štekrem.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 15:48
od Spejbl
Ten pin na který musí jít těch 12 V je červenobílý a ten druhý pin je bílý a tu si řj motoru DDE přikostřuje pwm signálem a tím reguluje tu polohu pístu přesuvníku vstřiků.
Takže, když ti to poběží na volnoběh a ty budeš mít na správných pinech 12V a zároveň plnou kostru tak nahradiš jakoby supluješ řj motoru v regulaci předvstřiku na minimální předvstřik a ten motor by měl změknout, tedy jít tišeji.
To přikostrení dělej jen na zkoušku, abys zjistil že se změní chod, popř si nápoj tu inpu a koukni na skutečný předvstřik to spritzbeginn ist.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 17:04
od Spejbl
Takhle se choval jeden motor kdysi co jsem dělal, a nakonec tam byl střihlej klínek na kole co vstřikovací čerpadlo pohání.
Ale to zas různě kouřilo. :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 18:18
od vypuk
Tady to kouří taky :D ale 12V tam jde a zkusili jsme odpojit ten konektor, jen čistě odpojit, a bylo ticho :lol: No, čili... Na co se mám psychicky připravit? :?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 19:14
od Spejbl
:D mně to funguje obráceně , když to odpojim tak předvstřik je maximální.
A ta inpa ukazuje předvstřik kolik na volnoběh s odpojenym taktovacim ventilem?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 19:33
od vypuk
Nic, nulu :D

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 19:46
od Spejbl
:D Tak pístek zadřený nebude,
asi to dostává špatný signál k regulaci od řídícího vstřiku proto ta nakoplá regulace.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 19:49
od Spejbl
Že by se v něm sekala jehla, nebo ta snímací cívka nebo kabel k ní.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 20:08
od vypuk
No teď otázka, kde sehnat řidící vstřik v mém okolí a hlavně ať dělat tak, ať ho vůbec dostanu z auta :lol:
Je mi už předem jasné, že bez vytříbeného slovníku se neobejdu :lol:

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: stř 03.07.2019 22:41
od jozzocz
Spejbl píše::D Tak pístek zadřený nebude,
asi to dostává špatný signál k regulaci od řídícího vstřiku proto ta nakoplá regulace.
Takže ten "ventil regulace předvstřiku" má v sobě pružinu a vždy ten předvstřikový váleček tlačí do nulové polohy předvstřiku, když je bez napětí?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 04.07.2019 00:05
od Spejbl
Když je zhasnutý motor, tak ta pružina zatlačí pístek přesuvníku do krajní polohy nejnižšího předvstřiku, tedy cívka taktovacího ventilů bez napětí.
Zapne-li se "zapalování" přivede se napětí na taktovací ventil přesuvníku vstřiku a řj motoru DDE ho pulzně (pwm signál) ukostří tedy otevře a může přes něj protejkat nafta. To množství protékající nafty je regulováno a tím se vlastně přetlačuje ten tlak ty pružiny co tlačí do písku.
Odpojí-li se napětí, tak se ten ventil zavře a tlačí plným tlakem nafta uvnitř vstřikovacího čerpadla proti pružině, kterou zmáčkne a přesune pístek do polohy max. předvstřiku.

:D zvláštní ovšem je, že vypukovi to chodí opačně...... což ňák nechápu.
Při montáži se u čerpadla nastaví statický předvstřik a řj po nastartování motoru si ho už pak řídí dynamicky sama podle mapy motoru zvolí odpovídající takt taktovacímu ventilu přesuvníku vstřiku.
Jde o to, aby na volnoběh byl ty 2 až 3° před HÚ

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 04.07.2019 00:12
od jozzocz
Rozumím. A jakými informacemi se jednotka řídí, aby nastavovala a udržela správný předvstřik?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 04.07.2019 00:18
od Spejbl
Právě pomocí toho řídícího vstřiku, což je snímač zdvihu jehly toho vstřiku, si tu hodnotu měří a když dojde k rozdílu mezi zaměřeným a tím co má uloženým v mapě řj motoru tak provede doregulovaní pomocí toho taktovaciho ventilu.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 04.07.2019 01:00
od jozzocz
Rozumím. Jelikož po odpojení ventilu pro předvstřik sice motor ztichl a změknul mu chod, ale stále se ozýval ten zvuk špatného vstřiku. Tudíž buď nefunguje snímací cívka na řídícím vstřiku a nebo funguje a motor pozná, že jeden vstřik drhne(nebo prochcává) a ubere dávku, aby vyrovnal běh celého motoru.

Takže změřit cívku na vstřiku a pokud je dobrá, je to některý vstřik?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Napsal: čtv 04.07.2019 21:43
od vypuk
Tak cívka dává 98Ω. :|