Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Upgrade brzd 645 -> M6

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#21 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jistě to je takový statický měření, v provozu nevím těžko by se to zjišťovalo. Podle mě to má za úlohu distribuovat ABS ty brzdný účinky tak by se muselo přenastavit (tuning). Záleží taky na podvozku jak je houpavej atd.
Každopádně pomoct si člověk může rovnou jít do lepších směsí a značek bez navýšení hmotnosti, pokud to jako brzdí někomu v běžným provozu málo. :)
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#22 Příspěvek od Sweden »

panové večer pročtu a pokusím poradit, jsem teď časově úplně v řiti :?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#23 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zddan01 píše:to teoreticky ano, ale vliv má hlavně rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou a to je u tohohle auta cca 50:50, takže posílit předek a nechat zadek je nesmysl :)
tohle je podstata věci plus moderní nápravy, které mají antidive/squat geo, proto nejde srovnávat se starýma šunkama, kde auto padlo na čumák při pokusu o brždění...
když cokoliv od Bmw ve 150ti zašlápnu, auto se jen přilepí k zemi, nereje čumákem, tzn. zadní brzdy také brzdí, proto jsou ostatně skoro stejně velké (průměr), dnes je to částečně marketing, ale i tak...
obyč auta s rozložením hmotnosti 65:35 a vlečnou torzkou mají vzadu klidně bubny, případně značně menší kotouče z výše zmíněných důvodů... a to je také důvod, proč jim reznou ty zadní kotouče, protože nejsou "ve hře" viz výše...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#24 Příspěvek od pavproch »

Posílit předek a nechat zadek nemusí být vždy nesmysl.

Já přesně tohle udělal u m4Zlika (vepředu S2NHA tj. dvoupístek 340mm místo původních 330mm/jednopístek) a vzadu sem nechal OEM (akorát sem hladký kotouč nahradil slotted Cquence stejného rozměru) a brzdí to fčíl VÝRAZNĚ líp než před úpravou. A nenoří se předek při brždění.

A stejně sem to udělal i na 3er e91 (předek s2NHA a zadek slotted Cquence) a.... stejný efekt.

(A až mi skončí lyžařská sezona, tak stejnou úpravu brzd provedu i na bramborovi2....)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#25 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ale to co popisuješ je 5mm na poloměru a na přední nápravě (čili přesný opak než co se tu řeší).
Vyměn zadní 280 za 312mm, vypni ABS a jdi se projet :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#26 Příspěvek od pavproch »

Já reagoval (ani sem nečetl zbytek) jen na tu větu o nesmyslu posilovat jen předek
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#27 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

z mojí strany je to jenom teoretizování, ale posílit předek brzdama z auta, který má o víc jak 50% vyšší výkon a zadek nechat netknutej mi nepřijde dobrý :ja_nic:
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#28 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Podle mě i zbytečné praktizování, když dáš nové origo brzdy od Bimmeru s 30-40% slevou, bude to zakusovat pěkně.. kdybych s 6er lítal na okruh, tak M6 brzdy můžou být logickej upgrade. Ostatně Mr.Sweden má real zkušenosti..
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#29 Příspěvek od Itchythefirst »

Tak abych to vlakno shrnul: Nema smysl menit jen predek, ale komplet vse.
Kazdopadne se na to vyprdnu, protoze ve me dlouhodobe klici napad poridit M6 a ten napad je stale silnejsi a silnejsi :-). Za par let uz to bude celkem raritka a vypada to, ze v BMW uz V10 nikdy nebude :-|
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#30 Příspěvek od JaraX »

to je slovo do pranice, máš za to odemě palec nahoru.
já si ty M6 brzdy právě koupil, ještě nevím jeslti je prodám, nebo si je dám na svoje, spíš dám na svoje.

sweden, výměna je plug and play? tzn vyměním třmeny, kotouče, desky a hotovo?
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#31 Příspěvek od Itchythefirst »

JaraXi, oba vime, kam instalace tech M brzd povede ;-) Nandas brzdy a budes chtit LSD, nandas LSD a budes chtit EDC, nandas EDC a budes chtit alespon kompressor z B6 :-D
Ja jsem to videl uplne stejne, realne jsem uvazoval nad M brzdama, LSD, pak by asi prisly dalsi blbinky a ve vysledku by to stalo to, co M6, jen by to proste M6 nebylo :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#32 Příspěvek od JaraX »

to já dobře vím :)
Odpovědět