matiz píše:Mam tady mrtvou DSC z auta ktere melo svych prvnich 67k, taky vylitana hujda? Jelikoz jsem nekde pozbyl bezkontaktni teplomer tak to zmerit neumim, ale moc bych chtel vedet jakou teplotau bude mit povrch dsc jednotky po nejake delsi jizde. Ja verim tomu ze ta teplota nema na funkci zivocichare zadny vliv.
Moje ma 284k km a zasadni dily co se serou mam vsechny skladem a nedam je z ruky co to auto budu mit.
Jen tu prevodovku me schovej.
ta mu je stejně k hovnu
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 12:03
od horan
Ne po polnacce. V Čechách!
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 12:09
od Jaris330D
JaraX píše:hele to moje auto za 150tkm fakt nic nechtělo, takže ono to přijde, žadne DSC, žadné ASK, žadny Logic, žadny softclose, hydrokufr, nic se prostě neposralo a jednou se to posere
matiz ja myslim že tak 80-90°C bude mít určitě.
jak je pak možny když se vysere po 60tkm že to je otřesama? jezdil jen po polnačce?
Ja tomu verim, jsem si delal srandu. Koupil si to s malým najezdem.Taky zalezi, kde to jezdi. Nekdo najede 50 000 km po Praze a dostane to zahul, jako sedma, ktera nekde najede 100 000 km.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 12:27
od matiz
Presne, protoze mam naftu... Kdyby pasovala, leti uskladnit. Ja jsem treba rad ze ten german s tim jezdil akorat do servisu. Asi mel strach ze by nedojel zpatky -)))) Alespon neni vybydlena a zhuntovana. Ovsem ten anglan co mam s tim nejezdil vubec podle historie, ten to mel vylozene na kochacku. 2004 a 177k km do chvile nez jsem to koupil. A ne, neni to stocene...
Stejny pribeh ale zaziva moje trojka, letos v breznu jsem delal technickou, schvalne jsem se sel podivat kolik jsem s ni od toho brezna najel a TRHA MNE TO ZILY... Ukrutnych 402km... Kdybych to odjel taxikem tak mne to vyjde levneji. Ale nemam koule ji prodat, ale budu muset... To je tim ze mam dve sedmy, jednu petku a jednu trojku. Co si necham je jasne, naftovou sedmici...
Jezdilo to po ostrave, takze skoro jak po te polnacce... Ono tomu nic neni az na fakt ze nejde vyresetovat servis brzd, vsichni vime co se v te jednotce stalo. Jsou to kundy prasive, chcipa to dost.
Na tu teplotu zapomen, ta by byla realna jen kdyby to auto horelo plamenem. Kdykoliv na ni udrzis ruku...
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 12:51
od JaraX
- někdy ti to změřím, netvrdil bych že tam kdykoliv udržíš ruku, já když měl čiply TDSo a posunutej omezovač a jel jsem 100km v kuse 250kmh, tak mi začala vařit voda v nádobce ostřikovačů, to jsem viděl poprvé a naposled,
- já to mam tak s 6er, letos jsem nenajel ani 1000km ale je mi to lito prodat, když vidím jak jsou všechny 6er vraky.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 17:07
od Kami1
Problém je v tom, že ten čip je umístěnej na hliníkovém bloku uvnitř rámu, se kterým ten blok není napevno spojen a to je přemostěno těmi drátky . Všichni víme jak ABS dokáže krasně kopat, když zabírá. A u těch hydraulických ventilů musí při tom vznikat pěkný otřesy.
Úplně stejnýma drátkama je čip přiletován i k tomu bloku. Ty držej jak přibitý, a daj se ohýbat bez poškození sem a tam. Ale ty napojené na kontakty na rámu, byly načaté všechny a ulomili se na dotek, a tím myslím opravdu jemný dotek. V podstatě podle mne už ulomené byly a na místě je držel akorát ten jemný silikon.
Za mě tedy určitě hlavně vibrace. Pokud to ovlivňuje teplota, tak spíše v zimě, kdy materiály křehnou a ABS častěji zabírá (tedy pokud s tím člověk v zimě jezdí).
Ono by stačilo preventivně slepit na dané straně ten blok s rámem nějakým tmelem a vzniku závady by se zabránilo.
Ty repase nebudou určitě všespásné, ale že to nějakou stovečku tkm zvládne, bych věřil, a o to asi jde.
Závada v 60tkm s tímto problémem souviset nemusí.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 17:17
od matiz
Na 1000% souvisi, senzory desek jsou napojeny na port procesoru v dsc, pokud se odlepi kontakt ktery snima stav tloustky oblozeni, tak se nikdy po vymene senzoru stav toho portu nezmeni na log.0 a tim padem nikdy nedojde k resetu servisu. Amen...
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 22:38
od RomanM3
Myslím že tyhle jednotky nejsou na ty konektory pájené ale spíš bondované. Je to jiná technologie používána pro připojení čipu uvnitř IO na samotné vývody pouzdra. Jen v tomto případě jsou dratky tlustejsi. Plošky jsou relativně malé a ten povrch nelze pajet (pokud není zlatý).
Bondovani není přesně můj obor ale o pájení vím řekl bych dost.
Každopádně degradaci pajeneho spoje způsobuje zejména cyklovani teplot plus vibrace (namáhání mechanické) plus zvýšena teplota spoje - Dochází k růstu intermetalickych vrstev. Tyto vrstvy vlastně tvoří spoj. Jenže tyto vrstvy jsou tvořeny slitinou Sn6Cu5 a ještě jednou velmi podobnou. Tyto vlivem teploty rostou rychleji (rostou i za pokojové teploty, jen pomalu). Jejich problém je, že jsou velmi křehké. Vlivem vibrací a střídání teplot pak dochází k mechanickému namáhání a vzniku mikrothlin až k prasknutí spoje. Zejména na to trpí slitiny bez olova které bylo zakázáno používat už před lety (krom výjimek jako například letecky průmysl, zdravotnictví apod). Tzv olovnatý spoj je mnohem pružnější a nepraskne zdaleka tak brzy.
Bondovane spoje spis prasknou protože ten tenký drát se proste ukmita. I když jeho kmitum má zabránit ten silikon nebo co to je za sragoru v čem je to zalite. I po x letech v provozu je to měkké...
Zkoumal jsem kdysi takovou váhu vzduchu od boshe - stejná technologie. Váha od starline byla například normálně pájená a řekl bych laicky na dost nižším stupni vývoje
Třeba je tu někdo kdo se víc vyzná ale podle mě ty spoje mezi deskou a konektorem nejsou klasicky pajene. Což stačí na to mrknout pod mikroskopem....Škoda že tu váhu už nemám...
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: pon 25.11.2019 23:56
od Kami1
Máš pravdu, pájené to není, i když jsem to tak pro zjednodušení napsal. On je v podstatě celý ten modul hybridní IO.
Ten spoj urvaný není, ale drát je zlomený těsně za spojem, přesně jak píšeš ukmitaný. Je to i relativně dobře vidět na tom videu na první straně.
Nevíš z jakého materiálu bývají ty drátěné propoje? Já tipoval stříbro, ale on to bude asi spíš hliník.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 13:21
od RomanM3
ahoj,
no v tom videu jsou ty plošky ale obří - tam se ještě s pájkou dá něco dělat. navíc jsou zlacené. zlato je ale drahé, že? tedy pokrok nezastavíš a proto jsou nové plošky mnohem menší a přesně jak píšeš mohou být klidně hliníkové. i ten drát může být hliníkový. používá se měd, zlato a hliník. obvykle to není úplně čistý kov, ale například s 1% příměsí křemíku. tady vzhledem k barvě kovu to bude tedy asi hliník, takže s pájkou se opravdu nechytáš...ještě existují vodivá lepidla, ale opět - jak chceš dispendovat v domácích podmínkách tak malé a přesné množství - uvažuji-li tedy opravu té jednotky? za druhé, spolehlivost lepeného el. spoje je mizerná i když se provede super skvěle.
jinak co se týče bondování, nejsem na to opravdu expert, zvlášť na takovouto aplikaci, ale nejsilnější bondovací drát jaký jsem viděl je 600um = 0,6mm. nevím jakou sílu drátu používá bosh. nicméně je jasné, že ta technologie byla vyvinuta protože někdo spočítal že takto je ta jednotka o 0,00005Eur levnější a záruku to přežije...
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 13:27
od matiz
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 14:52
od RomanM3
jak snadné, že? odstranit silikon, přebondovat, zalít novým silikonem.
v čase kolem 30s je vidět takové malé ruční bondovačky. něco podobného prodáváme ale objemy jsou velmi malé takže reálně jsem ji viděl snad jen jednou nebo dvakrát.
bavil jsem se o tom s kolegou a ono to vychází z toho, že ten pájený spoj by tam byl příliš namáhám mechanicky a prsakl by"velmi brzy" proto přešli na bondování, které pokud se provede správně, má mnohem delší životnost, což tu vlastně potvrzuje Jarax, že to odchází cca až po 300tis km.
problém je s tou opravou. pokud je tam opravud napařený hliník na povrchu, tak jedině ho dát dolů. pod ním by snad měla být měď. záleží co je základem toho HIO...
pokud máte někdo doma mrtvou jednotku, tak mi ji můžete poslat. třeba během dlouhých zimních večerů příjdu na to jak to opravit alespoň relativně spolehlivě
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 15:14
od matiz
Jak by tam byl ten spoj namahany mechanicky, nechapu to. Vsechny jine jednotky jsou namahane podobne jako tato. Mozna pro to je nejaky duvod proc pouzivaji tuto technologii, ale tam kde je konektor pajeny nebo vlisovany, ci narazeny se to nestava.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 15:37
od Filozof
je to podobný problém jako u e39/e38 ? Nebo jsou ty spoje menší u novějšího typu ...
Tady na prasáka ale jistě to fungovat bude nějakej čas. Tipuji mnohem déle jako bylo origo řešení.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 16:56
od Jaris330D
Filozofe: kdybys poradne cetl vlakna, tak bys zjistil, ze to tu uz bylo zverejnene.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 22:50
od Filozof
Je mi záhada proč udělali při výrobě tak Dětinskou chybu... skoro jakoby to bylo naschvál aby se to měnilo či opravovalo.
Predface e38 tyto problémy nemá až poface stejně jak vidím i u e65 kde v tom pokračovali.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: úte 26.11.2019 23:38
od Jaris330D
Asi netusili, ze to bude jeste po 17 letech funkcni auto. . Mozna to ma i vliv na tom, jak se casto ta DSC jednotka muci. Ja ani nepamatuju, kdy jsem naposlet DSCcko rozblikal. Ani v zime, protoze tady v nizine zadna nebyla.
Re: E65 chyba abs senzoru
Napsal: stř 27.11.2019 07:51
od JaraX
tak to jezdíš hodně pod svoje možnosti mě to bliká furt, léto, zima