Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#21 Příspěvek od Henry_E90 »

Přidám ještě i svoji osobní referenci (jelikož auto, o kterém Jirka aktuálně psal, je moje). Auto rozhodně funguje po vyčištění lépe. Netvrdím, že to je +20 kW, nebo něco podobného. Ale prostě zmizely všechny drobnosti, které do té doby poukazovaly na to, že auto už má něco za sebou... Žádné škubání a zakuckávání na volnoběh, lepší odezva na plyn a zdá se mi, že auto má i lepší projev od nějakých 4 - 4 500 otáček, kdy výkon začne narůstat výrazněji, než jsem byl zvyklý. Neřekl bych, že to je placebo, ale zároveň graf z brzdy nemám. Mám v plánu na brzdu zajet, ale určitě už nedodám graf před čištěním...

Ještě k problematice N53 - moje zkušenost je taková, že jsem se spíš setkal (v zásadě asi pokaždé, až do teď) spíš s neznalostí servisů, než s nějakými problémy ohledně motoru. Celkově jsem do motoru (kromě olejů, filtrů, svíček a cívek = spotřebák) investoval vůbec poprvé. Včetně celého palivového/emisního systému. A i teď se jednalo o investice pár tisíc + "oříškování". Přitom celkově auto vzalo už na servisu hodně peněz. Ono to tu i padlo - jakmile přestane u N53 něco fungovat, můžou být problémy. Ale to přece není chyba motoru. Sám jsem za 4 roky byl Xkrát na diagnostice a jediná věc, co jsem se dozvěděl, bylo "máš tam nějaké chyby, ale dokud to jezdí, tak do toho nevrtej, to je strašný motor..." (chyba NOx senzoru, se kterou auto najelo 40 000 km a v zásadě to nic zatím ani neodneslo). Takže jsem si mohl "odpálit" NOx filtr za 70 000 Kč, nebo kolik stojí. A pak bych byl taky naštvaný, jaký je to krám. Ale teď spíš vím, že jsem akorát narazil na někoho, kdo tomu úplně nerozumí a snáz si poradí s úniky oleje u N52, protože to je "klasika", než porozumět všem souvislostem u N53. Nemluvě o tom, že jsem zrovna před týdnem potkal majitele N52, kterého už stály jen úniky oleje přes 20 000 Kč a auto už nechce dál řešit a uvažuje o výměně za Fabii. Ano, je to na 99 % špatným servisem, ale osobně se mi zdá, že to tak u N53 bude většinou taky, a to i často u lidí, kteří jinak BMW rozumí docela slušně. Nasvědčuje tomu i to, že i když jsem jezdil do nejlepších servisů BMW v okolí (teda s výjimkou MattyX/Piston.cz :) ), tak nikdo nebyl schopen i běžně známé problémy na N53 a periferiích řešit a prostě tyhle věci ignoroval.

Sám jsem (díky odrazování všude možně) N53 nechtěl a je spíš náhoda, že ji doma máme. Ale čím dál tím víc se přesvědčuji o tom, že to není špatná volba. Určitě to je lepší motor spíš pro člověka, co se o auto chce trochu starat (což asi není úplně problém, když se bavíme o BMW s R6 benzínovým motorem), než pro manželku nebo někoho, komu se prostě jen dané BMW líbí, ale to je tak všechno. Už jenom ta varianta odstavit NOx "hlouposti" a udělat z N53 jednodušší motor mi přijde jako celkem v pohodě. Ale to už by mohl vyprávět spíš BudVlad...
Catany
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: ned 03.09.2017 15:17

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#22 Příspěvek od Catany »

Hanz píše:Tak jestli věříš, že n53 a n54 jsou skoro stejné motory, tak nejsou :-) n53 je pojízdná el-chem laboratoř, která musí mít vše ok, jinak se sama podělá...
n54 je relativně obyč přeplňovaný motor s přímým vstřikem, proto také vydrží +100PS sw a 200PS s malými změnami...

Já netvrdím, že vyčistit sání je blbost, ale píšu, že to nevyřeší/zachrání DI motor... ten karbon na ventilu může způsobovat samozápaly, omezí max výkon, ucpat kanály odvětrání kliky, ale toť asi vše... rozhodně nezadře píst, neucpe kat...
No podle mne kromě přeplňování mezi N53 a N54 rozdíl není. trochu upravený software. Pokud se tady rozebírala životnost obou motorů tak i tady je zřejmé že pokud tomu někdo bude dávat pilu a první tři výměny olejů motoru bude proáděna na standartní dobu tedy 25-30000km tak umrřou po 250000km oba a na stejné problémy. Koneckonců životnost nyjnějších motorů je konstruuvána na podstatně menší nájezd již z toho důvodu že díly jsou poddimezovány a výrobce nemá zájem aby motor vydržel moc protože potřebuje prodávat nová auta.
Na čistění sání jsou zatím od zákazníků samá kladná hodnocení kdy mi píší že pociťují lepší výkon a mají nižší spotřebu. Zda se u nich jedná o skutečnost nebo o placebo efekt to nemohu posoudit. myslím si že jakékoliv odstranění karbonu z namáhaných částí motoru se vyplatí a rozhodně tomu motoru přidá na životnosti. Nelze se domnívat že motor který je už těsně před smrtí díky špatné a zanedbané údržbě to zachrání a to také tady nikdo netvrdí. Odpor k motorům N53 a i N54 vzniká z toho že velice málo mechaniků ví o závislostech a věcech na tomto motoru stále je srovnávají s motory M52 54 kde je ale zcela jiný systém vstřikování a hlavně řízení motoru. U motorů řady N43,53,54,55 je podstatně složitejsí elektronika a závislost více věcí a ne každý mechanik pokud se na tyto motory nespecializuje jim dokáže porozumět a slepě mění díly tak jak mu to píše diagnostika kdy často to je zbytečné a velice to prodražuje údržbu.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#23 Příspěvek od ph132008 »

Hele walnut blasting je určitě dobrá věc, o to nic. Ale N53 a N54 jsou přece fakt úplně jiný motory. Ty říkáš, že jedinej rozdíl je turbo, ale spíš je to tak, že přímej vstřik je jediná společná věc...
Uživatelský avatar
adamReznicek
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: pát 09.08.2019 19:13
Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#24 Příspěvek od adamReznicek »

Čus, dokážete doporučit nějaké servisy v Praze, nebo v Plzeňském kraji (jsem kousek u plzně), kde dělají dekarbonizaci sání tím oříškováním, mechanicky? Kolik tohle stojí?

Mám N43 motor (já vím, blbost), ale např. můj servisák dělá dekarbonizaci tou běžnou metodou, různé chemikálie a odsávání...

Díky za info
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#25 Příspěvek od jirka330i »

ph132008 píše:Hele walnut blasting je určitě dobrá věc, o to nic. Ale N53 a N54 jsou přece fakt úplně jiný motory. Ty říkáš, že jedinej rozdíl je turbo, ale spíš je to tak, že přímej vstřik je jediná společná věc...

Pokud jde o mne tak jsem v drivejsim prispevku napsal ze jsou si motory N53 a N54 "celkem podobne"...a nechtel jsem tim opravdu nijak provokovat zastance preplnovani ;)

Nicmene budu sam rad, kdyz si prohloubim znalosti a nekdo mi tedy rekne ve kterych klicovych zalezistostech jsou tyto motory odlisne (jak uz jsem psal neni potreba resit nox system ani saci cast kde ma N54 turbo a cele jeho prislusenstvi a N53 tristupnove sani)

Takze zkusim zacit a nekdo pak muze doplnovat a upresnovat rozdily:

ridici jednotka- stejna
HPFP/ rail- stejne
Vstriky-stejne
Svicky/civky- v zasade stejne (pokud by N53 stacil homogenni rezim tak uplne stejne)
Olejovy system- stejny
Vodni cerpadlo- stejne
Blok motoru, hlava valcu- v zasade stejne??? nedokazu posoudit detaily, nevim jestli je N54 taky ze stejne horcikove slitiny, ale podle oem katalogu jsou ceny dilu na cent stejne
Ventildekl- v zasade stejny? vcetne zpusobu odvetrani
Klika a prislusenstvi,ojnice, pisty, ventily- v zasade stejne? cisla dilu jine, ale ceny uplne stejne
Vanos-stejny

Co tam mame dal???

Dekuji
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#26 Příspěvek od ph132008 »

Já teda zrovna zastánce přeplňování u benzínu nejsem...

řídící jednotka - asi stejná (nekoukal jsem)
HPFP - stejné
vstřiky - podle mě teda jiný objednací kód
svíčky/cívky - jiné (homogenní režim nestačí) ;)
olejový systém - asi stejný (nekoukal jsem)
vodní čerpadlo - stejné (stejně jako třeba u N52B25, N52B30, N52K, N51...)
vanosy - výfukový stejný, sací jiný
ten nox system bych zrovna docela zmínil
pak taky to turbo, že jo :D
a hlavně - pokud má motor jiný obsah a jinou konstrukci bloku z jiného materiálu, tak je to pro mě prostě jiný motor.

Ale každý může mít jiný pohled na věc. Hlavně myslím, že o nic nejde a nikdo to snad nebere jako provokaci. ;)
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#27 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Musím ohodnotit snahu něco řešit, protože rádoby znalců tohoto motoru je milión, nechápu, kde se berou... Takže palec nahoru Jirko. Ze svýho lajckého pohledu věřím, že to má velký vliv na životnost motoru. N53 už nemám, ale článek ukážu novému majiteli. Na válcovou brzdu by se někdo našel na olomoucku, kdyby Tě to zajímalo.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#28 Příspěvek od jirka330i »

ph132008 píše:Já teda zrovna zastánce přeplňování u benzínu nejsem...

řídící jednotka - asi stejná (nekoukal jsem)
HPFP - stejné
vstřiky - podle mě teda jiný objednací kód
svíčky/cívky - jiné (homogenní režim nestačí) ;)
olejový systém - asi stejný (nekoukal jsem)
vodní čerpadlo - stejné (stejně jako třeba u N52B25, N52B30, N52K, N51...)
vanosy - výfukový stejný, sací jiný
ten nox system bych zrovna docela zmínil
pak taky to turbo, že jo :D
a hlavně - pokud má motor jiný obsah a jinou konstrukci bloku z jiného materiálu, tak je to pro mě prostě jiný motor.

Ale každý může mít jiný pohled na věc. Hlavně myslím, že o nic nejde a nikdo to snad nebere jako provokaci. ;)
hmm...tak jsem se zase nic noveho nedozvedel :cry:

nox system jde podobne jako egr elegantne odkodovat a vyhodit bez toho aby to melo dopad na zhorseni emisi...oboji vyse uvedene ma podobne jako turbo sve nesporne vyhody i slabiny

P.S.: v n53 muzu v pohode pouzit svicky i civky z n54 pokud si vypnu stratified a v mape upravim dwell time; osobne vyzkouseno...ale musi to jet jen v homogennim...
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#29 Příspěvek od jirka330i »

Pajk85 píše:Musím ohodnotit snahu něco řešit, protože rádoby znalců tohoto motoru je milión, nechápu, kde se berou... Takže palec nahoru Jirko. Ze svýho lajckého pohledu věřím, že to má velký vliv na životnost motoru. N53 už nemám, ale článek ukážu novému majiteli. Na válcovou brzdu by se někdo našel na olomoucku, kdyby Tě to zajímalo.

Diky!

s tou brzdou pred a po uz o tom dele premyslim...jsem technicky typ a tak mne samotneho zajima jaka cast te pozitivni odezvy od tech co skorapkami prosli je placebo a jaka je navraceny kW vykon

na zivotnost motoru ( a vcelku jedno jestli n52/53/54) ma urcite vliv vicero faktoru...fakt ale je ze skorapky odstranuji nektere frustrujici priznaky chovani motoru zminovane majiteli...nefunguji ovsem jako svihnuti kouzelnym proutkem pokud byl ten motor 150tkm zanedbavan a podepsali se na nem ruzni "specialiste" a majitele zamereni na vizualni "tuning"
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#30 Příspěvek od ph132008 »

jirka330i píše: ...
Blok motoru, hlava valcu- v zasade stejne??? nedokazu posoudit detaily, nevim jestli je N54 taky ze stejne horcikove slitiny, ale podle oem katalogu jsou ceny dilu na cent stejne
...
Klika a prislusenstvi,ojnice, pisty, ventily- v zasade stejne? cisla dilu jine, ale ceny uplne stejne
...
jirka330i píše: hmm...tak jsem se zase nic noveho nedozvedel :cry:
Ty jsi se nic nového nedozvěděl? :shock: Tak to se asi nic nového dozvědět ani nechceš.
Tak znovu: Všechno, co cituju, je úplně jiné. Nebo myslíš stejné, jakože je to taky motor? :D A taky bys mohl s tím noxem ještě elegantně odstranit přímej vstřik a udělat z toho N52. :D

Nic ve zlým, stejně jako Pajk85 chválím snahu.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#31 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ty motory jsou si konstrukčně podobné, ale vlastně uplně jiné tvl :)
Dost podstatný rozdíl je ten, že celý princip n53 je primárně na přirozeném podtlaku NA motoru a N54 na přetlaku v sání :) Proto N54 není tak háklivá na to, na to co n53 trpí, protože ten vzduch si tu cestu nuceně najde a korekce na směsi probíhá tak nějak líp :) Jako nevím no ... To mě trochu připomíná válku Jaraxe proti všem, kdy nejlepší auto na světě je E65 a nic není víc, tak teď tu máme N53 :D (Sorry jardo, nic ve zlém jo :D )
A ty díly co jsi vyjmenoval, tak i ta blbá vodní pumpa je podobná, ale jiná :) Vstřiky podobné, ale kubaturou úplně jiné ... Ventilové víko podobné, ale vlastně úplně jiné (PCV ventilace vs. CCV membrána ) Olejové čerpadlo podobné, ale jiné ... BLok možná podobný, když se na něho podívám z 10 metrů, a nevšimnu si těch pár děr navíc pro chlazení turb a mazání turb. Hlava to stejný.
Jediný co mají ty motory společný je bordel na ventilech :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#32 Příspěvek od jirka330i »

hmmm....tvl...tak nakonec asi jediny stejny dil je to bosch lpfp cerpadelko ktere maji n53/54 stejne i s n43 316i :lol:

ale vazne...porad jsem se nedozvedel nic objevneho...krome toho, ze jsi elegantne vyjadril, ze n53 je atmosfericky (s AFR 12:1) a n54 turbo (s oem AFR 10:1...ktere ale tuneri tahaji az k 13:1) kde si vzduch pod tlakem cca 8psi vzdy nejakou cestu najde :shock:

ano, cisla dilu jsou v mnoha pripadech jina, ale v mnoha pripadech spise kvuli mechanickym detailum (nerikam ze nektere nejsou dulezite...ovsem i ty piezovstriky z n54 by podle mne sly osadit na n53 pokud se spravne nakoduji a upravi potrebne hodnoty v mape, podobne jako u svicek a civek...)...ale mne by spis zajimaly ty pripadne rozdily v principech fungovani/technologii/ zivotnosti tech dilu; treba tady nekdo zminil ze na n53 se zadira klika...tak by mne zajimalo proc u n53 ano a n54 ne...)

jinak se opravdu nesnazim vest nejakou valku...kdo se podiva jak se tyto diskuse odviji tak myslim pochopi ze N53 tady ma roli fackovaciho panaka...no a ja, protoze mam pocit ten motor celkem dobre znam tak vyjadruji sve nazory, zkusenosti, nekdy i domnenky...abych se dozvedel neco malo vic ;) a mohl tak diky radam opravdovych odborniku (kteri uz nejaky N53/54 knokautovali a jsou schopni objektivne predat sve zkusenosti) prozit s N53 spokojeny duchod :D

osobne povazuji N54 za vyborny motor, v dane kategorii asi jeden s vubec nejvetsim potencialem k vykonovemu tuningu...a kdyby mi bylo o 20let mene tak bych urcite nejaky se slusnym najezdem a ve slusnem stavu (po nemeckem duchodci ;) ) urcite shanel a urcite bych se na nem seberealizoval
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#33 Příspěvek od ph132008 »

Vzdávám se. Tobě by ty motory asi připadaly stejný, i kdybys je viděl rozebraný vedle sebe... ;)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#34 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No... U n54 10:1 ten motor nejede asi nikdy ale oka, nemá cenu se v tom pitvat :-D i na větší load v nižších otáčkách drží 15:1 a pak do 13:1 a ani žádnej tuner to neulívá na 12:1... To jsi někde našel chybné informace :-)
Já jen furt nechápu proč bych na n53 dával vstriky z n54 a upravoval VE mapu, kvůli takovýmu výmyslu, když jen staci koupit n53 vstriky, nakodovat korekční hodnotu a zdarec... Ale chápu že dělat to složitě je jednodušší :-)))))
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#35 Příspěvek od jirka330i »

MattyX píše: Já jen furt nechápu proč bych na n53 dával vstriky z n54 a upravoval VE mapu, kvůli takovýmu výmyslu, když jen staci koupit n53 vstriky, nakodovat korekční hodnotu a zdarec... Ale chápu že dělat to složitě je jednodušší :-)))))

Tak to bohuzel chapes spatne...a opet mas potrebu vytvaret fackovaciho panaka...samozrejme ze neni duvod davat vstriky z n54 do n53 timto slozitym zpusobem...jen sem tim chtel dokumentovat, ze ty vstriky pro n53 i 54 jsou principialne/funkcne/technologicky/ zivotnosti stejne...a ten rozdil ktery tam je by nebylo nemozne vyresit...
Spis bych opravdu ocenil kdyby mi tady nekdo bez emoci a potreby pohrbivat N53 vysvetlit treba ten rozdil na klice...
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#36 Příspěvek od ph132008 »

Nevím, jestli se N53 zadírá víc na klice, ale má jí litou. N54 má kovanou s větším zdvihem.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#37 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

N53 se zadírá více na klice proto, že si ten motor kupují vesměs trotlové, kteří bezmezně věří fabrickému servisnímu plánu, ať už ve snaze ušetřit (což je jedinej logickej důvod při existenci n54) nebo prosté nevědomosti, kterak komplikovaný aparát provozují. Čest výjimkám!
Mě např. stačilo natankovat tuším 2 nádrže Ba v ČR, aby začala padat hpfp. Jsou majitelé, kterým nevadí, že jim stoupá hladina oleje. Nevadí jim haprující volnoběh, padání do nouzáku při plným, nejedou na diagnostiku a když, tak nějakou uni, kde se dozví prd.

V podstatě bych ten motor s nájezdem přes 200tis km doporučil nějakému nenáročnému fandovi s inpou a druhým autem, který asi tak ob týden udělá diag, porýpe se v tom a za rok najede max. 15tis km.
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#38 Příspěvek od MattyX Moderátor »

200tis km není meta, jsou to tací, kteří si koupili novou N53 a stačilo do 7tis km, na to aby ten motor lehnul... a pro jistotu 3x za sebou :D Prostě topinka :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#39 Příspěvek od pavproch »

Abych to (jako pachatel) uvedl na pravou míru:

- nový OEM z výroby N53 mi v bramborovi1 vydržel 247tis km a pak umřel na totální mechanické opotřebení (mj. protočené šály na klice), protože sem ho těch 247tis km "honil"

- paxem do něj postupně dostal 3 "nové" N53 (repas blok vč. Nikasilu, který sem jim nepovedl, všechny ostatní díly v motoru opravdu nové) - a ty mi vydržely 7 a 9 tis km, ten třetí šel po 6 tis km do AAA (včetně celého auta) - vždy odešel Nikasil a začalo se to zadírat ve válcích (olej byl BMW, na doporučení bmw sem do toho lil jen obyčejný BA95NA bez aditiv, moc sem to nehonil a přesto se válce vydřely)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Karbonizace benzínových motorů N53/ N54/ N55

#40 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ještě k tomu Nikasilu a různým nástřikům, nevím jestli to není nakonec nějaká milná fáma. Viděl jsem N52B30 rozdělanej co žral mooc oleje a velká ovalita válců (už nešel zachránit) a žádnej nástřik tam nebyl! Jenom pořád docela pěkný honování. Podle motor dílny to jezdí jen v holým hliníku. Takže si nedělám iluze, že příbuzenstvo M54 a N53, N54 / N55, V8 na tom bude jinak.
Odpovědět