Zdar pánové a dámy,
tak jsem konečně vydoloval z BMW správný bowden k tempomatu a včera jsem se ho jal dokončit. No.....a takto to proběhlo......s trochou historie......
Zaprvé.....vše co můžete si udělejte sami:-)!!!!! blbá poučka, která fakt platí......
Když jsem kupoval díly k dodělání tempomatu, tak jsem k tomu servopohonu do motoru měl i rovnou přicvaklé lanko, které tam má být a spojuje servo s plynovou kolébkou. Vše to pocházelo z E36.
Takže komplet elektriku a vše v interiéru jsem si udělal předloni...to jsem tady už psal. Rozebrání půlky palubky a docvakání ŘJ+spínač na spojce. Nic komplikovaného, jen je s tím sraního....

. Držák serva jsem měl z E36 u toho servomotoru, takže do Z3 samo že nepasoval. Trocha práce s kladivem a už celkem pasoval. Pak speciální lepidlo na kov, které jsem objednával ve státech (stejné jsem použil i na přilepení držáku hydrauliky na střechu v kufru) a držák tempomatu je tam jak přilepenej:-). Tím skončila první část instalace tempomatu.
Loni jsem jel do neznačkového servisu ohledně nějakých drobností a tak jsem jim nechal i lanko s tím, aby ho zapojili. Auto se vrátilo příští den, že je vše hotovo, akorát lanko nacvaklé není, že tam nepasuje.....že za boha nepřišli na to, kam a jak ho tam cvaknout.
Aha, takže jsem si řekl, že tam asi nepasuje a objednal v BMW origo na Z3. 8 měsíců se nějak nedařilo ho objednat.....až teď dorazilo. Překvapivě je skoro stejné, jako to původní a teprve pak mě docvaklo, proč jim to v servisu nešlo nasadit. Oni totiž všichni, kdo prodávají ten servomotor s lankem na ten konec, kde je takovej soudek na uchycení k tomu plynu, tak na něj cvaknou i plastovej držáček celého lanka (13541747519 Ložisko lanovod plynu). On vypadá, že tam vlastně pasuje, ale to je mýlka. Ten tam nemá co dělat! Ano, s tím plastovým koncem je jasné, že v servisu bez znalostí BMW nepřišli na to, kam ho zacvaknout. Takže jsem tam dal to origo nové lanko a pokud někdo budete chtít to použité z E36(které dle mého do Z3 také normálně pasuje), je u mě v garáži:-).
No nic. Včera jsem se pokusil nainstalovat komplet to lanko a dodělat tempomat. Přístup je fakt nic moc, pomohl jsem si zrcátkem....ale to taky nebylo moc komfortní. Nicméně ve finále mě pomohlo vyndat box se vzduchovým filtrem, pak se přístup hned výrazně zlepšil......za ty dva šrouby a dvě spony to fakt stojí. Nacvaknout lanko s gumou do držáku plynu šlo celkem v pohodě s trochou násilí a pár nadávek. Pak jsem musel zasunout pořádně celé lanko do té gumy v držáku....tam jsem si pomohl pár kapkama WD40 a hned tam zapadlo. Pak jsem soudek na konci lanka zacvaknul do držáku plynu a chce to trošku síly....pak cvakne a zapadne:-). A jupí, vyrazil jsem na zkušební cestu........a ono kulový:-).
Takže znova rozebrat, než mě docvaklo, že v tom servomotorku je potřeba to lanko také uchytit. Já myslel, že to lanko si ten servomotorek nějak sám popadne. Takže všechno zpět. Vyndat koncovku lanka zpět ven, zacvaknou lanko v servomotoru a pak zase tu koncovku cvaknout do té kolébky plynu. A hele, lanko už je napnuté a vypadá lépe.
A?.......paráda......krásně všechno maká:-). Tempomat jede jako fík.....ještě to trošku dostat do ruky, jak se co zapíná a v létě bude na dálnici už snad lépe. V plánu mám asi už naposledy Alpy a tak doufám, že cesta do Mnichova už bude po dálnici pohodlnější.
Nic, chybama se člověk učí:-).
mějte se fajn a pěkné léto:-)