Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#21 Příspěvek od LiborX50dM »

LojzaJuzka píše:Pánové díky, za info a odezvu.

Co se pojistky týče, to byla čistě moje blbost, chtěl jsem jezdit a neřešil jsem nějaké srovnáče, ani nic. Letos mám POV+HAV+skla za 22tis. tak to je už lepší.

Servis v autorizáku je drahý, zase můžu říct, že s ním jsem spokojený, ikdyž se mrknu po nějakém mechanikovi. 11tis za olej je dost, na druhou stranu je to 2x za rok, což se dá, kdybych neměnil ty vstřiky, tak to taková hrůza s tím servisem není. S nějakou větší opravou v řádu desítek tisíc každý rok, by měl majitel počítat, alespoň ten, kdo najede 20 000+ km/rok, respektive tak jsem to bral já, jestli chcete mít auto s levným, tak si nekupujte BMW. Jen pro srovnání, na Fabii RS stála výměna v autorizáku cca 7500Kč, což tak velký rozdíl oproti BMW není.

Spotřeba je někde mezi 8,5-9,0l, což odpovídá i většině zkušenostem na spritmonitor.de. Pořád to má 200kW a je to i relativně těžké auto - okolo 1800kg.

Se střechou nemám problémy, když to myju Wapkou, tak pár kapek v interiéru je, ale to je přes bezrámové okna. V myčce jsem teď dlouho nebyl, kvůli karnaubě, ale když jsem byl loni, tak bez problému, vnitřek byl suchý. Mechanismus taky bez problému, teď jsem to po asi 2 měsících složil a pohoda, měl jsem trochu strach. Jinak ke skládací střeše je dobré se připravit na to, že bude občas vydávat zvuky. Mě se to děje často při mrazech, ale zase není to nic strašného. Prostě čas od času to někde zavrzá, ale není to nic konstantního, z čeho by člověk bláznil. Já jezdím většinou bez rádia, dobře se mi při řízení přemýšlí a nikdy jsem neměl potřebu ho zapnout kvůli jakýmkoliv zvukům. Tak bych se toho nebál. O problémech se skládáním jsem zatím nikde nečetl, tak doufám, že se to týká jen USA.

K motoru se vyjádřit nemůžu, znám jen tento. Je pravda, že zvuk má, hlavně při nižších otáčkách trochu dieslový, ale nad 4000ot. už je to jiná. Příští auto stejně bude asi s turbem, tak uvidíme.
zajímavá teorie, - měním olej v autorizáku za 11, co na plat že by to jinej odborník mohl udělat za 3 a ještě mi tam dát olej co nekurví motor narozdíl od autorizáku, kde tam beztak dali 5w30. ale prostě na fabii to stálo 7,5 a taky to dělali špatně tak je blbost to u BMW dělat za 3 dobře :D:D
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#22 Příspěvek od LiborX50dM »

jirka330i píše:
LiborX50dM píše:to vůbec nejde srovnávat, s N52 je asi 10x min starostí jak s N53. prostě N53 je prakticky naftový motor co jezdí na benzín.
Vidím, že jsi asi fakt dost přepracovaný jak jsi sám psal...a nebo patříš taky do skupiny demagogů co rádi zveličují...ale zkus to prosím spíš na fejsbůku, tam Ti puberťáci budou víc tleskat ;)
Chápu, že seš fanda ropáků (a já proti nim vůbec nim nemám) ale Tvoje propaganda je přece jenom trošku silné kafe...v podstatě to znamená, že pro Tebe jsou i motory N54,N55 a B58 naftové motory co jezdí na benzín...

Já osobně mám cca 400,000km vlastních zkušeností s motory M54,N52 a N53, kolega myslím plusmínus totéž a navíc k tomu servisoval desítky aut s těmito motory a jediné pod co bychom se podepsali je, že všechny ty motory mají své slabiny a dobře zrdcadlí jak se k nim chovali jejich majitelé

Ten článek z Garáže v podstatě shrnuje všechny známé problémy N53, ale u většiny z nich zapomíná zmínit do jaké míry se na tom daném problému podepsal majitel. Úplně stejné články by se daly napsat i o N52,N54,N55 a těch možných problémů tam bude víceméně stejný počet...jen některé na jiných částech motoru; a když se podíváš na zahraniční fóra tak tam takové shrnutí ke každému typu motoru jsou.

Takže ještě jednou zopakuji svůj názor, že N53 není zdaleka taková tragedie jak se o něm někteří snaží šířit; a že 80% problémů tohoto motoru souvisí s idiotským chováním jeho majitelů. A ano souhlasím, že z tohoto pohledu byl N52 idiotům odolnější i když ne zcela...ale to už jsem jednou psal...
nemyslím si že máš pravdu, jasně že když se o to staráš tak N53, funguje složitý letadlo a funguje N53. víte proč se nafty serou? protože se o ně lidi nechcou start, prostě když jim řekneš, pane M57N2, 200 najeto udělám rozvody "a proč , dyt je tam řetěz" a "tolik peněz do toho ted nebudu" a za rok potkaný. další zakazník - "pane 250k, volnoběh už nic extra, pošlem vstřiky na test - dyt to jezdí" "pane hlásí vám to žhaviče na výměnu" - dyť je léto.
a prostě o N53 když se staráš, dáš ji poslední revizi vstřiků, jezdíš na 100 oktan, občas to protáhneš dál, měníš často olej, necháš dekarbonizovat sání, tak to funguje, HPFP zas tak moc neodchází, nox taky ne , NOX sensor vyměníš, jenže rozdíl je ten že na N52 na ten motor můžeš srát a auto furt jezdí, sere z něj olej, houpou mu otáčky po startu, žere olej přes separator, ale furt to jezdí, a to je přešně to co dělá z N52 skvělý motor.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#23 Příspěvek od jirka330i »

LiborX50dM píše:nemyslím si že máš pravdu, jasně že když se o to staráš tak N53, funguje složitý letadlo a funguje N53. víte proč se nafty serou? protože se o ně lidi nechcou start, prostě když jim řekneš, pane M57N2, 200 najeto udělám rozvody "a proč , dyt je tam řetěz" a "tolik peněz do toho ted nebudu" a za rok potkaný. další zakazník - "pane 250k, volnoběh už nic extra, pošlem vstřiky na test - dyt to jezdí" "pane hlásí vám to žhaviče na výměnu" - dyť je léto.
a prostě o N53 když se staráš, dáš ji poslední revizi vstřiků, jezdíš na 100 oktan, občas to protáhneš dál, měníš často olej, necháš dekarbonizovat sání, tak to funguje, HPFP zas tak moc neodchází, nox taky ne , NOX sensor vyměníš, jenže rozdíl je ten že na N52 na ten motor můžeš srát a auto furt jezdí, sere z něj olej, houpou mu otáčky po startu, žere olej přes separator, ale furt to jezdí, a to je přešně to co dělá z N52 skvělý motor.
Njn, když o tom tak přemýšlím máš vlastně pravdu...pro mechoše a majitele N53, kteří nedají dopustit na vytáčecí telefon a kalkulačku, musí být N53 dnes v době PC a smartfounů úplná noční můra...a B58 science fiction :D :D :D
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#24 Příspěvek od LiborX50dM »

mě přijde že mechoši většinou nezvládaj ani M50 a je to pro ně kosmickej stroj.
ale prostě dobrej mechoš je ti k ničemu když zákaznici nechcou platit preventivní servis, to už jsem celkem vypozoroval, když něco odjede, tak nemaj problém zaplatit servis, prostě potkal se motor, dejte kilo, ok.
ale udělejte preveitvně něco za 10k, to neexistuje
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#25 Příspěvek od jirka330i »

LiborX50dM píše:mě přijde že mechoši většinou nezvládaj ani M50 a je to pro ně kosmickej stroj.
ale prostě dobrej mechoš je ti k ničemu když zákaznici nechcou platit preventivní servis, to už jsem celkem vypozoroval, když něco odjede, tak nemaj problém zaplatit servis, prostě potkal se motor, dejte kilo, ok.
ale udělejte preveitvně něco za 10k, to neexistuje
já nedokažu posoudit jestli mechoši většinou nezvládaj, někteří nezvládaj, nebo jsou jen prostě a jednoduše vyčůraní...zrovna tak nerozumím myšlenkovým pochodům některých pacientů, kteří na servisu šetří každou korunu až tím auto dostanou do stavu kdy resuscitace přijde na desítky tisíc...

souhlasím, že mnoho pacientů kteří maj desítky tisíc v "tuningových" doplňcích a "úpravách" šetří každou korunu na běžném a preventivním servisu a když pak nestane velký problém vykřikují na různých fórech nadávky na nespolehlivé auto, motor atd; s kolegou už nějakou dobu děláme walnutblast dekarbonizaci sacího traktu, začali jsme na benzínových přímovstřik motorech BMW ale poslední dobou se nám ozývá čím dál víc zájemců koncernových benzínových TSI motorů, ale i BMW dieselů...zajímavé je, že většina z nich už prošla zkušeností (a zklamáním) s tzv vodikovou dekarbonizací popř chemickou dekarbonizací (a obě ty metody třeba nejsou špatné, ale aby fungovaly, musely by se dělat pravidelně každých 30-50tkm...sebevědomá reklama ale slibuje zázraky aby nalákala co nejvíc pacientů....a ti jsou pak nešťastní když zjistí že o na jejich těžce zkoušený motor s 250tkm nezabralo)

ale podle mne přibývá napříč značkami zákazníků osvícených, kteří něco o autě, motoru a tom co potřebuje vědí a snaží se pro vůz najít kompetentního mechanika, který se postará o pravidelný i preventivní servis;
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#26 Příspěvek od LiborX50dM »

to slycháváme čím dal časteji, "byl jsem na dekarbonizaci a nepomohlo to"
ta reklama je taková že si lidi myslí že když jim kope převodovka, tak to magická dekarbonizace vyřeší.
nejlepší dekkarbonizace je rozborka a komopletní mechanické odstrašnanění. wallnutblasting je dobrý kompromis který odstraní většinu karbonu ale netrápí peněženku.
Odpovědět