Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Nedávej NIC jinýho, než origo. NIC jinýho nefunguje!!!
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Ahoj,
měl jsem stejné auto, akorát v automatu. Nevím, jestli ta chyba 4x4 ti sem tam vyskakuje nebo ne, ale yyskočilo to na mě cca 3x během půl roku, ale vždy púo vypnutí/zapnutí auta to svítit přestalo. Bylo to čidlo ABS na PP kole. KDyž jsme ho u jaraxe vytáhli, bylo celé v bordelo, že ani vytáhnout skoro nešlo. Očistilo se, dalo zpátky a od té doby se mi to nikdy nestalo. Tak jen takový tip, že to nemusí nutně být aktuátor a tyhle xdrive komponenty.
Co jsem ale taky měl, je aplikace xDelete. V létě jsem jezdil čistě na zadokolku, v zimě jsem si dal snow mod a tam to dávalo cca 20% výkonu předek a 80% výkonu zadek a panečku, to se jezdilo po vysočině parádně po sněhu. Fukgovalo mi to perfektně a neměl jsem s tím žáden problém. ten xDelete ti vlastně vypne VGT rozvodovku, takže možná i zjístíš, jestli případně cuká nebo ne.
měl jsem stejné auto, akorát v automatu. Nevím, jestli ta chyba 4x4 ti sem tam vyskakuje nebo ne, ale yyskočilo to na mě cca 3x během půl roku, ale vždy púo vypnutí/zapnutí auta to svítit přestalo. Bylo to čidlo ABS na PP kole. KDyž jsme ho u jaraxe vytáhli, bylo celé v bordelo, že ani vytáhnout skoro nešlo. Očistilo se, dalo zpátky a od té doby se mi to nikdy nestalo. Tak jen takový tip, že to nemusí nutně být aktuátor a tyhle xdrive komponenty.
Co jsem ale taky měl, je aplikace xDelete. V létě jsem jezdil čistě na zadokolku, v zimě jsem si dal snow mod a tam to dávalo cca 20% výkonu předek a 80% výkonu zadek a panečku, to se jezdilo po vysočině parádně po sněhu. Fukgovalo mi to perfektně a neměl jsem s tím žáden problém. ten xDelete ti vlastně vypne VGT rozvodovku, takže možná i zjístíš, jestli případně cuká nebo ne.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Díky za přečtení a super tip s tím xdelete! To určitě vyzkouším, 4x4 moc nevyužiji. Už jsem našel www.
Ta chyba 4x4 - Je to podobně, jak píšeš. Prakticky se to v poslední době neprojevuje, mám na mysli např nějak "mechanicky" nebo slyšitelně, a ted momentálně už to ani nevyskakuje.
Ještě mám ale jednu jinou akutnější věc. Auto se chová trochu divně - v průběhu otáček, při sešlápnutí plynu i když stojím a na N, když se vrací zpět ukazatel RPM, tak vždy u 1500 to slyšitelně zašustí. Chci zkontrolovat velkou DISA klapku (bohužel na to minule, když jsem měl dole sání, nezbyl čas). A taky ještě jeden symptom - je znatelně větší spotřeba a taky (si ted uvědomuji) určitá váhavost v nižších otáčkách, např. při rozjezdech, kdy musím do malinko větších otáček a jemněji na spojku. Tak to dnes odpoledne zkontroluji (velkou klapku).
Když už bych dělal sání celé, což bych rád (a případně bych měnil i malou DISA) udělám i odlučovač oleje. Tam je bohužel problém, o kterém vím - Asi při práci v nejmenovaném servisu, když mi dělali startér, nenasadili úplně spodní CCV hadičku k odlučovači, není tam o ring a hadička je nasazená na volno, včetně toho izolačního "molitanu" je ta hadička napitá olejem
. Je snad prý možné, že to ten olej dokonce nasává zpátky nahorů? Rovněž ten molitan je již po 17 letech provozu potrhaný, jak už změkl. Z toho důvodu už chci vyměnit nejspíš celé CCV (spolu zřejmě s těmi klapkami).. v 210tis km snad OK.
Jinak že bych měl větší spotřebu oleje, anebo auto čoudilo (vinou CCV), nebo byl v sání velké mn. oleje (je tam pouze takový "film") nic z toho nemám, asi to nějako stále funguje. (Naštěstí ted moc nejezdí).. Ale rád bych tam neměl olej žádný nebo nadále minimum.
Máte prosím někdo tip, kde kupovat originál BMW autodíly, konkrétně tu soustavu CCV a DISA klapky? (autoriz. servisy beru za takovou jistotu). Febi je s cenami lákavé, ale radši to udělám pořádně. Děkuji za případný tip (např. do soukr. zprávy). Hezký den přeji.
Ta chyba 4x4 - Je to podobně, jak píšeš. Prakticky se to v poslední době neprojevuje, mám na mysli např nějak "mechanicky" nebo slyšitelně, a ted momentálně už to ani nevyskakuje.
Ještě mám ale jednu jinou akutnější věc. Auto se chová trochu divně - v průběhu otáček, při sešlápnutí plynu i když stojím a na N, když se vrací zpět ukazatel RPM, tak vždy u 1500 to slyšitelně zašustí. Chci zkontrolovat velkou DISA klapku (bohužel na to minule, když jsem měl dole sání, nezbyl čas). A taky ještě jeden symptom - je znatelně větší spotřeba a taky (si ted uvědomuji) určitá váhavost v nižších otáčkách, např. při rozjezdech, kdy musím do malinko větších otáček a jemněji na spojku. Tak to dnes odpoledne zkontroluji (velkou klapku).
Když už bych dělal sání celé, což bych rád (a případně bych měnil i malou DISA) udělám i odlučovač oleje. Tam je bohužel problém, o kterém vím - Asi při práci v nejmenovaném servisu, když mi dělali startér, nenasadili úplně spodní CCV hadičku k odlučovači, není tam o ring a hadička je nasazená na volno, včetně toho izolačního "molitanu" je ta hadička napitá olejem

Jinak že bych měl větší spotřebu oleje, anebo auto čoudilo (vinou CCV), nebo byl v sání velké mn. oleje (je tam pouze takový "film") nic z toho nemám, asi to nějako stále funguje. (Naštěstí ted moc nejezdí).. Ale rád bych tam neměl olej žádný nebo nadále minimum.
Máte prosím někdo tip, kde kupovat originál BMW autodíly, konkrétně tu soustavu CCV a DISA klapky? (autoriz. servisy beru za takovou jistotu). Febi je s cenami lákavé, ale radši to udělám pořádně. Děkuji za případný tip (např. do soukr. zprávy). Hezký den přeji.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Když jsem bral origo díly, tak tady https://www.bmwdily-brno.cz/ byli o něco levnější než v Renocaru.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Díky za tip.
Ještě se chci zeptat, když jste někdo měnili hadičku mezi CCV a olej. vanou - budu muset pod auto nebo to jde udělat shora (odpojit a zapojit od vany)? Díky.
Ještě se chci zeptat, když jste někdo měnili hadičku mezi CCV a olej. vanou - budu muset pod auto nebo to jde udělat shora (odpojit a zapojit od vany)? Díky.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Už jsem to našel tady.
https://www.youtube.com/watch?v=DizVPpjRBQg
Kolegovi se to podařilo zlomit, tak tu trubičku vyměnil. Vezmu ji pro sichr novou rovněž.
https://www.youtube.com/watch?v=DizVPpjRBQg
Kolegovi se to podařilo zlomit, tak tu trubičku vyměnil. Vezmu ji pro sichr novou rovněž.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Ahoj,
udělal jsem actuator test a ta klapka se ani nehne (stále otevřená). Jen v ní potichu cvakne. Internet je plný opačného symptomu, že klapka "lítá", vyletí oska, vyletí klapka apod. Ale tady vypadá že je ta klapka zaseklá? Nebo motorek zadřený? Setkal se s tímto někdo prosím? Děkuji moc za rady.
Jinak motor šlape hezky, ale spotřeba je 12-14litrů (v běžném ježdění po městě
), měl jsem ještě podezření na chybějící podtlak (vinou CCV nebo těsnění ventildeklu) Ale když otevřu víčko na krytu, drží ho to, tzn. podtlak tam je. Ukazuje to nejspíš na ty DISA klapky? Díky za případné tipy.
Diagnostika neukazuje žádnou chybu.
(Volnoběh po startu za studena je kolem 950-1000, lehce se to pohne nahorů dolů a pak k 600. Žádné velké výkyvy, ale je tam slyšet mírně nepravidelný a lehce škubavý chod na začátku. Na těch 600 už to jde pravidelně).

udělal jsem actuator test a ta klapka se ani nehne (stále otevřená). Jen v ní potichu cvakne. Internet je plný opačného symptomu, že klapka "lítá", vyletí oska, vyletí klapka apod. Ale tady vypadá že je ta klapka zaseklá? Nebo motorek zadřený? Setkal se s tímto někdo prosím? Děkuji moc za rady.
Jinak motor šlape hezky, ale spotřeba je 12-14litrů (v běžném ježdění po městě

Diagnostika neukazuje žádnou chybu.
(Volnoběh po startu za studena je kolem 950-1000, lehce se to pohne nahorů dolů a pak k 600. Žádné velké výkyvy, ale je tam slyšet mírně nepravidelný a lehce škubavý chod na začátku. Na těch 600 už to jde pravidelně).

Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
K CCV je samozřejmě třeba vyměnit všechny hadice, jak na vstupu, tak na výstupu. Ty hadice jsou vyhřívané obalené v mirelonu a jakákoliv jejich netěsnost udělá z toho motoru pumpu na hovna a dost špatně se hledá i smoketestem. Tady prostě nemá smysl špekulovat, origo CCV + všechny hadice, vyčistit sání od oleje, pořádně ho vyšplíchat čističem, aby se to hned zase nezas*alo. No a co je nejvíc duležitý je vyčistit ten náustek do vany, todle 95% mechaniků neudělá, zůstane tam špunt, olej se nemá kudy vracet, takže je tam sice nový CCV, ale nefunguje to. Co se disa klapek týče, většinou nateče olej kolem hřídelky do motorků a poškodí jejich vinutí, ty pak nemají sílu s ní vůbec hýbat, nebo s klapkou hýbou pomalu. Proto nemá smysl dělat nějaké repase DISA klapek, člověk má pak sice pevnou, ale špatně funkční klapku. Ty klapky musí pro správnou funkci toho motoru lítat jak střelený. Prostě koupit každých 200tkm dvě nový disa klapky v BMW!!! Tady opět není žádné východisko jak s tím vyjebat aby motor fungoval správně. Tlak v sání a tím i klikové skříni je regulován jednak přes CCV, a jednak úhlem skrtící klapky, pokud je motor ve VVT operation, tak si ten tlak zreguluje tím jak si necha potovřenou klapku. Samozřejmostí je, aby byl motor bez chyb. Pokud je na motoru jakákoliv chyba, už může být vše jinak.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Souhlas s Pajkem. NA své E91 jsem DISA klapku mnil taky hend po tom, co jsem auto koupil. taky origo, cea je sice krutá, ale holt nemá smysl kupovat repos sady jestli vůbec existujou
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Díky, chlapi, už je všechno na cestě, solenoidy, ccv i klapky. Naustek ccv do vany vyměním též, je za 3 stovky. Všechno bude origo, objednal jsem v Hubauer v DE. Vyhodim i ten senzor klikovky Hella za origo.
Samozřejmě drobnosti, krouzky atd vše nové.
Samozřejmě drobnosti, krouzky atd vše nové.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Já je u JaraXe obě kontroloval, hezky mě naučil jak na to s INPOU. Jedna z mála věcí, co mám od koupi v pořádku.m4zzy píše:Souhlas s Pajkem. NA své E91 jsem DISA klapku mnil taky hend po tom, co jsem auto koupil. taky origo, cea je sice krutá, ale holt nemá smysl kupovat repos sady jestli vůbec existujou
Ta spotřeba je myslím normální. Nemyslím si, že bychom na tom byli líp.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Pořád se něco mrví.
Zoxidoval mi kontakt na zadním potkávacím, výměna žárovky nepomůže, asi to zaškrtila ŘJ? A budu muset pohledat elektrikáře (kdybyste někdo měli tip na nějakého kolegu z Pha a střední Čechy
).
A ještě jsem identifikoval problém s ventilátorem 17117590699 mot. prostoru, když ho při testu vytočím na maximum, rozvibruje mi uvnitř auta (zvenku je to OK). Asi za ta léta je excentrický. To ale zas tak nehoří, když už vedra pomalu končí
Mám vyhlédnutý tento. Nějaký vrakáč tam dávat nebudu.
https://www.motora.cz/mahle-original/CFF-264-000S.html
Zoxidoval mi kontakt na zadním potkávacím, výměna žárovky nepomůže, asi to zaškrtila ŘJ? A budu muset pohledat elektrikáře (kdybyste někdo měli tip na nějakého kolegu z Pha a střední Čechy

A ještě jsem identifikoval problém s ventilátorem 17117590699 mot. prostoru, když ho při testu vytočím na maximum, rozvibruje mi uvnitř auta (zvenku je to OK). Asi za ta léta je excentrický. To ale zas tak nehoří, když už vedra pomalu končí

Mám vyhlédnutý tento. Nějaký vrakáč tam dávat nebudu.
https://www.motora.cz/mahle-original/CFF-264-000S.html
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Sháním číslo o ringu na této hadice, nevíte někdo kde zjistit?
17127527131
Je to ta dlouhá od expanzky, k termostatu a pak kolem motoru k topení.
17127527131
Je to ta dlouhá od expanzky, k termostatu a pak kolem motoru k topení.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
vyšplouchnul jsem na autku motor, aby se na tom lépe dělalo.
Dnes jsem vyměnil oba Solenoidy. Ty staré fungují, tzn. v rámci údržby. Vyhodil jsem starou velkou DISA. Přetesnil na víku gumku kolem excentric shaft sensor, ta stará již potřebovala. Po tomto zásahu mi spadla celkem zásadně spotřeba tak o 3-4 litry. Asi Vlivem výměny nové DISA klapky. Teď jezdím po městě kolem 10l. Což už beru.

Dnes jsem vyměnil oba Solenoidy. Ty staré fungují, tzn. v rámci údržby. Vyhodil jsem starou velkou DISA. Přetesnil na víku gumku kolem excentric shaft sensor, ta stará již potřebovala. Po tomto zásahu mi spadla celkem zásadně spotřeba tak o 3-4 litry. Asi Vlivem výměny nové DISA klapky. Teď jezdím po městě kolem 10l. Což už beru.


Naposledy upravil(a) kychtax dne pon 25.09.2023 15:50, celkem upraveno 2 x.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
ještě k těm Vanos Solenoid/jejich výměně. Skoro všechna videa ukazují, že tam ten Solenoid rvou i s O ringem. Mně to tam vůbec nešlo a jsem měl strach, že ten kroužek střihnu o okraj dírky.
Mnohem snazší je o ring máznout, umístit ho tam nejprve bez solenoidu, až poté nacvaknout Solenoid s "držecím" kroužkem.
Ta síla na vmáčknutí je nutná cca poloviční. Jen taková drobnost no.
Mnohem snazší je o ring máznout, umístit ho tam nejprve bez solenoidu, až poté nacvaknout Solenoid s "držecím" kroužkem.

Ta síla na vmáčknutí je nutná cca poloviční. Jen taková drobnost no.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Zdravím, chtěl bych požádat o radu. Taví se mi žárovky v držáčcích na zádních potkávacích. Asi je tam malý kontakt nebo zoxiduje, cín na plus kontaktu se roztaví, dokonce se začal tavit i plast kolem! Nejde tam proud, FRM modul to zablokuje. Dělá to na všech držáčcích (tam kde to svítí stále). Žárovky jsou Phillips 21W, 12V, ty co by těm měly jít (dle specifikace). Napětí mám lehce přes 14V. Máte někdo prosím s tím zkušenost? Je to těmi žárovkami, že to chce originálky?
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Konkrétně s tímhle modelem zkušenost nemám, ale postupoval bych logicky:
- Když se to taví, tak je tam teplo.
- To vzniká přechodovým odporem, neboli špatným kontaktem.
- Tak ten kontakt oprav - perfektně očisti dosedací plochy na žárovce a plíšky kontaktů ve světlech, případně je přiohni tak, aby měly větší přítlak.
- Když se to taví, tak je tam teplo.
- To vzniká přechodovým odporem, neboli špatným kontaktem.
- Tak ten kontakt oprav - perfektně očisti dosedací plochy na žárovce a plíšky kontaktů ve světlech, případně je přiohni tak, aby měly větší přítlak.
Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Ahoj, díky, zkorodovaný kontakt v patici žárovky. Vyčistil jsem dnes(všechny), přiohnul na větší přítlak, přes tool32 odemkl v FRM. Funguje, svítí to. Budu to sledovat.


Re: e91, 330xi, N52, před faceliftem - co ještě udělat..
Super. Tohle ani moc nebolelo. 
