Stránka 2 z 4
Napsal: čtv 12.07.2012 12:47
od Trhyy
surfis píše:Trhyy píše:surfis píše:Tak ono je logické, že se pojišťovny brání a chtějí smluvní servisy radši, než nějaký garážisty. Ostatně pojišťvny si vybíraji který servis to pro ně bude dělat. Já si nechal na Passatu měnit sklo v autorizáku a cena 15500 za obyč sklo s dešťákem je celkem rána. Taky jim to pojišťovna vrátila, ale to mě nezajímalo.
To já na jednu stranu taky chápu že chtějí smluvní servisy protlačovat a pak je "vydírat" že pokud nesnížej ceny o xy procent tak s nima neprodloužej smlouvu a nebudou moc měnit okna na tu danou pojištovnu, jako se běžně děje už dnes. Já spíš nechápu že výběrové řízení pro smluvní servisy znamenalo jen nabídnout co nejmenší cenu....kterou si právě mohli dovolit ty garážisti který to dělaj možná i jako přivýdělek a udělaj to brutálně pod cenou. Nikoho nezajímalo v jakym prostředí se okna měněj, kdo jaký nabízí služby, jaký dodává okna, jak dlouho je na trhu apod., NE, jenom cena. Takže tímdle spíš ty garážisty podporujou, páč pojištovně je jedno jaký bude mít zákazník na autě okno, hlavně že je to co nejlevnější logicky.
Nemáš pravdu. Aspoň u nás se úroveň servisů docela řeší. Garážista to nedostane ani omylem. Ale nemůžu posoudit jiné pojišťovny

Zapoměl jsem dodat že todle se týkalo Koop/ČPP ( jeden majitel )
Napsal: čtv 12.07.2012 12:52
od surfis
Já jsem zaměstnanec VIG

Napsal: čtv 12.07.2012 13:42
od Trhyy
surfis píše:Já jsem zaměstnanec VIG

Tak ti klidně ten mail můžu přeposlat s těma podmínkama, jediná podmínka byla cena

Bylo to od ČPP což je VIG

Napsal: čtv 12.07.2012 19:04
od surfis
Což podmínky můžou být takové, aby byla cena co nejnižší. Ale určitě neberem garážisti. Do servisů se jezdí a musí mít nějakou úroveň

Napsal: ned 29.07.2012 07:49
od caknakis
podle mě si za to autoskla můžou samy... daváte k autosklu peníze, dalniční známky, poukázky na ropu.... co se pak divíte, že vám krouhají ceny?
kdyby jste nepodlízali jeden druhého a drželi nějáké obecné ceny a podmínky ( jako třeba opravci převodovek) tak se vám tohle neděje.
Napsal: ned 29.07.2012 13:54
od Trhyy
A jéje další chytrej co o tom ví prd
To že se dávaj bonusy k oknům vymyslel někdo asi před 10ti lety a pojištovny začínaj dělat dusno až teď ? Nesmysl. Hlavně v Praze je to standart něco lidem dávat k oknům, hold to někdo tak kdysi dávno nastavil, tak to tak je. Nehledě na to že cca 50% těch jejich smluvních servisů taky dává bonusy a hodně mateřskejch firem různejch pojištoven ( např. firma Autoglass je "mateřská" firma Allianzu ) za tebe zaplatí spoluúčast když si uděláš okno u nich. Takže timdle to určitě neni i když si to hodně lidí myslí.
Pojištovna tu není od toho aby určovala ceny, ale od toho aby plnila plnění v obvyklejch cenách a to jestli zákazníkovi nedáš nic, dáš bonus, nebo klidně celej tvůj výdělek je jenom a jenom tvoje věc, to pojištovnu vůbec nemusí zajímat.
V Čechách se používá nejvíc jeden systém kde jsou obecný ceny autoskel a to Audaglass, pojištovny se snažej tě natlačit do toho aby jsi fakturoval třeba 20-25% pod cenou Audaglassu, proboha proč ??
Za snižování cen a plnění od pojištoven můžou idioti co maj dvojí ceny ( jedna cena na pojištovnu a druhá, menší pro zákazníka co platí hotově )
A co víc, tak ty ceny vystavujou na svejch stránkách, takže např. jedničková oktávka co se fakturuje okolo 5700kč ( záleží jaký okno ) tak oni za hotový udělaj za 3900kč např a pak tudle cenu vystavujou na internetu, nebo lepící sadu na nákladák vystavujou za 1490kč a na pojištovnu fakturujou okolo 5ti tis apod., todle je ta příčina.
Napsal: ned 29.07.2012 23:20
od jurasis
Tome, ale posledním odstavcem jsi potvrdil caknakisova slova... Samo by tam bylo asi potřeba doplnit "někteří"...
Ono, tohle je ve všech oborech, a všude se tomu říká "KURVIČI CEN"...
A pro zákazníky vysvětlení: nejde primárně o ojeb zákazníka, ale o neadekvátní snížení ceny až pod úroveň nákladů (lidově řečeno "jen aby byla práce"...) některých zoufalců. Což je samozřejmě neudržitelné, tedy Vás takový superpodnikatel buď odrbe na kvalitě, nebo ho za půl roku už nenajdete (nebo obojí, u reklamace pěkný smolík)...
Nicméně, vše mají v rukou sami zákazníci. Pokud jsou krátkozrací a hledí jen na cenu, dobře jim tak za šmejdy (obecně)...
PS: tím nechci v žádném případě říct, že podle ceny poznáš kvalitu...
Napsal: pon 30.07.2012 14:09
od Hypno
Trhyy píše:Pojištovna tu není od toho aby určovala ceny, ale od toho aby plnila plnění v obvyklejch cenách a to jestli zákazníkovi nedáš nic, dáš bonus, nebo klidně celej tvůj výdělek je jenom a jenom tvoje věc, to pojištovnu vůbec nemusí zajímat.
V Čechách se používá nejvíc jeden systém kde jsou obecný ceny autoskel a to Audaglass, pojištovny se snažej tě natlačit do toho aby jsi fakturoval třeba 20-25% pod cenou Audaglassu, proboha proč ??
Správně, pojišťovna by měla hradit v obvyklejch cenách. Otázka je, co se na trhu považuje za cenu obvyklou. Na našem trhu tu orientaci "obvyklosti cen" čelních skel suplují ceníky AVNskla a Audaglass. Můj názor jako likvidátora a zároveň člověka, co zná pořizovací náklady skel je, že bez nějakýho snižování jsou takto uznávané ceny pro autoskla velmi štědré.
Ad to snižování(tlak na cenu dolu) - pokud nejsi smluvním servisem pojišťovny a není to předmětem Vaší smlouvy, jak tě mohou nutit do snižování obvyklé ceny výměny skla ? Proč se nebráníš soudně ?
Když to vemu z druhé strany - to, že si pojišťovna najde smluvní Autosklo, které je schopné oproti ostatním udělat slevu výměnou za množství klientů, na tom přece není nic špatného ? To je normální soutěž/konkurence na trhu. Taky ty sám si přece budeš hledat dodavele, kterej ti nabídne kromě kvality nejlepší cenu a nebudeš přeplácet

Pokud se ti to nelíbí, tak musíš hledat způsob, jak zlepšit svoji konkurenceschopnost.
Napsal: pon 15.07.2013 14:23
od ajfel
mam prosbu,
byl jsem nabourany, vinik je u kooperativy
auto bylo opraveno, mel jsem nahradni auto.
vsechny podklady jsem poslal, ale ted mi prislo, ze krati plneni ..
z faktury 103 059Kc plni 96 150Kc
pujcovne z 26tkc plati 20tkc, ze to je doba, ktera odpovida oprave ...
(ceny bez dane) ... to mam doplacet na nezavinenou bouracku 13tkc ze sveho???
co s tim muzu delat??
auto bylo normlane v autorizovanem servise ...
nejde o bmw
MOC DIKY
Napsal: pon 15.07.2013 17:32
od surfis
Nech si doložit co bylo na faktuře kráceno a z jakého důvodu. Mě například autorizovaný servis účtoval za výměnu skla karosářskou hodinovku, místo mechanické a pojišťovna jim to hodila na hlavu (Volkswagen - Česká Pojišťovna)
Co se týče náhradního vozidla, tak ti vždy odečtou tzv. "Pevné náklady" které činí 3,70Kč/km. To je dané zákonem a s tím nic neuděláš. Nebo pokud bylo vozidlo v servisu moc dlouho a přesáhli dost razantně dobu opravy. To by sis měl ovšem taky vyřídit se servisem.
Napsal: pon 15.07.2013 19:23
od ajfel
moc dik za tipy ..
pevne naklady jsem nemel - pujcoval jsme presne podle jejich pozadavku - tak, aby tam bylo jen pujcovne na den ...
trvalo to normlane dlouho, nejriv to bylo u karosare, pak v lakovne, pak prestrojovali cely zadek ...
do servisu to slo ve ctrvrtek rano, teprve v pondeli prijel likvidator ... v patek se konecne zjistilo, kde je vinik pojisteny (odvezla ho zachranka)
koncilo se v pondeli odpoledne, takze 2 vikendy "navic" ... bohuzel to jinak nevyslo ..
pravidelne jsem to zjistoval, v jakem stavu to vsechno je ... nikdo nic neprodluzoval ..
Napsal: úte 16.07.2013 11:31
od surfis
Pevné náklady na ujetý kilometr ti strhnou vždy. Každá pojišťovna.
Napsal: úte 16.07.2013 23:14
od ajfel
v cene pujceni nejsou pevne naklady za km ...
mel jsem pujcene auto z cenu na den bez ohledu na pocet najetych km...
predem jsem se informoval na infolince, ze musim vyuzit jejich nejakou schvalenou pujcovnu, jinak mi neproplati naklady na pevny km...
pak jsem zjistil, ze maji vyborne pokryte cechy, ale ze do mosnova se mi pro auto nechce ... a pak ho tam vracet, tak jsem si nasel pujceni za pevnou cenu za den .... (v servise, kde to delali mi po domluve pujcili auto) ..
zaroven chci napsat, ze zcela jiste opravu kvuli tohohle neprodluzovali .. jezdim tam dlouhodobe a jsem s nima maximlane spokojeny ...
zatim jsem dal k reklamaci proplaceni faktury - na infolince nevedeli nic, proc je to kracene, z likvidatora nevypadl jediny argument, ktery bych mu nevyvratil, takze to dal k prosetreni znova jejich technikovi ...
.. s tim pujcenim mi tvrdil, ze tak dlouho oprava trvat nemohla ... to jsem si na nej vzal cislo a bude volat technik ze servisu, kde to delali ...
Napsal: stř 17.07.2013 09:09
od fishmaker
normálně to zkoušej...nedej se a bojuj...držim palce
Napsal: stř 17.07.2013 20:00
od surfis
ajfel píše:.. s tim pujcenim mi tvrdil, ze tak dlouho oprava trvat nemohla ... to jsem si na nej vzal cislo a bude volat technik ze servisu, kde to delali ...
Pojišťovny mají programy, které znají technologické postupy a normohodiny oprav aut. Do toho se započítává i objednání náhradních dílů. Věř, že k tomu přičítají zhruba dva, až tři dny navíc. Takže tam musí být neúměrná doba navíc a proto to krátí. Pokud však servis doloží, že na některý díl čekal u výrobce několik dní, je možné o tu dobu opravu prodloužit. Ale to si pojišťovna ověřuje u dovozce.
Mě taky vlastní zaměstnavatel pojebal při bouračce, ale suď se s chlebodárcem

Napsal: stř 17.07.2013 21:08
od ajfel
tam byl podle me problem v tom, ze se zacinalo vikendem, koncilo prodlouzenym vikendem .. to mas hned par dni navic

.... tohle s nima resi servis ... ja reklamuju fakturu, uvidime ...
Napsal: čtv 18.07.2013 14:35
od ajfel
tak uz uznali delku opravy auta, penize poslali (aspon to potvrdili dopisem) ..
cekam na vyjadreni ohledne kraceni ceny za opravu.
Napsal: čtv 18.07.2013 19:12
od surfis
ajfel píše:tam byl podle me problem v tom, ze se zacinalo vikendem, koncilo prodlouzenym vikendem .. to mas hned par dni navic

.... tohle s nima resi servis ... ja reklamuju fakturu, uvidime ...
Víkendy a svátky ti musí proplatit...
Napsal: čtv 18.07.2013 20:31
od ajfel
ja to myslel tak, ze vlastne na zacatku byly 2 dny vikendu, na konci 3 dny vikendu ... tim to skocilo na temer 26 misto tech 20 ....
.. ale tohle uz je vyresene .. schvalili k proplaceni ... stacilo, kdyz servis poslal harmonogram praci ...
ted jeste doplatit faktutu a je to

Napsal: stř 04.09.2013 10:51
od ajfel
stav: Odeslána předžalobní upomínka
jsem zvedav, kdy se to zlomi - jestli ted, nebo az u soudu ...