Stránka 2 z 2
Napsal: ned 20.01.2013 13:56
od jazet
Napsal: ned 20.01.2013 15:08
od efrankie
Vsak jsem psal... Vim ze budu asi za blazna, ale v tomhle aute budu za blazna moc rad...

Napsal: čtv 24.01.2013 01:55
od Dally
efrankie píše:Vsak jsem psal... Vim ze budu asi za blazna, ale v tomhle aute budu za blazna moc rad...

Znovu opakuju, že ta převodovka je v D režimu fakt na hovno. Navíc je to vysokootáčkovej motor, pod 5tis rpm má krouťáku dost pomálu, v Déčku ti to bude řadit jak se tomu zamane, vetšinou hluboko pod touto hranicí...
To auto září v manuálním režimu, nad 5tis otáček a vychutnávat podvozek a diff..
Připadá mi to, že pro tebe by se možná hodila víc Alpina B5 nebo 550iA... aby vypadaly k nerozeznání od M5 se dají předělat vždycky, pokud ti jde o vzhled.
Napsal: čtv 24.01.2013 12:39
od efrankie
No popravdě už jsem koukal i po 550iA. Ale v Mpaketu jich moc neni, aspon na mobile.de jich je, ze bych na prstech jedny ruky spocital. U M5 mi jde tak nejak celkove o ten feel toho auta, ten skvelej zvuk. Nekde jsem se docetl ze 550iA ma taky SMG akorat 6q, ze ten rozdil tam v tomto nebude skoro zadny. Alpina mi nic nerika, nejak me to nezaujalo.... Je fakt ale kdyby se podarila sehnat nejaka pekna 550i v Mpaketu, tak bych se asi rozmyslel, ale m5 je srdcovka...
Napsal: čtv 24.01.2013 13:38
od Dally
efrankie píše:No popravdě už jsem koukal i po 550iA. Ale v Mpaketu jich moc neni, aspon na mobile.de jich je, ze bych na prstech jedny ruky spocital. U M5 mi jde tak nejak celkove o ten feel toho auta, ten skvelej zvuk. Nekde jsem se docetl ze 550iA ma taky SMG akorat 6q, ze ten rozdil tam v tomto nebude skoro zadny. Alpina mi nic nerika, nejak me to nezaujalo.... Je fakt ale kdyby se podarila sehnat nejaka pekna 550i v Mpaketu, tak bych se asi rozmyslel, ale m5 je srdcovka...
80% prodaných 550i, možná víc, jsou klasický automaty, který se v D chovají standardně, od faceliftu (MY2008) s možností "sportautomatikgetriebe" tzn. řazením na volantu a tlačítkem sport. Možnost SMGII nebo klasického manuálu i ní taky ještě byla, ale je jich minimum. A v nabídce jich je dlouhodobě opravdu celkově méně než M5, a drží si celkem cenu (mimo ČR:roll: ).
Alpina B5 je právě profesionálně poladěná 545i, 500ps 700nm, popř. 530ps u B5S, skutečný 6st AUTOMAT a naladění podvozku spíž do sportovního komfortu. Někteří majitelé si rozumně připlatili i za samosvor.
S trochou nadsázky se dá říct, že je to AMG koncepce s BMW technikou.
Předělat auto do M5 vzhledu i s kvalitními 4 laufy je otázka do 100tis.Kč.
Pravdou je že jekot S85 se nahradit nedá, nicméně měl jsem 645Ci s M6 Race koncákem a jako muscle car sound excelentní....
Napsal: pát 25.01.2013 21:09
od efrankie
Popravdě já nejsem moc fanoušek přestaveb... chci to auto jako originál, M5 se mi líbí tak jak je, je to srdcovka. Ale kdybych sehnal 550i, tak bych to rozhodně nepřestavoval, jen chci aby to bylo v Mpaketu aspoň.. a problém je, že v Mpaketu jsem ani u nás ani v DE nenašel žádný pořádný kus. A když ano, tak uvnitř se dřevem.. BRRR!!
Takže si prostě počkám, až to bude aktuální a prostě půjdu do M5. Na strašnou převodovku si zvyknu, horší než teď v Kii to stejně nebude a nebo budu prostě čas od času řadit pádly pod volantem a taky se z toho nezbláznim...
Alpinu vůbec neřeším, zní to asi blbě a jsem divnej, ale chci mít auto s modrobílou vrtulkou:-)
Ono člověk když si chce splnit sen a má tu možnost si ho splnit, tak moc nekouká doleva nebo doprava... ale jde prostě rovně za tím jedním a žádný protiargument není dost silný, aby uvažoval o kompromisu... Vím uplně přesně, že kdybych koupil cokoliv jinýho a ty prachy do toho nacpal, tak bych si to denně vyčítal a říkal si... no jo, je to super, skvělý, ale M5 to není a pořád bych jí měl v hlavě... skončilo by to tím, že bych stejně hledal způsob jak si jí pořídit. A vím jistojistě, že M5 s nejhorší převodovkou na světě, s diffem, kterej odchází nebo dalšíma milion chybama bude stejnak mnohem lepší auto než mám teď...
Napsal: pát 25.01.2013 23:47
od janbrasna
efrankie píše:No, já chci už jen auto s automatem, takže spíš předpokládám, že budu jezdit jen na automatický režim a pádla moc využívat nebudu […] rozjezdů v kolonách a celkově ve městě, to je k nezaplacení
No, SMG na tohle právě není k nezaplacení. Cuká to jako v autoškole.
Já teda na SMG nedam dopustit, miluju ho, ale třeba parkovat s M3 do řady aut je celkem za trest ;D Je to daleko vtipnější převodovka než aktuální chirurgicky superpřesný M-DCT, ale jednak to s nim chce umět, druhak ho málokdo umí dobře servisovat, no a bez CDV-delete to taky dává super zakouřit (poměrně drahý) spojce.
Na "takový to domácí žvýkání" v D režimu hledáš spíš klasický Steptroniky nebo DCT. Daní za to non–M auto bude obyč diferenciál, ten by mě hodně mrzel.
Dally píše:Pravdou je že jekot S85 se nahradit nedá, nicméně měl jsem 645Ci s M6 Race koncákem a jako muscle car sound excelentní
Jj, potvrzuju. Cirkulárka to nikdy nebude, ale ta bublající N62 zas prozměnu umí s dobrým výfukovým systémem fajn napodobovat zvuk V12 supersportů, krásnej barytonek 0:} Můžu někdy vyhrabat zvuk mojí 645Ci s custom quad systémem…
Napsal: sob 26.01.2013 00:13
od janbrasna
Tak on nikdo neřiká že je to "špatný" nebo "nekvalitní", to ti jen kluci chtěli naznačit, že to provozovat jako denní kočár neni úplně sranda. Začínáš na 8-10 CZK/km za palivo a pak k tomu holt nějaký kilíčko+ ročně provozák. Najdeš tady na klubu spousta lidí, co do svýho Mka nasypou kilo každej rok, a to s nim najedou 2–5tkm jako s leštěnkou (to už je BTW stejný jako provoz F430 když odečtu amortizaci).
Já třeba v průměru necham na každým autě (starší kusy jako E63 a E85) jeho pořizovací cenu znova každý dva roky na provozáku.
Napsal: sob 02.02.2013 15:51
od efrankie
No, tak jsem pozjišťoval nějaké další věci a tak nějak sem si řekl, že do toho stejně asi půjdu i přes všechna ta negativa, která mi tu vypisujete... až je jich teda je. Ještě jsem teda nalomenej s M3, kterou kolega rozebírá a porovnává s M5 ve vedleším tématu. Včera jsem na parkovišti jednu černou M3 obdivoval a nemohl sem zavřít pusu. Černá barva, černý kola, úžasnej zvuk, až jsem v tu chvíli zapomněl na nějakou M5... Ale M5 je i pro mě celkově praktičtější auto, hlavně kufr to má větší, plnohodnotný místa na zadních sedadlech i pohodlnější nastupování pro zadní cestující. A taky třeba vychytávky v podobě HUD nebo aktivních sedaček...
Ještě bych měl dotaz k té převodovce... Někde v článku o M3 jsem četl, že například rozjezdy do kopce nejsou jako u klasického automatu, že auto začne couvat. Klasický automat prostě jde dopředu i když člověk plyn namačká... Jak je to u SMG v M5 a rozjezdech do kopce? Musí člověk stát do poslední chvíle na brzdě a rychle přešlápnout na plyn nebo to v tomto ohledu funguje jako klasický automat a po uvolnění brzdy se auto pozvolně začne rozjíždět? Díky
Napsal: sob 02.02.2013 18:27
od janbrasna
DCT i SMG nejsou automaty. Proto se chovají jako manuál, tj. by po puštění brzdy normálně couvaly. Starší SMG měly hill-start pokud jsi podržel pádlo (a do rozjezdu auto podržely na plynu/spojce). Nové SMG a starší SSG mají hill-start automatický a podrží 3-4sec brzdu břed rozjezdem. Záleží na datu výroby (a nebo možná verzi SW/FW). Ale auto se nikdy samo rozjíždět nezačne.
Napsal: sob 02.02.2013 19:31
od efrankie
Jasné, chapu... Diky. Nejde mi ani tak o to, aby se mi to samo rozjelo, spis me zajimalo jak je to s tim rozjezdem do kopce. Jinak ja budu hledat modelovy rok 2009 u M5, coz jsou uplne ty posledni modely, tak cekam ze tam bude uz ta nejnovejsi generace SMG...
Napsal: sob 02.02.2013 23:21
od Dally
efrankie píše:Jasné, chapu... Diky. Nejde mi ani tak o to, aby se mi to samo rozjelo, spis me zajimalo jak je to s tim rozjezdem do kopce. Jinak ja budu hledat modelovy rok 2009 u M5, coz jsou uplne ty posledni modely, tak cekam ze tam bude uz ta nejnovejsi generace SMG...
Ať koupíš 2005 nebo 2010 M5, převodovka je tam stejná, SMGIII, má asistent pro rozjezd do kopce (jak bylo řečeno podrží brzdu), toho se obávat nemusíš. Spíš parkování v řadě je trochu neohrabané, protože prostě tu spojku neovládáš ty, ale elektronika podle rychlosti sešlapu a polohy pedálu, průbězně buď nechá spojku klouzat nebo ti občas poskočí vpřed. Chce to trochu cviku/citu, ale to manuál taky....
Najdi si nějakou s full-leather individual interiérem, to je jiný kafe než ty holoty...

Napsal: sob 02.02.2013 23:34
od janbrasna
Dally píše:Ať koupíš 2005 nebo 2010 M5, převodovka je tam stejná, SMGIII, má asistent pro rozjezd do kopce (jak bylo řečeno podrží brzdu)
No ono se tam něco měnilo kolem MY 2007, vim že nějaký kusy drží brzdu, jiný auto na spojce, ale už za boha nevim, co je preFL a co poFL. To by věděl pesa. Jo a možná to taky umí oboje, jen jsem si toho nevšim (:) Pokud to je pro efrankieho tak podstatný, tak by na to asi měl myslet a konkrétní kus si vyzkoušet.
Napsal: pon 04.02.2013 10:57
od efrankie
Důležitý to pro mě není... jen mě to spíše zajímalo, jak ta převodovka funguje v tomto ohledu. Rozjíždět do kopce se umím ještě
