Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X3 3.0d 150kw
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Ano BMW nemá mezinápravový dif., ale toto zařízení nahradila "vícelamelova mezinápravová spojka" (POZOR! se slovem spojka to má společné pouze slovo). Tato spojka el. neustále upravuje poměr mezi přední a zadní nápravou. Při ideálních podmínkách upravuje poměr 40:60 ale toto číslo se vzhledem k situacem na silnici stále liší. Je to stálá 4x4!
- scooter_x
- Registrovaný
- Příspěvky: 523
- Registrován: ned 15.05.2011 00:00
- Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Možná by sis k tomu mohl něco nejdřív načíst ty, aby ti bylo všechno jasné a nežil v omylu, jako dosud.
Po internetu je spoustu zdrojů, které ti dají odpovědi, případně můžeš napsat přímo do BMW, jako to udělal jeden člověk ze Subaru Clubu :
http://subarufanclub.cz/wiki/technika/k ... onu_xdrive
Podle tebe tedy BMW všem lže do očí, když říká, že jejich poměr je 40:60 a že ten systém umí plynule 0:100 až 100:0...?
Jsou to zřejmě zloduši a lháři a celý svět je tak hloupý, že jim to věří a nikdo jim tu klamavou reklamu a podvody nezakáže, ba ani pokutami je nepotrestá.
Pravdu máš jenom ty a nikdo jiný, ano...
Tak sestři, teď prosím dalšího pacienta...
Po internetu je spoustu zdrojů, které ti dají odpovědi, případně můžeš napsat přímo do BMW, jako to udělal jeden člověk ze Subaru Clubu :
http://subarufanclub.cz/wiki/technika/k ... onu_xdrive
Podle tebe tedy BMW všem lže do očí, když říká, že jejich poměr je 40:60 a že ten systém umí plynule 0:100 až 100:0...?
Jsou to zřejmě zloduši a lháři a celý svět je tak hloupý, že jim to věří a nikdo jim tu klamavou reklamu a podvody nezakáže, ba ani pokutami je nepotrestá.
Pravdu máš jenom ty a nikdo jiný, ano...
Tak sestři, teď prosím dalšího pacienta...
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
Může systém xDrive přenést 100% výkonu na jedno kolo, když nastane případ, že ostatní tři jsou na kluzkém povrchu?
, co se týče přenesení 100% výkonu na jedno kolo vozu, tuto schopnost má vůz BMW X6. Pomocí diferenciálu a systému DPC(*1) umístěného na zadní nápravě aktivně přerozděluje kroutící moment mezi pravé a levé zadní kolo. U ostatních vozů s xDrive pohonem to funguje tak, že 100% výkonu se přenáší na nápravu, kde se nachází kolo které má nějakou trakci
, co se týče přenesení 100% výkonu na jedno kolo vozu, tuto schopnost má vůz BMW X6. Pomocí diferenciálu a systému DPC(*1) umístěného na zadní nápravě aktivně přerozděluje kroutící moment mezi pravé a levé zadní kolo. U ostatních vozů s xDrive pohonem to funguje tak, že 100% výkonu se přenáší na nápravu, kde se nachází kolo které má nějakou trakci
Ach ta naivita...
Přece ti dealer BMW neřekne, že to funguje skoro stejně jako u Škodovky, to by si to spousta lidí nekoupila už jen z principu.
Více méně v tom článku z odkazu je zhruba to, co tady píšu, akorát zabalené do sladkých keců pro lidi, kteří tomu nehoví, aby si mysleli, že mají to nejlepší na světě.
...Při jízdě je tedy sledováno mnoho aspektů provozu (ůhel natočení volantu, poloha plynového pedálu, zařazená rychlost, rychlost otáčení kol přední/zadní nápravy)...
Tohle vše samozřejmě kontroluje ECU Haldexu v Oktávce taky.
...při vysokých rychlostech (přibližně nad 140km/h) se pohon předních kol odpojuje...Abychom to tedy shrnuli - pohon xDrive je stálý, ale odpojitelný...
Přesně tohle je ta propaganda, tak buď je to kua stálý pohon, nebo připojitelný ne!?!
...mezinápravová spojka dostane pokyn krozepnutí a tím se z vozu prakticky stane zadokolka...
A když se sepne, tak je z toho čtyřkolka, ale předokolku to udělat neumí, protože je ten zadek pořád na tvrdo a přez tu spojku se připojuje předek.
Jako sorry, ale pokud někdo nechápe rozdíl mezi spojkou a diferenciálem, tak já už si nemám o čem psát.
Přece ti dealer BMW neřekne, že to funguje skoro stejně jako u Škodovky, to by si to spousta lidí nekoupila už jen z principu.
Více méně v tom článku z odkazu je zhruba to, co tady píšu, akorát zabalené do sladkých keců pro lidi, kteří tomu nehoví, aby si mysleli, že mají to nejlepší na světě.
...Při jízdě je tedy sledováno mnoho aspektů provozu (ůhel natočení volantu, poloha plynového pedálu, zařazená rychlost, rychlost otáčení kol přední/zadní nápravy)...
Tohle vše samozřejmě kontroluje ECU Haldexu v Oktávce taky.
...při vysokých rychlostech (přibližně nad 140km/h) se pohon předních kol odpojuje...Abychom to tedy shrnuli - pohon xDrive je stálý, ale odpojitelný...
Přesně tohle je ta propaganda, tak buď je to kua stálý pohon, nebo připojitelný ne!?!
...mezinápravová spojka dostane pokyn krozepnutí a tím se z vozu prakticky stane zadokolka...
A když se sepne, tak je z toho čtyřkolka, ale předokolku to udělat neumí, protože je ten zadek pořád na tvrdo a přez tu spojku se připojuje předek.
Jako sorry, ale pokud někdo nechápe rozdíl mezi spojkou a diferenciálem, tak já už si nemám o čem psát.
JaraX píše:Může systém xDrive přenést 100% výkonu na jedno kolo, když nastane případ, že ostatní tři jsou na kluzkém povrchu?
, co se týče přenesení 100% výkonu na jedno kolo vozu, tuto schopnost má vůz BMW X6. Pomocí diferenciálu a systému DPC(*1) umístěného na zadní nápravě aktivně přerozděluje kroutící moment mezi pravé a levé zadní kolo. U ostatních vozů s xDrive pohonem to funguje tak, že 100% výkonu se přenáší na nápravu, kde se nachází kolo které má nějakou trakci
No, takže na libovolné kolo 100% výkonu přenést neumí ani X6.
A mimochodem by mě docela zajímalo jak tě ten x-drive zachránil ve 200km/h na ledu, když se teda u tohoto "stálého" pohonu čtyř kol ve 130ti předek definitivně odpojuje

todle bude infromace k předchozí generaci, co jsem jezdil s autama rok 2012 tak tam to šlo určitě přes 140, jelikož mě M-performace driver vezl v 550i xdrive 170 bokem na sněhu, a to by jaksi se zadokolkou nešlo.
haldex jen spína, neumí nastavit poměr. todle jo.
ale evidentně to s tebou nemá cenu řešit. na audi foru už tě čekaj,tak si tam běž vyhonit.
haldex jen spína, neumí nastavit poměr. todle jo.
ale evidentně to s tebou nemá cenu řešit. na audi foru už tě čekaj,tak si tam běž vyhonit.
Ale no tááák....
Bohužel nekoupím Audi s tak perfektně vyváženým podvozkem, výborným naftovým motorem R6 a dalšími drobnostmi co dělají BMW právě BMW.
Ale Quattro podle mého názoru funguje líp než x-drive a za tento názor snad nemusím být posílán do prdele ani na BMW foru.
PS: I haldex reguluje proměnlivě, stačí si vzít diagnostiku, jezdit, a koukat co se děje.
Bohužel nekoupím Audi s tak perfektně vyváženým podvozkem, výborným naftovým motorem R6 a dalšími drobnostmi co dělají BMW právě BMW.
Ale Quattro podle mého názoru funguje líp než x-drive a za tento názor snad nemusím být posílán do prdele ani na BMW foru.
PS: I haldex reguluje proměnlivě, stačí si vzít diagnostiku, jezdit, a koukat co se děje.
tvrdit že funguje lépe je kravina. ano quattro je lepší pokud jezdíš hodně sněhem, a nechceš vědět o tom že to auto jede, quattro je na suchu docela nedotáčívý, kdežto xdrive je přetáčivej. prostě audi dělá auto pro lidi kterým požitek z jízdy nic neříká a zájímá je jen jak se přepravit z bodu A do bodu B, kdežto BMW dělá auta pro lidi kteří chtějí mit radost z jízdy a užívat si každou jizdu.
btw ja jsem rád že mam RWD, protože mě zatím neoslovila žádná čtyřkolka, vždycky mi vadilo že jsem nějakym zpusobem citil ve volantu plyn a na to jsem alergickej.
btw ja jsem rád že mam RWD, protože mě zatím neoslovila žádná čtyřkolka, vždycky mi vadilo že jsem nějakym zpusobem citil ve volantu plyn a na to jsem alergickej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Andre2 s tebou je to těžký, ty podle mě vůbec nevíš o co jde a jen podle toho co ti někdy někdo navyprávěl, teď šíříš nepravdy.
Nikdo netvrdí, že x-drive je nejlepší na světě, ani audi není žádný frajej v 4x4, od toho jsou tu jiný značky, které jsou uplně někde jinde.
BMW, audi, vw, škoda ... jsou prostě čtyřkolky na silnici pro větší bezpečí a lepší pocit z jízdy.
Jde jen o to, že NECHÁPEŠ, že systém u bavoráku je ELEKTRONICKÝ a to je to podstatný, veškeré situace vyhodnocuje počítač. Standardně je na něco nastaven a u BMW je to poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Systém je to podobný jako haldex a ZÁSADNÍ rozdíl je v nastavení.
I čístokrevné čtyřkolky typu Mitsubishi nebo Toyota umí při režimu el. 4x4(tedy nezamknutí mezinápravového dif.) jet v poměru 100:0(nebo opačně) a nikdo se tomu nediví.
A poslední info, systém z auta předokolku udělat umí, ale pouze v případě nezbytně nutných a to trvá třeba jen pár vteřín.
Dnes je vše o elektronice, byť se nám to nemusí líbit a až na pár čistokrevných tereňáků ovládá elektronika všechny systémy 4x4 u všech značek na světě a je jedno zda je to přes spojku nebo diferenciál.
Takže si prosím nejdříve nastuduj jak dnes fungují systémy 4x4 a pak tady piš rozumy.
Nikdo netvrdí, že x-drive je nejlepší na světě, ani audi není žádný frajej v 4x4, od toho jsou tu jiný značky, které jsou uplně někde jinde.
BMW, audi, vw, škoda ... jsou prostě čtyřkolky na silnici pro větší bezpečí a lepší pocit z jízdy.
Jde jen o to, že NECHÁPEŠ, že systém u bavoráku je ELEKTRONICKÝ a to je to podstatný, veškeré situace vyhodnocuje počítač. Standardně je na něco nastaven a u BMW je to poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Systém je to podobný jako haldex a ZÁSADNÍ rozdíl je v nastavení.
I čístokrevné čtyřkolky typu Mitsubishi nebo Toyota umí při režimu el. 4x4(tedy nezamknutí mezinápravového dif.) jet v poměru 100:0(nebo opačně) a nikdo se tomu nediví.
A poslední info, systém z auta předokolku udělat umí, ale pouze v případě nezbytně nutných a to trvá třeba jen pár vteřín.
Dnes je vše o elektronice, byť se nám to nemusí líbit a až na pár čistokrevných tereňáků ovládá elektronika všechny systémy 4x4 u všech značek na světě a je jedno zda je to přes spojku nebo diferenciál.
Takže si prosím nejdříve nastuduj jak dnes fungují systémy 4x4 a pak tady piš rozumy.
Quattro je nedotáčivé, protože Audiny mají na předku větší hmotnost, nejsou tak dobře vyvážené jako BMW.
X-drive a 40:60:
Vždy, když jede auto zatáčkou, tak součet otáček kol zadní nápravy je menší než přední (zadní kola opisují menší oblouk) - tento rozdíl u poctivé full time čtyřkolky vyrovnává středový diferenciál. Jelikož x-drive středový diferenciál nemá a nahrazuje jej pouze spojka, tak v případě že bude přenášen hnací moment do zatáčky na obě nápravy, nemůže docházet k přirozenému vyrovnání rozdílných otáček a celá hnací soustava bude zbytečně nadměrně namáhaná (rozvodovka, kardan, poloosy, klouby, sjíždění gum, vyšší spotřeba) a auto bude dokonce méně stabilní, než s poháněnou jednou nápravou, hlavně při snížené adhezi. Takže o trvalém rozdělení 40:60 u x-drive si myslím svoje (jen marketing).
A přesně v tomto je ten zásadní rozdíl mezi poctivou full time čtyřkolkou a pohonu s připojitelnou jednou nápravou. 4kolka se třemi diferenciály (Quattro, Subaru) bude v jakémkoliv jízdním směru posílat na jednotlivá kola stejnou dávku výkonu bez jakýchkoliv vedlejších negativních příznaků. Tento rozdíl je nejcitelněji poznat když je třeba na silnici rozježděná břečka, prostě i za této situace jede Quattro (Subaru nevím - nikdy jsem nevlastnil) jako po kolejích i v zatáčkách, zatímco u čtyřkolky s připojitelnou nápravou taková jistota prostě není a nepomůže jí k tomu ani 10 řídících jednotek. Elektronika středový diferenciál nikdy 100% nenahradí ať už se s tím někdo smíří nebo ne. Stejně tak EDS nedokáže 100% nahradit poctivou mechanickou špéru difu, a kdo mohl někdy porovnávat tak jistě potvrdí.
X-drive a 40:60:
Vždy, když jede auto zatáčkou, tak součet otáček kol zadní nápravy je menší než přední (zadní kola opisují menší oblouk) - tento rozdíl u poctivé full time čtyřkolky vyrovnává středový diferenciál. Jelikož x-drive středový diferenciál nemá a nahrazuje jej pouze spojka, tak v případě že bude přenášen hnací moment do zatáčky na obě nápravy, nemůže docházet k přirozenému vyrovnání rozdílných otáček a celá hnací soustava bude zbytečně nadměrně namáhaná (rozvodovka, kardan, poloosy, klouby, sjíždění gum, vyšší spotřeba) a auto bude dokonce méně stabilní, než s poháněnou jednou nápravou, hlavně při snížené adhezi. Takže o trvalém rozdělení 40:60 u x-drive si myslím svoje (jen marketing).
A přesně v tomto je ten zásadní rozdíl mezi poctivou full time čtyřkolkou a pohonu s připojitelnou jednou nápravou. 4kolka se třemi diferenciály (Quattro, Subaru) bude v jakémkoliv jízdním směru posílat na jednotlivá kola stejnou dávku výkonu bez jakýchkoliv vedlejších negativních příznaků. Tento rozdíl je nejcitelněji poznat když je třeba na silnici rozježděná břečka, prostě i za této situace jede Quattro (Subaru nevím - nikdy jsem nevlastnil) jako po kolejích i v zatáčkách, zatímco u čtyřkolky s připojitelnou nápravou taková jistota prostě není a nepomůže jí k tomu ani 10 řídících jednotek. Elektronika středový diferenciál nikdy 100% nenahradí ať už se s tím někdo smíří nebo ne. Stejně tak EDS nedokáže 100% nahradit poctivou mechanickou špéru difu, a kdo mohl někdy porovnávat tak jistě potvrdí.
Tak vyndej pojistku ABS, nebo rozpoj konektor u serva té spojky na rozvodovce, a pak si můžeme dál psát o připojitelnosti/rozpojitelnosti a o tom "stálém" poměru. Vsadím se, že to pak bude jen čistokrevná zadokolka.
Jinak níže v odkazu na první foto od Libovky je detail té spojky. Vnitřním drážkováním je spojena s hnací hřídelí zadní nápravy a přítlakem na lamely (přesně v tom poškozeném místě) je zajišťován přenos výkonu na přední nápravu.
A proč to tomu pánovi jelo i když se mu to celé rozsypalo po 72tkm? Protože ten zadek je tam prostě pořád natvrdo.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=112478
Jinak níže v odkazu na první foto od Libovky je detail té spojky. Vnitřním drážkováním je spojena s hnací hřídelí zadní nápravy a přítlakem na lamely (přesně v tom poškozeném místě) je zajišťován přenos výkonu na přední nápravu.
A proč to tomu pánovi jelo i když se mu to celé rozsypalo po 72tkm? Protože ten zadek je tam prostě pořád natvrdo.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=112478
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Nene, troufám si tvrdit, že u mě se už nedostavuje taková ta absolutní zaslepenost značkou (za mlada jsem na to taky ale trpěl) , která je vždy na všech diskuzních forech naprosto markantní. Rukama už mi prošlo tolik aut, že dokážu soudně říct, že neexistuje značka auta, která by vynikala ve všech směrech. Samozřejmě ti nejvíce zaslepení značkou nedokážou připustit, že by jejich auto mělo v nějakém směru slabiny.
U BMW famózní jízdní vlastnosti, bezkonkurenční naftové třílitry, ale pokud výborně fungující, spolehlivou a bezúdržbovou čtyřkolku v osobáku, tak jedině Quattro s Thorsenem.
Nemám moc v oblibě francouzská auta, ale tak pohodlnou jízdu, jako je v Laguně nenabízí BMW ani v 7er.
Pokud auto s předním náhonem a pěkným svezením, tak nějakou Alfu nebo Focuse.
Pokud auto a malé provozní náklady, tak jedině něco z koncernu a nejlíp škodovku (radši ani nebudu psát co jsem za jeden rok nasypal do Báwa, docela mě pak tady baví číst, jak 10ti letá E39 s V8 nepotřebuje žádný servis
)
Čím dřív člověk otevře oči, tím to má pak jednodušší
U BMW famózní jízdní vlastnosti, bezkonkurenční naftové třílitry, ale pokud výborně fungující, spolehlivou a bezúdržbovou čtyřkolku v osobáku, tak jedině Quattro s Thorsenem.
Nemám moc v oblibě francouzská auta, ale tak pohodlnou jízdu, jako je v Laguně nenabízí BMW ani v 7er.
Pokud auto s předním náhonem a pěkným svezením, tak nějakou Alfu nebo Focuse.
Pokud auto a malé provozní náklady, tak jedině něco z koncernu a nejlíp škodovku (radši ani nebudu psát co jsem za jeden rok nasypal do Báwa, docela mě pak tady baví číst, jak 10ti letá E39 s V8 nepotřebuje žádný servis

Čím dřív člověk otevře oči, tím to má pak jednodušší

JaraX píše:tvrdit že funguje lépe je kravina. ano quattro je lepší pokud jezdíš hodně sněhem, a nechceš vědět o tom že to auto jede, quattro je na suchu docela nedotáčívý, kdežto xdrive je přetáčivej. prostě audi dělá auto pro lidi kterým požitek z jízdy nic neříká a zájímá je jen jak se přepravit z bodu A do bodu B, kdežto BMW dělá auta pro lidi kteří chtějí mit radost z jízdy a užívat si každou jizdu.
btw ja jsem rád že mam RWD, protože mě zatím neoslovila žádná čtyřkolka, vždycky mi vadilo že jsem nějakym zpusobem citil ve volantu plyn a na to jsem alergickej.
S tím bych trošku nesouhlasil, když jsem měl audi S4 2008 s torsenem T3, bylo s ním zábavy docela dost, na suchu i na sněhu....
Teď mám X3 150kw a zde pracuje čtyřkolka na výbornou a zábavu mi dopřává taky....
Ale jak je na tom aktuálně quattro vs xdrive můžete vidět zde :
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM
320Miafie píše:JaraX píše:tvrdit že funguje lépe je kravina. ano quattro je lepší pokud jezdíš hodně sněhem, a nechceš vědět o tom že to auto jede, quattro je na suchu docela nedotáčívý, kdežto xdrive je přetáčivej. prostě audi dělá auto pro lidi kterým požitek z jízdy nic neříká a zájímá je jen jak se přepravit z bodu A do bodu B, kdežto BMW dělá auta pro lidi kteří chtějí mit radost z jízdy a užívat si každou jizdu.
btw ja jsem rád že mam RWD, protože mě zatím neoslovila žádná čtyřkolka, vždycky mi vadilo že jsem nějakym zpusobem citil ve volantu plyn a na to jsem alergickej.
S tím bych trošku nesouhlasil, když jsem měl audi S4 2008 s torsenem T3, bylo s ním zábavy docela dost, na suchu i na sněhu....
Teď mám X3 150kw a zde pracuje čtyřkolka na výbornou a zábavu mi dopřává taky....
Ale jak je na tom aktuálně quattro vs xdrive můžete vidět zde :
http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM
To video je klasická vymejvárna. Thorsen z principu své funkce potřebuje určitý minimální odpor na obou výstupech aby se zamykal, takže když třeba ukroutíš kloub na poloose tak auto stojí. Na těch válcích ten odpor dostatečný asi nebude, ale i na letních gumách na čistém ledu je ten odpor dostatečný aby fungoval jak má. Nevím jak tobě na S4, ale mě se s Quattrem nikdy nepodařilo dostat do situace, že by se točila kola jen na jedné nápravě a to si myslím, že jsem jeho schopnosti i v terénu kua prověřil. Ty válce by přejela i jedničková Oktáfka s Haldexem úplně s přehledem, nic to nevypovídá o tom, jak se to auto chová v praxi na silnici, nebo v terénu.
Andre2 píše:Nevím jak tobě na S4, ale mě se s Quattrem nikdy nepodařilo dostat do situace, že by se točila kola jen na jedné nápravě a to si myslím, že jsem jeho schopnosti i v terénu kua prověřil. Ty válce by přejela i jedničková Oktáfka s Haldexem úplně s přehledem, nic to nevypovídá o tom, jak se to auto chová v praxi na silnici, nebo v terénu.
Na to bych potřeboval telemetrii na autě, abych poznal jestli se točila kola jen na jedné nápravě
