Stránka 2 z 8

Napsal: stř 27.10.2004 14:31
od darmon
stealth píše:
darmon píše:takovej elaborat muzu napsat ke kazdymu nahonu :)

Je ti jasny, ze tedka ty elaboraty budes muset napsat i k zadohrabu a 4x4, protoze se kazdymu libil ten popis predohrabu ? :)
zatim si ho ocenil akorat ty, takze se muzem dohodnout na soukromych lekcich doucovani fyziky :)))))))

Napsal: stř 27.10.2004 14:36
od Yret
Co znamená udělat "kontra" ??

Napsal: stř 27.10.2004 14:42
od voko21
Všechno je jen zvyk. Taky doporučuju někam na prázdné parkoviště a zkoušet a zkoušet a....

Myslím ,že je to taky hodně o pneumatikách, na letošek mam připravený Michelin Alpin A2 a předpokládam, že to bude lepší svezení než poslední dvě sezóny na letních pneu. :wink: Ale musim říct, že až na jednu 180° otočku na příjezdu na dálnici jsem to zmáknul.

Když jsem u pneu: Co používáte za značku a dezén na zimu?

Napsal: stř 27.10.2004 14:45
od voko21
Yret píše:Co znamená udělat "kontra" ??


Koukni se na nějaké video, kde je M3maniac, tam je to dobře vidět!

Napsal: stř 27.10.2004 14:49
od LOPOLO
Yret píše:Co znamená udělat "kontra" ??


tohle

Napsal: stř 27.10.2004 14:51
od darmon
voko21 píše:Všechno je jen zvyk. Taky doporučuju někam na prázdné parkoviště a zkoušet a zkoušet a....

Myslím ,že je to taky hodně o pneumatikách, na letošek mam připravený Michelin Alpin A2 a předpokládam, že to bude lepší svezení než poslední dvě sezóny na letních pneu. :wink: Ale musim říct, že až na jednu 180° otočku na příjezdu na dálnici jsem to zmáknul.

Když jsem u pneu: Co používáte za značku a dezén na zimu?

BF Goodrich

Napsal: stř 27.10.2004 15:34
od Hanz
jedine Pirelli Wintersport W210 nebo jak se jmenujou :-) drzi jak jude vira :-)

Napsal: stř 27.10.2004 15:48
od Mad Max
Na zimu mám tyto: FireStone FW930 205/65 R15 94T.
Příště si koupím širší dezén 225 a značku ještě nevím.

Napsal: stř 27.10.2004 17:06
od matal
já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola... :wink:

Napsal: stř 27.10.2004 20:29
od stealth
matal píše:já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola... :wink:


jojo, to je dobrej napad, hlavne kdyz se jezdi s prazdnym autem :idea:

Napsal: stř 27.10.2004 21:46
od Zave
Toydolls: Stahni si od alpa z FTP "Boura jen blb" Tam je to myslim popsany i s ukazkama. Ne? :wink:

Napsal: čtv 28.10.2004 07:23
od DC
zde je velmi šikovný článeček, který popisuje vlastnosti předohradu a zadohrabu jak v normálních podmínkách, tak stížených...

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=04

pro neangličany: zkrátka když je zadohrab nedotáčivej vlivem třeba vyšší rychlosti do zatáčky, tak se to v určitý rozumný míře dá kompenzovat přidáním plynu a prostě to poslat dveřma - když se to udělá podle všech okolností správně, tak máme ve výsledku auto, které jede přesně tam kam majitel chce...

samozřejmě to ale není v praxi tak jednoduché
- při příliš velké rychlosti to tak nefunguje, jelikož přilnavost pneumatik pak nezvládne přenést dost síly, aby změnila směr pohybujícího se přes tunovýho závaží(auto s řidičem )
- při přidání moc plynu se auto stane přetáčivým

Napsal: pát 29.10.2004 00:34
od mayklmaykl
sismarjaaa myyytus o predohrabech....fuj hnus hlavně néé hrábě ve předu ja par zim projezdil v predohrabech a zpravidla ani jeden z nich nezatacel :) :( :o 8O :oops: ubrat přidat kontra picoviny vsechno mozny a stejne to nezataci se zadohrabkou si bud jistej ze vzdycky zatocis :lol: no a pak se to náák musí holt udelat no...

Napsal: pát 29.10.2004 03:39
od MIKI
mayklmaykl píše:sismarjaaa myyytus o predohrabech....fuj hnus hlavně néé hrábě ve předu ja par zim projezdil v predohrabech a zpravidla ani jeden z nich nezatacel :) :( :o 8O :oops: ubrat přidat kontra picoviny vsechno mozny a stejne to nezataci se zadohrabkou si bud jistej ze vzdycky zatocis :lol: no a pak se to náák musí holt udelat no...


HEHE...koukam ze asi nejaky spatny vzkusenosti... :lol:

Napsal: pát 29.10.2004 08:24
od voko21
To Darmon: S tím přibržďováním levou nohou jsem to taky zkoušel, ale ta noha je zvyklá šlapat na spojku a vůbec v ní není cit. Chtěl jsem šlápnou jen z lehka a vždycky jsem to trochu přehnal :)

Napsal: pát 29.10.2004 10:37
od darmon
vsechno to je o cviku, kazdopadne jinak se rychle s predohrabem neda :)

Napsal: pát 29.10.2004 14:51
od mayklmaykl
heh ono s předohrabem se vubec neda bud pomalu bezpecne nebo radsi nijak....mame u nas furt dost lesu k vykaceni.. :)
spatny zkusenosti mam to je fakt...napred facko....omyl automobilovýho průmyslu/nekdo dal do podvozku od detskyho kocarku motor z mixéru/,
pak mazda 626ka asi 85kw 2litr/s 10-12ti litrovou spotřebou/...plastovej zázrak s úžasně debilníma sedačkama a divnym podvozkem kterej nesnes ani 3tydny stejneho zachazeni jako brambor
pak xedos 9ka to bylo auto mit to quattro nebo zadohrab tak to bylo supr...bylo tichy rychly pohodlny a bezpecny...ověřeno praxi pres 200 km/h a svodidla.akorat motory se sraly po 100tkm zraly olej jak vejtřaska a moc to nezatacelo :lol:
pak uz jen brambory 525e,525i,528,735,a ted 530 a vsecky zatacej.... :)

Napsal: pát 29.10.2004 23:41
od Speedy
To by mě zajímalo, jaxi přišel na to, že Fávo byl omyl automobilovýho průmyslu. POkud to srovnáš s jakýmkoliv autem stejné kategoire a zhruba stejnýho ročníku(a mnohdy o dost novějších), tak žádný z nich nedosahoval takových jízdních vlastností jako Fáčko. To že se tam kazilo dost věcí (a tohle záleželo taky dost na majiteli), a pominu-li horší zpracování dané možností tehdejší doby v česku, tak to bylo super auto. Skok mezi Š120 a Fávem byl dost velký. Navíc do Formana se měla dávat silnější 1,6 s trochu tvrdším podvozkem, kterou měla škodovka připravenou k montáži. Bohužel k tomu nedošlo, protože do škody vstoupil VW, který potřeboval udat svoje starý motory z Pola.
Nemluvím ani o úspeších v závodech, kde Favoritům tehdy nikdo neuměl konkurovat.
Ale chápu, že někomu nevyhovoval motor 1,3, který rozjel Fávo na pouhých 140-150km/h, ale tohle auto nebylo stavěné v serii pro závodění nebo rychlejší jízdu. Je jasný, že 2.0l motor jezdí jinak. Ale při troše snahy a šikovnosti se i z té 1,3 dalo dostat přeš 80koní při zhruba stejné spotřebě. Ani není problém levně sehnat sportovní tlumiče s pérama a pak to auto jezdí zcela jinak. Se správným rozměrem pneu(např 185/55R14), vhodným spřevodováním(použitím převodovky z Feldy), kvalitně upraveným motorem a podvozkem nebyl problém deklasovat mnohem novější a leckdy i silnější vozy. A jízda na sněhu? Nikdy jsem neměl problém, a ten kdo ano, tak musel jet jak blázen a to by mu neopmohlo ani kdyby měl brambora.

Napsal: pát 29.10.2004 23:44
od Speedy
darmon píše:vsechno to je o cviku, kazdopadne jinak se rychle s predohrabem neda :)
Jojo, přibržďování levou nohou chce cvik a pak se dají jezdit zatáčky opravdu svižně.. :twisted:

Napsal: ned 31.10.2004 09:04
od stva
matal píše:já si dávám do kufru ještě pytel písku, tak 50 kg, na zatížení zadku a když zapadnu, tam mám aspoň co sypat pod kola... :wink:


Nebo půlmetrový kus kolejnice (vlastní praxe). Na jednu stranu zabere v kufru míň místa, na druhou zase při zapadnutí si jí může člověk tak akorát pustit na nohu.