Stránka 2 z 4
Napsal: úte 23.09.2008 11:49
od Kugy
Petullinka píše:pardon za tu hrubku chtala jsem napsat slyšim, nějak mi to ujelo a zeditovat mi to nejde..
To vydým

Napsal: úte 23.09.2008 12:30
od michal09
Taky bych to ještě nehrotil, vzhledem k tomu že máš auto jen krátce, musíš si na něj ještě pořádně zvyknout... Co bych doporučil?
- za studena jezdit velmi vlažně, než se motor ohřeje...
- přidávat plyn plynule, mít cit v noze - pohybovat s pedálem na hranici, kdy auto táhne a kdy už netáhne a o to víc papá jestli mi rozumíš...
- důležité je taky z kopce brzdit motorem a jet tudíš doslova zadarmo. To se děje pokud máš například zařazenou 5ku (nebo jinou rychlost) a otáčky nad 1500 a samozdřejmě nohu z plynu

Například z vlastní zkušenosti vím, že když jedu z určitého kopce na pětku tak 70-80km/h, motor brumlá na necelých 2000tis.ot., jedu za nulovou spotřebu a přitom rychlost mám stále stejnou, nezrychluju ani nezpomaluju...
Škoda že nemáš pod otáčkoměrem ukazatel aktuální spotřeby, podle toho by ses naučila krásně jezdit na spotřebu...

Napsal: úte 23.09.2008 14:54
od Petullinka
jj ukazatel spotřeby by mi bodnul.. určitě by si to člověk víc hlídal.. no zkusim ted ještě natankovat za víc než za 500 a pohlídat víc to rozjíždění a zbytečný šlapání na plyn.. až něco najezdím, dám vědět.
ale i tak se ještě zeptám jak poznám že je rozbitá ta lambda nebo váha? musím to nechat napíchnout?
Dík kluci
Napsal: úte 23.09.2008 15:22
od Maikl
myslim ze M40 se tam ani nedaval...
Napsal: úte 23.09.2008 15:30
od michal09

No já lamdu poznal tak že jsem rok jezdil po dálnici za 7 a z ničeho nic při stejným tempu jsem jel za 11...
Ještě mě napadla jedna věc a to vadný teplotní čidlo, který dává info řídící jednotce. Ty sice už máš motor ohřátý na provozní teplotu, ale protože to čidlo může bejt špatný, nezaznamená změnu teploty chladící kapaliny a dává informace řídící jednotce o tom, že motor je studení, tudíš jedeš stále na sytič - jednotka tam pere benzín o sto šest...
Když to dáš na diagnostiku, nic tím nezkazíš, ale né vždy ti diagnostika řekne to co chceš slyšet...
Jo a pokud ti nekolísají otáčky, váha by to být nemusela

Napsal: úte 23.09.2008 15:34
od KAMIL740
Petullinka píše:díky kluci.. tudíž shrňme to. jak mám dále postupovat?
prodat koupit 4 litra

Napsal: úte 23.09.2008 15:37
od Petullinka
když mluvíš o těch otáčkách tak když to studený nastartuju tak docela kolísají, kolikrát to i chcípne.. jakoby nefungoval "sytič"(jestli tam nějakej je), jinak ohřátý drží normálně lehce pod tisíc jako každý auto
nejsem mechanik, jsem ženská tažke toho moc nevypozoruju

Napsal: úte 23.09.2008 15:39
od Petullinka
KAMIL740 píše:Petullinka píše:díky kluci.. tudíž shrňme to. jak mám dále postupovat?
prodat koupit 4 litra

rada nad zlato

Napsal: úte 23.09.2008 18:13
od surfis
Petullinka píše:když mluvíš o těch otáčkách tak když to studený nastartuju tak docela kolísají, kolikrát to i chcípne.. jakoby nefungoval "sytič"(jestli tam nějakej je), jinak ohřátý drží normálně lehce pod tisíc jako každý auto
nejsem mechanik, jsem ženská tažke toho moc nevypozoruju

Měl jsem přesně to samý na 316i. Za studena to chcípalo. Po zahřátí držel otáčky ca 850ot./min. Měl jsem prasklou gumovou hadici mezi váhou a sáním. Stála tuším 800kč v BMW. Auto začalo pak líp táhnout odspodu.
Napsal: stř 24.09.2008 01:04
od Petullinka
JJ na tu od váhy vzduchu se mrknu. Ale mám děravou ještě jednu hadici, jsem si ted vzpoměla, chystám se ji už pár dní koupit, nemůže to být i tou?

Napsal: stř 24.09.2008 01:12
od Helldiver
Samozrejme ze to moze byt tou hadicou, rozhodene podtlaky dokazu poriadne zhorsit spotrebu aj vykon

. Ta hadica co ukazujes je uz za vahou vzduchu, tam musi byt vsetko tesne, inac si to prisava "falosny" (nezmerany vahou vzduchu) vzduch, zrazu mas chudobnu zmes (nebezpecne pre cely motor, ventily, piesty...), auto ma tendenciu chcipnut, lambda sa to snazi uregulovat (maximalne obohati zmes - zla spotreba), otacky kolisaju... Toto daj vsetko skontrolovat nejakemu mechosovi a taketo prkotinky (dolezite ale) povymienat.
Napsal: stř 24.09.2008 11:48
od Petullinka
jasný rozumim a ještě se zeptám seženu tuhle hadici někde v auto kelly, elitu apod, nebo musim do bmw? nemůžem to na webu nikde najít. dík
Napsal: stř 24.09.2008 12:04
od michal09
Origo v BMW, nebude to drahý, typuju tak 3-4 stvoky max. 500,-...
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_1383/
díl č. 3, nejlepší bude když si opíšeš sériový číslo a to ukážeš to chlápkovy v "náhradních dílech"
Teoreticky by se ta "hadička" dala sehnat na vrakovišti, ale to stejně budě styřelý a popraskaný a bůh ví co ještě, navíc si za to řeknou cca 200,- a to se nevyplatí

Napsal: stř 24.09.2008 14:18
od Pacey
Ja jsem z 316i 91rok jezdil prumerne za 12l.. Ted z 323 coupe jezdim do 11...
Napsal: stř 24.09.2008 14:27
od Petullinka
díky..
Táák už jsem to opravila a stálo mě to 56,-

Koupila jsem /dle doporučení mechanika/ oleji a vysoký teplotě odolnou hadici o stejné toušťce a průměru, tu praskou sundala a jednoduše vyměnila za novou.
Otáčky teď bez jakéhokoli kolísání krásně drží a volnoběh se cca o 100ot. zvýšil. Zatím nechci předčasně jásat ale přijde mi že to od spodu o trochu líp táhne.. Uvidíme jak se to projeví zítra při studeném startu a havně při dalším tankování
Napsal: stř 24.09.2008 20:24
od Helldiver
sikovna

.
Napsal: čtv 25.09.2008 16:24
od Petullinka
tak asi to tim opravdu bylo, auto za studena funguje uplně jinak. otáčky krásně drží, chod motoru je plynulý, jde to líp odspoda. teď už jen počkat kolik to spápne

Napsal: stř 15.10.2008 10:41
od Petullinka
tak jsme se asi kapku přechválila

ta hadice motoru trochu pomohla, ale rozhodně ne spotřebě..budto to bylo placebo když se mi zdálo že to jede líp.. nebo se to s chladněšim počasim zase zhoršilo, resp. vrátilo do pův. stavu. na studeném motoru opět silně kolísají, až motor chcípá a spotřeba se nijak nesnížila, resp. vyškrábala na "krásných" 13,7l tak už nevim..

zkoušela jsem to víc i míň točit, hlídám si pedál při rozjezdech a pořád to žere jak tank...
když to nechám napíchnout na diagnostice tak poznám jestli není špatná ta lambda nebo nějaká ta váha o který se tu myslim už něco psalo, nebo něco jinačího? dík kluci
Napsal: stř 15.10.2008 10:54
od surfis
Petullinka píše:tak jsme se asi kapku přechválila

ta hadice motoru trochu pomohla, ale rozhodně ne spotřebě..budto to bylo placebo když se mi zdálo že to jede líp.. nebo se to s chladněšim počasim zase zhoršilo, resp. vrátilo do pův. stavu. na studeném motoru opět silně kolísají, až motor chcípá a spotřeba se nijak nesnížila, resp. vyškrábala na "krásných" 13,7l tak už nevim..

zkoušela jsem to víc i míň točit, hlídám si pedál při rozjezdech a pořád to žere jak tank...
když to nechám napíchnout na diagnostice tak poznám jestli není špatná ta lambda nebo nějaká ta váha o který se tu myslim už něco psalo, nebo něco jinačího? dík kluci
A rafička teploty vody v motoru ti vyleze přesně na půlku a drží? Tu hlavní hadici mezi váhou a sáním si zkontrolovala? Já poznal, že je prasklá, až když byla vyndaná...
Napsal: stř 15.10.2008 10:58
od CZAirwolf
A co si pujcit lambdu od nekoho, kdo ji ma stopro funkcni a vyzkouset, jakou to bude mit spotrebu ?