Stránka 2 z 4
Napsal: pát 17.04.2009 23:09
od matrose
tak ja si ten sprin dal-moje 330ci a 330d 150kw oba prevodovka v manualu.Rozdil skoro zadny,akorat ze za mym autem nebylo cerno
Napsal: pát 17.04.2009 23:16
od Vlasta
patriot píše:Vlasta píše:Cromoly píše:jasny ze ve sprintu je 330i o dost rychlejsi...
Proti 330d 150 kW? Tak na to zapomeň.
... a jak si na to přišel ty ? Dle tabulek má 330i stovku za 6,5 sec a 330d za 7,2 sec.
Nevím kde jsi co četl

Zkoušeli jsme to
Napsal: pát 17.04.2009 23:21
od patriot
Vlasta píše:Zkoušeli jsme to
To je pak ale v řidiči, papírově vítězí benál ....

Napsal: sob 18.04.2009 00:42
od Totic
Já se teda vozil v 330D, myslím že 150KW a překvapil mě velmi zvuk toho dieslu.. jenom se potvrdilo, že 6vál má zvuk dost slušnej a to v obou případech. Nebylo tam už nějaký znatelný chrochtání, když tomu zatáhl tak to znělo spíš jak dálkovej autobus

)
Jenže jak kolem projede 320D nebo 520D tak to řechtání celej "estetickej dojem" úplně zmrví.
Na druhou stranu cítil jsem znatelný vibrace do podlahy, když jsme to roztáhnuli, no a taky nafta počase smrdí i v kabině. Kompenzuje to zase spotřeba.
Napsal: sob 18.04.2009 16:01
od george01
Totic píše:, no a taky nafta počase smrdí i v kabině.
To ji musis tankovat do nadrze

.
Napsal: sob 18.04.2009 16:55
od Cromoly
Abych se vyjadril nejak souhrnne k tematu a protoze resim stejnej problem:
330i vyhody:
-nizsi hmotnost
-lepsi rozlozeni hmotnosti( to je pro me dulezity protoze doted nemam zkusenosti se zadokolkou na snehu a myslim ze 330i bude na snehu ovladatelnejsi nez 330d kvuli tomu ze nema tolik vahy na predku oproti zadku)
-vetsi brzdy( pro me je to vyhoda, pro nekoho nemusi bejt protoze tam nenarve mensi kola nez 17")
-vyssi maximalka (250)
-je to benzin, takze skvelej zvuk a vysoky otacky
330i nevyhody:
-spotreba oproti 330d
-nutnost tankovat aspon 98, kterej ale vetsinou uz moc nevidam takze 100ka a ta stoji radove o 4 koruny/litr vic nez n95, popripade dolejvat pripravkama na zvyseni oktanovyho cisla
-subjektivne se hodi k automatu min nez 330d
-jinej rozmer kol vpredu a vzadu - nemoznost prohozeni pneumatik mezi napravama...
-pomerne dost velka spotreba oleje...
330d vyhody:
-spotreba oproti 330i
-vetsi pruznost motoru, tim padem lepsi k automaticky prevodovce, ktera nemusi tolik podrazovat ale veze se na kroutaku...
-stejnej rozmer kol na napravach
330d nevyhody:
-horsi rozlozeni hmotnosti
-vyssi hmotnost celkove
-min prijemnej zvuk motoru
-nakladnejsi udrzba motoru
kdyztak me nekdo doplnte nebo ukamenujte ze je to cely spatne:))
Napsal: sob 18.04.2009 17:01
od Vlasta
Ty rozdílný rozměry kol můžeš mít jak na i, tak na d.
Napsal: sob 18.04.2009 17:15
od Cromoly
aha, ja myslel ze je to vysada 330i a ze kdyby se dozadu daly ve stejnym rozmeru jako vepredu tak by byly vic zapusteny opticky...
Napsal: sob 18.04.2009 18:37
od Vlasta
Víceméně je to možný u všech M-paket podvozků
Napsal: sob 18.04.2009 19:37
od adam
Na víčku nádrže mojí 330Ci je benzín 91-98 oktanů. Takže s tou 98 bych to až tak dramaticky neviděl.
Napsal: sob 18.04.2009 20:49
od Cromoly
aaha, ja nekde v technickym infu vycetl u 330i prave n98...
Napsal: sob 18.04.2009 23:07
od jerry
My provedli test s kámošem asi před dvěma týdny,tak to tu třeba bude někoho zajímat...
Máme oba e91,já 330i,190kw,r.v. 2006,najeto 41000km,on 330d,170kw,r.v. 2007,najeto 30000km.
Oba jsme v té době měli na autě zimní 17ky Pirelli Sottozero,auta mají i téměř shodnou výbavu,tak si myslím,že test byl poměrně objektivní...
Rozjížděli jsme se z rychlosti 50 km/h,dostali jsme se až na 210 km/h,pak už jela auta,tak jsme museli zpomalit.Potom jsme ještě zkoušeli zrychlení ze 100 km/h,a to na různý rychlostní stupně.
Byli jsme celou dobu v handsfree telefonickým spojení,tak jsme zkoušeli různý rychlosti.
Při všech těchto testech zvítězil benzín,byl jsem pořád vepředu,trochu se mi přiblížil jenom při přeřazení z trojky na čtyřku,ale hned jsem ujel.
Nafta byla lepší jenom při zkoušce pružnýho zrychlení z rychlosti 100 km/h na čtyřku,když jsme to zkoušeli pak a každý mohl zvolit kvalt jaký chtěl,tak benzín zase vyhrál.
Jinak oba jezdíme většinou po Praze,moje dlouhodobá spotřeba je 12,3 l benzínu 98,jeho něco lehce přes 8 l nafty.
A jestli to bude někoho zajímat,tak se můžu v pondělí podívat,kolik jsem dával v listopadu za garančku já,kámoš byl minulý týden,tak se ho zeptám taky.
Napsal: ned 19.04.2009 16:29
od PeteBMW
JERRY: Tak přesně o tohle mi šlo. To je to,co jsem chtěl vědět.

Napsal: ned 19.04.2009 18:39
od Totic
Cromoly píše:aha, ja myslel ze je to vysada 330i a ze kdyby se dozadu daly ve stejnym rozmeru jako vepredu tak by byly vic zapusteny opticky...
Vzadu jsou širší lemy u každého auta, to se řeší podložkama pod kola.
Napsal: ned 19.04.2009 20:10
od Zdenda_8
Cromoly píše:aaha, ja nekde v technickym infu vycetl u 330i prave n98...
Je to jedno , čidlo klepání si to nastaví a motor se přizpůsobí "horšímu" palivu..tohle se tady taky řešilo mnohokrát to samé jak jsou náchylné naftáci na kvalitní naftu , ale to utíkám od tématu.. Tohle rozhodnutí je o jedinci , je spousta argumentů , kterou motorizaci vybrat. každý má své + a -, musí se vědět , jak bude využíván...
Napsal: ned 19.04.2009 20:45
od jook
Ja osobne jsem zastancem 330D, je to asi nevyresitelny problem ale. Doma je 530D, ja mam 330D 135kW. Spotreba je uzasna a jede to vyborne. Mam ji v automatu a nemuzu si na nic stezovat. Spotreba na delsi trasy se drzi bez problemu mezi 6,3-7l (plne nalozene auto ve 4lidech), ve meste nejdu nikdy vyrazne nad 8L. Kamaradi co maji e39 a e46 30D v manualech jsou bezne kolem 6ti litru, nekdo i lehce nad 5l/1 100km.
Pokud ma nekdo auto na blbnuti, na okruh, nebo chce delat kraviny, chapu, ze 30D neni vhodny. Pokud ma nekdo auto na jezdeni a cestovani, je diesel, podle me, jednoznacna volba. V dnesni dobe se naklady na provoz vcelku kryji s benzinem, neni to az tak vyrazny rozdil a rozhodne to to auto vrati majiteli na nafte.
V nekolika poslednich AutoTIPech bylo srovnani novych dieselovych a benzinovych aut o priblizne stejnem vykonu (vzdy stejny typ auta 1ks "i" a 1ks "d") a pri rocnich projezdech, ktere byly nad 15000 km rocne vzdy vysel vyhodneji diesel, pokud jde o toto. V nekterem cisle dokonce nekdo rozebiral proc a srovnaval benzin/LPG/CNG/Diesel a vzdy vysel vyhodneji diesel pri projezdu cca kolem 20000km rocne.
Myslim si, ze je to vec vkusu, jsou zariti odpurci nafty a heslo "nafta patri do kamen" je oblibene i zde, sleduji. Predpokladam, ale, ze clovek, ktery neco takoveho vypusti z ust, nebo napise moc km v naftovem aute (30D) od BMW nenajel.
Nemenil bych a kdyby prece, tak jen za motor 35d.
Pokud nekoho nemrzi spotreba a chce zavodit, chapu to. Pokud nekdo auto chce i pouzivat k beznemu jezdeni a cestovani, osobne bych takove dilema neresil.
30D je jeden z nejlepsich dieselovych motoru v dlouhodobe historii a za tim si budu stat. Mel jsem moznost srovnavat s hromadou jinych aut a jsem o tom pevne presvedcen. Volvo D5, Audi 3,0D, Mercedes 320d, Superb 2,5TDI, ... Zadny z techto motoru jim nesaha ani po kotniky.
Napsal: pon 20.04.2009 01:26
od meme
s tou 91 by se ta dramatičnost mohla dostavit

Napsal: pon 20.04.2009 01:27
od meme
to byla reakce na
adam píše:Na víčku nádrže mojí 330Ci je benzín 91-98 oktanů. Takže s tou 98 bych to až tak dramaticky neviděl.

Napsal: pon 20.04.2009 08:48
od Richardos
meme píše:s tou 91 by se ta dramatičnost mohla dostavit

Proč dramatičnost? Maximálně se sníží nepatrně max. výkon motoru, protože se poupraví vstřikovací mapa a zmenší předstih.
Napsal: pon 20.04.2009 09:30
od prase007
Já na tu 91ku najezdil hodně po evropě, páč jsem tankoval vždycky v něměcku a tankoval jsem jí pořád s přesvědčenim, že tankuju 95ku

.. ty názvy benzínů jsou v každý zemi jíný .. nikdy jsem nepozoroval žádnou dramatickou změnu oproti 95ce.