Stránka 2 z 2

Napsal: stř 26.08.2009 18:09
od daliborj
Nedokáže mi prosím někdo vysvětlit jak to s těma odporama teda je?/doted mi nikdo nevysvětlil jak poznam jestli je mám nebo nemám/ k vrtuli mě vedou 3dráty dva tlustý modrej a hnědej a jeden tenkej v etk sem nic jineho než odpory nenašel auto je 520 benzín 98rok 12měsíc koukal sem na kamošovu 2000 a ma to stejné tři dráty poradtě mi někdo prosím jestli mám verzi s nebo bez odporů a pokud bez kde najdu to co tu vrtuli řídí

Napsal: pát 28.08.2009 12:10
od aur77
neviete niekto ci ma byt pri tom spreji zapnuta alebo vypnuta klima? Je mi jasne, ze musim zapnut vnutorny okruh, ale v navode pisu, ze ma byt zapnut klima, ja by som skor povedal, ze vypnuta, ale nie som si isty....

Napsal: úte 01.09.2009 14:50
od daliborj
prosím prosím aspon odkaz na náký schéma té klimy?

Napsal: čtv 03.09.2009 17:26
od kamil525tds
Zdravim BMW CZ,

prosim o radu.
Klima na mojom 525 TDS zacne chladit az od 2000 ot/min. Kompresor a ventilator zopne bez problemov, napln nova, len chladny vzduch prudi len pri vyssich ot.. Na volnobehu nechladi - kompr. a vent. ostavaju v pohybe.
Dakujem.

Napsal: pát 04.09.2009 07:29
od Birkoff
Mě tohle dělá E30 s manuální klimou 20let starou a ještě předělanou na R134. Někde uniká chladivo a když je ho méně, ale dost aby se spustil kompresor, tak to chladí cca při 2000 ot/min. Stačí doplnit a vše chodí jak má. Protože jsem línej to celý rozebírat, tak to jednou za 2 roky nechám doplnit a zase chladím.

Doporučuju zajet někam kde to plní, zkouknout tlaky a nechat vstříknout reflexní látku. Tak snadno najdeš, kde to utíká.

Napsal: pát 04.09.2009 08:12
od Don
jen se zeptam je nekde v praze nekdo kdo mi klimu vydezinfikuje a doplni za trochu rozumny peniz?

Napsal: pát 04.09.2009 08:50
od kamil525tds
Klima je skontrolovana, naplnena i s farbivom - bez zavad. Niekto mi povedal, ze moze byt vybehany kompresor ??? - to sa mi ale nepozdava - moze byt???

Napsal: pát 04.09.2009 12:58
od Birkoff
A točí se ti elektrický ventilátor před chladiči? Když jsem měl jeden odpor (první v řadě) KO, tak se netočil na 1-ní rychlost a při stání to moc nechladilo. Při jízdě to bylo OK.

Napsal: stř 09.09.2009 13:07
od kamil525tds
Pri zopnuti klimy sa roztoci. Priznam sa, ze teraz neviem na ktorej rychlosti, ked uvadzate, ze ich je viac. Tie odpory sa daju zohnat ako orig. ND alebo je to el. suciastka? Je to nejake rele, dokazem to pozriet aj sam (amater) alebo sa na to musi pozriet majster elektrikar?

Napsal: stř 09.09.2009 15:00
od Crazy
aur77 píše:neviete niekto ci ma byt pri tom spreji zapnuta alebo vypnuta klima? Je mi jasne, ze musim zapnut vnutorny okruh, ale v navode pisu, ze ma byt zapnut klima, ja by som skor povedal, ze vypnuta, ale nie som si isty....


Klima off :)

Napsal: úte 17.05.2011 21:41
od soukupadam
jak je s tim větrákem s pulzní regulací? máte někdo zkušenost s opravou?

Napsal: stř 18.05.2011 07:54
od JaneCk
kamil525tds píše:Pri zopnuti klimy sa roztoci. Priznam sa, ze teraz neviem na ktorej rychlosti, ked uvadzate, ze ich je viac. Tie odpory sa daju zohnat ako orig. ND alebo je to el. suciastka? Je to nejake rele, dokazem to pozriet aj sam (amater) alebo sa na to musi pozriet majster elektrikar?


Když se mrkneš do odkazu níže, tak je to díl č. 8

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55

Jinak, nejsem si jistý, jestli ty odpory jsou viditelné na první pohled a nejsou schované někde mezi nárazníkem apod. Nicméně u spolujezdcova světla v prostoru mezi světly a chladičem jsem měl 4pinový konektor, který byl právě od těch odporů. Takže tam to můžeš rozpojit, najít si dobrou kostru, natáhnout plus a můžeš otestovat všechny rychlosti větráku, jsou 3. Poslední nejrychlejší funguje defakto bez těch odporů, pokud se nepletu.
Můj postřeh byl takový, když jsem s tím měl problém, resp. s tou nejpomalejší rychlostí, tak se větrák neustále zapínal a vypínal na druhou rychlost. Proměřil jsem odpory a byly ok. Nakonec jsem zjistil, že mi chyběla pojistka č. 7 (jestli dobře pamatuju číslo), Helmut v Německu asi šetřil. Další pojistky jsou tuším 20 a 22, ale jistý si nejsem, nicméně byly zmiňované tady na foru, takže bys je měl dohledat. :wink:

__________________
E39 523iA Tour 1998

Napsal: stř 18.05.2011 22:48
od Levrone
soukupadam píše:jak je s tim větrákem s pulzní regulací? máte někdo zkušenost s opravou?
Ahoj. Pokud je zavada primo v tom krokovem motorku (je tam i hromada polovodicu zalitych ve vosku) tak pry takrka neopravitelne. Tak nevim. 8)

Napsal: čtv 19.05.2011 08:07
od soukupadam
no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde

Napsal: pát 20.05.2011 00:30
od Levrone
soukupadam píše:no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde
Motorek bude asi OK protoze je dosti robustni konstrukce a myslim ze rotor nema ani vinuti takze je podobny klasickemu asynchronnimu motoru (napr cirkularka) ale ma velky pocet polů statoru a ty jsou ovladane vykonovymi polovodici. A pokud to samotne rizeni nefunguje tak to je asi zle. Takze ta elektronika je nejdulezitejsi. Je to vylozene deska jak v mobilu a jestli to je jeste vicevrstve ty plosne spoje (to nevim) tak to technicky nelze opravit. Nesl jsem ho do nekolika opraven a rekli ze to nema smysl vubec delat. I po pripadne uspesne oprave to bude stejne stat nejaky ten tisic a je to porad uz jete takze odejde treba neco jineho a novy myslim koupis do 7 tis. Tot moje zkusenost. :idea:

Napsal: pát 20.05.2011 09:35
od soukupadam
Levrone píše:
soukupadam píše:no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde
Motorek bude asi OK protoze je dosti robustni konstrukce a myslim ze rotor nema ani vinuti takze je podobny klasickemu asynchronnimu motoru (napr cirkularka) ale ma velky pocet polů statoru a ty jsou ovladane vykonovymi polovodici. A pokud to samotne rizeni nefunguje tak to je asi zle. Takze ta elektronika je nejdulezitejsi. Je to vylozene deska jak v mobilu a jestli to je jeste vicevrstve ty plosne spoje (to nevim) tak to technicky nelze opravit. Nesl jsem ho do nekolika opraven a rekli ze to nema smysl vubec delat. I po pripadne uspesne oprave to bude stejne stat nejaky ten tisic a je to porad uz jete takze odejde treba neco jineho a novy myslim koupis do 7 tis. Tot moje zkusenost. :idea:


myslíš novej větrák koupit, nebo tu elektroniku? to mam radost z toho

Napsal: pát 20.05.2011 18:02
od cmelak
Jsem ani nevěděl že je to takhle nejlepší čistit, jak to tedy dělají v BMW servisu když tam přijedu, že mi smrdí klima a ani po opakovaným stříknutí dezinfekce to moc nepomůže? Vymění výměník? :D

Díky za ten odkaz ale nebylo by lepší místo toho vrtání ten plast projet širším horkým hřebíkem a pak to stříknout trubičkou?

Napsal: ned 22.05.2011 23:05
od Levrone
soukupadam píše:
Levrone píše:
soukupadam píše:no já právě potřebuju zjistit jestli je ten motor OK, ale údajně to bez diag nejde
Motorek bude asi OK protoze je dosti robustni konstrukce a myslim ze rotor nema ani vinuti takze je podobny klasickemu asynchronnimu motoru (napr cirkularka) ale ma velky pocet polů statoru a ty jsou ovladane vykonovymi polovodici. A pokud to samotne rizeni nefunguje tak to je asi zle. Takze ta elektronika je nejdulezitejsi. Je to vylozene deska jak v mobilu a jestli to je jeste vicevrstve ty plosne spoje (to nevim) tak to technicky nelze opravit. Nesl jsem ho do nekolika opraven a rekli ze to nema smysl vubec delat. I po pripadne uspesne oprave to bude stejne stat nejaky ten tisic a je to porad uz jete takze odejde treba neco jineho a novy myslim koupis do 7 tis. Tot moje zkusenost. :idea:


myslíš novej větrák koupit, nebo tu elektroniku? to mam radost z toho
Urcite cely vetrak ta elektronika nebude zvlast. Starsi kousek by mohl byt mozna za pulku. Bohuzel nic jineho nevymyslis asi....... :(