Stránka 2 z 2

Napsal: úte 14.04.2009 08:54
od dave155
musim na diag. pisnu co to bylo-ale púodle rad kolem jsem asi poskodil pasek na lozisku co snima prave snimac ABS

Napsal: pon 27.04.2009 08:55
od mario42
Mám dvě otázky pro znalce E39:

1. Kde přesně je relé ŘJ ABS?

2: Je tu někdo, kdo musel po několikerém laborování s čidly na kolech stejně měnit ten nešťastný elektronický modul jednotky ABS/ASC/DSC s posledním trojčíslím „001“ ?

Díky

Napsal: úte 05.05.2009 17:46
od wEnC
Tak sem byl před týdnem v BMW na testu a zjistili :

6 Drehzahlsignal vorne rechts
14 ABS-Ventilrelais
67 Kurzzeit-Einstreuung

Vadné čidlo sem teda objednal a dneska mi ho kámoš vyvednul.

Mám pár otázek...

Skusil sem napojit nové čidlo narychlo bez namontování, ale kontrolky nezhasly, takže tudy cesta nevede...

Stačí vyměnit vadné čidlo, namontovat nové a kontrolky hned zhasnou ? Není potřeba reset auta, nebo popojet aby auto dostalo signál z čidla.
Co je zač ty další 2 chyby 14 a 67 ?

Napsal: úte 05.05.2009 23:51
od starML
wEnC píše:Tak sem byl před týdnem v BMW na testu a zjistili :
6 Drehzahlsignal vorne rechts
14 ABS-Ventilrelais
67 Kurzzeit-Einstreuung
Co je zač ty další 2 chyby 14 a 67 ?
Čidlo musíš zamontovat do štítu brzdy, u předního kola je to lehké, jsou tam dva imbusy nebo hvězdičky. Dobře se podívej na vedení původního kabelu, aby se při rejdu nepoškodil. Po projetí po pár metrech kontroky zhasnou, nic se smazat nemusí, ale závada zůstane v paměti zapsána, ale to ničemu to nevadí.

14 ABS-Ventilrelais - ukazuje na to, že systémem (ŘJ ABS) byla odpojena fce ASC/DSC, což je logické. Když nefunguje vyhodnocení rychlosti otáčení kol, systém neví jak stabilizovat. Po namontování správného čidla začně ASC normálně fungovat.

Ve WDS se o tom píše :

Ventilrelaisfehler
Das Ventilrelais ist im Schlupfregel-Steuergerät integriert. Es dient der Spannungsversorgung der Ein- und Auslassventile. Bei diesem Fehler sind die DSC-Kontrollleuchte, die ABS-Kontrollleuchte und die Allgemeine Bremswarnleuchte (rot) an. Es sind alle Schlupfregelfunktionen abgeschaltet und es ist nur noch die konventionelle Bremse verfügbar.

Mögliche Fehlerursache(n):
•Die Stromzufuhr für das Ventilrelais ist unterbrochen (Sicherung, Stecker, Leitung)

•Das Ventilrelais ist defekt

Speicherbedingung(en):
•Das Ventilrelais unterliegt einer ständigen Eigenüberwachung durch das Schlupfregel-Steuergerät.

Fehlersuche:
•Überprüfung der Spannungsversorgung des Ventilrelais (Pin 6, Klemme 30)

•Wenn der Fehler bei intakter Spannungsversorgung momentan vorhanden oder mehrfach aufgetreten ist (Kundenbefragung), dann muss das Schlupfregel-Steuergerät erneuert werden.

Hinweis
•Bei Fahrzeugen der Baureihe E38 muss die SI 61 03 00 562 beachtet werden.
•Steuergerätetausch siehe Servicefunktionen

67 Kurzzeit-Einstreuung - krátkodobé rušení, bývá skoro vždy, neřešit

Napsal: pát 08.05.2009 15:05
od wEnC
Je to přesně jak psal starML, po ujetí pár metrů kontrolky abs a asc zhasly. Výměna se zdařila.
Díky za podrobnosti o chybách z diagnostiky.

Napsal: pát 08.05.2009 17:02
od PetacekBE
taky svítím - jak prokluz tak i ABS - někdy se povede zhasnout tak třeba couvám z parkoviště a jakmile šlápnu na brzdy i lehce tak pedál propruží a kontroky se rozsvítěj a pak už nezhasnou po celou dobu jízdy

Napsal: pon 11.05.2009 08:50
od Birkoff
Tak to vítej v klubu ... :D Popis odstranění tu je napsán, takže neváhej.

Napsal: ned 17.05.2009 20:21
od Spatty
tak se pridavam na my e36(snad nevadi ze pisu do petky) sem projel sterkem sutr parkrat zabouchal pod autem a pak sem si vsim ze sviti abs i asc a nejde vypnout, takze taky to je jen cidlo abs?

Napsal: pon 18.05.2009 07:31
od Birkoff
No ve tvým případě by to mohla být i kabeláž od čidel. Určitě bych to zkouknul, rozpojil prostříknul a vyzkoušel. Pokud to nezabere tak začni dignostikou, ať se to pátrání zůží.

Napsal: pon 18.05.2009 20:22
od detrhomer
chlapi mam ten samy problem,jednou jde,jednou ne :(
mel jsem ho na dilne a borec mi rika,ze objednal cidlo,ale cidlem to pry neni,ze pry mam vytazeny svazek z elektriky, je to možné?
proč to jednou jde třeba celý den a brždění nemá vliv a jednou to nejde,nechápu :( uz jsem kvuli tomu dostal i pokutu,ze jsem jel rychle 45 na 30 :( smula byli to chlupaty ze sousedniho mesta :(

Napsal: úte 19.05.2009 07:21
od Birkoff
Zkušenost za včera: pokud čidlo nesedí úplně opřené, a stačí i jen 1mm, tak to nahlásí chybu. Skoukni jak jsou na tom ta úchytná oka čidla. Je to kovový kroužek zalitý v plastu a když ten plast na vzdáleném konci (od těla čidla) praskne, kroužek se vylomí a čidlo se pohne. A hned je problém na světě. Co jsem zatím viděl čidla KO, tak všechna měla popraskané ty konce.

Napsal: úte 19.05.2009 13:04
od mario42
detrhomer píše:chlapi mam ten samy problem,jednou jde,jednou ne :(
mel jsem ho na dilne a borec mi rika,ze objednal cidlo,ale cidlem to pry neni,ze pry mam vytazeny svazek z elektriky, je to možné?
proč to jednou jde třeba celý den a brždění nemá vliv a jednou to nejde,nechápu :(


Pokud se ti ABS a ASC rozsvítí VÝHRADNĚ když je motor zahřátý a ty třeba stojíš v koloně, tak je to vadná řídící jednotka (diagnostika v tom případě mylně hlásí vadné čidlo nebo chybu v komunikaci- kabeláži) . Pokud se ti to rozsvítí i při studeném motoru, tak to bude mnohem levnější a mohlo by to být i tou kabeláží nebo čidlem.

Napsal: úte 19.05.2009 16:28
od detrhomer
to sviti i po ranu kdyz prijdu k autu :)
tak doufam ze to bude jen ten kabel :)
uvidim a poreferuju :)

Napsal: stř 17.06.2009 12:23
od kkarel
Tak mi také odešlo čidlo ABS, protože to je u E39 dost častá závada, dám sem pro ty, kdo nemá doma diagnostiku návod jak zjistit, které čidlo je v haji bez toho aby musel zvedat auto nebo sundavat kola.
Čidla ABS jsou vyvedena na konekrtor řídicí jedn. dyn.kontr.stabil., kterou najdeme v levé části motorového prostoru (je to ta kostka do jejíž horní části vedou 4ks trubiček s hydraulickým ovládámim brzd)
Vytažením bočního zajištovacího kolíku konektor odpojíme a pomocí ohmmetru změříme odpor na kontakech čidel, to vadné bude mit nejspiše řádově 100-200ohmu, prostě jinak než ty OK. Na funkčním čidle byste měli naměřit cca 4.5M Ohmu.
LP 12 - 28
LZ 13 - 29
PP 15- 16
PZ 30 - 31
čslováni je popsano jak na konektoru tak na řídící jednotce.

Oficiální cena BMW se pohybuje cca 2550Kč/čidlo, přičemž nejde tak jako tak o výrobek BMW tzn. čidlo lze získat i z jiných distribučních kanálu za cca 1700Kč. Hella a podobně.Čidla hojně prodávají i bazaristi za cca 600Kč, ale jde o použité původní Siemensy, ktreré jaksi odcházeli a odchází. Na výstupu čidla je spínací tranzistor a v těch Siemensech je prostě špatně dimenzován a prozáží se u něj CE přechod.
Po výměně vadného čidla by měla zhasnout jak kontrolka ABS tak ASC, respektive nemusí v tom případě zkuste auto projet.

Tak asi tak
Karel
P.S. Pokud budete čidlo hledat v ETK, tak i když jde o součást brzd tj HS 34 tak přední jsou je ve skupině 31 u ložiska předního kola a v 34 chybí.

Napsal: ned 28.06.2009 13:31
od detrhomer
Tak jsem vymenil obe zadni cidla a porad to blbne,jednou to jde jednou ne,po ranu to nejde nikdy a kdyz nekam jedu dal a auto se zahreje,pak ho vypnu a za chvilku nastartuju,pak cidla jdou tak jak maji a porad,dokud to nenecham stat dele :cry: uz opravdu nevim,carsoft mi hlasil leve zadni,tak jsem koupil nove a nic a nejde mi ani tachometr a spotreba :cry:

Napsal: stř 15.07.2009 12:44
od kkarel
To, že nejde tachometr tomu odpovídá, pulsy pro tachometr se berou z LZ, nemusi to byt jen čidlem, může to byt někde na cestě k jednotce nebo v samotné jednotce, proměřte čidlo jak na kole tak na konetkoru jednotky viz. můj předešlý příspěvek.

Napsal: stř 15.07.2009 16:21
od palocermak
tak ja som vcera menil cidlo.diagnostika ukazala chybne lave predne.korozia zacala tlacit na cidlo a prasklo tam kde je prisrubovane.tym ze uz dobre nesedelo tak blblo.kupil som nove a poriadne som ocistil celu dosadaciu plochu.po vymene abs opat funguje ako ma.

Napsal: čtv 16.07.2009 08:34
od wEnC
Kromě dosedacích ploch čidla doporučuji ještě vyčistit hadříkem ten kroužek uvnitř. Bývá uplně černej, že snímací plošky nejsou vidět.
Mě abs vypadávalo, pravidelně v některých zatáčkách, nebo i náhodně, někdy brzdy abskovaly zbytečně, po vyčištění a přemontování čidla je to OK, 100km a bez výpadku. Přitom úchyty čidla byly KO, musel sem tam dát podložky aby to drželo, ale čidlo je tam natěsno vepředu, nemá šanci se hnout.