Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klima a chlazení...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#21 Příspěvek od dafson »

tak to zitra zkusim asi musim sundat i naraznik ze??koukal sem tam jen tak okem a videl sem tam jen uprostred za tou vrtuli nejaky dratky ktery vedly do nejakych kosticek jinak ten konektor je nekde dole nebo kde??a pak kolik si mam pripravit na opravu docela uz ted z toho krvacim minulej mesic sem platil 11 klacku za olejovou vanu a kompletni vymenu oleje v automaticky prevodovce jeste ze sem blazen do BMW bejt to jiny auto tak to poslu ze strane:-) snad se nikdo tady nezlobi ze porad votravuju s blbejma otazkama!!!!
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od stanley07 »

Konektor od větráku klimy je u pravýho světla a je buď tří, nebo čtyřdrátovej. Rozpoj ho, nárazník zatím sundavat nemusíš, to až při demontáži vrtule a přiveď si k němu plus a kostru a zkus ho roztočit. Jestli jde ale ztuha i rukou, nebo šroubovákem, je v řiti a na opravu zapomeň, nelze. Dá se sehnat novej kolem 6000kč, nebo jetej kolem 3500kč. Origo je úplná darda. Nejspíš bude ale asi zadřenej, nebo spálenej. Jako u mě :? Jo a viskospojka není všemocná a určitě ve velkým vedru a třeba v koloně všechno neuchladí, bacha na to! A klidně se dál ptej, jinak se nic nedozvíš :wink:
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#23 Příspěvek od Birkoff »

Jasně žádnej učenej z nebe nespad, že. Takže se klidně ptej.
Taky se zeptám. Kde ti měnili ten olej v převodovce? Je to Steptronic?
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#24 Příspěvek od dafson »

Me prosakovala vana na prevodovce jinak bych ho zatim nemenil..dal sem to znamymu automechanikovi ale ten mi rekl ze to sam radsi nebude pokouset tak sem objednal vanu tesneni filtr v BMW palas Liberec on mi to vypustil a nasadil na auto a pak mi to na podvalu odtahl do servisu BMW Palas Liberec tam si uctujou za litr oleje asi 430kc to znamena ze sem dal Celkem 3tisice za ty dily 4500 za olej a zbytek do 11tisic prace.Jinak sem dnes koumal nad tou vrtuli od klimy odpojil sem konektor a placnul na nej primo z baterky + a - a vida frci!!!pak sem vzal zkousecku zapl klicek a nic sem nenameril v samici ale je mozny ze sem to delal spatne nevim jestli tam nemam jit stava jen pri zaplem motoru a klimosky nebo kdy???nevim jak dal?!jinak stoprocentne se v tom nekdo hrabal jelikos je videt ze predek byl bouchlej takze ta vrtule nebude tak stara!poradte jak mam hledat dal mozna to bude jen nejaka pojistka????
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#25 Příspěvek od dafson »

jojo je to steptronic sem zapomel jinak pro zajimavost kdy pouzivas rezim manual??ja skoro porad jezdim na decko..
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#26 Příspěvek od Birkoff »

dafson píše:jojo je to steptronic sem zapomel jinak pro zajimavost kdy pouzivas rezim manual??ja skoro porad jezdim na decko..


Tak to já taky skoro pořád jezdím na D. Občas (2x do měsíce) přepnu na Sport a Manual jsem použil všeho všudy 3x. Je to přeci automat, že.

Jinak ty pojistky zkusím pohledat, měl jsem to napsané na nějakém papírku. Ta chybka může být kdekoliv. Jak jsem psal, jsou tam 3x relé a 5x pojistka.

Běží ti na všechny 3 rychlosti? Vždy proti kostře. Na to si dej pozor.

Ještě jedna OT: Kolik máš nalítáno, jestli to není tajný? Předpokládám že olej byl měněn poprvé.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#27 Příspěvek od dafson »

no presne to nevim protoze urcite km jsou stazeny mam tam 130 000km coz si myslim ze je na Bavoraka pi....na!ale jinak ten servisak rikal ze by se mel meni po 120 000km.jo a stou vrtuli na klime-dnes mi kamos zmeril tu samici konektoru sou dam 4 koliky kdyz je zmeril tak tam sel proud do cernyho kabelu a podle toho jak se roztocil me na baterku tak ten proud jde uplne na jinej kabel nez sem mel ja na samci pres baterku tak bud je to blbe zapojeny(nekdo se v tom hrabal)nebo nevim.ale jinak na baterku se mi roztocil jen v jednom pripade jen kostra a plus pol.pak tam jsou jeste ty druhy dva kabely ale ty nevim k cemu jsou asi ty rychlosti ze??ale jinak se neroztocil nez jak sem napsal.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od mkalous »

landys píše:Taky ta elektrická vrtule má být dvourychlostní - první by se měla spustit hned při sepnutí klimy, funguje ti? Jinak je na ní ten předřadný odpor v tom keramickým tělísku a ještě jsem snad neviděl nikoho, kdo by ho měl OK...


vrtule je dvourychlostni..... zmáčknu vločku na panelu a sepne se první rychlost..... to souhlasí.
druhou rychlost jsem viděl jen když sundám ten konektor z čidla tlaku, co je na kondenzační bance za pravym svetlem....má černej konektor, v tom dva draty, ty spojim a vetrak se mi sepne na druhej stupen??? mo to taky být?
keramicke těliško na ventilatoru..je fungl nove...takže v tom problem asi nebude :-(
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od mkalous »

Pivson píše:Pokud ti nejde ta klima jak si psal, opravdu to vypadá na to tlakový čislo. Je to ze pravým světlem, takovej hranolek kam jdou hadice a v tom je to čidlo.

Nebo třeba pozor na přerušené drátky.

Ve finale by to mohla byt i jednotka.

Ale začal bych tím čidlem a proměřil to. Měl jsem to samé. A jelikož nebylo skladem, přesně tam sedlo čislo z mercedesa :-)


čidlo... takovej kvadr kam vedou trubky z klimy a vedou mi tam dva konektory kazdej po dvou dratech??
když ty konektory vyndam, v tom jednom (černem) spojim ty dva draty, spustí se mi druha rychlost ventilatoru, v druhem konektoru to nic nedělá....

jednotka? kde tu jednotku najdu? je to jednotka motoru? nebo to má zvláštní jednotku někde?
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#30 Příspěvek od dafson »

tak sem zjistil ze mi jde jen jedna rychlost toho ventilatoru ale nevim jestli je to ta nejpomalejsi nebo nejrychlejsi takze co s tim??kdyz mam malej tlak v klimosce sepne vubec ta vrtule??
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#31 Příspěvek od Birkoff »

dafson píše:tak sem zjistil ze mi jde jen jedna rychlost toho ventilatoru ale nevim jestli je to ta nejpomalejsi nebo nejrychlejsi takze co s tim??kdyz mam malej tlak v klimosce sepne vubec ta vrtule??


Poznáš to snadno. V tom konektoru, co vede k vrtuli = samec jsou 4 piny. Teď:
1. hnědá je vždy kostra a je tlustá
2. černý s modrým pruhem = nejpomalejší (tenčí kabel)
3. černý s červeným pruhem = prostřední (tenčí kabel)
4. černý (tlustý) je nejrychlejší = bez odporů

Zkus připojit 12V z baterie na hnědá-černá/modrá na hnědá-černá/červená a na hnědá-černá. Uvidíš sám a pak hledej dál.

PS: Myslím že tam ty barvy mám takhle nějak, ale jistej si úplně nejsem. Nicméně čím si jistej jsem jsou ty tloušťky drátů.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#32 Příspěvek od dafson »

Takje to ta nejrychlejsi co funguje a je to presne jak si rikal!!!a korat me ted zajima jestli bez tech dvou rychlosti bude klima chladit.nebo co vymenit a kde??jinak tam vubec v tom ventilku na napln nemam tlak tak nechci to zbytecne napnit aby mi pak stejne kvuli tomu vetraku nesla...co s tim jinak ti mockrat dekuju ze mi takhle radis...
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od mkalous »

Obrovské help.....

zkoumal jsem co a jak...dával konektory od sebe, do sebe..... a jak to vypadá s klimou? jakmile dám do háje kabel, kterej vede do klima kompresoru a napojím kompresor přímo na baterku,chladí to a jede to OK... takže dotaz...
nemá někdo ponětí, kam vede, nebo měl by vést kabel z klimakompresoru...u mě má barvu černou s červeným pruhem...a příčnými žlutýmy proužky.... kam vede? nějak ho v tom spletenci nemůžu najít.... kde všude po autě ho hledat?
nemá někdo schéma.....
prosím, nutné.....
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Doktor1 »

povede buď do jednotky klima(panelu),nebo do toho čidla na flašce..

pokud ti při napojení na přímo jede,chladí a i jede větrák,tak bude přerušený ten kablík do kompresoru..
ale pokud jen jede kompresor a větrák ne,tak je špatný to čidlo...
schéma mám v práci,tak až v pondělí..
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#35 Příspěvek od dafson »

PRO Birkoff: prosim odepis mi na posledni muj dotaz az budes mit cas...dva prispechky nahore.!!
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#36 Příspěvek od Birkoff »

Takže na úvod se musím omluvit za ty dráty. Ty barvy jsou dobře ale nejpomalejší je tenká černá, prostřední je černá/modrá a nejrychlejší je černá/červená (tlustá). Vždy proti kostře (hnědá).

Pro někoho pojistky:
F20 - 5A řídící okruh relátek, všechny jsou na jedné pojistce (K21,K22 i K201)
F7 - 20A nejpomalejší rychlost spínaný okruh relé K21
F22 - 30A prostřední rychlost spínaný okruh relé K22
F105 - 100A nejrychlejší běh (bez odporů) před relátkem K201, spínaná část
F75 - 50A stejný okruh jen za relátkem taky spínaná část

Teď k tomu dotazu dafsona:
Klima bude chladit pokud bude ochlazován přední chladič. K tomu slouží nejpomalejší resp. prostřední rychlost popř. jízda. Pokud chladič ochlazován nebude (při stání) extrémně poroste tlak a může (a pravděpodobně dojde) buďto k úniku chladiva pojistným ventilem nebo k poškození chladícího zařízení.

Já jsem měl pryč jeden (první) odpor = nešla nejpomalejší rychlost. Klima chladila, ale rostl tlak a tak se spínala prostřední rychlost, vždy na chvíli. Při jízdě to bylo OK. Rozhodně bych tento způsob provozu důrazně nedoporučil.

Pravděpodobně máš v háji jeden (druhý) nebo oba odpory. Jsou to taková tělíska přišroubovaná nad motorkem větráku. Jsou vidět za vrtulí a vedou do/od nich dráty v výše popsaných barvách. Prodává se Repair Kit něco kolem 1000Kč bez DPH (tedy doufám, neb jsem to tak našel). Je to díl číslo 67328371873 Nalezená cena : 884.5 Kč ceny jsou uvedeny bez DPH.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#37 Příspěvek od Fugo »

Birkoff píše:Pokud chladič ochlazován nebude (při stání) extrémně poroste tlak a může (a pravděpodobně dojde) buďto k úniku chladiva pojistným ventilem nebo k poškození chladícího zařízení.


To je nesmysl ,při zvýšení nad povolenou mez se klima zase vypne, na to slouží čidlo tlaku která bývají buď 2 a to jedno na nízký tlak- klima nesepne pokud není tlak v systemu min 2bar, a to druhé pro max tlak - klimu to rozpojí (obvod spojky) při tlaku cca 26bar (nejsem si jist zda je stejný u BMW) , nebo bývá vše v jednom čidle.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#38 Příspěvek od Birkoff »

Fugo píše:
Birkoff píše:Pokud chladič ochlazován nebude (při stání) extrémně poroste tlak a může (a pravděpodobně dojde) buďto k úniku chladiva pojistným ventilem nebo k poškození chladícího zařízení.


To je nesmysl ,při zvýšení nad povolenou mez se klima zase vypne, na to slouží čidlo tlaku která bývají buď 2 a to jedno na nízký tlak- klima nesepne pokud není tlak v systemu min 2bar, a to druhé pro max tlak - klimu to rozpojí (obvod spojky) při tlaku cca 26bar (nejsem si jist zda je stejný u BMW) , nebo bývá vše v jednom čidle.


Když o tom přemýšlím tak máš asi pravdu. :oops: Úplně jsem zapomněl že tam tahle ochrana je. No tak sorry za dezinformaci.
Každopádně klima nebude chladit tak jak má, to je jistota. A druhá jistota je, že pokud se to takhle "předčasně" vypne samo, kompresor nebude mazán a ten tlak se může zhoupnout a může se dít spousta "přechodových" jevů, které mohou mít za následek kdoví co.
Někdo ve 3er fóru psal, že doplňoval médium, větrák se netočil, a klimatizák mu řekl ať to nejdřív opraví a pak že to doplní.

Ještě jednou se omlouvám.
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od landys »

Taky bych nepovažoval ten elektroventilátor za nedůležitý. Výkon klimatizace odpovídá správnému poměru výparníku a kondenzátoru, takže buď se to dožene plochou, nebo se to musí hodně chladit. Také motoru moc neprospěje, když před svým chladičem bude mít ještě cosi rozžhaveného, musí to dohnat vrtule s vizkospojkou. Každopádně ten vzduch z ventilace nebude dostatečně chladný, bude se honit zbytečně kompresor pro dosažení efektu, atd. Já mám přední chladič z nějakého bouraného auta a je to znát, že má půlku okruhu zmáčklou a nefunkční a opravdu kompresor často vypíná, protože se to neuchladí a často stoupá neúměrně tlak.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od mkalous »

Doktor1 píše:povede buď do jednotky klima(panelu),nebo do toho čidla na flašce..

pokud ti při napojení na přímo jede,chladí a i jede větrák,tak bude přerušený ten kablík do kompresoru..
ale pokud jen jede kompresor a větrák ne,tak je špatný to čidlo...
schéma mám v práci,tak až v pondělí..


JJ, při napojení na přímo se mi sepne kompresor, chladí jak "kráva" a ventilator se točí..prostě normální běh.....
no právě, taky bych to z tohodle důvodu tipoval na přerušenej kabel, ale kam vede.... do čidla na flašce nejde...tam jdou úplně jiný barvy, leda že by se někde křížil a šel zpátky.... když jsem se snažil po něm jít, došel jsem před čelní sklo a tam jsem se ztratil.... :-(
proto by se mi docela hodilo to schematko....

Díky.
Odpovědět